Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 67208 kertaa)

Poissa Mermaid

• HAIRahtanut
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #60 : 10.09.10 - klo:13:46 »
Niin sehän se varmaan sekottaa, kun yleensä puheessa puhutaan vaan deodoranteista, tarkoitettiinpa sitten antiperspiranttia tai sitä varsinaisista deodoranttia. Ja tosiaan myös nuo "luonnonmukaiset" antiperspirantit, kuten esim. nuo kristallikivet tms. sisältävät myös alumiinia.

Noin ylipäätään, mun mielestä näissä deodoranteissa/antiperspiranteissa se luonnonmukaisuuden raja on kyllä tosi häilyvä.

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #61 : 08.10.10 - klo:18:02 »
Ostin eilen paljon ylistetyn Madaran deodorantin. Se toimii oikein hyvin ainakin tavallisena työpäivänä. Laitan sen lähiaikoina kunnon testiin astangajoogaharjoituksissa, jossa hiki takuulla lentää.

INCI:
Aqua, Potassium alum, Rosa Damascena (Rose) Flower Water*, Glycerin*, Carrageenan, Calendula Officinalis (Calendula) Extract*, Chamomilla Recutita (Chamomile) Extract*, Salvia Officinalis (Sage) Extract*, Mentha Piperita (Peppermint) Extract*, Alchohol, Aroma**, Limonene**, Linalool**, Geraniol**, Farnesol**, Citronellol**, Citral**

* raaka-aineet luomutuotantoa
** luontaisia eteerisiä öljyjä
100% raaka-aineista luonnollista alkuperää
8% raaka-aineista luomutuotantoa

Mistähän saisi lopullisen selvyyden mieltä askarruttavaan potassium alum = aluna -asiaan? Onko se tosiaan isokiteisempää eikä imeydy.
« Viimeksi muokattu: 08.10.10 - klo:18:04 kirjoittanut Punatukka »

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #62 : 15.10.10 - klo:19:49 »
Ostin iHerbistä tässä taannoin Thai deodorant stonen ja pidän paljon. Pitävä tuoksuton ja nopeasti kuivuva eikä tahraa vaatteita. Halpa ja riittoisa. Minä teen fyysistä työtä eikä tämä ole pettänyt kertaakaan, kesähelteet toki ovat asia erikseen.
this too shall pass.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 15.10.10 - klo:20:18 »
Minä otin eilen käyttöön Dermosilin Deo Stick E:n. Käytän sitä aina iltaisin suihkun jälkeen. Ainakaan eilen illalla ei hiki haissut. Lisäksi minulla on DeoCrystal-mineraalideodorantti, josta tykkään myös.

Edit. Nyt olen kokeillut käyttää Deo Stick E:tä kokonaisen päivän ajan. Hyvin toimi, eikä hiki haissut. En kuitenkaan ole testannut, toimiiko jumpassa. Kun lähden ihmisten ilmoille, niin silloin laitan antiperspiranttia.
« Viimeksi muokattu: 25.10.10 - klo:21:11 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #64 : 15.10.10 - klo:21:45 »
^Tuo Dermon stick on kyllä yksi suosikeistani! Mulla se ainakin piti hyvin hikoilun kurissa, oli TODELLA riittoisa, ja tuoksukin oli mukavan mieto. Hinta-laatusuhteeltaan se on mun mielestä erinomainen valinta. Suosin yleensäkin stickejä, sillä en jaksa odotella kainaloiden kuivumista yhtään.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #65 : 22.10.10 - klo:12:09 »
Käytän iHerbistä ostettua deodoranttikiveä. http://www.iherb.com/Crystal-Body-Deodorant-Travel-Stick-1-5-oz-40-g/5665?at=0

Tuote toimii hyvin, kesähelteilläkin. Kainalot näyttää samalta kuin mainoksissa, eli on tosi pehmeät ja sileät, ei kutita enää tippaakaan ja punoitus on kadonnut (lopetin myös sheivauksen ja siirryin epilaattoriin, auts!)

Yksi ongelma tässä dödössä on: hienhaju ei katoa kainalosta millään. En siis haise hielle sillä tavoin että vieressä seisoja haistaisi mitään, mutta kävin suihkussa noin tunti sitten, pesin kainalot sulfaatillisella saippualla ja kainalossa on sellainen pieni pistävä hienhaju silti. Tämä on jatkunut lähes koko dödönkäyttöajan. Kainalot on siis raikkaat, hiki ei haise, paitojen kainalot ovat säästyneet niiltä ällöiltä valkoisilta deodoranttitahroilta, mutta tuntuu että kainaloihin on iskostunut kiinni pienoinen hienhaju. Normidödöä käyttäessä suihkun jälkeen kainalot eivät tuoksuneet miltään, pelkkä vesipuhdistuskin riitti.

