Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 67284 kertaa)

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #240 : 24.05.15 - klo:13:12 »
^ Mä olen miettinyt tuollaisen puuterimaisen dödön hankkimista tai tekemistä. Tossa Honeybee Gardensin versiossa näyttäis olevan just ruokasoodaa, maissitärkkelystä, arrowjuurijauhetta ja tuoksuöljyä, eli samanalaista voisi koittaa tehdä itsekin. Miten olet ellen tota Honeybee Gardensin dödöä käyttänyt? Levitetäänkö sitä siis ihan kädellä tai jotenkin muuten? Entä tuntuuko puuterimainen koostumus tahrivalta?

Täytyy muuten vinkata hyvä erityisesti miehille suunnattu alumiiniton dödö. Laveran Men sensitive deodorantti on osoittautunut hyväksi, ostin miehelle ton ja hän kävi itse ostamassa uuden edellisen loputtua. Tossa on mun mielestä tosi kiva tuoksu, sellainen raikas ja ihan kevyesti yrttinen. On pitänyt tuoksut hyvin pois eikä tahraa vaatteita. Tuoksu on mun mielestä aika unisex, ehkä vähän vahvempi kuin naisille suunnatuissa luomu-dödöissä keskimäärin. Mun mielestä vois siis sopia naisillekin, jos tykkää ton tyylisistä tuoksuista. Mutta kiva tuote joka tapauksessa, toi oli helppo antaa miehelle, kun pakkauskin on niin perinteistä mieskosmetiikan designia. ;D

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #241 : 26.05.15 - klo:15:37 »
^ Olen käyttänyt puuteridödöä niin, että tipautan puuteria hiukan sormille ja levitän sitten sormilla sekä kämmenillä puuterin iholle. Vähän se on ehkä sottaavaa puuhaa, mutta puuteridödön antama tunne on ihanan silkkinen. Puuteridödö valitettavasti tahrii, mutta onneksi koostumuksensa ansiosta se myös lähtee vaatteista pois helposti ihan ravistelemalla tai kevyesti hankaamalla.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 26.05.15 - klo:16:09 »
Mulle kävi viime viikolla vähän onnettomasti Laveran limedödön kanssa. Tapahtumiin sisältyy omaperäisen ääliömäinen tapa ryhmitellä käytettäviä tuotteita ja potentiaalisia roskia sekaisin sekä totaalisen odottamatonta siivousaktiivisuutta osoittanut mies.

Käytin tuossa välissä jemmassa ollutta, keskeneräistä Madaran alunadödöä, ja onhan se tehokasta, lähes pettämätöntä mulla, olen käyttänyt monta purkkia. Ei kuitenkaan tunnu hyvältä holvata tuota kainaloon päivittäin edes tuon keskeneräisen purkin ajan, joten vähän irvistellen ostin uuden purkin Laveraa. Valitsin tällä kertaa Orange Feeling -tuoksun, kun sellainen sattui eteen. Silloin kun viimeksi käytin enemmänkin Laveran tuotteita, Orange Feeling -tuotteet ällöttivät pahasti, ja ällöttäisivät varmasti yhä. Tuoksu on sinänsä ihan hyvä, mutta ainakin omalla ihollani se tuntuu aivan liian makealta. Noissa dödöissä tuoksut ovat kuitenkin minusta vähän pistävämpiä kuin muissa vartalotuotteissa, ja tuon appelsiinin kohdalla se saattaa ollakin ihan hyvä yhtälö. Ainakaan ensikokeilulla tuoksu ei tuntunut liian vahvalta tai ällöltä. Tuoksu on minusta vähän miedompi kuin limeversiossa.

Mäkin tilasin joskus Saksasta miehelle tuota yllä mainittua Laveran Men Sensitiv -dödöä. Ei se erityisen huonoa vastaanottoa saanut, mutta ei siitä kai hirveästi tykättykään. Tehoa ei tainnut olla ihan toivotulla tavalla, ja tuoksussa taisi olla vähän sellainen yrttinen lakritsisävy, mistä ei kumpikaan oikein tykätä. Mutta ei se tosiaan mikään huonokaan tuote silti ollut.
1cFii, oma väri.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #243 : 26.05.15 - klo:16:44 »
Onko Laveran deodoranteissa sellaista ongelmaa, että se alkaisi haista jonkun ajan päästä vaikka laittaa täysin puhtaalle iholle? Minulla oli sitä ongelmaa Urtekramin kanssa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #244 : 26.05.15 - klo:22:36 »
^ Mä en ainakaan ole kokenut Laveran kanssa tuollaista. Mullakin kävi noin aina Urtekramin dödöjen kanssa.
1cFii, oma väri.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #245 : 27.05.15 - klo:19:59 »
Mikä tuossa Madaran yrttideodrantissa on se alumiini? Potassium Alum? Heidän omilla sivuillaan sitä luonnehditaan mineraalikristalliksi. Tuntuu kovin harhaanjohtavalta tuo info.
http://www.madaracosmetics.fi/fi/tuotteet/86-yrttideodorantti-50ml.html

Rupesin miettimään samaa asiaa kun googletin tuota Potassium alumia. http://www.madaracosmetics.fi/fi/raaka-aineet/filter:P/ingredient:potassium-alum/

Eli eikö tuo nyt sitten olekaan paha?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #246 : 27.05.15 - klo:20:20 »
Mä en ainakaan ole etsimälläkään löytänyt juuri mitään kunnollista, puolueetonta selontekoa alunasta deodoranteissa. En antaisi hirveästi arvoa ainakaan noille kosmetiikkafirmojen omille väitteille.
1cFii, oma väri.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #247 : 28.05.15 - klo:15:03 »
Onko kukaan kokeillut Forever Livingin Aloe Ever-Shield deodoranttia? Alumiiniton näköjään pitäisi olla.
Alkoi nyt vähän ärsyttämään, kun kivideodorantti putosi lavuaariin siitä putkilosta. Onneksi ei rikki mennyt. Tuntuikin vähän löysältä. Muilla merkeillä vastaavaa?
« Viimeksi muokattu: 06.06.15 - klo:14:56 kirjoittanut Vuhi »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #248 : 11.06.15 - klo:00:00 »
Mulla ei ole kyllä mennyt kovin vahvasti Laveran appelsiinidödön kanssa nyt kun olen ollut kokonaan sen varassa. Olen muutamana päivänä unohtanut laittaa dödöä ja huomannut haiskahtavani vähemmän. :-\ Olo on myös ollut vähän tahmainen. Kovin harmillista kyllä... Olen tykännyt tämän tuoksusta kovasti. Annostelu ei ole ihan helpointa, kun purkista tulee tavaraa yhdelläkin vedolla herkästi tosi runsaasti, mutta olisin kyllä valmis tällaisen sivuuttamaan, jos teho olisi riittävä. (En sitten tiedä, toimiiko uudistettu purkki yhtään paremmin. Lavera on uudistanut pakkauksia jälleen, ja roll-onit ovat nyt ylösalaisin seisovissa muovipurkeissa tähän tyyliin. Sisältö ei näytä muuttuneen.)
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #249 : 12.06.15 - klo:16:29 »
Suonette anteeksi peräkkäisen viestin, herättelen vähän huomiota tälle: http://www.madaracosmetics.fi/fi/tuotteet/150-bio-active-deodorant-50ml.html. Madaralla näyttää siis olevan nyt tarjolla alumiiniton dödö. Onko tätä vielä nähty tai testattu? Itse en ole kaupoissa tullut huomanneeksi. Olen kyllä osannut odottaa, että alumiiniton olisi jossain kohti tulossa, kun nuo vääristelevät mainospuheet alunasta ovat herättäneet jonkin verran närää.

