Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 67039 kertaa)

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #180 : 29.09.13 - klo:18:07 »
Olen ite elänyt siinä uskossa että kristallideon alumiinisuolot tai mitkä onkaa eivät tuki hikirauhasia niinkuin perus antiperspirantissa vaan teho perustuu bakteerien tappamiseen mitkä aiheuttaa hajua? Ei miun santen kristallideo ainakaan estä hikoilua laisinkaan.. Mutta onko tähän nyt tullut jotain tietoa että se alumiini kristallideossakin onkin myös jotenkin vaarallista?  0_0
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 29.09.13 - klo:18:21 »
^No siitähän ei ole varmuutta, onko se alumiini deodorantissa / antiperspirantissa lainkaan vaarallista. Asia on kiistanalainen, niin kuin Jenje tuossa edellisellä sivulla kirjoitti. Mutta, jos se imeytyy ihon läpi, niin sillä ei välttämättä ole merkitystä, missä yhdisteessä alumiini iholle levitetään.

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #182 : 02.10.13 - klo:20:26 »
Onko kellään muulla kristallidödö aiheuttanut ihoärsytystä?

Pari päivää menee kunnes kainalot on punaiset ja kirvelevät. Mietin että käytänköhän tätä jotenkin väärin?  :-[ Olisin niin kovasti halunnut saada tästä uuden lempparin.
Hiusmäärittelyn mukaan 1b, M, iii. Tällä hetkellä värinä 7.43 ja pituutta hartiamitan verran.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #183 : 02.10.13 - klo:21:54 »
^^ Juujuu.. no eipä tavan dödöt miulle ees sovi, tulee parin päivän käytön kutinaa/ihottumaa/ärsytystä, jatkan siis kristallilla koska siitä ei ole tullut mitään oireita. Jos sitä innostuisi vielä kookosöljy sörsseleistä joku päivä ja jätän nää alumiinit muille  ;D
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 02.10.13 - klo:22:28 »
Katselin Prismassa Born to bio-sarjan deodorantteja, enkä löytänyt niistä alumiinia. Aion ostaa kokeiluun, kun seuraavan kerran näen noita tuotteita.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #185 : 02.10.13 - klo:22:39 »
^ Mulla on niistä se vihreällä tekstillä varustettu versio, eikä se toimiut mulla valitettavasti ollenkaan :(
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 02.10.13 - klo:23:03 »
Onko kellään muulla kristallidödö aiheuttanut ihoärsytystä?

Aiheutti kyllä ja sen käyttöni jäikin lyhyehköksi kokeiluksi. Opin lisäksi että siinä dödössä olikin kuulemma alumiinia (ammonium aluna, jota muutamat ovat sanoneet alumiin johdannaiseksi), joten se kokeilu meni kaikin puolin metsikköön.

Käytän nykyisin Weledan suihkepullossa myytävää sitrusdeodoranttia ja olen sen tehoon tyytyväinen. Se kirvelee vain vasta ajeltuihin kainaloihin laitettuna. Se johtuu tuotteen sisältämästä alkoholista. Samalta valmistajalta löytyy myös ruusudeodorantti. Kunhan tuo sitrus loppuu joskus, ostan seuraavaksi ruusua, koska sitruksen hyvin vahva tuoksu on alkanut jo hiukan tökkiä. Ostin omani Ruohonjuuresta.

Kookosöljy riittää minulle edelleenkin useimmiten kotioloissa. Laitan oikeaa dödöä kaiken varalta ulkomaailmaan lähtiessäni, vaikken nykyisin hirveästi hikoilekaan (saati haise), mutta en halua riskeerata että olisin yllättäen jossain tilanteessa kamala haisunäätä.  ;)
« Viimeksi muokattu: 02.10.13 - klo:23:15 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #187 : 23.04.14 - klo:23:58 »
Ostin Prismasta Born to Bio -merkkisen dödön. Pitää hien ihmeen hyvin poissa, vaikka onkin luonnonmukainen. Nettisivuilla sanotaan, että teho perustuu eteerisiin öljyihin. Mutta hitto että se haju on voimakas!  :o Ostin vaniljantuoksuisen ja haju on yhtä vahva kuin joku voimakas parfyymi. Lehahtaa välillä omaan nenään vaikka levityksestä olisi vuorokausi.

Inci: Aqua (Water), Pseudotsuga Menziesii Water*, Salvia Officinalis (Sage) Water*, Glycerin, Parfum (Fragrance), Xanthan Gum, Benzyl Alcohol, Lauroyl Lysine, Bambusa Arundinacea Stem Extract, Dehydroacetic Acid, Benzyl Benzoate, Cupressus Sempervirens Oil*, Cymbopogon Martini Oil*, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil*, Geraniol, Coumarin, Benzyl Cinnamate, Limonene, Linalool, Eugenol, Citral, Farnesol.  (* organic farming)

Salviahan auttaa hikoiluun, joten sen osalta inci on vakuuttava. Hajuste taas on turhan kärjessä...

