Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 75410 kertaa)

Poissa Mena

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #300 : 24.09.18 - klo:18:48 »
Mä tein kesällä itse dödöä ja olen positiivisesti yllättynyt. Kevät ja kesä meni antiperspirantilla kun hippiviritelmät ei toimineet, mutta nyt syksyn tullessa toi itse tehty dödö on ollut hyvä. Eli kookosöljyä (juoksevana), maissitärkkelystä ja ruokasoodaa. Lisätään kahta jälkimmäistä kookosöljyyn about yhtä paljon, kunnes on paksuhkoa jugurttia. Jääkaappiin päiväksi ja sen jälkeen voi pitää huoneenlämmössä, sulaa sormiin kyllä. Elokuun helteillä meni vähän liian löysäksi huoneenlämmössä eikä toiminut niin hyvin vaikka sekoitin massan sormella takaisin tasaiseksi. Mutta nyt viileämmällä toimii oikein hyvin. :)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 30.12.18 - klo:11:01 »
Hankin alennusmyynnistä testiin Ben & Anna -deodoranttipuikon pink grapefruit -tuoksuisena. Minulla on kaksi muuta luonnonmukaista deodoranttia, joista kokemukset ovat vaihtelevat, joten tämäkin vähän epäilytti. Toistaiseksi se on toiminut hyvin, mutta illalla sen vasta näkee kunnolla. Aikaisemmin Laveran roll-on on pettänyt nopeasti ja Born to Bio on peittänyt pahimmat hajut voimakkaalla tuoksullaan. Kainalot ovat kostuneet molempien kanssa.

Tämä Ben & Anna toimii. Ei haise hiki ja kainalot ovat kuivat. Eikä muuten ärsyttänyt, vaikka levitin heti karvojen ajelu jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 30.12.18 - klo:20:14 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #302 : 09.07.19 - klo:18:56 »
Välillä jätin kokeilut alumiinittomilla deodoranteilla ja käytin niitä lähinnä viikonloppuisin. Nyt on menossa uusi kokeilu ja käytössä on Ben & Anna Pink Grapefruit sekä Urtekram Kookos -deodorantit. Aloitin kokeilun viime lauantaina. Urtekram päästää vähän hajuja läpi, mutta yllättävän hyvin se toimii. Töihin olen laittanut Ben & Anna -deodoranttia ja se on pitänyt koko päivän. Tänään kävelin kunnon lenkin, eikä vieläkään haise. Urtekramia taas viikonloppuna kainaloon.

Edit. Nyt on perjantai ja loppuviikosta kainalot ovat tuntuneet kosteita, mutta hajua ei ole ollut. Ei ainakaan niin, että olisin huomannut. Hyvin toimii.

Edit 2. Ben & Anna -deodorantti kerrostuu kainaloihin ikävästi, jollei sitä pese kunnollisella pesunesteellä pois. Käytin suihkuöljyä ja piti pestä vielä LV:n pesunesteellä, jotta se haiseva öljyinen kerros lähti pois. Muuten olen ollut tyytyväinen.
« Viimeksi muokattu: 24.07.19 - klo:21:47 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #303 : 09.07.19 - klo:20:51 »
Suosittelen todella lämpimästi kokeilemaan otsonoitua öljyä dödönä. Olen käyttänyt otsonoitua öljyä jo pitkään kainaloiden hajun kurissa pitämiseksi. Nyt kun olin rantalomalla todella kuumassa ilmastossa, jossa uin monta kertaa päivässä meressä sekä altaassa, hiki ei haissut kainaloissa kertaakaan, vaikka iho kastui useamman kerran päivässä. Otsonoidun öljyn tuoksu on itsessään melko voimakas, joten pieni määrä öljyä riittää pitämään kainalot hajuttomina.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #304 : 25.07.19 - klo:18:31 »
^Toimiiko oikeasti? Olen kuullut, että kookosöljy kun olisi hyvä deodoranttina, mutta se haju voi alkaa ällöttää. Tuohon Ben & Annaan olen ollut tyytyväinen. Kainalot kostuvat, mutta se on kai ihan normaalia. Nuo öljyiset deodorantit eivät meinaa peseytyä pois ja iholle jää hielle haiseva kerros. Nyt laitoin mineraalikiveä, joka on alumiinia, eikä haju pysynyt poissa. En laittanut heti suihkun jälkeen, niin johtui ehkä siitä.