Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 343189 kertaa)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
Vs: Hyvät harjat, sekä kammat
« Vastaus #105 : 20.07.07 - klo:12:44 »
Mä oon nyt ihan solmussa näiden harjahankintojeni kanssa. Kaivoin netistä arvosteluja harjoista, mutta on se kumma, kun ei meinaa löytyä. Taitaa nyt käydä niin, että Mason Pearson on saatava. Ostan sen vaikka synttärilahjaksi itelleni, niin saan vähän sulatteluaikaa tolle hinnalle.  :P  SB3-mallia kattelin, joka ei ole kuin *köh köh* vähän päälle 70€ postareineen.

edit. Vielä haluan kiusata Lyxiä sen verran, että kysyn, onko nuo Pearsonin Child-koon harjakset henk. koht. sun mielestä sopivan pehmeitä/jäykkiä? SB3-mallissa näyttäis olevan harjakset samaa matskua, muissa aikuisten malleissa on jo jäykemmät tai extra jäykät harjakset. Melkein samannäköisiä CB4 (lastenharja) ja SB3 (sensitive handy), viimeksi mainitussa on vaan harjakset vähän eri mittaisia ja tiuhemmassa.

Lapsuudesta muistelisin, että luonnonharjaksiset sähköistäis aika tehokkaasti, mut mites näiden laadukkaampien harjojen kanssa?
« Viimeksi muokattu: 22.07.07 - klo:18:12 kirjoittanut Shi Shi »
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #106 : 23.07.07 - klo:12:29 »
^ Luonnonharjas yleisesti ottaen vie sähköisyyden ja silottaa hiuksen pintakerroksen kiinnemmäs.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #107 : 31.07.07 - klo:23:41 »
^ Luonnonharjas yleisesti ottaen vie sähköisyyden ja silottaa hiuksen pintakerroksen kiinnemmäs.

Hassua mutta minulla on päinvastaisia kokemuksia, tai siis silottaahan nuo aitoharjaksiset kyllä mutta myös sähköistää. Ja mainittakoon vielä että hiuksillani ei ole normaalisti tapana sähköistyä edes kovilla pakkasilla  ???

En muutenkaan voisi käyttää pelkästään aitoharjaksisia harjoja, tai hiustenharjaustuokioon saisi varata tajuttoman paljon aikaa. Joutuisin siis käymään osio kerrallaan aloittaen alimmista hiuksista joten paljon mieluummin käytän muovipiikkistä suurta lapioharjaa ja siten säästän aikaa  :D
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #108 : 01.08.07 - klo:09:27 »
Riippuu harjaksesta mikä sähköistää, esmes. tälle päälle äitiyspakkauksen harja tekee kummasti sähköä, eräs ammattiharjani taas ei tee. Ikävä kyllä en ole vielä saanut tehtyä tyhjentävää analyysiä karvoista, että mikä tekee mitäkin ja miten.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #109 : 02.08.07 - klo:20:26 »
Aissin HG -harjat löydetty, Kent. Tähän mennessä tuttuja ovat Kent natural shine cushion bristle ja natural shine radiant bristle, joista jälkimmäistä pyöreää mallia minulla on nyt kahta kokoa. Aivan upeita, pyöröharjat muotoilevat kuivana hiukset nätisti koholle, lakkaa päälle ja homma klaara. Ensin mainittu hieroo kivasti päätä pehmeillä pallopäisillä muovipiikeillä silottaessaa hiukset samalla.

Hiukset näyttäävät ihan vastavärjätyiltä ja kovasti föönatuilta vaikka vaan harjasin eilen pestyn tigi smooth&shinella silatun tukan. Ans kattoa kuinka kiva tulos on näillä föönatessa :-*

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 04.08.07 - klo:23:02 »
Aitoharjaksisen lisäks aattelin hommata ehkä AirHeadz 3:n tai Woodyhogin (näistä kellään kokemusta?) kiharapäiviä varten.

