Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 342468 kertaa)

Poissa siili

• Tukkaguru
Vs: Hyvät harjat, sekä kammat
« Vastaus #135 : 11.12.07 - klo:20:54 »
Mutta mites muut Paran harjoja käyttävät, millä te noi pesette?

Nestesaippualla ja kynsiharjalla mikäli harjan pohja näyttää likaiselta. Aika harvoin ihan pesen, yleensä vain poistan irtohiukset. (Niitäkin aina ehtii kertyä roima tukku.)

Halvalla sait kyllä RP:n, mä haluaisin toisen kappaleen duunin pukukaappiin. Täytynee vissiin lähteä shoppailemaan koiranäyttelyyn  ;D

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #136 : 12.12.07 - klo:08:50 »
Joo, niin mä ajattelinkin, että oli halpa ostos. Ko. myyjällä (sellainen vanhempi herrasmies) oli myynnissä myös samannäköisiä harjoja vielä halvemmalla, mutta ne eivät olleet Paroja, joten laadusta en tiedä. Lisäksi hänellä oli myynnissä useita erilaisia Denmanin ja Pearsonin harjoja. Kallein harja taisi olla 84 euron Mason Pearson. Denmanitkaan eivät olleet pahan hintaisia, katselin itselleni yhtä Denman-harjaa, joka olisi maksanut 12 euroa. Hänellä oli muuten valikoimissa trimmereitä, tarkoitan niitä koneita, ja kaikenlaisia saksia - ei muistaakseni ollut valikoimissa mitään koiravaate tai koiran lelut, luut + sun muita "krääsä"tuotteita. Hyvät valikoimat koiranäyttelyssä myös näin ihmisnäkökulmasta katsottuna!  ;D
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
« Vastaus #137 : 12.12.07 - klo:14:40 »
^Saako noita harjoja ihan jostain eläintarvikeliikkestäkin vai pelkästään messuilta/näyttelyistä?
Löytyykö Hairlekiinista muuten Paran harjoja?
2aMii

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #138 : 12.12.07 - klo:15:30 »
^ Veikkaisin, että saa. Eläintarvikeliikkeitä vaan kiertelemään, tai googlaamaan. Harmillisesti en tullut katsoneeksi mikä tuon liikkeen nimi oli. Tuolla näyttelyissähän myyjät ovat yleensä jostain eläintarvikeliikeistä ja myyvät tuotteitaan messuosastojen tyylisissä ratkaisuissa tai kojuissa. Verkkokaupoista ainakin Petvilla näyttäisi myyvän Paroja.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #139 : 12.12.07 - klo:17:28 »
^Saako noita harjoja ihan jostain eläintarvikeliikkestäkin vai pelkästään messuilta/näyttelyistä?
Löytyykö Hairlekiinista muuten Paran harjoja?

Paran harjoja myydään ihan joissakin kampaamoissakin eli hyvin mahdollista, että Hairlekiinistäkin löytyisi.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #140 : 15.12.07 - klo:09:57 »
Eli mua kiinnostaisi tällainen juttu.

Monissa hiusraamatuissa ja myös tällä arvovaltaisella foorumilla hehkutetaan hiusten harjaamisen tärkeyttä. Siis nimenomaan harjalla harjaamisen. Että se selvittää takut lempeästi ja levittää päänahan omia rasvoja hiukseen, mikä siis hoitaa hiusta. Ja että harjaus stimuloi päänahkaa = hiukset tykkää.

Mä olen vannoutunut kampaihminen. Mun käyttökampa on mersun hintaluokkaa ( siis suhteessa) ja mä pesen sen viikoittain. En _koskaan_ kisko sitä vauhdilla hiusten läpi, vaan selvitän mahdolliset takut ajan kanssa. En mä mikään hiusmalli ole, mutta kyllä mun kutrit on hyväkuntoiset ja kiiltävät ( tällä hetkellä).

Eli mitä mä olen missannut?
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #141 : 15.12.07 - klo:13:30 »
Monissa hiusraamatuissa ja myös tällä arvovaltaisella foorumilla hehkutetaan hiusten harjaamisen tärkeyttä. Siis nimenomaan harjalla harjaamisen. Että se selvittää takut lempeästi ja levittää päänahan omia rasvoja hiukseen, mikä siis hoitaa hiusta. Ja että harjaus stimuloi päänahkaa = hiukset tykkää. 

