Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 67246 kertaa)

Poissa Livia

• Tukkaguru
Vs: Luonnonkosmetiikkasarjojen deodorantit
« Vastaus #30 : 19.02.10 - klo:13:59 »
^ Hmm, mulla on siis ihan sama putelo, mikä on tuossa Ulpunkin linkissä. Ja tuossa tekstissä ja purkin kyljessäkin lukee, että sisältää appelsiiniuutetta. Mä taas en haista alkoholia vaan ainoastaan todella pistävän mädän appelsiinin ;D

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 19.02.10 - klo:14:13 »
^ Jääkö tuosta Deo Puresta valkoisia jälkiä mustiin vaatteisiin?

Ostin muutaman viikko sitten Vivisantén mineraalikivideon, kun sitä niin paljon on hehkutettu. Kokeilu jäi todella lyhyeksi, sillä onnistuin haisemaan hielle jo kolme, neljä tuntia kiven käytön jälkeen.  :o  Levittelin tuotetta mielestäni aika reippaasti ja laajahkolle alueelle puhtaisiin, vastapestyihin kainaloihin. Käytän yleensä antiperspirantteja, mutta kotipäivinä en laita kainaloihin mitään. Normioloissa en todellaan voi olla ilman mitään suojaa päivätolkulla ilman selkeää hien tuoksua (paitsi jos pyyhin kainalot kerran päivässä desinfiointiaineella -> tämä pitää todella tehokkaast kainalot hajuttomina), en olisi kuitenkaan uskonut, että haju lyö läpi tuossa ajassa. (Tulin sitten kesken päivää luentojen välissä vaihtamaan kotiin paidan, pesemään kainalot ja lisäämään tehokkaamman deon.) Mitään jälkiä tuosta ei tosiaankaan jää iholle eikä vaatteisiin, ja kainaloihin jäi aivan ihanan puhdas ja "tuotteeton" tuntu.

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #32 : 19.02.10 - klo:14:50 »
Omassa käytössä olen huomannut, että nuo mineraalikividödöt vaativat noin puolen minuutin hieromisen märkään, puhtaaseen kainaloon, jotta tehon huomaa. Lyhemmässä ajassa hien haju tulee läpi, mutta tuo puoli minuuttia riittää mulla pitämään kainalot tuoksuttomina jopa salilla.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #33 : 19.02.10 - klo:14:59 »
^ Mäkin olin lukenut, että tuotetta kannattaa aika antaumuksella laittaa, ja en ottanut kellosta aikaa, mutta niin kauan sitä kiveä hieroskelin per kainaloa, että rannekin oikein kipeytyi.  :D  Ja alkoi kainalokin jo ärtyä, vaikka lisäilin vettäkin monta kertaa. Mitenköhän tuota ärtymistä voisi välttää, jos haluaisin vielä pidempää hieroa sitä kiveä kainaloon? Pidin tuolla kokeilukerralla kiven kuitenkin koko ajan märkänä, enkä muutenkaan ollut mitenkään "raju". Mulla ei kuitenkaan yleensä ole mitenkään erikoisen herkät kainalot.

Onko kellään muuten kokemusta noista suihkittavassa muodossa olevista mineraalikivideodoranteista?

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #34 : 19.02.10 - klo:15:03 »
Mä taas en vieläkään pysty käyttämään tuota Deo purea sen kamalan hajun takia, eikö teitä häiritse se mätä appelsiini :-X Tehoiltaan se oli ihan hyvä, mutta alkaa ihan oksettaan se haju, kun se ei haihdu ja paidatkin pitää pestä käytön jälkeen, että se mätä appelsiini katoaisi.

Tämän takia mua epäilyttää tuo dödö.  ;D Katsotaan sit, kun pääsen sitä tuoksuttamaan. Tulee ihan mieleen Dermosilin punainen appelsiini dödö, jota en pystynyt käyttämään tuoksun takia.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #35 : 19.02.10 - klo:19:11 »
Onko kellään muuten kokemusta noista suihkittavassa muodossa olevista mineraalikivideodoranteista?

Mulla toimii kohtuu hyvin mineraalikivet, mutta olen kerran kokeillut suihkemuotoista niin se ei toiminut itselläni lainkaan.

Itse en ole hieronut tota kiveä mitenkään pitkään, vain siten, että sitä on kunnolla kauttaaltaan. Paras tekniikka omasta mielestäni on ensin kastella kämmenet ja sitten sivellä kainalot märillä käsillä, että iho kostuu kunnolla. Sitten vaan sudin kivellä huolellisesti kainalot (alle 5 sekuntia per kainalo). Tällä tavoin siitä kivestä irtoaa tarpeeksi ainetta, koska iholla on vettä, eikä myöskään iho ärsyynny kuivalla kivellä hankaamisesta. Jos kiven kastelee ja sitten levittää kuivalle iholle niin musta sitä kiveä saa olla koko ajan kastelemassa ja silti se ei luista hyvin iholla, eikä kivestä irtoa tarpeeksi ainetta. Lisäetuna tässä käyttötavassa on se, että kivi kuluu tasaisen sileästi, eikä sula kummallisen malliseksi.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #36 : 19.02.10 - klo:20:21 »
^ Täytynee vielä sitten antaa tuolle mahdollisuus ja kokeilla vaikka tuolleen kastelemalla kainalot kiven sijaan. Tosin nyt aion testailla jonakin sellaisena päivänä, kun pysyn visusti poissa ihmisten ilmoilta. Sen verran tehokkaasti tuo petti viime kerralla. (Tuntui muuten, että vaikka hieroin kiveä mielestäni huomattavan kauan, ei siitä tuntunut irtoavan mitään. En siis tarkoita, että olisin odottanut siitä selkeästi irtoavan jotakin, mutta silti odotin, että jotakin olisin huomannut.  ??? )

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #37 : 20.02.10 - klo:13:07 »
Mä säilytän omaa kiveäni kylppärissä ja käytän heti suihkun jälkeen, ennen kuin kuivaan itseni. Sekä kivi että kainalot ovat märkiä käyttövaiheessa. Kylppärisäilytyksessä on sekin etu, että kivi tulee varmasti huhdeltua käytön jälkeen, ainakin mun kivi rupeaa tuoksumaan epämiellyttävältä ilman huhtelua.   

