Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 67247 kertaa)

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #90 : 10.06.11 - klo:13:50 »
En tiedä onko tätä linkitetty jonnekin tänne aiemminkin, mutta tässä Iltalehden dödövertailu jossa mukana luonnonmukaisia dödöjäkin. http://www.iltalehti.fi/kauneus/2011031013171666_ka.shtml Toi testivoittaja alkoi kiinnostamaan, tuoksuton dödö on aina pop.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #91 : 11.06.11 - klo:12:07 »
^
Jos pelkkä alumiinittomuus riittää niin Nivean Pure&Natural on ainakin mulla toiminut hyvin. Jos ei ole mitään erityisvaatimuksia dödölle niin pelittää kyllä. Ei ehkä yhtä tehokas kuin normidödöt, mutta se kai pätee muihinkin alumiinittomiin.

Siis mitä, Nivealla alumiiniton deodorantti?! :o Piti heti mennä tutkimaan heidän kotisivujaan, tosiaan lotuksen ja jasmiinin tuoksuisena saa. Käyn kyllä heti tänään ostamassa kokeiluun, ihan loistavaa!

Poissa Katiss

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #92 : 12.06.11 - klo:19:02 »
Tilasin IHerbistä jo muutama kuukausi sitten Alvera, Aloe Herbal All Natural Roll On Deodorantin. Avasin korkin ja haju vei ihan täysin ammoisiin aikoihin "intian basaari"-fiiliksiin. Ei mielestäni mitenkään hyvä tuoksu siis. En uskatanut kainaloihin pitkiin aikoihin kokeillakaan, kunnes sitten uskaltauduin... Tuoksu iholla onkin raikas ja suihkunpuhdas :l. Olin kuvitellut hajun vaan imelöityvän ja muuttuvan mausteiseksi, mutta tuoksu olikin hyvä. Lisäksi deo toimii, eikä aiheuta kutinaa kuten tavanomaiset deot! Olen nyt käyttänyt vain tätä Herbalia kotona, töissä, pihahommissa ja kuumakin on ollut. Olen vaikuttunut.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #93 : 12.06.11 - klo:20:38 »
Mulla on nyt vajaan viikon ollut käytössä LUSHin aromarant deodoranttipala. Se ei sisällä alumiinia eikä ole varsinaisesti antiperspirantti siis laisinkaan, mutta liekö sitten sitruuna+ santelipuu vai mikä, mutta on mulla pitänyt ihan hyvin vaikka olenkin ainakin ajoittaisesti hyvinkin paljon hikoileva. Hajut pitää moitteetta. Kostutan palaa nopeasti vedessä niin sitä irtoaa paremmin.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 17.06.11 - klo:16:46 »
Mulla on ollut nyt melkein viikon käytössä Nivean Pure&Natural dödö jasmiinin tuoksuisena ja ei ole valittamista. Kumpikin tuoksuvaihtoehto oli vähän kummallinen, en oikein pitänyt niistä. Mutta ei tuo jasmiini huonolle tuoksu missään nimessä. Pito on ihan ok, sellainen kun alumiinittomassa on, eikä kainaloita ole kutittanut. Aion ostaa ehdottomasti jatkossakin, hintaa taisi olla jotain 3,50 euron paikkeilla.

Mddx

• Vieras
« Vastaus #95 : 18.06.11 - klo:12:35 »
^ Mulla on tuo sama dödö, mutta lootuksen tuoksuisena. Pitää mielestäni alumiinittomaksi jopa yllättävänkin hyvin, mutta tuoksusta mulle tulee valitettavasti mieleen lähinnä WC-raikastin :P Tuoksu häipyy onneksi melko nopeasti, mutta etsiskelen kuitenkin parhaillaan joko hajustamatonta tai vaihtoehtoisesti miellyttävämmän tuoksuista deodoranttia, koska ainakin näin pitemmän käytön jälkeen se lootukseksi väitetty käry on alkanut tympiä.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #96 : 18.06.11 - klo:12:52 »
Voisko tuo hajun kummallisuus johtua siitä, että deodorantin tarkoitus on peittää hienhaju ja se ei ihan kaikilla tuoksuilla onnistukaan. Antiperspirantissa se tuoksu voi olla mikä vain, ehkä sen takia ne ei mulla toimi  ;D Oikeasti, laitan sitten mitä tahansa antiperspiranttia näin kesällä hihattoman paidan kanssa, alkaa hienhaju tunkea läpi jo puolessa tunnissa. Kukkaiset ja hedelmäiset tuoksut ei pelitä ollenkaan.

Miä en osta enää mitään normikaupan dödöjä, kun niissä ei ole tarpeeksi äklö tuoksu mulle  ;D