^ Etpä taida olla missannut mitään. :D

Eiköhän tuo harja vs. kampa ole pitkälti makukysymys, tukan selvittämisessä siis. Omasta mielestäni ainakaan täällä ei hirveästi hehkuteta tukan harjaamisen autuutta? Useaan otteeseen on kyllä mainittu siitä, että entisaikaan hiusten harjaamista pidettiin hyvänä nimenomaan mainitsemistasi syistä, tänä päivänä trendi on mielestäni enemmän se, että harjaaminen kuluttaa tukkaa suotta.

Itse kuuluin tosiaan aikoinaan siihen koulukuntaan, jolle 100 harjanvetoa päivässä oli hyvä juttu. Nyttemmin olen aika päinvastaisen suunnan kannattaja; en oikeastaan harjaamalla harjaa hiuksiani koskaan. Ainoastaan aukaisen harjalla työpäivän aikaiset tupeeraukset ja harjaan hiukset sileiksi ennen kuin laitan ne illaksi ja yöksi kiinni. Ihan joskus saatan harjata harjaamisen vuoksi, lähinnä siksi että se tuntuu kivalta. :)

Ihan uteliaisuudesta, millainen tuo sinun mersuluokan kampasi on?

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #142 : 17.12.07 - klo:15:55 »
Täti Kukkahattu: Ehkä sitä voisi ennemminkin kuvailla Aston Martiniksi. Se on luusta leikkaamalla tehty, 18 cm + varsi + 8 cm jakauspiikki. Hampaiden väli 3 mm ja jokainen hammas käsin soikeaksi ja sileäksi hiottu. Hintaa en uskalla arvailla, kun olen sen lahjaksi saanut ja lahjan antaja teetti sen mulle kun oli kuunnellut useasti mun ulinaani Suomen huonosta kampavalikoimasta. Ainoa miinus siinä on valmistusmateriaalista johtuva puhdistuksen monimutkaisuus. Luu vaatii hiukka erilaista hoitoa kuin muut luonnonmateriaalit.

Siirsin tänne. -Luomo-
« Viimeksi muokattu: 29.12.07 - klo:20:56 kirjoittanut Luomo »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #143 : 17.12.07 - klo:16:58 »
^ Kerro ihmeessä lisää luukammasta, miten sen hoito, kestävyys, saatavuus? Siirrellään sitten kampaketjuun.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #144 : 17.12.07 - klo:20:32 »
No kestävyys. Se on hyvä, ihan kuin kovalla muovilla, mutta sitä ei saa tiputtaa lattialle tai kolistella mihinkään, muuten hampaat voi katketa. Ihan niin kuin muovikammoissakin. Luu ei myöskään tykkää kovasta kuumuudesta, se voi haljeta.

Saatavuus: öh, huono. Tämä on tehty poronluusta ja sen on tehnyt joku tyyppi, joka tekee lehtisahalla poronluukoruja. Varmaan sellaiset yrittäjät, jotka tekee luukoruja, voivat tehdä tilauksesta myös kamman. Hintaa en tosiaan uskalla arvailla.

Hoito: Kampaa voi pestä haalealla vedellä ja miedolla pesuaineella ( esim. vedellä 1/3 laimennettu fairy), ei saa liottaa eikä hangata kovalla harjalla, lasten hammasharja on max. kovuus. Kuivataan heti  talouspaperilla. Sitten sitä voi öljytä pari kertaa vuodessa sellaisella nahanhoitoöljyllä. Öljyn annetaan imeytyä hetken ja pyyhitään pois säämiskällä tms. pehmeällä kankaalla. Tosin hiusten omat rasvat ajavat paljolti saman asian jos kampaa ei tarvitse pestä kovin usein eli et käytä sitä hiustuotteiden levittämiseen ( geelit tms.). Mitä enemmän käyttää muotoilutuotteita, sitä useammin pitää pestä, niin kuin muovikammankin kanssa. Luu tosin "imee" joitakin aineita todella tehokkaasti, joten kaikkia ei välttämättä  saa irti  tai  sitten ne aiheuttaa värinmuutoksia. Kampa on oikein hoidettuna ja hyvin pidettynä pitkäikäinen muttei ikuinen. Tekijä oli lupaillut oikealla hoidolla 15-30 vuoden käyttöikää, olettaen etten pudota ja riko sitä. Jämerämpirakenteisessa kammassa on myös mahdollista hioa uutta pintaa säännöllisin väliajoin, joka ohentaa itse kampaa, mutta pitää sen hyvän näköisenä ja pinnan silkin sileänä. Pinta tosiaan on niin liukas ja hieno, että en ole parempaan törmännyt. Siinä ei takuilla ole paljoa mahiksia.  ;D  Varmaan jostain maailmalta saisi jotain suurten stylistigurujen nimikkokampoja, mutta kotimaassa en ole nähnyt mitään edes lähelle yhtä hienotasoista.

