Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 342461 kertaa)

meriucha

• Vieras
Vs: Hyvät harjat, sekä kammat
« Vastaus #150 : 03.02.08 - klo:15:39 »
Mun varmaan kanssa pitää alkaa ettiä uutta ja isompaa harjaa, tuossa vanhassa ei ole mitään muuta vikaa muuta kuin koko joka on alkanyt jäämään hiukan liian pieneksi kutreilleni. Aitoharjas varmaan tulee olemaan uusikin, se selvittää itselläni hiukset kaikkei parhaiten.

Tuolla jossain kaapissa lojuu sellainen Cailapin muovinen harja, jossa piikkien päässä on sellaiset pallerot. Kamala harja, repii hiuksia aivan älyttömästi eikä selvitä ollenkaan, ja vielä lisäksi tekee sähköiseksi.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #151 : 03.02.08 - klo:22:19 »
Itse ostin juuri joulun jälkeen TBS:n hiusharjan, ja se on aivan ihana!!  :D Hintaa tosin oli joku 15e, mutta hyvä harja kyllä on. Vanha meni huonoksi niin piti hankkia uusia. Cailapin hiusharja ennen käytössä, hyvä sekin.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #152 : 09.04.08 - klo:12:03 »
Itselle sopii todella hyvin kaikki sellaiset harjat missä mahdollisimman pitkät piikit..
Pitää olla tietysti ne muovipallot niissä päissä  :D

Muulla ei tätä tukkaa harjata läpi.

Toisaalta pinnan siloitukseen pyöröharja on aivan mieletön kapistus (siis sellainen missä metallirunko).
En luopuisi ikinä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #153 : 09.04.08 - klo:12:25 »
Itselle sopii todella hyvin kaikki sellaiset harjat missä mahdollisimman pitkät piikit. Pitää olla tietysti ne muovipallot niissä päissä  :D

Tiesitkö muuten, että juuri tuollaiset muovipallukkapäiset harjat vaurioittavat hiuksia kaikkein eniten, jos ne muovipallukat ovat sellaisia irtonaisia ja jälkikäteen "asennettuja"? Kaikkein paras harja ja kampa hiusten kannalta on sellainen, joissa ne pallukat ovat valettuja paikalleen yhteinäisesti sen piikin kans niin, että piikit ovat mahdollisimman pyöreäreunaiset ja sileät.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 09.04.08 - klo:12:37 »
tarkoitan juuri sellaisia missä ne EI lähde irti :)

Minun hiuksia kun harjaa kerran sellaisilla mistä ne irtoilee, niin puolet on poissa jo ekan vedon jälkeen :)

Olen kokeillut erilaisia harjoja, mutta millään muilla harjoilla en saa kammattua takkuja auki, myöskin hiukset pysyy paremmin ilmavina kun harja ei "lähmää" niitä alas.

Poissa Teresa_82

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #155 : 11.04.08 - klo:13:09 »
Olen ollut tosi tyytyväinen Mason Pearson -harjaani, jonka metsästin itselleni Tukholmasta. Se on juuri sopivan "napakka" pitkille, suorille hiuksille. Harjakset menevät siis kunnolla hiusten läpi päänahkaan asti. Monissa harjoissa on se vika, että ne eivät läpäise hiuksia ja harjaavat siis vain niitä ihan päällimmäisiä hiuksia.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #156 : 11.04.08 - klo:16:00 »
Aargh, kaikkeen tämä Juurikasvu koukuttaakin...  ;D Kohta en uskalla harjata päätäni enää tuolla halpisharjallani, jossa on vieläpä pallot päässä.  ;)

Siispä aloinkin katselemaan noita Mason Pearson-harjoja, vaikka niillä ihan kiitettävästi hintaa onkin...

Mulla on pitkät, luonnontaipuisat ja kuivahot hiukset, niitä on aika paljon, hiuslaatu ei ole kuitenkaan mitenkään erityisen paksu, varmaan aika normaali. Pitäisiköhän mun tilata (heti kun raaskin) tuollainen Boar Bristle- vai Boar Bristle & Nylon-harja?  ;)

Tai ehkä mä ostankin Kent Finest Large Tortoiseshell Effect Brushin...
« Viimeksi muokattu: 11.04.08 - klo:16:13 kirjoittanut Caudealis »

Poissa sadelma

• HAIRahtanut
« Vastaus #157 : 12.04.08 - klo:18:42 »
Tilasin Lookfantasticista itselleni uuden fööniharjan, GHD Hot Curl Ceramic Brush (#3). Se on ihana! :-* Tuntuu todella hellävaraiselta mun vanhaan repivään halpisharjaan verrattua, joka on ostettu Sokokselta tai H&M:ltä... Tuo uusi harja on 35 millinen, joka on oikein sopiva koko mun puolipitkille hiuksille. Harjakset on hieman pidemmät kuin vanhassa harjassa ja hiukset on helppo pyöräyttää harjan ympräille föönatessa. Harja myös liukuu nätisti hiuksissa ja varsi on mukavan tukeva. Vielä kun oppisi föönaamaan kunnolla. :D
1bFii

