Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 67286 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #225 : 29.03.15 - klo:01:39 »
^ Taisin moittia tuota Laveraa aiemmin tässä ketjussa, mutta kyllä se alumiinittomien sarjassa on ollut ihan kelvollinen. (En ole mikään helpoin tapaus, koska hiki todellakin haisee ja olen hirveä stressihikoilija, mutta toisaalta en kuitenkaan vaadi dödöltä ihan ihmeitä, koska haluan turvallisen tuotteen.) On se ainakin itselleni parempaa kuin Erisanin alumiiniton ja mitähän muita superkehnoja sitä nyt on tullut kokeiltua... Tuoksu on vähän terävämpi kuin muissa limesarjan tuotteissa, mutta ihan tunnistettavasti samaa sarjaa kuitenkin. Käytössä tuoksu on minusta dödön kuivuttua mieto, ei juuri kantaudu nenääni ainakaan ennen ihan kunnollista hikoilua liikunnan merkeissä, eikä oikein silloinkaan muuta kuin viemällä nenää kohti kainaloa. Selvästi miedompi siis kuin esim. Niveat, jotka ainakin itse haistan ihan koko ajan ympärillä ja pitkään vaatteissakin. Mulle myös esim. Sebamedin alumiiniton balsam deo on tuoksultaan liian vahva, mistä syystä jäi joskus käyttämättä. Mutta tietysti tuoksut on aina aika yksilöllinen juttu... Mulla on käytössä tuon Laveran limen lisäksi Vichyn hajusteeton 24h stick, molemmat siis alumiinittomia, joita vuorottelen tuntuman mukaan. Olen ollut ihan tyytyväinen tähän settiin.
1cFii, oma väri.

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 29.03.15 - klo:01:48 »
^Okei, toi Lavera kuulostaa ihan kokeilemisen arvoiselta. En itsekään odota mitään ihmeitä luonnonkosmetiikan deodoranteilta, koska hikoilen aika helposti. Mulla ei tavalliset antiperspirantitkaan pidä kainaloita aina kuivina, niin luonnollisempiin vaihtoehtoihin siirtyminen ei ole tuntunut niin kauhean vaikealta. On oikeastaan ollut helpottavaa, ettei tarvitsekaan pitää täysin kuivia kainaloita normina. Olen myös tykännyt siitä, että vaatteisiin ei ole tarttunut deodeorantin tuoksu, kuten perus dödöjen kanssa yleensä käy. Deodoranttikokeilut on kyllä siitä vähän rasittavia, että tuntuu, että pitää vähän väliä haistaa, onko dödö pettänyt... ::)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #227 : 29.03.15 - klo:10:28 »
Laveran dödön minäkin taidan sitten seuraavalla kauppareissulla ostaa.

Frantsilallakin näyttää olevan deodorantti http://www.frantsilankehakukka.fi/product/228/frantsila-deodorantti-roll-on-75-ml
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #228 : 29.03.15 - klo:10:55 »
Mulla on ollut nyt käytössä iherbistä löytyvä alumiiniton NutriBiotic laventeli stick. Haju on hyönteismyrkkymäinen, mutta valitsin laventelin, koska arvostelujen mukaan se oli teholtaan parempi kuin muut tuoksuvaihtoehdot. Löytyy siis myös hajustamaton ja mangomelonin tuoksuinen.

Tämä dödö on tuntunut yllättävän hyvältä alumiinittomaksi. Mä olen liikahikoilija, mutta tämän kanssa on pärjännyt siedettävästi. Karvattomalla iholla tämä toimii parhaiten, ja pienikin sänki jotenkin kerää hajuhaittoja. Mutta ihan hyvillä mielin jatkan tämän käyttöä.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #229 : 31.03.15 - klo:13:44 »
Onko tämä alumiini, mitä esim. kristallideodoranteissa on, samaa mitä joskus on käytetty säilöntäaineena ruuassa? Nykyisin apteekista saatavaa ja kysellään tarkkaan mihin tarkoitukseen.. Kuulemma aiheuttaa jotain ties mitä dementiaa. Nykyään kaikki aiheuttaa jotakin. Vai onko syötävänä pahempi juttu? Mutta ei kuitenkaan deodorantissa aiheuta mitään? Haavojakin näköjään hoidetaan sillä, että ei se sitten taida olla. Parempi kuin kaupan deodoranteissa oleva alumiini?

