Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 66983 kertaa)

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #195 : 11.12.14 - klo:15:03 »
Jaajaa, vai semmosta.. Onko joku kokeillut sitä Yves Rocherin luomudödöä? Born to bio kuulostaa aika kivalta kokeiluun, mitäs se nyt maksoi, 6e? Urtekram maksoi ainakin Prismassa alle 4e! Ja jossain luontaistuoteliikkeessä sama, 10e! Siis ihan hirveitä hintaeroja. :O

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 11.12.14 - klo:15:07 »
^ Mulla on tuo yrkän luomudödö, eikä se kyllä mun mielestäni pidä hajuja ollenkaan. Menettelee ehkä sellaisina päivinä kun ei juuri hikoa, mutta yleensä kyllä alkaa kainalot haista päivän mittaan.

Toisaalta mä olen tottunut käyttämään antiperspirantteja, eikä mulla ole juuri perusdödöistä kokemusta. Eli voi tietty olla, että tuo on dödöksi ihan ok, vaikka ei mun tarpeisiini riitäkään.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #197 : 11.12.14 - klo:16:49 »
^Mä olen aina käyttänyt antiperspirantteja ja ennen kuin mun Lavanila-tilaus saapuu, ostin itselleni Madaran yrttidödön ja kyllä se pitää hajut mun mielestä poissa hyvin :) Kosteutta ei pidä, mutta eihän se sitä lupaakaan. Olen ihan yllättynyt miten hyvin se toimii, sillä oletin tavan dödöjen pettävän melkeinpä heti, mutta hyvin on pelittänyt :)
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 11.12.14 - klo:16:58 »
Minulla on Born to Bion ruusudeodorantti ja se sopii hyvin kotoilupäiviin. Tuoksu on voimakas, mutta hiki haisee kyllä illalla. Käytän antiperspiranttia asioille lähtiessäni, kun tarvitsee parempaa pitoa. Minulla on aika vähän kokemusta luomudeodoranteista. Kristallikiveä olen kokeillut ja Lafesin tuoksutonta roll-onia sekä Lushin jauhetta ja nyt Born to Bioa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 11.12.14 - klo:17:11 »
^^ Madaran dödöhän sisältääkin alumiinia, joten ei ole vielä sieltä "dödöimmästä" (heh) päästä.
1cFii, oma väri.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 11.12.14 - klo:17:28 »
^ Ai perkele, en huomannutkaan että Madaran yrttidödössä on alumiinia! Ei se kyllä silti toimi yhtään. Haisee hiki jo parin tunnin päästä. On se aika kalliskin, joten hyvä ettei se toiminut niin ei tarvitse uudemman kerran ostaa.  ;D

Born to Bio -merkiltä mulla on ollut käytössä vanilja ja bambu. Pidin ensin vaniljasta, mutta tykästyin sittenkin enemmän bambuun. Se tuntuu myös toimivan paremmin. Mukavan raikas, vaikkakin voimakas tuoksu. Sopii kotipäiviin - niinkuin Marie Corellikin totesi.

Nyt olen laittanut kaupalliset dödöt kuitenkin tauolle, ja käyttänyt muutaman päivän kookosöljy-ruokasooda-seosta. On toiminut! Olen monesti kokeillut aiemminkin, mutta nyt se jostain syystä toimiikin paremmin kuin ennen. Aiemmin hylkäsin kookoksen dödönä sen takia että kyllästyin öljytahroihin vaatteiden kainaloissa. Pitokaan ei ollut mikään paras. Nyt ei ole tahrannut (lisäsin soodan määrää suhteessa kookokseen) ja hajutkin pysyy pidempään poissa. Pitää vaan muistaa ettei kainaloita saa pestä saippualla, koska sitten kookos lakkaa toimimasta.