Pitääköhän mun vaihtaa merkkiä? Deko, onko tuossa sun käyttämässä thaidödössä tällaista ongelmaa?

Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #66 : 22.10.10 - klo:12:17 »
^ Mä kokeilisin kainaloiden pesemistä pelkällä vedellä. Itse teen näin, ja olen käyttänyt näitä luomuhommia jonkun pari vuotta ja hyvin pelittää. Silloin harvoin kun dödö pettää, hiki haisee tosi miedolta :)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #67 : 22.10.10 - klo:20:23 »
Pitääköhän mun vaihtaa merkkiä? Deko, onko tuossa sun käyttämässä thaidödössä tällaista ongelmaa?

Nou. Ei mitään hienhajun häivähdyksiä. Pesen kainalot palasaippualla ja laitan kividödöä ja annan kuivahtaa normaalisti. Odotan innolla ensi kesää eli todellista dödökoetusta. Viileämmällä ilmalla tuntuu toimivan juuri niin kuin kuuluukin.
this too shall pass.

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #68 : 25.10.10 - klo:19:06 »
Tänään testissä ekaa kertaa kleionkin käyttämä iHerbin Crystal-kividödö. Sain tämän elleniltä miitissä.  :)

No mutta - kainalot on olleet koko päivän märät. Hiki ei haise, niinkuin ei mulla juuri muutenkaan, mutta märkien kainaloiden kanssa on tosi epämukava olla. Tunne on sama kuin Laveran deodoranttia käyttäessä - tuntuu kuin kainalot hikoilisi tavallista enemmän. Okei, tämä on vasta mun eka päivä kividödön kanssa, mutta ei juuri kannusta jatkamaan. Mieluummin sitä pistää aamulla kainaloonsa jotain, jonka tietää pitävän kuivana. Lisäksi kivistickin hinkkaaminen kainaloon tuntui juuri niin epämiellyttävältä, mitä odotinkin.

Tässä aiemmat luonnondödökokemukseni:

* Lavera Body Spa Bio Verbena & Bio Lime - emulsiomainen roll on -deodorantti joka kuivuu hitaasti. Ei pidä hikeä poissa sitten yhtään, kainalot on jatkuvasti märät. En tykkää, ja tämä on niitä aniharvoja kosmetiikkatuotteita jota en voinut käyttää loppuun.

* Logona Mediterran Deospray - aivan ihanan tuoksuinen spray, jonka tuoksuun jäin koukkuun. Käytän tätä joinain päivinä hajuveden asemasta, kun jotenkin olen niin tykästynyt tähän tuoksuun...!  :D Siis kainaloon mä tätä laitan mutta en sitten enää lisää hajuvettä.... Olen aina ollut skeptinen nimenomaan spray-muodossa olevien deodoranttien suhteen, mutta tämä toimii. En huomaa eroa antiperspiranttiin.

* Mádara Herbal Deodorant - kuivuu nopeasti ja toimii. Yrttimäinen, lähes yskänlääkemäinen tuoksu mutta mieto. Tykkään kovasti, ei eroa mun käytössä antiperspirantin tehosta.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #69 : 25.10.10 - klo:19:21 »
^ mun kainalot taas on pysyneet melko kuivina, ja sekin kosteus mitä on, on sellaista raikasta, ei mitään dödötahmaa mitä tuleee jostain rexonasta.

Hyvin tää toimii nyt, ja tosiaan: pelkkä vesipesu pitää hientuoksahduksen minimaalisena. Ja sekin tuoksahdus on sellainen raikas ja puhdas, ei tunkkainen tahmaällö eikä sitä erota 15 senttiä kauempaa.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #70 : 30.10.10 - klo:21:45 »
Ostin Muoti&Kauneus-messuilta Bottega Verden roll-on deodorantin. Dödö ei sisällä alkoholia, alumiinia tai parabeeneja. Messutarjouksena tuo kustansi viitisen euroa (nettisivujen mukaan hinta on 5,99 euroa). Nyt olen käyttänyt tuotetta jonkin aikaa, ja täytyy sanoa, että olen aivan rakastunut tähän! Dödö pitää kainalot kuivina hikijumpassakin, ja sen tuoksu on ihana ja tarpeeksi mieto. Yleensä pidän stickeistä rolleja enemmän sen takia, etten jaksa odottaa dödön kuivumista, mutta tämä roll kuivuu hetkessä, eikä sottaa vaatteita. Ainakin tällä hetkellä tuntuu, että tästä voisi tulla luottodödöni!
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #71 : 16.11.10 - klo:16:17 »
Voisin antaa isot peukut Sebamedin Soft- deodorantille! Pitää hien hajun poissa, vaikka itse en pidäkään tuoksusta. Seuraavaksi tulee kokeiluun varmaankin Sebamedin Sensitive, joka on voidemainen toisin kuin tämä Soft, joka on siis ihan nestettä :)