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #38 : 04.06.10 - klo:16:19 »
Onko kukaan kokeillut aloe vera -dödöä? En ole ihan varma onko merkinkin nimi aloe vera enkä tiedä onko luonnonmukainen, mutta niin olen ymmärtänyt. Näitä myyvät ainakin yksityiset myyjät milloin missäkin. Noin 9 eur taitaa maksaa.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #39 : 04.06.10 - klo:19:10 »
Mulle ei käynyt yhtään sellainen kividödö. Puhtaisiin vastapestyihin kainaloihin laitoin, mutta kiveen tarttui silti jostakin hienhaju, eikä se lähde huuhtomalla siitä pois. Muutenkaan ei pitänyt hajua yhtään poissa vaan kainalot haisivat pahemmalle kuin jos olisi kokonaan ilman dödöä! En tajua. Tuolla se nyt seisoo kaapissa tyhjänpanttina ja haisee kissanpissalle  :-\ Aika mystistä kun ei mun hiki yleensä tosiaan edes noin pahalle löyhkää ja ei tuota kukaan muukaan oikein ole päässyt käyttämään.

Nyt on kokeilussa Lushin aromatico dödöpala, mutta tuoksu on mun makuun vähän turhan voimakas. Käytän yleensä vaan hajusteettomia tuotteita. Voi olla että tämä päätyykin miehen varpaita raikastamaan...

Tähän asti olen käyttänyt jo useamman vuoden ajan kookosöljyä, mutta viime talvena sen teho alkoi hiipua. Jonkin aikaa koitin olla ilman mitään, mutta kyllä kainalot sitten iltaan mennessä alkaa hieman löyhähtää. Ei paha, mutta häiritsevä ja ei paitojakaan viitsisi olla jatkuvasti pyykkäämässä.

Täytyy seuraavaksi koittaa noita kotitekoisen dödön ohjeita.
« Viimeksi muokattu: 04.06.10 - klo:19:11 kirjoittanut bast »
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #40 : 16.06.10 - klo:22:52 »
Oon käyttänyt useamman kappaleen Crystal Essencen mineraalidödöjä, mutta nyt tuntuu ettei ne oikein pidä kesähelteillä. Seuraavaksi ajattelin kokeilla Terra Naturalsia (arvon parin tuoksun välillä) ja Home Healthin Herbal Magicia. Ainakin jälkimmäinen on saanut hyviä arvosteluja.

Vähän nostelen tätä ketjua kysymällä, onko kokemuksia kookosöljyn käytöstä deodoranttina?
(Sopii mielestäni otsikon alle ihan hyvin, vaikka sitä on muissakin ketjuissa käsitelty, ja otsikkoa voisi vaikka muuttaa muotoon "luonnonmukaiset deodorantit", mitäs sanotte?)

Jeps, komppaan tätä eli mustakin otsikko vois olla kuvaavampi eli juurikin luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit tms. :)

Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #41 : 17.06.10 - klo:00:51 »
^ Hoo, toihan olikin multa ihan vanha kommentti.
Tässä on linkki mun kommentteihin kokemuksistani luomu- ja itsetehdyistä dödöistä, joka sopisi paremmin tähän ketjuun. Siihen lisäyksenä, että pelkkä kookosöljy ei tuntunut pitävän hikeä poissa, joskin uskon, että jos sitä jaksaisi sen pari viikkoa käyttää, niin sekin voisi alkaa toimia.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #42 : 17.06.10 - klo:18:53 »
Mä ostin eilen tämän Vichyn dödön kokeeksi, toivon, että vielä pelittäisikin, olisi alumiiniton, alkoholiton ja parabeeniton. Saa nähdä pitääkö.

Aika turha viesti, mut laitan vaikka tähän samaan sit kommenttia, kunhan olen käytellyt.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #43 : 17.06.10 - klo:21:04 »
Mulle ei käynyt yhtään sellainen kividödö. Puhtaisiin vastapestyihin kainaloihin laitoin, mutta kiveen tarttui silti jostakin hienhaju, eikä se lähde huuhtomalla siitä pois.
Se lähtee kun huuhtomisen jälkeen kuivaat dödön paperilla.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #44 : 17.06.10 - klo:23:07 »
Onko kukaan kokeillut aloe vera -dödöä? En ole ihan varma onko merkinkin nimi aloe vera enkä tiedä onko luonnonmukainen, mutta niin olen ymmärtänyt. Näitä myyvät ainakin yksityiset myyjät milloin missäkin. Noin 9 eur taitaa maksaa.

Mä käytin yhden pullon tuota ja en voi kyllä suositella. Ei pitänyt hajua eikä hikeä loitolla. Jo parin tunnin päästä kainalot haisi järkyille... Monikaan mun kokeilemista dödöistä ei oo noin surkea ollut. Ton dödön tuoksu on kyllä hyvä ja raikas, mutta tehot onnettomat. Käytin sen sit loppuun niin, että laitoin sitä aina vaan suihkun/saunan jälkeen ennen nukkumaanmenoa, mutta päiväksi tarvii kyllä jotain tehokkaampaa. Tilasin tuota netistä (en muista enää mikä nettikauppa se oli) ja hinta oli just jonku 8-9 €.
1cFii