Seuraavaksi aion kokeilla jotain itsetehtyä dödöä missä on runsaammin eri ainesosia. Netistä ainakin löytyy paljon reseptejä. Löysin sellaisiakin joissa ei ole ollenkaan soodaa. Ruokasooda alkaa pidemmällä käytöllä ärsyttämään kainaloiden ihoa. Raportoin sitten tuloksista kun olen saanut väsäiltyä dödön kasaan!
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #201 : 15.12.14 - klo:14:13 »
Minäkin kokeilin joskus semmosta kookosöljy ruokasooda mössöä, johon laitin vähän tuoksuöljyä. Viikon käytin sitä. Oli se ihan ok.

Olen nyt sitä deodoranttipalloa huuhdellut kuumalla vedellä ja ei haise enää niin pahalle. Sain kaikki välit puhdistettua tikulla, kun jotain tummaa mömmöä siellä oli. Onko se tosiaan niin, että jos jatkuvasti käyttää kristallikiveä, niin ei tehoa? Jotain semmosta luin..

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #202 : 16.12.14 - klo:19:31 »
On se valikoima vaan tosiaankin suppea näiden alumiinittomien osalta. Melkein kaikki ekomerkkienkin dödöt ovat kristallikivimömmöjä.

Olen jonkin aikaa kaivannut roll-on-mallista, ja esim. Erisan ja Yves Rocher on tullut aiemmin todettua kelvottomiksi tai epämiellyttäviksi käyttää, joten en mä enää keksinyt näistä suht helposti saatavista muuta kuin Laveran ja Born to Bion. Kokeilin sitten Laveran Limeä, vaikka muistelin kyllä pettyneeni vuosia sitten Basis Sensitiv -versioon. Lavera saa multa kyllä kiitosta käyttömukavuudesta. Kuivuu yllättävän siedettävässä ajassa ja riittävän kuivaksi asti. Tuoksu on vähän kodinpuhdistusaineen tyylinen, mutta ei liian vahva. Eteerisin öljyin hajustetut eivät onneksi yleensä kovin pitkään/vahvoina kainalosta tuoksu.

Pito ei sitten ole häävi, toisaalta ei kuitenkaan huonoinkaan mahdollinen. Koska käyttö itsessään on ongelmatonta, voin varmaan ihan hyvin käyttää tämän loppuun, mutta en tiedä, ostanko enää jatkossa näitä alumiinittomia, vai sudinko ennemmin vain kookosöljyä kainaloon.
1cFii, oma väri.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 01.01.15 - klo:19:02 »
Oon alkanut kiinnostua alumiinittomista deodoranteista, yritin tämän jutun perusteella suunnistaa:
http://www.terve.fi/luonnonkauneus/tervefi-testasi-alumiinittomat-deodorantit-loyda-suosikkisi
mutta on ilmeisesti vanhentunutta tietoa, sillä ainakaan Body Shopista en tuollaista deodoranttia löytänyt.
Nyt kokeilussa Biothermin alumiiniton. Siinä on rutkasti alkoholia, mikä tuntuu kirpakalta kun on vuosia käyttänyt holittomia. Mutta pitää urheillessakin ihan ok.
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 01.01.15 - klo:19:08 »
^ Tuo linkkaamasi näyttää aika kehnolta jutulta muutenkin, kun mukana on alumiinia sisältävä dödökin.

