Kirjoittaja Aihe: Konad  (Luettu 39835 kertaa)

Poissa zeldu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kynsien koristelu
« Vastaus #90 : 22.12.09 - klo:23:45 »
Iik, feikki-Konadit ja strassit tuli tänään!

Vähän säätämistä ensin sen leimasimen kanssa oli. Miehen kynnet näytti ainakin kovin näteiltä harjotusten jälkeen, ja nyt omissakin kynsissä löytyy ekat leimaukset. Hieman hailakoiksi väri jäi, käytin leimoihin setin mukana tullutta lakkaa. Luulen, että se aito Konad-lakka on paksumpaa tähän hommaan, tai sitten en vaan vielä osaa :) Scraperi vaihtui samantien mattopuukon terään, koska scraperilla sain jonkun takia huonommin vedettyä sen ylimääräisen lakan pois.
Tässä eka leimasinyritys... (EI  saa nauraa  :-[ ! )

Strassit ja leimasinsetin tilasin siis Maythepsiltä, ja kuluineen hintaa tuli about 10€. Toimituksessa kesti yli kuukausi, joulunajat varmasti verotti osansa.

http://myworld.ebay.com/maytheps-uk/
1a F ii, HL

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #91 : 23.12.09 - klo:00:52 »
Miten te saatte ne pienet kuviot toimimaan? Mä en saanut siirrettyä lumihiutaletta edes leimasimeen  :-\ Siis en pientäkään murto-osaa. Kokeilin kahdella eri lakalla kahta eri lumihiutaletta. Scraper toimi hyvin ja hiutaleeseen meni väriä. En vaan ymmärrä miksei kuva tarttunut leimasimeen  ??? yhyy..

Poissa zeldu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #92 : 23.12.09 - klo:09:29 »
Voiskohan niistä pienistä kohdista lähteä lakka samalla kun pyyhkäset scraperilla, jos ne ei oo niin syvät urat? Kumma juttu...
1a F ii, HL

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 23.12.09 - klo:09:54 »
Miten te saatte ne pienet kuviot toimimaan? Mä en saanut siirrettyä lumihiutaletta edes leimasimeen  :-\ Siis en pientäkään murto-osaa. Kokeilin kahdella eri lakalla kahta eri lumihiutaletta. Scraper toimi hyvin ja hiutaleeseen meni väriä. En vaan ymmärrä miksei kuva tarttunut leimasimeen  ??? yhyy..

Mulla on itellä tuohon auttanut se, että pyyhkäisen leimasinta vanuun, jossa on kynsilakanpoistoainetta ja annan kuivahtaa, niin tarttumapinta on silloin jotenkin ns. parempi. Käytätkö ihan konadin omaa lakkaa?

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 23.12.09 - klo:11:11 »
^Mä pyyhkäsin siitä pölyt juuri noin ja ajattelin, eträ päin vastoin, siitä on imeisesti haittaa  ;D Kokeiltu siis kuitenkin on. Käytän Konadin lakoja ja toinen, jota kokeilin oli China Glaze.
^Mietin kans tota, mutta yritin kevyemmälläkin kädellä enkä onnistunut.
Onnistuuko kaikki muut noiden kuvioiden kanssa ilman mitään ongelmia? Mulla ei oo niiden syvempien ja isompien kuvioiden kans ollu tähän mennessä ongelmia onneks, mutta noi pienet ihanuudet..

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #95 : 23.12.09 - klo:11:17 »
Mulla on nyt ekat Konad jutut tilattu ja pitäis alkaa harjoitteleen. Osa tuli ihan Suomesta Cesarsilta ja osa http://www.ocnailart.com/ OC Nailartilta minne löytyy muutamista blogeista alekoodi jolla sai -30% ja tais siellä olla ilmainen toimituskin ympäri maailman. Tuotteet tuli mulle tänään 23.12. ja maksanut olin 10.pvä. Euroissa mua oli velotettu 16,59 ja sain kolme lakkaa, laatan ja laatan pidikkeen. Tosta pikasesti laskin, että Cesarsilta sama setti olis maksanut postikuluineen kolmisen kymppiä. Tietysti toimitusaikakin on sitten vähän eri ;)

Mitä mieltä muuten ootte tuosta laatan pidikkeestä? Testailin noita aiempia Cesarin välineitä ja mä jotenkin kaipasin sitä pidikettä. Jostain lueskelin taas, että joku piti sitä ihan turhana. Toisaalta kulkee tuolla mun pakissa kätevästi ja aina on joku alunen saatuvilla mikä voi sotkeutua.

Sen verran kun tuota testailin niin yllätyin kuinka kovaa täytyy leimasinta painaa sekä laatalle, että kynteen. Ekalla kerralla en painanut kovinkaan paljon ja kuva lähti tuskin ollenkaan irti.

Oon nyt "vähän" innostunut näistä koristelujutuista ja kohta saan varmaan erilaiset koristelut tehtyä pariksi vuodeksi :D Dotting toolit (millä saa esim strasseja otettua) huutelin Ebaysta ja löysinpä aitoja Swarovskin kristallejakin ;)
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Hyacinth Bucket

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • The [buke:] residence, lady of the house speaking!
    • Acetone and Old Lacquer
« Vastaus #96 : 23.12.09 - klo:12:16 »
Konadieni kanssa n. puoli vuotta tapelleena ehdottaisin seuraavia toimenpiteitä:

