Mulla on ollut varmaan yli vuoden jemmassa
Salon Express leimaussetti ja nyt päätin vihdoin kokeilla sitä. Tuskailin aivan sairaasti kun otin ensimmäisen laatan testikäyttöön ja en vaan saanut sillä tehtyä leimoja. Ei siis tarttunut se kuvio leimaan ja kiukustuin. Päätin sitten parin päivän päästä (eilen) yrittää uudelleen ja karhensin leimasimen pintaa kynsiviilalla, mutta sama juttu. Kunnes sitten tajusin vaihtaa kiekkoa. Tuo kiekko mitä yritin oli vähän isompi kuin muut ja sopi tuohon alustalle, muut kiekot ovatkin aavistuksen pienempiä ja liikkuvat alustalla. Mutta: Sain tehtyä kuvioita eilen testimielessä paperille aika kivasti noilla muilla kiekoilla!

Isot kuviot ottivat parhaiten väriä mutta en saanut niitä kokonaisina siirrettyä. Harmittaa kyllä kun tuossa isoimmassa kiekossa on merihevonen josta tykkään, mutta siinä nuo urat ovat liian matalia ja kaapimen mukana lähtee lähes kaikki lakka sieltä urasta mukana. Vaihdoin eilen myöskin kaapimesta vanhaan maksukorttiin ja sillä onnistui kaapiminen paremmin kuin setin omalla kaapimella.
Mitään aitoja leimauslakkoja mulla ei vielä ole, testailin muutamalla lakalla ja China Glazella (Awaken) onnistui parhaiten. Mun on pitänyt heittää tuo pois / pistää kiertoon, koska en ole saanut noita CG:n lakkoja kuivumaan normilakkauksessa edes pikakuivattajan kanssa siedettäviksi, vaan jäävät mulla aina pehmeiksi. Leimauksessa tuo kyllä toimi.

Löysin huutiksesta suht edullisesti pari Konadin leimauslakkaa ja odotan innolla että pääsen testaamaan leimauksia "oikeilla" lakoilla. Ebaysta löysin myös kivoja kuviolaattoja, pitää varmaan laittaa tilaukseen.
Kokeilin lakkana myös akryylimaalia (tilasin kynsikoristemaalaukseen) mutta sillä kuvio ei siirtynyt kokonaan leimalle.