Mulla on nyt käytössä Kentin Woodyhog, tarkemmin siis tämä:

http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.storefront/46b4db4d02aa7370273fc0a8d00c070c/Product/View/8845

Mulla oli aiemmin käytössä harja, joka oli mallia paddle brush ja se katkoi hiuksiani todella pahasti, koska piikit olivat niin tiheästi. Woodyhogilla saan selvitettyä kosteat hiukset paremmin, mutta kyllä sinnekin jää hiuksia kiinni ja sitten ne venyvät ikävästi  :(  En tiedä kuvittelenko vain, mutta mielestäni hiukset ovat ollet tämän Woodyhogin käytön jälkeen sileämmät kuin ennen.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 07.08.07 - klo:17:23 »
Tämä nyt liittyy lemmikeihin, mutta kun niitä on kerran tässä ketjussa sivuttu (ainakin yhden sanan verran ;) ) niin menköön.
Eli miten hyvä tuo Roger Para on sellaisen lemmikin turkin hoidossa, josta lähtee tuppotolkulla karvaa? Kun taitaa olla ennemmín näyttelyharja kuin ylimääräisten karvojen siistimiseen tarkoitettu?

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #112 : 07.08.07 - klo:20:38 »
^ Heh hee! ;D Toivottavasti pieni eläimellinen harhapolku sallitaan.

Minulle Para ei suinkaan ole mikään näyttelyharja, vaan koirien turkinhoidossa kaikkein paras perusharja, jolla koskaan olen murnukoita harjannut. Omilla koirillani on karkea, lyhyt ja tiivis päällyskarva sekä runsas pohjavilla. Harjauksen tarpeessa ne eivät ole kuin karvanvaihtoaikaan. Para irrottaa sekä päällyskarvat että pohjavillat tosi kätevästi, harvinaista kyllä. Ennen minulla oli eri harja (tai kampa) päällyskarvoille ja toisenlainen pohjavillalle (karsta).

Paralla harjatessa pohjavilla ei pöllyä, vaan kertyy siististi harjan sisään. Irronneen pohjavillan määrä oikeasti aina vähän yllättää. Parhainta kaikessa on se, että koirat tuntuvat tykkäävät Paralla harjauksesta, tuntunee ihossa hyvältä eikä ainakaan nipistele.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 07.08.07 - klo:20:40 »
Kiitos Täti :)

Onkos sulla käytössä Paralta se antistaattinen vai tavallinen?

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #114 : 07.08.07 - klo:20:45 »
^ Molemmat harjani, sekä oma että koirien, ovat oranssipohjaisia eli tavallisia/ei-antistaattisia. Onneksi en ole huomannut sähköistymistä omassa tukassa taikka murnukoissa. :)

Poissa Humppasusi

• Tukkaguru
  • Humpparaakki!
« Vastaus #115 : 10.08.07 - klo:18:01 »
Mistä ihmeestä löydän hilseharjan? Olen tsekannut jo stokkan, sokoksen ja prisman. Kaipaan niin lapsuuden hektiä, jolloin äiti hieroi mun päänahkaa sellaisella. Ah. Hilseongelmaa ei ole, mutta ajattelin valjastaa poikkiksen harjaamaan mua sillä :D
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 10.08.07 - klo:20:04 »
^ tarkoitatko tällaista?

Itse ostin ihan Anttilasta, olen nähnyt myös halpakaupoissa siellä suihkumyssyjen lähellä.

(ja hairstoren nettikaupassa jos muuta tilaat, sieltä napsin kuvan)
this too shall pass.

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #117 : 10.08.07 - klo:21:31 »
Harjasin omaa tukkaa vuosikaudet luonnonharjaksisella harjalla jossa luonnonharjasten seassa oli muutama muovipiikki. Harja kuitenkin repi tukkaa kamalasti joten lopetin sen käytön. Kokonaan luonnonharjaksista en todellakaan voi ajatella, tukkaa on sen verran että se vain silottaa pintaa, ei harjaa kunnolla.
Viime viikolla ostin sitten Emotionista puupiikkisen aukikampausharjan ja olen rakastunut! Harjaa lempeästi ja ihana hieronta päänahalla. Tästä en luovu!
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #118 : 11.08.07 - klo:14:53 »
Tampereen sokoksessa oli kuukausi takaperin noita, siellä samalla osastolla missä suihkumyssyt sun muut tavarat. Luulisi siis olevan vain väliaikaisesti loppu jollei löydy :)

Poissa Humppasusi

• Tukkaguru
  • Humpparaakki!
« Vastaus #119 : 12.08.07 - klo:10:44 »
Juuri tuollaista tarkoitin Deko.

Mutta ongelma on nyt ratkaistu. Valittelin tuota poikkikselle, ja lauantai aamuna se kävi hakemassa kaupasta maitoa, ja oli poikennut supermyynnissä samalla reissulla hakemassa tuollaisen :D Ja tamperelaiset toki tietää supermyynnin :D Ei ole sellaista asiaa, mitä sieltä ei löytyisi.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.