- Hae kaupasta (Prismastakin löytyy maaliosastolta) puhdasta asetonia jolla pyyhkäiset leimasimen ja laatan jokaisen leimaamisen välissä. Kynsilakanpoistoaineet eivät ole läheskään yhtä tehokkaita kuin asetoni, öljyjä ja muita hoitavia aineita sisältävät sekoitukset eivät käy tähän. Asetonia voi dekantoida myyntipakkauksesta vaikka tyhjään Maybellinen lakanpoistoainepakkaukseen (vihreä tai pinkki, ihan sama) joka kestää sulamatta, on kätevämpi käyttää. Muiden merkkien pulloista en uskalla sanoa sulavatko vai eivät. Lasipullo tietysti käy. Dekantointiin käy vaikka vanha suppilo joka kantsii huuhdella heti jälkeenpäin jottei se ala sulaa.
- Hio leimasimen pintaa kynsiviilalla, itse käytin kolmiosaisen bufferin karkeinta pintaa ja lasiviilaa. Tämä siis jos leimasin on kumia eikä silikonia, silikoniin kyllä tarttuu kuvio hiomatta.
- Vaihda scraper vanhaan luottokorttiin, helpompi pitää kiinni eikä muovinen kortti naarmuta laatan pintaa. Vedä lakka pois kevyesti tai kuvioon ei jää tarpeeksi lakkaa siirtyäkseen leimasimeen vaan se kuivaa heti kuvioon.

Jollei näillä neuvoilla ala toimia niin sitten en osaa sanoa.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #97 : 23.12.09 - klo:13:08 »
^Ostitko Swarovskit Tami´s placesta vai mistä? Mun mielestä se alunen on hyvä, koska se tosiaan saa sottaantua ja laatta pysyy siinä hyvin paikoillaan.

Se oli tämmönen Jolie Beauty Store http://stores.shop.ebay.co.uk/Jolie-Beauty-Store Tosiaan tilasin vasta joten en osaa sanoa suosituksia vielä.
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #98 : 23.12.09 - klo:14:02 »
Tuo stampin viilaaminen on aivan ehdoton juttu jos haluaa saada kuviot tarttumaan. Ja kunnon hinkkausta kanssa, ei mitään pientä sivelyä!  ;D

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #99 : 23.12.09 - klo:14:39 »
^^Kerrohan sitten, miten kävi  :) Tami´s place on ebayssä ja samainen kauppa löytyy ilman ebayäkin. Hinnat ovat muuten samat, mutta normikaupassa ilmainen postitus. Valikoima on laaja.

^^^Kiitos vinkeistä, mulla onneks onkin asetonia jo. Onko se Konadin leimasin kumia? Mites Blushing on omaansa viilannut, pelkällä lasiviilalla vai jollain karkealla? Heitin just vanhan Visa electronin roskiiin kun en tiennyt, että sille olisi noinkin hyvää käyttöä  ;D Kai sitä joku kanta-asiakaskortti liikenee tuohon käyttöön. Ihanaa kun jaksatte auttaa. Toivottavasti onnistun ensi kerralla. Olis meinaan kiva päästä käyttämään noita.

Seppälässä oli kieltämät yllättävän hyviä kynsitarroja tai hienojainakin, mutta myyjä sanoi niiden pysyvänkin todella hyvin. 1,95 arkki ja valkoimaa oli noin 20 arkin verran  :ts

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #100 : 23.12.09 - klo:19:16 »
Mä oon hinkannu ihan lasiviilalla :) Ja pitkän aikaa sekä voimalla. Sitä ennen en saanut mitään tarttumaan stamppiin. Niin ja on se sellasta pehmyttä kumia.

Mä olen myös käytellyt noita Seppälän tarroja. Tykkään! Laitossa saa vaan olla varovainen kun repeävät herkästi. Pinseteillä onnistuu :)

Poissa lindaw

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #101 : 11.01.10 - klo:11:53 »
Minäkin tilasin Konad-setin muutama viikko sitten Nelly.comista, kun sieltä sai ilmaisen postituksen. Ikinä ennen täysin tuntemattomat ihmiset eivät ole kehuneet kynsiäni.  ;D

Lainaus
Mulla ei oo niiden syvempien ja isompien kuvioiden kans ollu tähän mennessä ongelmia onneks, mutta noi pienet ihanuudet..

Mulla on just toisinpäin, pienet kuvat onnistuvat helpommin, isojen kanssa lakkaa ei yleensä tartu tarpeeksi leimasimeen.
1c M ii

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #102 : 12.01.10 - klo:12:59 »
Mulla oli Konad-tarvikkeet joskus vuosi sitten (?) mutta kun en ekalla yrittämällä onnistunut niiden kanssa niin meni hermot ja myin ne.  ;D Nyt sitten hankit uudet ja kiitos tuon leimasin viilaus -vinkin kuvio tarttui oikein hyvin leimasimeen. :) Kertokaas vielä tyhmälle, että pitääkö tuo leimasin puhdistaa kynsilakanpoistoaineella jokaisen kuvan välillä?

Edit. Vastaankin itse itselleni kun äsken testailin asiaa ja huomasin että ei tarvitse.
« Viimeksi muokattu: 12.01.10 - klo:18:12 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 12.01.10 - klo:23:58 »
^Puhdistatko ollenkaan esim pyyhkäsemällä paperiin? Mä en oo viä jaksanut viilata sitä kumia  ::) Harmitti niin viimeksi, että ei jaksa heti paneutua asiaan, mutta en sentään myynyt niitä vielä  ;D

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #104 : 13.01.10 - klo:21:36 »
Mä en ainakaan puhdista leimasinta muuta kuin siinä tapauksessa, että siihen jää kuvion jämiä tms. Yleensä jos kuvio tarttuu nätisti kynteen, jää leimasin niin puhtaaksi että sillä voi suoraan jatkaa. En pyyhi myöskään laattaa kuvioiden teon välillä.