Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 66980 kertaa)

Poissa Puf

• HAIRahtanut
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #270 : 14.09.15 - klo:13:17 »
Oon nyt puolisen vuotta kokeillut täällä suositeltua kookosöljyä deodoranttina. Käytän reseptiin kylmäpuristettua kookosöljyä, ruokasoodaa ja arrowjuurijauhetta ja lopputuloksena on voidemainen deodorantti. Pääosin itse tehty deodorantti toimii tosi hyvin, välillä vaan tulee vähän ristiriitaisia tuntemuksia käyttömukavuudesta. Huomaan välillä haisevani tosi pahalta jos suihkusta alkaa olla vuorokausi, mutta sama tilanne olisi luultavasti minkä tahansa deodorantin kanssa kun aiemmin olen käyttänyt ainoastaan antiperspirantteja. Aina välillä tulee kaipuu vanhaan Nivean antiperspiranttiin helppouden ja hyvän pidon takia, mutta sitten taas toisaalta luonnollisempi ja itse tehty dödö on tosi kiva ajatuksena, varsinkin kun oon samaan aikaan vähentänyt muutenkin kaupasta ostettavia tuotteita ja tehnyt osan kosmetiikasta itse.
Onko teillä jotain ideoita kainaloiden ihon kuorintaan suihkussa? Ihon kuoriminen tuntuu minulla parantavan dödön toimivuutta, ja yleensä oon kuorinut ihoa joko kahvinpuruilla tai sokeri-rypsiöljy-seoksella. Molemmissa rakeet ovat aika isoja, mutta en ole toistaiseksi uskaltanut kokeilla suolaa kirvelyn pelossa. Hunajassa on myös aika paljon kiteitä, toimisikohan se kuorintaan sellaisenaan.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 14.09.15 - klo:14:19 »
^ Omasta kokemuksesta voin suositella saksanpähkinäkuorijauhetta kuorinta-aineena. Saa pienestä tuoksukaupasta. Toi on ihan huippua! Käytän naamaan ja kainaloihin. Tulee tosi pehmeä iho.  <3
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #272 : 14.09.15 - klo:19:59 »
Ostin Màdaran uutuusdeodorantin ja ainakin muutaman päivän normikäytöllä (ei hikiliikuntaa) on vaikuttanut pitävän monia muita luonnonmukaisia deodorantteja paremmin. Tuoksukin on omaan nenään miellyttävä, parempi kuin Màdaran toisessa deodorantissa, eikä juurikaan jää nenään pyörimään tai muutoin häiritse. Positiivinen fiilis on tästä toistaiseksi.  :)

Aiempi deodoranttini oli Urtekramin No Perfume, joka alkoi jotenkin käytössä haista lopulta vähän epämiellyttävältä ja pitokaan ei ollut parhaimmasta päästä (tuntui ainakin huonommalta kuin saman sarjan Aloe vera).

No tuotanoin.  ;D

En tiedä, mitä tässä välissä on tapahtunut, mutta olin puolisentoista viikkoa telttailemassa siten, että pesumahdollisuuksina toimivat satunnaiset purot, joiden välillä pesaisin kainalot vesipullosta jotenkin hätäisesti. En tiedä, tarttuiko  maastoreissun ryönähikeä jotenkin tuohon Madaran deodoranttiin, mutta siellä ja sen jälkeen deodorantti ei ole pitänyt ja kainaloihin on (ihan normaalissa sisätilaelämässäkin) kertynyt sellainen varmaankin deodorantin koostumuksen takia tavallista limaisempi, tosi inhan hajuinen hikimöhnä. Ei jotenkin tekisi mieli lismata kaikkia vaatteitakin sillä, mutta suututtaa, kun on taas yksi huono dödö lojumassa.

Laitoin nyt pitkästä aikaa tuota samaa Urtekramia, joka nyt tuntuu toimivan kuin unelma.  ::)
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 14.09.15 - klo:23:25 »
Mitähän voisin ostaa miehelle käytettäväksi, kun hän haluaisi suihkemaisen dödön, mutta en anna hänen ostaa ponnekaasutettuja myrkkyhöyryjä? Löytyisikö apteekista tai jostain luontaistuotekaupasta suihkemaista, mieluiten miehekkäältä tuoksuvaa dödöä? Yritin antaa miehelle käytettäväksi Aubrey Organicsin mäntydödön, mutta hän ei tykännyt siitä tuoksusta, vaan haluaisi mieluummin sellainen tavallisen "niveamaisen"/saippuaisen raikkaan tuoksun.