Miinuksena voisin sanoa heti Incin alussa olevan denaturoidun alkoholin, joka joskus vähän kirpaisee iholla. Incissä plussana tietysti alumiinittomuus eikä parabeenejakaan ole.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #72 : 16.11.10 - klo:20:16 »
Viimekertaisessa iHerbin tilauksessa tuli Crystal Travel Stick. Olin hyvin epäileväinen kaikkien "luonnonmömmöjen" suhteen, koska olen kova hikoamaan ja hiki haisee pahalle. Aiempia suosikkejani ovat Mitchumin stickit ja Batsin tuoksuton voidemainen.

Luin täältä vinkkejä, miten kiviä pitää hieroa reilusti ym, joten varsinaista kammoalkua ei ollut lainkaan. Muutaman ekan käyttökerran aikana huomasin erityisen reilua kastumista sekä epämiellyttävää tuoksua sekä kainaloissa että kivessä. Käyttelin aluksi vain kotipäivinä, pikkuhiljaa uskaltauduin myös rauhallisiksi työpäiviksi pelkän kiven kanssa.

Sain kiven toimimaan täydellisesti seuraavanlaisella rytmillä: käyn suihkussa joka toinen ilta, jolloin kainalot ja muut tulee pestyä saippualla. Suihkun jälkeen hieroin kiveä reilun ajan kainaloihin. Aamulla hieroin ennen pukemista, toisena iltana pyyhkäisin kainalot kasvoveteen/neoamiseptiin kostutetulla vanulla, jonka jälkeen hieroin taas deodoranttia, ja vielä toisena aamuna kunnon levitys. Keho tottui tosi pian tähän uuteen aineeseen ja kivi toimi ihan niin kuin aiemmatkin stickit sun muut. Suuri plussapuoli on se, että vaatteisiin ei sitten millään saa valkoisia jälkiä! Täytyy myöntää, että jumppaa varten suihkautin pari suihkausta Garnierin mineraalisprayta ihan varmuuden vuoksi, mutta todennäköisesti sitä ei olisi tarvittu.

Tietysti menin sitten pudottamaan kiven pesualtaaseen, jolloin levitypäästä lohkesi pala. Nyt se on niin pirun terävä, ettei uskalla enää kainaloiden lähelle laittaa, mutta onneksi saan "luvan" tehdä iHerbiin tilauksen taas piakkoin, joten yksi (tai varmuuden vuoksi kaksi) näitä tulee varmasti tilattua! Hehkutusta nimim. Skeptikosta Uskovaiseksi.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #73 : 17.11.10 - klo:16:53 »
Päätinpä minäkin kokeilla tätä alumiinitonta linjaa taas, ja tilasin iherbistä Alveran Aloe & Herb -deodorantin.
No tuohan haisoo sellaiselle mökillä poltettavalle hyttyskynttilälle  ;D Haju kyllä muuttuu iholla paremmaksi, mutta samalla myös haihtuu. Epäilen, ettei tämä pidä hienhajua poissa ainakaan itseltäni, mutta katsellaan...

edit. perun puheeni. Tuo tuoksuukin tosi hyvältä (makealta) ja kainalot ei haise imuroinnin jälkeenkään, vaikka laitoin dödöä illalla. Ensi kerralla voisi kokeilla manteliversiota...
« Viimeksi muokattu: 18.11.10 - klo:13:40 kirjoittanut muori Pippuri »

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #74 : 25.11.10 - klo:18:04 »
Ostin joku aika sitten Erisanin uuden alumiinittoman dödön. Pari kertaa taisi toimia, mutta sen jälkeen aina hienhaju kainaloissa, vaikka kuinka rauhallinen päivä olisi ollut. Ei toimi ei. Harmi, koska saatavuus ja hinta on ihan kohdillaan.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.