Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 67245 kertaa)

Poissa Malva

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #285 : 11.02.16 - klo:12:21 »
Käytin jokunen vuosi sitten itsetekemää alumiinitonta dödöä.  Dödö toimi kuin unelma mutta käyttö jäi käytännön syistä (aloitin seurustelun enkä jaksanut raahata dödöpurkkia edestakas, oli lämmin kevät ja sitä valui laukkuun jne..). Alumiinittomat rollonit ei oikeastaan hikoiluun koskaan auttaneent. NOH, eilen kävin ruohonjuuressa ja ilostukseni huomasin, että siellä oli aivan uusi tuote myynnissä, dödövoide purkissa! Ostin testiin pienen, käsilaukkuun sopivan purkin. Inci näytti aika samanlaiselta kuin se mitä tein itse, eli uskon tämän toimivan. Tuoksu on ihana lime, kovin samanlainen kuin laverassa. Muitakin tuoksuvaihtoehtoja oli, löytyi myös stick-puikkoja.
Samalla ostin laveran limedödön ihan sen ihanan tuoksun takia. Kokeillaan josko tämä toimisi. Ajatus alumiinittomasta dödöstä innostaa taas enemmän kuin aikoihin.

http://kauppa.ruohonjuuri.fi/tuotteet/hakutulokset?q=Schmidt%C2%B4s&orderby=created&order=asc&type=quicksearch

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #286 : 11.06.16 - klo:10:32 »
Mulla on kyllä yhtä vastoinkäymistä tää alumiinittomien deodoranttien kanssa eläminen. Ihan ensimmäiseksi tuntuu, että hikoilu vain lisääntyy niiden käytön myötä. Toinen, ja ehkä se suurin, ongelma taas on se että mun kainaloiden iho tuntuu aina ärtyvän näistä alumiinittomista tuotteista. Osa on ollut luonnonkosmetiikkaa ja osa herkän ihon tuotteita, joten mulla ei ole mitään käsitystä mikä ainesosa tämän kainaloiden ärtymisen aiheuttaa. Onko muilla ollut samanlaisia oireita?

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #287 : 11.06.16 - klo:11:08 »
^Ärtymisestä en osaa sanoa, mutta minustakin tuntuu, että alumiinittomilla tuotteilla hikoilu vain lisääntyy entisestään. Uskallan käyttää esimerkiksi Clean-deodoranttiani vain tummien paitojen kanssa. Sinänsä sääli, koska haluaisin kyllä kovasti kokeilla turvallisempia dödöjä, mutta silloin pitää päättää, että otanko mieluummin terveysriskin vai elänkö koko ikäni laikukkaiden kainaloiden kanssa ::)

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #288 : 11.06.16 - klo:14:55 »
NOH, eilen kävin ruohonjuuressa ja ilostukseni huomasin, että siellä oli aivan uusi tuote myynnissä, dödövoide purkissa! Ostin testiin pienen, käsilaukkuun sopivan purkin. Inci näytti aika samanlaiselta kuin se mitä tein itse, eli uskon tämän toimivan.

Mitä olet tykännyt Schmidt's-deodoranttivoiteesta?

Mulla on saman sarjan hajusteetonta deodoranttia. Ensin ostin minipurkin sitä voidetta ja kun se näytti toimivan, ostin stickin. Sitä sormin levitettävää en olisi jaksanut pidemmän päälle käyttää, tosi rasittavaa aina sotkea sormensa kun laittaa dödöä. Stickissä on osittain eri ainesosat, mutta tuntuu toimivan yhtä lailla. Käyttömukavuus ei ole tuotteen paras ominaisuus, stickin pinta on aika raapiva (soodan vuoksi kai?). Ei kuitenkaan tunnu ärsyttävän vastasheivattujakaan kainaloita. Hikoilun määrään tällä ei oletettavasti ole mitään vaikutusta, varmaksi en osaa sanoa, kun mun kainalot hikoilee muutenkin aika vähän. Hajun tämä sen sijaan pitää hämmästyttävän hyvin poissa! Oon käyttänyt vaikka mitä dödöjä, ja tää on nyt vajaan kuukauden kokemuksella mun kainaloissa paljon luotettavampi kuin useimmat antiperspirantit, mikä on aika hyvin. :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #289 : 11.06.16 - klo:16:09 »
Mun piti tulla jo aiemmin tähän ketjuun suosittelemaan todella hyvää luonnonmukaista dödöä, joka oikeasti estää hienhajun ja on ainakin mulla vähentänyt kainaloiden kostumisen melkein nolliin. Tuote on siis Ozone Layer The Alternative Oxygen Based Deodorant, jonka bongasin iHerbistä. Tuote on ihan vain hapella rikastettua karitevoita ja mehiläisvahaa sekä tuossa mun ostamassa vaihtoehdossa on teepuun eteeristä öljyä, joka on itsessään antibakteerista, mutta ei niinkään erityisesti tuoksu dödössä. Iholla dödö on aika jankkia, mutta sitä ei tarvitse laittaa paljoa, eli pienikin määrä tehoaa. Lisään vielä tuon dödön päälle puuterimaista Honeybee Gardensin hajustettua dödöä, niin ihotuntu jää mukavan liukkaaksi/pehmeäksi, eivätkä kainalot ole tahmeat.