Pitää varmaan kokeilla toisen hajuista tuon vaniljan lisäksi. Prismassa ei tietenkään mitään testereitä ole, joten pitää valita joku toinen sitten vaan hakuammunnalla.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #188 : 01.12.14 - klo:21:12 »
Onko kukaan juureksista kokeillut Lavanilan dödöjä?
Päätin nyt vaihtaa antiperspirantit alumiinittomiin vaihtoehtoihin ja olen kuullut kehuja Lavanilan deoista. Tilasin itselleni kolme eri tuoksuista versiota, tavallisen vaniljan, vanilja-greipin ja vanilja-laventelin. Toivon tosissani, että toimisivat. Olen melkeinpä aina käyttänyt antiperspirantteja, joten en koe hikoilevani kovinkaan paljoa, mutta sitähän ne antiperspirantit tekee. Hinnakkaitahan nuo on, mutta toivottavasti ovat sen arvoisia.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #189 : 02.12.14 - klo:15:07 »
Tehokkain luonnonmukainen dödö jota olen kokeillut, on Magnesor-merkkinen magnesiumöljy. Se on tarkoitettu iholle hierottavaksi, jotta magnesium imeytyy ihon läpi kehon käyttöön. Se estää hienhajun lisäksi ihmeen tehokkaasti hikoilua. Tuote on farmaseuttista laatua, joten se on niin puhdasta, että sitä voi vaikka juoda veden seassa, jos magnesium ei imeydy riittävän hyvin kapseleista.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #190 : 07.12.14 - klo:17:25 »
Urtekram Aloe vera deodorantti on käytössä. Pari kuukautta käytetty ja se pallo on alkanut haista aika.. pahalle. Oli muuten tosi mieto haju. Mistähän johtuu, puhtaalle iholle ollaan laitettu aina. Levityksen jälkeen ei muuten enää haise, vähän kumma juttu. Tämä on nyt ensimmäinen kokeilemani luomudödö.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #191 : 07.12.14 - klo:18:11 »
^ Mulla kaikki Urtekramin dödöt alkoivat haista just noin. Oli vähän liian inhaa, siirryin aikoinaan sitten muihin.

Olen viime vuosina käyttänyt muutaman purkillisen Madaran dödöä (sis. alunaa), mutta viimeisimmän kohdalla teho ei jostain syystä ole riittänyt ollenkaan. Hikoilun estoa en toki odota, vaan riittävää hajun hallintaa, mutta siltäkin osin on pettänyt nyt niin pahasti ja jatkuvasti, että olen siirtynyt kokonaan kakkosdödööni, Vichyn 24h stickiin. Vichy ei sisällä alumiinia ollenkaan, ei myöskään alkoholia. Ennen pidin tätä vähän Madaraa heikkotehoisempana, mutta nyt on kyllä toisin. Vichy on torjunut hajun luotettavammin.
1cFii, oma väri.

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #192 : 07.12.14 - klo:18:11 »
^ Mulla on Inwellnessin kividödö ja myös se on alkanut haista ihan viime aikoina. Pesin sen kynsiharjan avulla ja se auttoi hetken mutta nyt taas haisee. Ja tosiaan ihan vain suihkunjälkeiselle iholle sitä sivelen.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #193 : 08.12.14 - klo:12:55 »
Kerronpa teille salaisuuden: deodorantin pallon mukana menee kaikkea nöyhtää sinne pullon sisälle. Käytän itse Sebamediä, jonka lasipullon läpi sen kätevästi näkee. Laitan dödöä aina vastapestyihin kainaloihin ja silti pullon pohjalla lilluu jotain vaaleaa shittiä, koirankarvoja ja pyyhkeestä irronnutta nöyhtää. Eli voisiko tuo haisu johtua siitä, että dödössä vaan alkaa bakteerit elämään ei-niin-tehokkaiden säilöntäaineiden puuttuessa?  ;D

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #194 : 08.12.14 - klo:13:33 »
^ Kuulostaa loogiselta. Roll-onien nöyhtäilmiö on tuttu, mutta se ei ole koskaan aiheuttanut ongelmia varmaan just niiden säilöntäaineiden johdosta. Olen kuvitellut, että kividödö pysyy raikkaana kun sen joka tapauksessa aina huuhtelee, mutta ei kai vesikään kaikkeen pysty.  :P
« Viimeksi muokattu: 09.12.14 - klo:08:29 kirjoittanut rhoda »