meriucha

• Vieras
« Vastaus #145 : 09.01.08 - klo:10:30 »
Itsellä on käytössä ollut jo monta vuotta aitoharjasharja, enkä siitä kapineesta luopuisi. Muuta harjaa en ole sitten tarvinnutkaan, kampaa aina välillä otsikseen ja tupeeraukseen, sekä suihkukampaa kun oikein tarkasti pitää jotain kallista tököttiä levittää päähän  ;D

Ursula

• Vieras
« Vastaus #146 : 28.01.08 - klo:11:03 »
Mulla oli aikaisemmin aitoharjasharja, mutta en tykännyt käyttää sitä. ongelmana oli se, että harja olisi varmaan sopinut jollekin tuuheahiuksisemmalle. Harja oli niin iso ja tiheä, etteivät mun omat hiukset edes menneet sinne harjasten väliin kunnolla. Parhaiten mulle sopii suht harvapiikkinen harja, ainakin TBS:n liikkeistä olen löytänyt sopivia. Ainakin mulle yksi harjan tärkeä ominaisuus on se, miltä se tuntuu myös päänahkaa vasten. Välillä on kiva harjata hiuksia niin, että päänahassa veri lähtee kiertämään, mutta ei siinä määrin, että piikkien terävyyden takia koko päänahka on veressä. Tosin on sellaisia kausiakin, että mä pärjään oikein hyvin harvapiikkisellä kammalla enkä koko harjaa edes kaipaakaan.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #147 : 03.02.08 - klo:13:26 »
Taas uusi asia millä saan pääni sekaisin ;D

Mikähän harja (ja kampa) mulle olisi hyvä.. Kaipaan sellaista hyvää yleisharjaa jota voisi tarvittaessa käyttää föönatessakin. Harja olisi erityisesti selvitykseen, siloittamiseen ja tuuheuttamiseen. Omat hiukset ovat melko paksut, kihartuvaiset ja latvoista herkästi takkuuntuvat.

Pitääköhän mun seuraavalla kissanruokaostosreissulla käydä musti&mirristä kattelemassa tuommoista mitä lie Paraa.. Helpommaksi tulisi kyllä ehkä tilata netistä jos samalla ostaisi sen suihkumyssyn ja kammankin. Osaisi vaan valita. Helpolla pääsisi jos joku asioista paremmin tietävä tekis vaan tilauksen mun puolesta ;D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #148 : 03.02.08 - klo:13:51 »
^ Mie hankin alle neljällä eurolla Cailapin puupiikkisen harjan ihan vain Sokokselta, ja oikein hyvin se ajaa asiaansa, vaikka halpa olikin, eikä olekaan mikään erityisen hieno merkki tai harja. Sen puupiikit ovat ihan sileäksi tehdyt, joten harjan piikit eivät revi ikävästi, ja sehän luonnonharjoissa ja -kammoissa on juuri se juttu. Mutta luonnonpiikkisiä/harjaksisia harjoja tosiaan löytyy vaikka mistä hintaluokista ja niilläkin voi halutessaan hifistellä, mutta halvemmallakin pärjää oikein hyvin.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #149 : 03.02.08 - klo:14:43 »
Ostin HQ-hairista kympillä Ionic Convex lapioharjan, ja voi että se tuntuu ihanalta päänahkaa vasten! :) Aikaisemmin mulla on ollut vaan semmoinen "tavallinen" luurankoharja, vai miksi niitä kutsutaan.. Tämä uusi lapioharja jopa selvitti hiukset paremmin! *rakastunut*