Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 67283 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #45 : 17.06.10 - klo:23:34 »
^Joo netistäkin saa tosiaan. Kiitos kommemtista. Kuulin, että kaksi viikkoa hikoilisi runsaammin, mutta jos kerran käytit tuon loppuunkin, niin ehkä se kividödö olisi parempi hankinta. Mitä muuten laittaa ajellulle iholle luonnonmukaisista?

Puffy

• Vieras
« Vastaus #46 : 18.06.10 - klo:18:06 »

Olen ostanut the all natural face nettikaupasta crystall liguid deodorantti roll-onia.  Aivan loistava tuote :ts. Olen aikaisemmin koittanut kiinteä kristallideodoranttia(merkkiä en muista) ja se oli mun "hikikainaloille" yhtä tyhjän kanssa. MUtta tämä tuote on uskomaton. Ainakin minulla se toimii loistavasti.. Kokonaisen hellepäivän jälkeenkän en haissut yhtään hieltä. Koska alkuun  epäilin hiukan tuotetta ostin vain sen pienemmän version. Hinta sillä oli vain 4 $. Itselläni on lemongrass-grape tuoksuinen versio, mutta ajattelin tilata seuraavaksi jonkun toisen tuoksuisen myös.

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #47 : 18.06.10 - klo:20:12 »
Bongasin Hakaniemen Sokoksella Green People -sarjaa useamman tuotteen, mm. deodorantin. INCIssä luki ammonium alum eli alunaa siinä on. Onko se sitten hyvä vai paha.

luomuystävä

• Vieras
« Vastaus #48 : 24.06.10 - klo:12:05 »
Deodorantti Evening Bliss

Organic Botanical herbal blend, bicarb soda (non-alum), grapefruit extract, lime, natural gum, organic jojoba oil, palm Kernel Alcohol, ylang ylang essential oil, bio-dynamic avocado oil(BFA), Australian bush extract of wild kakadu plum. 70ml

Poissa hampiainen

• Tukkaguru
« Vastaus #49 : 24.06.10 - klo:13:43 »
Erisanin dödö on alumiiniton.

Halpa, hellävarainen, hajuton ja toimii ainakin mulla. :ts

Mddx

• Vieras
« Vastaus #50 : 08.09.10 - klo:08:16 »
Mä käytin tyytyväisenä ruokasoodaa deodoranttina koko kesän, mutta nyt sekin on jättänyt mut pulaan. Levitin siis pieneen vesimäärään sotkettua soodaa puhtaisiin kainaloihin, kunnes rakeet liukenivat kokonaan. Ilmeisesti tuosta seurannut kuorinta auttoi alkuun estämään myös sisäänpäin kasvaneita karvoja, mutta lupaavalta vaikuttanut tilanne palautui kuitenkin entiselleen: jäljelle jäi näppyläiset kainalot ja tarve toimivalle deodorantille. Tämä deodorantin metsästys tuntuu olevan ikuisuusongelma, kun suhtaudun vähän epäilyksellä alumiinia sisältäviin antiperspirantteihin, jotka taitavat olevan ainoita varmasti pelaavia ratkaisuja. Mitähän sitä sitten seuraavaksi testaisi? Ehkä tuota edellisessä viestissä mainittua Erisania tai kenties Vichyn stickiä...

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #51 : 09.09.10 - klo:18:44 »
Mä käytin sitkeästi alumiinitonta useammankin purkin, mutta se ei vaan pitänyt. Surkein käyttämäni oli. Näköjään vaan myrkyt toimii  :P
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #52 : 10.09.10 - klo:08:47 »
Alumiinittomat dödöthän eivät ole antiperspirantteja, sillä niitä alumiiniyhdisteitä tarvitaan estämään sitä hikoilua, näin olen käsittänyt. Alumiinittomat dödöt ovat siis vain deodorantteja, eivät estä hikoilua, mutta ehkä hienhajua.

Itse käytän Vichyn alumiinitonta dödöä, jos en lähde ihmisten ilmoille, mutta jos lähden, laitan suosiolla antiperspiranttia.