Minuukin kiinnostaa jos jollain on kokemusta miesten dödöistä! Myös roll-onit ja stikit miehille luonnonkosmetiikka merkeiltä! Haluaisin ostaa seuraavaksi miehelle jonkun muun dödön kun rexonan.  :)
Mun mies käyttää Sebamedin miesten alumiinitonta roll-onia, nimi on Balsam Sensitive for Men. Tuoksuu mukavan miehekkäältä ja mies on ollut tyytyväinen hienhajun estokykyyn. Kuulemma haisee vähemmän kuin Nivean antiperspirantin kanssa :D Maksaakin alle kuusi euroa esim. Apteekkituotteet.fi.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #274 : 13.11.15 - klo:07:17 »
Valittelinkin jo hikiongelmasta toisessa ketjussa, mutta nyt taisi löytyä ainakin väliaikaisesti tehoava ratkaisu. Mä en hikoile paljoa, mutta välillä se haju on aivan karmaiseva. Tuntuu menevän kausittain, välillä en tarvitse mitään ja välillä vahvinkaan dödö ei pidä hajua poissa. Lisäksi mun kainalot ärtyy nykyisin melkein kaikista dödöistä.

Nyt siis kokeilin sitruunaa. Jossakin videossa neuvottiin hieromaan sitruunaviipaletta kainaloon hienhajun estämiseksi ja minähän kokeilin.  ;D Ei muuten haise kainalot enää.   :)
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #275 : 13.11.15 - klo:09:41 »
Sitruuna ei välttämättä tee kauhean hyvää kainaloille. Se on kauhean hapan ja kainaloiden iho on herkkää.

Poissa centifolia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #276 : 13.11.15 - klo:13:11 »
Oon käyttänyt pari päivää Acon extra sensitive dödöä (josta on ollut puhetta tässä ketjussa). Hyvin toimii ja on kaikin puolin muuten kiva, mutta sen tuoksun vesimäiset/vihreät sävyt meinaa olla mulle liikaa. Parhaiten siedän hedelmäisiä tuoksuja, joten taitaa olla se Sebamedin lime seuraava hankinta.

Mun kainalot on tulleet viimeisen puolen vuoden aikana tosi kipeiksi aina kun olen käyttänyt antiperspiranttia kauemmin kuin parina päivänä, joten alumiinillisiin ei huvita enää koskea. En oikein ymmärrä voiko näin tosiaan olla, mutta siltä vaikuttaa. Jopa neljän ainesosan Neutral aiheutti saman, eikä siinä kyllä ole mitään muuta ärsyttävää, joten kipu tuntuisi tosiaan johtuvan siitä mitä alumiini saa aikaan. Kainalot on niin herkkä paikka, täynnä hermopäätteitä, ja se kipu säteili hämmästyttävällä tavalla ympäristöön. Ja siis loppui kun lopetin antiperspirantin käytön ja hoidin kainaloiden ihoa aloe veralla ja perusvoiteilla.

No, en hikoile mitenkään valtavasti, ja vaikka kaikki alumiinittomat eivät tunnu toimivan kovin hyvin, niin näköjään jotkut toimivat.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #277 : 13.11.15 - klo:19:33 »
Mulla on kyllä hienhaju vähentynyt huomattavasti kun lopetin kainaloiden pesun saippualla. Pelkkä vesihuuhtelu riittää ja jos haisee hielle niin sitten hinkkaan vähän kuumemman veden kanssa.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #278 : 16.11.15 - klo:10:28 »
Sitruuna ei välttämättä tee kauhean hyvää kainaloille. Se on kauhean hapan ja kainaloiden iho on herkkää.

En ainakaan vielä ole huomannut mitään haittavaikutuksia. Tarkkailen tilannetta ja pidän välillä taukoa.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #279 : 15.12.15 - klo:05:39 »
Olen nyt jonkun aikaa käyttänyt Vichyn 24 h stickiä ja olen ihan äimistynyt sen tehosta. Vaikka kainalot kostuvatkin, niin ne eivät haise lainkaan edes 90 minuutin treenin jälkeen. :o Huikean hyvää tavaraa! Yleensä mulla alumiinittomat pettävät ja siksi olenkin suosinut ennemmin antiperspirantteja.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #280 : 15.12.15 - klo:08:10 »
Ostin Acon extra sensitive -deodoranttia kaksi kappaletta tarjouksesta, enkä ole joutunut katua. Puoli pulloa käytetty, eikä ole ärsyttänyt mitenkään kainaloiden ihoa ja on pitänyt hajut kurissa. Tykkään kyllä tuosta kevyestä ja käteen sopivasta pakkauksesta ja siitä ettei tuote tuoksu oikeastaan millekään. Kahden pullon riskiostos siis kannatti, sillä käytän mielelläni toisenkin.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #281 : 27.01.16 - klo:17:03 »
Mulla on ollut jonkin aikaa tuskastuttava hikoilujakso, ja dödöissä on taas ollut haastetta.

