Kirjoittaja Aihe: Konad  (Luettu 39730 kertaa)

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
Vs: Konad
« Vastaus #150 : 26.08.11 - klo:09:40 »
Ok, kiitos infosta.Täytyy sitten kai vain hankkia toinen kynsilakanpoistoaine konadeja varten, siinä hommassa tosin tuskin haittaa, että minkälaista myrkkyä käyttää :)
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 26.08.11 - klo:11:23 »
Sassy: kunhan ei ole öljyä ;D Harvemmin noissa halvoissa on, eli mitä halvempi, sen parempi! Inciä ei tarvitse niissä syynätä ihan tolkuttomasti, jos joku pikku öljypisara on, se ei haittaa mitään, niin vähän sitä siinä kuitenkin on. ;D

Musta on toisaalta hyvä, että Konadeihin käy paremmin halppis, ite mielummin säästänkin ton dependin vihreän ihan omille kynsille.

Poissa zeldu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #152 : 29.09.11 - klo:21:06 »
Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia tehdä konadeja käyttäen samalla puhdistukseen Dependin vihreää kynsilakanpoistoainetta? Itsellä kuviot tuntuvat jotenkin sulavan ja kaikesta tulee tahmeaa  :(

Mä sen sijaan käytän autotarvikehyllystäkin löytyvää 250ml:n purkissa olevaa asetonia. Se on siis pelkkää asetonia ja tosi tujua kamaa. Puhdistan sillä Konad-vehkeet ja pyyhkäisen leimasinta aina välillä siihen. Toimii kuin synti ja halpaa kuin saippua :)
1a F ii, HL

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #153 : 29.09.11 - klo:21:44 »
^Kiitos vinkistä! Oonkin pohtinut, mistä saisi puhdasta asetonia, mutta siirrytään autotarvikehyllylle. Käytän Konadien, ranskiksen ja glitterlakkojen kanssa Xtran kynsilakanpoistoainetta, joka periaatteessa on lähes pelkkää asetonia.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #154 : 29.09.11 - klo:21:57 »
Arh, mitä teitte. Minun oli tämän ketjun innoittamana pakko kaivaa konadit esiin pitkän tauon jälkeen ja rohkaistua taas kokeilemaan. Olin niistä innoissani muutaman kerran sen jälkeen kun tilauksen sain, mutta kuvista tuli aina vähän suhruisia ja sitten kamat hautautuivat kaiken muun alle. Asetonillista kynsilakanpoistoainetta ja oikeaa tekniikkaa käytin kyllä, mutta en ikinä keksinyt optimaalista välinettä scraperin tilalle, jota en halunnut käyttää naarmuttavuuden takia. Paras, minkä keksin, oli nuolija. :D Se oli vaan vähän liian joustava ja tuppasi ottamaan mukaansa lakkaa syvennyksistäkin. Mutta ikivanha kanta-asiakaskortti oli ihan täydellinen nyt kun kokeilin! Kiitos vinkin heittäneelle.  <3 Tuli parhaat kuviot tähän mennessä ikinä, ja nyt kävin tietysti himoitsemaan paria lisälaattaa ja lisälakkaa...
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #155 : 13.02.12 - klo:15:25 »
Ostin eilen "vahingossa" Stockmannilta Konadin laatan m78, lähinnä noiden kokokynnen kuvioiden johdosta. Pitääkin tänään heti kokeilla niitä!
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Prisku

• HAIRahtanut
« Vastaus #156 : 05.12.12 - klo:14:35 »
Mulla on Kreetalta-ostettu feikki-Konad. Ei se maksanut kuin kolmisen euroa. En saa sitä toimimaan, ja nyt kun aloin selata ketjua taakse päin aloin miettimään, että onkohan siinä munkin levyn päällä joku muovi  0_0. Mielestäni oon kyllä tarkistanut sen ja yrittänyt rapata, mutta pitänee yrittää vielä jos se olisi jotenkin tosi tiukasti kiinni. Lakka ei nimittäin jää kuvioon. Kun vetäsen sillä lastalla (joka on muuten pelkkää muovia kun aidoissa Konadeissa siinä on metallinen kärki), ei kuvioon jää lakkaa yhtään! Eipä siitä paljon ole iloa.

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #157 : 05.12.12 - klo:14:42 »
^Mulla on Cesarsilta ostettu aito konad-pakkaus ja siinä on muovinen lasta. Toimii sinänsä hyvin niin en ole kokenut ongelmaksi. Mutta pakkohan sulla on joku kelmu siinä olla, tuntuuko kuviot karhealle sormea vasten?
1a F ii Tukkakuva

Poissa Prisku

• HAIRahtanut
« Vastaus #158 : 06.12.12 - klo:13:47 »
^ Kun omasta mielestä olen sitä rupeltanut ja rapsuttanut, että kalvoa ei olisi. Mutta tämä täytyy tarkistaa heti kun pääsen kämpille huomenna. Hieman jäi vaivaamaan.