Olen pihalla.

Käytin vähän aikaa täysin alumiinitonta deodoranttia. Ei kauaa kestänyt, kun heti alkoi haisemaan. Siis haisin pahemmalta kuin ilman deodoranttia. Mitäjärkeä?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #230 : 31.03.15 - klo:13:51 »
Minulla on mm. tämä Nutribiotic.. tehokas, mutta en osaa sanoa vertailupohjaa muihin vastaaviin.

Tosiaan, kaikki on nykyisin vaarallista.. hyvähän se on, että puhutaan..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #231 : 31.03.15 - klo:16:52 »
En tiedä miten luonnonmukainen, mutta ehdottomasti vakkarikäyttöön jäänyt: http://www.p-jentschura.com/en/products/body-care/alkabath/product-information

Ja lisäksi tuon päälle vielä kookosöljyä, niin jopa pelittää!
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #232 : 31.03.15 - klo:17:23 »
Mä olen siirtynyt taas käyttämään pelkkää kookosöljyä ja toistaiseksi toimii hyvin. Tosin viimeksikin se lakkasi jossakin vaiheessa tepsimästä, mutta käytänpä nyt niin kauan kun voin.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #233 : 01.04.15 - klo:12:02 »
Mikä tuossa Madaran yrttideodrantissa on se alumiini? Potassium Alum? Heidän omilla sivuillaan sitä luonnehditaan mineraalikristalliksi. Tuntuu kovin harhaanjohtavalta tuo info.
http://www.madaracosmetics.fi/fi/tuotteet/86-yrttideodorantti-50ml.html
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #234 : 16.05.15 - klo:18:45 »
Olen nyt käyttänyt nyt reilun kuukauden ajan Laveran limen tuoksuista deodoranttia ja olen kyllä tykännyt, kiitos siis evergreen vinkistä! Toi pitää mulla tuoksut paremmin kurissa kuin Madara ja kainalot tuntuvat myös pysyvän hiukan kuivempina tämän kanssa. Tuoksu on tosi kiva ja riittävän mieto. Miinusta tulee ainoastaan pakkauksesta, joka mun mielestä levittää deodorantin todella huonosti. Levitänkin siis tuotteen ensin rullapäällä suurpiirteisesti ja sitten kädellä tasaisemmin.

Täytyy vielä katsella jos löytyisi tuolle kaveriksi jokin vähän paremmin levittyvä tuote, jonka voisi ottaa matkalle ja käyttää muutenkin vähän vuorotellen. Tuntuu jotenkin, että deodorantin teho säilyy paremmin kun niitä välillä vähän vaihtelee.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #235 : 19.05.15 - klo:17:17 »
Satuin taas lukemaan sellaista, että ruokasoodassa on alumiinia. Jotain erilaista varmaan..? 0_0

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #236 : 19.05.15 - klo:18:03 »
^ Ruokasooda on yksittäinen yhdiste, natriumvetykarbonaatti, siinä ei ole alumiinilla mitään osaa. Tuo sekaannus tulee kai siitä, että jotkut leivinjauheet tai valmiit kuiva-aineseokset sisältävät alumiiniyhdisteitä, mutta ruokasooda on kyllä ihan oma juttunsa.
1cFii, oma väri.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #237 : 19.05.15 - klo:19:55 »
Aloitin tuossa kevättalvella projektin alumiinittomiin dödöihin siirtymisestä. Innostuksissa ostin kokeiluun tosi montaa sorttia: Herbina, Sebamed, Vichy, Versace, Clean ja Flower by Kenzo. Näistä ehdottomasti parhaaksi on osoittautunut Versace, jonka kanssa yleensä on pärjännyt hyvin koko päivän ilman että tulisi kainalot märiksi tai alkaisi haista. Muiden kanssa menestys on ollut vaihtelevampaa; sohvailusunnuntaina toimii kyllä hyvin, mutta normaalin toimistotyöpäivän jälkeen pientä ja välillä vähemmän pientäkin ödööriä on ollut havaittavissa. Huonoimmin ovat toimineet tuoksuton Vichy ja Kenzo, niiden yhdistelmä tosin oli ihan ok.