Ei olisi kyllä oikein varaa enempää kalliita dödöhuteja tehdä, mutta kiinnostaahan tuo jonkin verran. Inci (löytyy linkistä) ei kyllä toisaalta herätä oikein luottamusta tehon suhteen...
1cFii, oma väri.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #250 : 12.06.15 - klo:19:14 »
Tulen varmaan kokeilemaan tuota, jos jostain löydän. Madaran perusdeodorantti on ollut hyvää, mutta aluna ei oikein innosta. Hyvät luonnonkosmetiikkadödöt tuntuu olevan tosi harvassa.
Acorellen ruusudeodorantti oli muistaakseni hyvää, mutta kallista ja ehkä vähän oudon hajuista.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #251 : 13.06.15 - klo:19:24 »
Enpäs tajunnutkaan, että Laveraltahan onkin niiden aiempien roll-onien rinnalle tullut muutama "24h deo roll-on", joiden incissä on alkoholi ja triethyl citrate sen sinkkiyhdisteen lisäksi. Lienevät vähän tehokkaampia. Kokeilen kyllä jotain noista ainakin ennemmin kuin Madaraa. Tässä linkkejä, jos kiinnostaa: sensitive / invisible / fresh.

Tähän hätään käännyin kuitenkin Sebamedin puoleen. Ensimmäinen testi vasta menossa 24h Care Deodorant (Lime) -roll-onin kanssa, mutta on tässä kuitenkin selvästi enemmän tehoa kuin Laveran appelsiinidödössä. Harkitsen myös Sebamedin alkoholillisen (mutta yhä alumiinittoman) roll-onin kokeilemista, niitä (eli Fresh Deodorant -mallia) saa kolmessa eri tuoksussa: soft, fresh ja active. Sittenhän on vielä se Balsam Deokin, Sebamedilla ainakin riittää tätä alumiinittomien valikoimaa... Hinnatkin ovat vähän siedettävämpiä kuin noilla luonnonkosmetiikkamerkeillä.
1cFii, oma väri.

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #252 : 14.06.15 - klo:13:47 »
Itse olen luopunut dödöistä oikeastaan kokonaan, käytettyäni ihan normidödöjä teinistä asti. Ja kas kummaa, huomaan, että eivät esim alusvaatteeni sen hienhajuisemmiksi tule kuin aiemminkaan. Olen kysynyt mieheltänikin, että olenko haissut hielle, ja kuulemma en  O:) Kemikaalicocktail-blogista löysin vinkin laittaa kookosöljyä kainaloihin dödön sijasta, ja sitä olen joskus tehnyt, tosin en ole varma mikä sen teho on. Suihkussa käyn joka päivä (ainakin työpäivinä), niin ei tuo dödöttömyys ole aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia. Dödöä voisin varmuuden vuoksi edelleen laittaa jos menen hienompiin juhliin, mutta arkena en sitä (enää) tarvitse.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #253 : 24.06.15 - klo:16:26 »
Nyt löytyi hyvä alumiiniton dödö! Nimittäin Nature's Gatelta http://www.iherb.com/Nature-s-Gate-Deodorant-Fruit-Blend-Mandarin-Orange-Patchouli-1-7-oz-48-g/18827#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=nature's%20gate%20deodorant&rc=430&sr=null&ic=3

Lopetin kainaloiden pesun saippualla ja olen käyttänyt tuota deodoranttia ja yhtään ei ole puskenut hienhajua läpi. Laveran dödö tuntui oikein ruokkivan hienhajua ja kainalot alkoi haista hetken päästä ihan kamalalle. Meinasin jo luovuttaa ja lähteä ostamaan apteekista jotain kunnon myrkkyä, mutta onneksi kokeilin vielä tuota Nature's Gaten deodoranttia :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #254 : 14.07.15 - klo:06:29 »
Mun oli pakko hankkia Laveran appelsiinidödö, en ole vieläkään päässyt appelsiininhimostani yli. ;D Hieman pelotti kyllä evergreenin kokemusten perusteella, mutta nyt noin kuukauden kokeilujakson jälkeen voin todeta että tämä toimii mulla! Tuoksu on aivan ihana, haihtuu kyllä sopivan nopeasti ettei ehdi kyllästymään. Positiivista on myös ettei kirvele sheivatulla iholla kuten Madaran yrttidödö. Tykkään!
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3