Edit. Kalvohan siinä oli. Oli kyllä huomaamattomasti kiinni, mutta kun aikansa nypläsi niin irtosihan se. Vähän paremmin toimii nyt, mutta en saanut vieläkään kunnollista kuviota aikaiseksi. Pitää alkaa harjoittelemaan!
« Viimeksi muokattu: 10.12.12 - klo:08:50 kirjoittanut Prisku »

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #159 : 13.12.12 - klo:21:40 »
^Oletko viilannut leimasinta? Mulla se oli ainoa kikka joka piti tehdä ennen kuin kuvat alkoi onnistua. Muuten eivät tuntuneet millään tarttuvan leimasimeen.
1a F ii Tukkakuva

Poissa Prisku

• HAIRahtanut
« Vastaus #160 : 13.12.12 - klo:23:19 »
Viilasin, mutta enemmän ongelma on se että kuvion uraan ei jää lakkaa vaan se lähtee kaapimen mukana pois.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 11.04.14 - klo:10:10 »
Mulla on ollut varmaan yli vuoden jemmassa Salon Express leimaussetti ja nyt päätin vihdoin kokeilla sitä. Tuskailin aivan sairaasti kun otin ensimmäisen laatan testikäyttöön ja en vaan saanut sillä tehtyä leimoja. Ei siis tarttunut se kuvio leimaan ja kiukustuin. Päätin sitten parin päivän päästä (eilen) yrittää uudelleen ja karhensin leimasimen pintaa kynsiviilalla, mutta sama juttu. Kunnes sitten tajusin vaihtaa kiekkoa. Tuo kiekko mitä yritin oli vähän isompi kuin muut ja sopi tuohon alustalle, muut kiekot ovatkin aavistuksen pienempiä ja liikkuvat alustalla. Mutta: Sain tehtyä kuvioita eilen testimielessä paperille aika kivasti noilla muilla kiekoilla! :D Isot kuviot ottivat parhaiten väriä mutta en saanut niitä kokonaisina siirrettyä. Harmittaa kyllä kun tuossa isoimmassa kiekossa on merihevonen josta tykkään, mutta siinä nuo urat ovat liian matalia ja kaapimen mukana lähtee lähes kaikki lakka sieltä urasta mukana. Vaihdoin eilen myöskin kaapimesta vanhaan maksukorttiin ja sillä onnistui kaapiminen paremmin kuin setin omalla kaapimella.

Mitään aitoja leimauslakkoja mulla ei vielä ole, testailin muutamalla lakalla ja China Glazella (Awaken) onnistui parhaiten. Mun on pitänyt heittää tuo pois / pistää kiertoon, koska en ole saanut noita CG:n lakkoja kuivumaan normilakkauksessa edes pikakuivattajan kanssa siedettäviksi, vaan jäävät mulla aina pehmeiksi. Leimauksessa tuo kyllä toimi. :ts Löysin huutiksesta suht edullisesti pari Konadin leimauslakkaa ja odotan innolla että pääsen testaamaan leimauksia "oikeilla" lakoilla. Ebaysta löysin myös kivoja kuviolaattoja, pitää varmaan laittaa tilaukseen.
Kokeilin lakkana myös akryylimaalia (tilasin kynsikoristemaalaukseen) mutta sillä kuvio ei siirtynyt kokonaan leimalle.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #162 : 13.04.14 - klo:11:24 »
^ Leimaukseen ei välttämättä tarvitse olla "oikeita" leimauslakkoja, vaan mikä tahansa hyväpigmenttinen lakka käy! Olen joskus kuullut sellaisen ohjenuoran, että jos lakka peittää yhdellä kerroksella soveltuu se leimaamiseen.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #163 : 02.10.15 - klo:14:36 »
Kertokaapa jotain hyviä (ja halpoja) lakkoja leimaukseen. Muu kuin Konad. Kaupoissa olen nähnyt Gel Effect mitälie lakkoja. Hyviä siihen?

Konadin omalle päällyslakalle ei varmaan korvaajaa löydy?

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 02.10.15 - klo:14:42 »
^ Essencellä on leimasinlakkoja, mutta en ole tainnut ehkä nähdä muita kuin mustaa ja valkoista(?), enkä tiedä millaisia ovat. Edullisia on.
3a F ii