Juuri varmaan sen hapen takia toi Ozone Layer -dödö tuoksuu aluksi vähän oudolta, mutta tuoksuun tottuu kyllä nopeasti ja Honeybee Gardensin puuterimainen dödö hiukan peittää sitä happimaista tuoksua. Ja koska dödö on tehty karitevoista, niin dödö ei ole ärsyttänyt ihoa yhtään, vaan päinvastoin kosteuttaa ja rauhoittaa ihoa.

Olen ollut kyllä todella yllättynyt dödön tehokkuudesta: se ihan oikeasti toimii :ts . On kuitenkin tullut tässä vuosien varrella kokeiltua jos jonkinlaista luonnonmukaista dödöä ja ne eivät ole pitäneet mun kainaloita hajuttomina ja/tai kuivina.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #290 : 03.07.16 - klo:11:54 »
Alumiinittomaan siirtymisessä on ikävä siirtymävaihe. Silloin hikoilee ehkä enemmän ja hiki haisee superpahalta! Mä hoidin tuon siirtymäajan taktisesti viime talvena enkä ole enää kaivannut alumiinidödöjä. Olen käyttänyt kaverin tekemää dödövoidetta sekä nyt Schmidtsin hajusteetonta. Testasin myös tuota Schmidtsin bergamot+limeä, mutta mulle tuli heti allergiaoireita. Jännä, sillä kaverin tekemässä on vähän bergamottiöljyä mukana eikä siitä tule mitään. Nyt olen kovin tykästynyt tuohon Schmidtsin hajusteettomaan. :) En tiedä miten tuo toimisi stickinä, kun ainakin tuo purkkiversio pitää lämmittää sormissa ennen levitystä. Isossa purkissa on kätevä tuo tikku jolla saa kaivettua, minipurkissa ei sitä ole vaan pitää yrittää tonkia sormin. Tummat paidat saa kyllä laittaa varovasti päälle helmantaittotaktiikalla, sottaa jonkun verran. Ja kädet pitää pestä aina levityksen jälkeen tietenkin, mutta eipä tuota tule laitettua muuten kuin kylppärissä / salin pukkarissa jossa on vessa samassa.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 06.07.16 - klo:01:45 »
Mulla on Schmidt's bergamot-lime stickki ja olen ollut tyytyväinen, tuoksu on hyvä ja on pitänyt hyvin hajut poissa. Koostumus on vähän tönkkö ja musta tuntuu, että dödö kuluu nopeasti, sitä jää aika korkin reunoihin, kun sen laittaa kiinni.

Lovefreshin mandariini-limen tuoksu on ihana, mutta ei pidä mulla hienhajua poissa. Tai mä en varsinaisesti haise hielle vaan tulee sellainen ällö, eltaantunut haju.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #292 : 08.07.16 - klo:13:22 »
Ehdin käyttää Schmidt's-stickiä vajaa pari kuukautta, kun mun kainalot kiukustui. Niihin tuli tosi kipeitä näppylöitä, vähän kuin tulehtuneita finnejä. Nyt Schmidt's on ollut hyllyllä viikon-pari ja kainalot alkaa olla normaalit. Koskaan ennen ei ole ollut vastaavaa kainaloissa. Mistä lie kyse, pitää varmaan uskaltautua kokeilemaan sitä vielä uudestaan, kun se kuitenkin alkuun toimi tosi hyvin. Saattoihan tuo ehkä olla sattumaakin. ???

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #293 : 08.07.16 - klo:15:28 »
Mua vähän pelottaa kaikki tuollaiset soodaan perustuvat hippidödöt. Kun sooda nyt kuitenkin on tosi emäksistä ja ihon normaali pH on lievästi hapan. Oma ihoni kuitenkin ärtyy jo pelkästään omasta hiestäni, niin en uskalla mitään kovin radikaalia kokeilla kainaloihin, joissa tuntuu muutenkin olevan tosi herkkä iho. En voi edes kainalokarvoja ajaa kovin usein, jos mielin pitää kainaloni näppylättöminä ja kutisemattomina.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #294 : 22.04.17 - klo:13:16 »
Katsoin tässä Ruohonjuuren sivuja ja on tullut Ben & Anna deodorantteja. Onko joku kokeillut? Onkohan niissä soodaa? En kyllä nähnyt. Minulle ei oikein sopinut Schmidt's merkkinen. On siitäkin soodaton versio, mutta huhhuh hintaa!