Kuten on tullut mainittua, alumiinittomista mulla ovat parhaiten toimineet ACO:n extra sensitive ja Vichyn 24h stick, mutta kumpikaan ei oikein tuotteena ole tarpeeksi mielekäs. ACO olisi ehdottomasti valintani, jos se ei olisi niin mahdottoman ylihoitava (ACO sanookin sen olevan "erittäin kuivalle iholle"), koska sen teho on kokeilemistani paras ja roll-on on tyyppinä mulle just nyt mieluisin. Jätin siis tämän käytön jossain kohti kesken, kun en vain sietänyt enää liian tuhtia koostumusta. Muuta vikaa ei ollut, paitsi vähän ärsyttävän rajalla oleva hajustus. Vichyn stick taas on ihan ok, pakko kai sen on kohtalaista olla kun on ties kuinka mones kappale menossa, mutta en vain tykkää enää stick-tyypistä. Hintaakin tällä on liikaa.

Tuntuu että kaikki on kokeiltu, mitä olen valmis kokeilemaan, eikä sopivaa ole löytynyt. Enempää rahaa tai vaivaa en halua tähän enää laittaa. Mietin, että pitäisikö sitä sitten palata esim. Madaran alumiinilliseen, kun se monet vuodet toimi niin kivasti, mutta sain sitten jonkinlaisen viherpesuvitutuskohtauksen. Huomasin että YA:n verkkosivuilla on otsikon "alumiiniton deodorantti" alla alumiinillinen dödökivi, laitoin tästä palautetta, eikä sille tehty mitään. Samoin Sokoksen mainoslehdessä näkyi jokin dödökivi, jota lehti mainosti alumiinittomaksi, vaikka purkissa toki luki vain, ettei sisällä alumiinikloorihydraattia. Vituttaa tää harhaanjohtava markkinointi ja kritiikitön luonnollisuusmussutus, en ymmärrä miten se jatkuu näin pitkään. Pitäkää tunkkinne.

Menin sitten paremmalla mielellä valitsemaan jotain ihan rehellisistä antiperspiranteista, siinä tuon markkinoinnin tulos mun kohdalla LOLOL. Pitänee laittaa ACO:lle toivetta kevyemmästä alumiinittomasta, mutta harvoinpa toiveilla vaikutusta on. Nyt varmaan sitten vuorottelen Vichyn stickin ja antiperspirantin kanssa.
1cFii, oma väri.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #282 : 31.01.16 - klo:11:13 »
^
Cleanin deodorantti pitää hikoilun kurissa. Alumiinittomat yleensä ennemminkin hikoiluttaa enemmän/pitävät kuivana tosi huonosti tai kuivuvat hitaasti, mutta tää on ihan päinvastainen. En huomannut tuota ominaisuutta ennen kuin vasta käytännössä kun kainalot pysyi niin hyvin kuivina  :) Jos hiki haisee tosi voimakkaasti niin tämä ei välttämättä silloin pidä hajua peitossa, mutta normitarpisiin riittää kyllä tehot. On myös riittoisaa - ainoa miinus on purkin järjetön koko, joka on äärimmäisen jos vaikka matkailee pelkillä käsimatkatavaroilla  :(

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #283 : 02.02.16 - klo:15:24 »
Onko kellään kokemusta Weledan suihkedeodoranteista?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #284 : 10.02.16 - klo:18:36 »
Biodellyyn on tullut Schmidt's-soodadödöjä. Harkitsin viime vuonna purkkiversion tilaamista Ecco Verdestä, en silloin nähnyt näitä myytävän Suomessa, mutta jänistin sitten minkään emäksisen käyttämisestä iholle. Jotkuthan näistä ovat saaneet aika pahaakin ärsytystä. Vinkkinä nyt kuitenkin, jos joku tällaisia kaipailee! Hintaa on kyllä aika muhevasti, mutta oletan toisaalta ainakin tuollaisen purkin kestävän pienen ikuisuuden.
1cFii, oma väri.