Poissa Tuuli.moi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #158 : 16.04.08 - klo:20:42 »
Teidän innoittamana heitin ikivanhan pallopäähiuksiatuhoavan harjani pois ja kävin ostamassa TBS:stä uuden. Mieleni teki 17€ isoa "leipälauta" harjaa mutta hinta oli aivan liikaa, kävinkin sen jälkeen anttilassa ja näin samantapaisen harjan mutta paljon halvemmalla. Vielä pitää käydä kurkkimassa minkälaiset piikit siinä on.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 16.04.08 - klo:21:13 »
Voi vitsi.. Nyt mäkin taidan haluta kokeilla jotain uutta harjaa  ::)

On joskus kokeiltu, mutta ehkä jos kokeilisi uudestaan..

Mistä tällaisen aitoharjan löytää? Tyhmä kysymys, mutta tarkoitetaanko tuollaisella harjalla sellaista "vauvaharjaa?"
Body shopista ilmeisesti saa..? Muualta..? Jotain hinta luokkaa 7-12e?
En haluaisi että harja tekee hiuksista sähköiset...

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #160 : 17.04.08 - klo:23:26 »
^ Mä ostin omani Stockmannilta muistaakseni. Hintaluokka tosiaan menee tuossa kympin molemmin puolin. Tämä on tällainen musta "karvaharja", eli ei ihan sellainen vauvoilla tarkoitettu valkoharjaksinen.  :D Mä harjaan pienen osan kerrallaan tällä harjalla, muuten saattaa tulla sähköiseksi jos koko päätä kerralla harjaa.

Meinasin kysellä harjan pesemisestä, mutta haulla löytyikin vastaus: shampoolla. Eli tätä siis täytyykin kokeilla. Mietityttää hieman tosin tuo puuvarsi, toivottavasti ei mene huonoksi.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #161 : 18.04.08 - klo:16:28 »
^ Varsi ei mene minkään kunnet liota harjaa, peset reippain ottein ettei se varsi turhaan ime itseensä vettä :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Vanilla

• Vieras
« Vastaus #162 : 19.04.08 - klo:18:26 »
Minulla on puupiikkinen harja, jossa ne päät ovat pyöristetyt, mutta nekin ovat puuta ja ovat yhtenäiset sen piikin kanssa. Pesen sen joka kerta kun pesen hiuksetkin, mutta vain vedellä. Aluksi kuumaa vettä + kynsiharjalla hinkkausta, sitten kylmää vettä + kynsiharjalla hinkkausta. Kampaa käytän vain jakauksen tekemiseen. Tämä minun harjani maksoi vain 3,50 € ja on ollut aivan loistava. Se poistaa täydellisesti sähköisyyden tukastani, niinkuin minulle luvattiinkin. Muoviharjoihin en kyllä enää palaa.

Omistaako kukaan sellaista pyöröharjaa, ja millaiset piikit siinä ovat? Olen kuullut, että se toisi hiuksiin ilmavuutta, ja olisin hyvinkin kiinnostunut sellaisesta. Näin kerran Hairstoressa ko. harjan, ja siinä olivat sellaiset pehmeät piikit. En kyllä niitä edes piikeiksi kutsuisi, vaan ihmeellisiksi tikuiksi. :D Miten siis on: kannattaako ostaa sellainen pehmeä, vai sitten ihan tavallinen muovinen?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #163 : 20.04.08 - klo:13:29 »
^ Kyllä ne tikut toimii ihan yhtälailla, jos ostaa vaikkapa luonnonkarvaisena samanmoisen niin saa kylläkin tajuttoman kiillon, ainoa vika on se että harjaa joutuu tosissaan vetämään että sen saa liikkumaan kuten pyöröharjan hiuksessa pitäisi. Tikkuharjat metallisella pohjalla on suositeltavia koska metalli lämpenee föönatessa ja nopeuttaa kuivumista että parantaa jälken pysymistä. Samoin perinteiset muoviharjakset saa yleensä helpommin takutettua sinne hiukseen kiinni kuin nuo tikut, se on kamala kokemus ;D

Kannattaa myös tutustua ilmavuutta hakiessa peruskohotusotteeseen josta on myös täällä jossain ollut puhetta, googlella hakemalle löytynee, se onnistuu ihan millä tahansa harjalla tai kammalla mutta käytetyin on tuommoinen luurankoharja.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Vanilla

• Vieras
« Vastaus #164 : 23.04.08 - klo:19:00 »
^ Minä taas olen ihan varma, että minun hiuksissani ei pysy mikään tikku. :-\ Nämä ovat niin liukkaat, että en todellakaan pysty uskomaan tuohon. Hiukseni ovat vähän kuin Tuhkimotarinan (jos kukaan nyt sattuu katsomaan) Chiquin, mutta ohuemmat ja lyhyemmät. Sattaahan ne puikot sitten pysyä hiuksissani, kun nämä ovat vähän pidemmät.