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #295 : 22.04.17 - klo:16:02 »

Itse olen käyttänyt tätä aika pitkään. Toimii minulla niin, ettei hikoilu lopu, mutta hajun kehittyminen estyy, tai ainakin hidastuu  :). Ihan hurjan kova en ole ollut hikoilemaan tai haisemaan, eli ehkei kaikilla toimi. Mutta miellyttävä, ei sottaa/ värjää vaatteita tai tuoksu voimakkaasti. Iholla tuntuu lähes hoitavalta. Eikä mahdottoman kalliskaan ole.

https://www.iherb.com/pr/Zion-Health-Clay-Dry-Deodorant-Original-Silk-2-5-oz-75-ml/66054

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #296 : 28.04.17 - klo:09:04 »
Schmidt´s dödö on paras tuote ikinä! Nimenomaan bergamotti-lime, joka tuntuu olevan usein loppu Ruohonjuuresta ja muistakin kaupoista. Itsellä vaan tuppaa koko dödön käyttä unohtumaan, en ole taaskaan muistanut laittaa varmaan kuukausiin... Mutta silloin kun muistan ja jaksan, niin käytän vain Schmidt´siä :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 11.10.17 - klo:11:02 »
Nuo Schmidt'sin tuotteet kiinnostaisivat minuakin, mutta jääkö hajustettujen stickien tuoksu voimakkaaksi iholla?

Olen käyttänyt kotipäivinä Born to Bion ruusu- sekä Urtekramin kookos-deodorantteja. Aluksi tuntui, että tuo Born to Bio ei toiminut ollenkaan, mutta yllättävän hyvin se on viime aikoina toiminut. Urtekram taas ei toimi, vaan hien haju tulee nopeasti läpi. Kookos tuntuu vielä korostavan sitä hajua. Kristallikivi taas toimii aina.

Edit. Kolmas käyttöpäivä peräkkäin Urtekramin kookos roll-on deodoranttia. Alumiinittomaksi toimii kohtalaisen hyvin, mutta kyllä illalla hiki haisee.
« Viimeksi muokattu: 29.05.18 - klo:15:30 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #298 : 24.09.18 - klo:12:32 »
Doven roll-on on loppumaisillaan ja päätin, että haluan vaihteeksi kokeilla jotain luonnonmukaisempaa/alumiinitonta, vaikka joka kerta olen pettynyt ja ärsyyntynyt kaapissa lojuviin hutiostoksiin. En vaan koskaan pääse sinuiksi niiden kanssa.  ::) ;D

Sattuisiko kellään olemaan kokemusta Speick:n Thermal Sensitive -deodoranttipuikosta? Tahriiko mustia vaatteita ja hillitseekö hikoilua edes jossain määrin?:
https://www.ruohonjuuri.fi/koti-hyva-olo/hygieniatuotteet-82/deodorantit/thermal-sensitive-deo-stick-speick-4009800004306

Toisena vaihtoehtona harkitsen kristallikividödöä, mutta onko tämän kohdalla merkkien värillä eroa tehojen suhteen? Katselin, että Puhdas+ -merkiltä löytyisi varsin edullinen vaihtoehto:
https://www.ruohonjuuri.fi/koti-hyva-olo/hygieniatuotteet-82/deodorantit/kristallideodoranttikivi-120-g-puhdas-6430050002657

Olen käyttänyt joskus nuorempana hetken kristallikiveä deodoranttina, mutta muistelen, ettei se silloin tuntunut tekevän oikein mitään. Voisin tuota olla kuitenkin valmis kokeilemaan uudelleen, sillä monet tuosta tuntuvat tykkäävän. Yleisesti deodorantilta toivon edes jonkinlaisia tehoja pitää hikoilun kurissa, mutta eniten toivon kykyä peittää hienhajun. Lisäksi tahraamattomuus olisi todella kiva, koska käytän paljon tummia yläosia.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #299 : 24.09.18 - klo:13:56 »
^Ite en oo huomannut mitään eroja noiden kristallikivien kanssa, kaikki ovat toimineet yhtä hyvin. Olen tosin kerran kokeillut sellaista suihkemuotoista kristallikivideoa ja se ei toiminut mulla ollenkaan eli epäilen, että itselläni sitä ainetta tarvii tulla siihen iholle tarpeeksi, että toimii. Epäilen, että se suihke oli liian laimeaa.

Ohjeissa usein sanotaan, että kastele kivi ja hiero kosteaa kiveä ihoon, mutta mun kokemuksen perusteella tolla tavalla sitä tuotetta tulee tosi vähän iholle, kun se kivi ehtii kuivua heti ekassa kohtaa ihoa ja siitä ei irtoa mitään sen jälkeen kuivalle iholle. Itse teen niin, että kastelen kädet, ravistan liian veden pois ja sitten hieron kämmeniä kainaloihin niin, että iho kastuu. Sitten sivelen ihoa kuivalla kivellä. Tällöin siitä irtoaa ilmeisesti paremmin sitä ainetta ihoon, koska näin toimii mulla ainakin ihan hyvin. Levityksen  jälkeen tuo vesi haihtuu suht nopeasti iholta ja sitten voi hyvin pukea. Noista kristallikivistä ei mulla ainakaan jää vaatteisiin mitään jälkiä. Iho tuntuu kuivumisen jälkeen kuin siihen ei olisi mitään laittanutkaan.