En ole kuitenkaan pystynyt luopumaan antiperspiranteista. Joidenkin keinokuituvaatteiden kanssa ei vaan toimi mikään ja kainalot alkaa tuoksahtaa jo tunnissa tai parissa, vaikka hikoilua ei tuntuisi yhtään. En kuitenkaan halua luopua noista vaatteista kokonaan, joten ainoa vaihtoehto on sitten turvautua vanhaan kunnon Mitchumiin tai Secretiin. Toinen juttu on se, että esim. matkustaessa tai muuten vaan jos on tiedossa pitkä päivä niin haluan luottaa siihen, ettei hajua ala puskemaan.

Pakko tunnustaa, että motivaatio koko projektia kohtaan saattaisi hiipua aika pian ellen olisi hamstrannut niin montaa tuotetta testattavaksi. :D Nyt haluan kuitenkin käyttää ne pois ja samalla toivottavasti löytää toimivan rutiinin erilaisten dödöjen käyttöön. Ehkä se alumiinin vähennys olisi kuitenkin jo jotain, vaikkei siitä kokonaan eroon pääsisikään.  ::)
1bMii, vaalennettu.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #238 : 21.05.15 - klo:00:19 »
Olen käyttänyt varmaan lähemmäs 10 vuotta kristallidödöä ja todennut, että ainoa tapa estää dödön tehoa loppumasta on se että kuorii kainaloitten ihon säännöllisesti. En tiedä onko tässä mitään perää, mutta musta se vaan tuntuu tehoavan. Samoin tietty kividödön kanssa se, että pesee sen köntin silloin tällöin ja antaa kuivua käyttökertojen välissä hyvin.
Nyt olen ottanut kristallin lisäksi käyttöön kookosöljyn, mihin tiputtelen eteerisiä öljyjä juuri ennen kainaloihin sivelyä. Kummallista kyllä, mutta viimeaikoina sekä kivi, että ennen tehottomalta tuntunut kookosöljy, ovat pitäneet ihan hyvin normaaleina päivinä. Käyn kuitenkin koiran kanssa reippaitakin kävelylenkkejä ja dödöllä olisi ollut hyvä mahdollisuus pettää.

Purkillinen Lushin Greeenchiä on juuri loppumassa ja se vähän harmittaa. Se ei tuntunut koko päivää kestävän, mutta tuoksui ihanan yrttiseltä ja oli todella kivaa käyttää kun kainaloissa oli niin puuterinen tuntu juuri levittämisen jälkeen. ;D En tajunnut kokeilla kookosöljyn kanssa kerrostamalla, mutta sillä tavalla olisi voinut kestääkin paremmin. Ehkä joskus taas tilailen Britti-lushilta...
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #239 : 22.05.15 - klo:12:44 »
Ostin kokeiluun Lavilinin 72h deodorant -roll onia ja sepäs toimiikin yllättävän hyvin. Entinen rutiinini oli Alba Botanican laventelintuoksuinen stick, Aubreyn suihkemainen dödö ja Honeybee Gardensin hajusteeton dödöpuuteri levitettynä päällekkäin tuossa järjestyksessä. Tuo kolmen tuotteen kombo piti kainalot hyvin hajuttomina, mutta eivät täysin kuivina. Myös Lavilinin dödö pitää kainalot hyvin hajuttomina, mutta se pitää myös kosteutta loitolla paremmin kuin tuo kolmen tuotteen yhdistelmä.

Lavilinin dödö tuoksuu mielestäni puuterisen ruusuiselta, melko mummomaiselta siis, ja mulla onkin mennyt tovi ennen kuin olen tottunut tuoksuun kunnolla. Nyt käytössä on jo toinen pullo, sillä dödö on kuitenkin todella tehokasta, vaikka tuoksu ei miellytäkään mua täysin.

Vaikka dödön levitysohjeissa sanotaankin, että tehokkuutensa ansiosta tuotetta voi käyttää vain kerran kolmen vuorokauden välein, niin ainakaan mulla dödö ei ole noin tehokas, vaan laitan dödöä ihan tavallisen dödön tapaan joka suihkun jälkeen kerran vuorokaudessa. Joudun levittämään/tasoittamaan dödöä vielä käsin kainaloiden iholle, sillä roll on päästää dödöä vähän epätasaisesti, mutta muuten dödön käyttö on helpompaa kuin kolmen tuotteen käyttäminen päällekkäin :D .