Mä olen pysynyt taas Vichyn stickissä, se vaan on ainoa, joka mulla tuntuu riittävästi toimivan. Ei ole alumiinia, eikä alkoholia. Ei myöskään hajusteita.
1cFii, oma väri.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 01.01.15 - klo:19:17 »
^ Onko tuo Vichyn sticki sellainen, että se ei jää ihon pinnalle sellaiseksi tahmaiseksi kerrokseksi? Eli siis yksinkertaisemmin kysyen, kuivuuko/imeytyykö se hyvin?  ;D Mulla stickit jää aina sellaiseksi tahmaksi iholle, ja olisi kiva kokeilla kerrankin jotain mikä toimisi.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 01.01.15 - klo:19:28 »
^ Kyllähän ne varmaankin kaikki siihen pinnalle jäävät, mutta mä en ole kokenut tuota Vichyä kovin tahmeana. Se on aika helposti liukuvaa ja sileää. Enin tuntu katoaa mulla aika nopeasti. (Ja nyt kun hiplaan eilisiltana dödöttyä kainaloa, niin en tunne iholla mitään... ;D) Toki se on tahmeaa, jos laittaa paljon, mutta hyvä teho ei vaadi paksua kerrosta. Itse asiassa laitoin tätä itse ennen liikaa, yllättävän hento sipaisu riittää ja toimii parhaiten. Mulla taitaa olla kolmas kappale tätä menossa, on vähän hintavaa, mutta taitaa olla hyvinkin sen arvoista verrattuna muihin kokeiluihin...
1cFii, oma väri.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #207 : 21.01.15 - klo:14:23 »
Aikookohan nämä alumiinittomat dödökokeilut toimia mulla ollenkaan... Olen nyt tasan kuukauden ajan käyttänyt alumiinittomia deodorantteja, mutta ne eivät toistaiseksi ole pitäneet kovin hyvin. Käytössä on vaihtelevasti kookosrasva, Erisanin alumiiniton deodorantti sekä kookosrasva+ruokasooda. Kookosrasvan ja ruokasoodan sekoitus on tähän asti ollut kaikista tehokkain, mutta se selkeästi ärsyttää kainalon ihoa ja onhan ruokasooda aika emäksistä suoraan iholle laitettavaksi. Päivän jälkeen kainalot eivät yleensä erityisemmin haise, mutta paidat pitää nykyään pestä joka käytön jälkeen, kun ennen riitti pesu noin kahden käyttökerran jälkeen. Niin ja aamulla kainalot haisee kyllä jo tosi miehekkäälle, mitä ei antiperspiranttien kanssa tapahtunut. On ollut lisäksi vähän tylsää huomata, että kainalot kostuvat paljon helpommin deodorantteja käytettäessä ja aina pitää vähän pelätä hien puskemista läpi. Haluaisin käyttää luonnonmukaista deodoranttia, mutta kovin montaa viikkoa en enää jaksa tätä kokeilua. ;D

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 21.01.15 - klo:15:03 »
^ Erisanin aluminiiton dödö on mun huonoimpia kokemuksia koskaan... Ei minkäänlaista hajunestoa. Ehkä voit vielä kokeilla jotain toista vaihtoehtoa? Se on toki totta, että hikoilun tuoma kosteus on väistämättä läsnä alumiinittomia käyttäessä. Kyllä siihenkin jossain määrin tottuu, mutta eihän sitä pakko ole tietenkään sietää, eikä se kaikkiin elämäntilanteisiin sovi, vaikka kuinka normaalia onkin. :)
1cFii, oma väri.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #209 : 26.01.15 - klo:19:11 »
Luovutin ja kävin tänään ostamassa Nivean antiperspirantin. :-\ Olisin halunnut pysyä alumiinittomassa tai luonnollisessa (kookosöljy) deodorantissa, mutta niissä oli liikaa haittapuolia. Pitoon ei voinut ikinä luottaa, kainalot kostuivat silloinkin kun en tehnyt mitään, ja kaikki paidat haisivat jo yhden käyttökerran jälkeen. Varsinkin kookosöljyn käyttäminen olisi ajatuksena ollut tosi kiva - se on täysin luonnollinen eikä tuotteesta jäisi juurikaan pakkausjätettä.

Kookosöljyn ja ruokasoodan yhdistelmä toimi kaikista parhaiten ja tuntui myös estävän hikoilua, joten jäin vielä miettimään sitä vaihtoehtona. Käyttääkö täällä joku säännöllisesti kookosöljyä + ruokasoodaa deodoranttina? Onko sillä ollut vaikutuksia ihoon?