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #53 : 10.09.10 - klo:09:06 »
Mä olen käyttänyt Sante Deo Roll-on:a jo useamman purkin. Tuoksu on mieto "mieto suolaheinä".
Ja ei haise hiki ja kainalot kiittää. Esim.  Laveran dödö (joka huomattavasti kaalliimpi sarja) ei toimi mulla lainkaan vaikken ole edes mikään kova hikoilemaan.
1b Fii

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #54 : 10.09.10 - klo:12:06 »
Mulla on nyt käytössä Jasonin aprikoosintuoksuinen stick, joka on aivan ihana! Pidoltaan se ei tietenkään ole mikään maailman paras, mutta kyllä tähän taas tottuu :) Käytin Santen nestemäistä kristallidödöä pari kesää sitten, ja siihen piti kyllä totutella - ensimmäiset pari viikkoa olivat aika heviä aikaa, kun tuntui, että kainalot löyhkäsivät, mutta kun sinnikkäästi totutteli, ei sen jälkeen enää huomannut eroa antiperspiranttiin. Yksi syy on varmaan se, että kainalot tajuavat, että huokoset eivät ole tukkeessa -> ei tarvitse yrittää puskea hikeä läpi.

Hikisempinä päivinä varaudun antiperspirantilla, mutta kotona yritän mäkin käyttää Jasonia - plus sitten sellaisian päivinä kun tiedän, että hikoiltua ei tule/hikoilulla ei ole mitään väliä. :)
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa Mermaid

• HAIRahtanut
« Vastaus #55 : 10.09.10 - klo:12:14 »
Alumiinittomat dödöthän eivät ole antiperspirantteja, sillä niitä alumiiniyhdisteitä tarvitaan estämään sitä hikoilua, näin olen käsittänyt. Alumiinittomat dödöt ovat siis vain deodorantteja, eivät estä hikoilua, mutta ehkä hienhajua.
Nimenomaan näin! Tässä ketjussa taitaa monella mennä deodorantti ja antiperspirantti sekaisin. Ehkä koko ketjun nimi pitäisi olla Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit/antiperspirantit. En kyllä tiedä onko alumiinittomia antiperspirantteja edes olemassa. Ja toisaalta missään deodoranteissa olivatpa sitten "luonnonmukaisia" tai tavallisissa, ei ole alumiinia.

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #56 : 10.09.10 - klo:12:19 »
^

Mun mielestä "ei luonnonmukaisissa" nimenomaan on alumiinia. Ainakin useimmissa markettidödöissä vai onks mulla mennyt jotain vaan ohi :P
1b Fii

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #57 : 10.09.10 - klo:12:24 »

Mulla on nyt käytössä Jasonin aprikoosintuoksuinen stick, joka on aivan ihana! Pidoltaan se ei tietenkään ole mikään maailman paras, mutta kyllä tähän taas tottuu :)

Mä oon myös tykännyt Jasonin stickeistä. Pitävät hyvin hajun kurissa. Oon käyttänyt Aloe Veraa, jonka hajusta en pitänyt (hiukan liian voimakas, oli kyllä ihan raikas) ja nyt mulla on Tea Tree, joka haisee tosi hyvälle. Tea Treessä on kovempi koostumus kuin Aloe Verassa, eli siitä tulee vähemmän töhnää paitoihin. Aloe Vera oli vähän turhan sottaavaa. Kaapissa mulla on odottamassa Apricot -versio, mutta ainakaan purkista haistettuna en tykännyt siitä hajusta (liian makea ja esanssinen).

Myös Tom of Mainen / Tom'sin dödöt on ihan hyvin toimineet, ei tosin mulla ihan niin hyvin kuin Jason. Poikaystäväni on käyttänyt monta pulloa Tom'sin Woodspice -tuoksuista dödöä, se toimii hyvin hänellä ja tuoksu on todella hyvä (ja sopivan mieto, toisin kuin markettien miesten dödöissä).
Oma väri takaisin.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #58 : 10.09.10 - klo:12:34 »
Alumiinittomia antiperspirantteja ei käsittääkseni ole. Ne alumiiniyhdisteet kun nimenomaan tukkivat ne hikitiehyet. Deodoranteissa tuskin on taas alumiinia ollenkaan, koska nehän eivät estä hikoilua, vaan peittävät vain hienhajua, eli niissä ei alumiiniyhdisteitä tarvita, näin olen ymmärtänyt asian. Voin toki olla väärässäkin.

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #59 : 10.09.10 - klo:12:41 »
^

Joo mulla meni vissiin puurot ja vellit sekaisin ;D
1b Fii