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 23.06.11 - klo:16:01 »
^ Saattaa olla mahdollista, varmaan sen tuoksun on hyvä olla tujumpi, että peittää hien alleen. Tosin saa se silti hyväntuoksuinen olla mielelllään :D Mutta nenä on jo tottunut tähän, en enää kiinnitä siihen niin paljon huomiota. Ja itseasiassa minustakin tässä Niveassa on jopa vähän parempi pito kuin aiemmin kokeilemissani alumiinittomissa.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 09.07.11 - klo:22:27 »
Tilasin Madaran dödön kokeiluun ja ei ehkä olisi kannattanut aloittaa sen testaamista keskellä kesää. Ekana päivänä se piti kolme tuntia, heti kun lähdin kotoa liikenteeseen, se petti. Olisi varmaan kannattanut kokeilla vaikka tuota Niveaa, eikä heti laittaa 10e testikappaleeseen, että miten alumiiniton mulla toimisi ylipäänsä. Taidan keskeyttää kokeilun toistaiseksi ja palata asiaan syksymmällä.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #99 : 10.07.11 - klo:15:04 »
^Mulla lensi juuri eilen roskikseen tuo samainen dödö, tuli  mitta täyteen, kun ei pitänyt vähäisintäkään hikoilua. Armo kävi monta kertaa, mutta jos ei toimi niin ei toimi ja mitäpä tuota väkisin yrittämään.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 13.07.11 - klo:16:47 »
^^
Alumiinittomat tuntuvat tosiaan toimivan vähän heikommin kesällä. Mulla ei ole koskaan aikaisemmin mikään dödö pettänyt, mutta nyt Nivean kanssa on joutunut muutaman kerran käymään pesuilla ja lisäämään. Mieluummin kuitenkin noin päin kuin keltaiset tahrat vaaleissa paidoissa  >:(

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #101 : 14.07.11 - klo:19:16 »
Huomasin kanssa parin vuoden takaisella lomareissulla ettei toiminut ollenkaan vaikka yleensä ei dödö petä. Oli pakko ostaa tavallinen ja heti pelitti. En olekaan enää sitten jaksanut kokeilla alumiinittomia, eika onneksi ole mitenkään herkistynyt alumiinille ettei voisi käyttää. Luonnollisemmat vaihtoehdot kyllä kiinnostaisivat, mutta en jaksa säätää niiden kanssa ja näin kesällä ei ole kiva jos pettääkin  ;D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #102 : 01.08.11 - klo:16:44 »
Miä vaihdan Alveran pois kunhan nuo kaksi putelia loppuu. Luin iHerbistä, että niissä on alumiinia ja miä en halua sitä käyttää, vaikka se ei olekaan "sitä perinteistä" dödöalumiinia vaan alcloxaa.
Mulla ei onneksi ole häiritsevää kosteusongelmaa (paitsi kuntoillessa tietty, mutta se ei haittaa), niin en tarvitse alumiinia missään muodossa.

edit. Tilasin IHerbistä kalaöljysatsin ja siinä samalla pari dödöä kokeiluun sillä perusteella, että ei saa olla alumiinia, parabeeneja eikä kovin herkästi ärsyttäviä aineita. Katsoin myös arvosteluja.
Eli näihin päädyin:
Tom's of Maine, Natural Long Lasting Deodorant, Soothing Calendula
Queen Helene, Aloe Deodorant Stick

edit. 2

Olen nyt ehtinyt kokeilla molempia ja Tom'sista voin sanoa sen verran, että kainaloissa se ei tuoksu juuri millekään. Testasin sitä vain tässä kotona ollessa, mutta en usko sen pitävän hienhajua poissa kovin hyvin. Stikki on sellainen geelimäinen ja tuoksuu Spritelle. En laittaisi tätä, jos tiedossa on kovaa hikoilua.

Queen Helene pelitti paremmin, mutta se on valkoinen stikki. Kainaloihin jäi valkoista, mutta mustaan paitaan ei ihme kyllä. Hienhaju pysyi poissa, vaikka kävin kaupungissa pyörällä. Tässä on vähän sellainen "vanderbilttimäinen" mieto kukkaistuoksu, joka ei hirveästi tuoksu, ellei ala haistelemaan.

Seuraavan kerran aion kokeilla jotain miesten stikkiä, koska siinä luulisi olevan enemmän jotain tuoksuakin  ;D
« Viimeksi muokattu: 11.08.11 - klo:14:39 kirjoittanut muori Pippuri »

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 26.08.11 - klo:08:57 »
Onpas kumma juttu, kun Body Shopin Deodry-dödöjä (2 kpl) olen vuoden verran testaillut, että pitävätkö hienhajun pois ja huonolla menestyksellä. Työpäivinä onkin täytynyt käyttää Biothermin alumiinillista dödöä (lisäilen nimen tähän, jahka kerkiän) ja nyt jostain syystä sitten aloin mietiskelemään, että onko tuokin joku tottumuskysymys, että kun käytät noita myrkkyjä, niin mitään muuta ei enää voikaan laittaa?

Päätin hienhajun uhallakin antaa  vielä mahiksen noille BS:n deodoranteille ja en nyt sitten tiedä mistä se on ollut kiinni, epäilevästä asenteesta, hormoneista vai laitetun aineen määrästä (nyt olen hinkannut ihan kunnon kerroksen, kun yleensä laitan kevyesti), kun en ole tällä viikolla kuitenkaan haiskahtanut pahemmin, vaikka on liikuntaakin harrastettu. Omituista.

Mutta olisin iloinen, jos noista alumiinidödöistä voisi alkaa pikkuhiljaa luopumaan. IHerbistäkin tilasin pari kokeiluun ja pitää tässä testailla ajan kanssa, eikä hermostua heti, jos omaan nenään jotain haisee (mies kun on sanonut, että höpönlöpö ei haise paljon yhtään).   
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #104 : 09.09.11 - klo:14:22 »
Urtekramin Aloe vera-deodorantti on nyt noin viikon verran ollut käytössä ja olen tykännyt, vaikka vähän epäilin ettei pitäisi tarpeeksi hyvin. Liikuntaakin harrastaessa ei ole pahemmin haiskahtanut ja kainaloon ei jää sellaisia ikäviä "kerroksia" kuin normidödön kanssa. Tuoksukin on mukavan sitruksisen raikas.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :