Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 342767 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Hyvät harjat, sekä kammat
« Vastaus #195 : 31.08.08 - klo:11:04 »
Jos tykkää kovasti puisista harjoista, joissa siis harjaksetkin ovat puuta, ja haluaa ostaa pitkään kestävää käsintehtyä luksusta, niin tässäpä näitä. Joku näistä puukaunokaisista menee kyllä mun joululahjatoivomuslistalle ;).

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #196 : 31.08.08 - klo:15:42 »
Tämä foorumi on näiden kahden täällä viettämäni vuoden aikana osoittautunut hyvin kohtalokkaksi rahapussilleni. ::)

Olen jo pidempään harkinnut jonkin hyvän hiusharjan tilaamista ulkomailta, ja ihastuin kovasti ellenin linkittämiin Widun harjoihin. Ostopäätöksen varmisti syyskuun 8. voimassa oleva alennusprosentti, -15%.

Tilaukseen lähti Large Oval Pneumatic Ash Wood Baseball Bristle Brush

sekä Pocket Ash Wood Comb with Wide Teeth

Pistän kokemuksia sitten kun nuo saapuvat.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kokemukseni Widusta ovat oikein positiivisia. Tilaukseni lähetettiin 2.9 ja tiistaina eli 9.9 se tuli perille.

Ensinnäkin on sanottava harjasta ja kammasta, että ne näyttävät luonnossa vielä paljon paremmilta kuin nettikuvissa. Mietin tilatessani pitkään tämän Large Oval Pneumatic Ash Wood Baseball Bristle Brushin ja sikakalliin mutta tosi hyvännäköisen Elite Olivewood Large Oval Baseball Bristle Brushin välillä, mutta nyt olen iloinen että päädyin halvempaan Ash Wood -harjaan, koska tosiaan tämänkään ulkonäössä ei ole mitään moitittavaa.

Strategiset mitat: Harja on suurempi kuin luulin eli pituus on noin 22 cm ja "lapio" on leveimmillään 6cm. Piikit ovat suunnilleen yhtä pitkät ja niitä on yhtä tiheästi kuin edellisessä halppismuoviharjassani.

Ash Wood -harja on ihan uskomattoman sileää puuta! Sekä itse harja että piikit tuntuvat melkein muovimaisilta, koska ovat niin sileitä. Tämän kanssa ei todellakaan tarvitse pelätä repivänsä hiuksiaan. Ensimmäisellä kokeilukerralla minulla oli poikkeuksellisen takkuiset hiukset, mutta tämä sujahti niistä läpi todella helposi. :-*  Harjan piikit hierovat kivasti päänahkaa, ja melkein voisin jopa väittää tämän myös kiilloittavan hiuksia, mutta se voi kyllä olla ihan omaa kuvitelmaani. Ash Wood on kevyt harja, joka istuu hyvin käteen. Vihreän kumityynyn pitäisi olla sähköistämätöntä, mutta siitä totuus selvinnee vasta talvella.

Myös kokemukseni Widun kammasta ovat hyvin positiiisia. Kampa ei ole ihan yhtä silkoista puuta kuin harja, mutta onhan tämäkin sileä ja kaikki kulmat on pyöristetty. Piikit tuntuvat olevan sopivalla etäisyydellä, ja muutenkin tämä on oikein toimiva ja kiva.

On kyllä myönnettävä, että saisihan yhtä toimivan kamman varmasti halvemmallakin (muovisena siis), mutta onhan näissä sellaista pientä luksuksen tuntua. Harja oli kyllä mielestäni oikein hyvä sijoitus, enkä usko että kovinkaan paljoa edullisemmin löytäisin mistään yhtä hyvää. Nämä siis maksoivat postareineen ~43 euroa, mikä voi jonkun mielestä olla ihan liikaa, mutta minun mielestä ihan kohtuullinen summa. ;D Näillä on oikein ilo harjata tukkaa, ja onhan se esteettistä että harja ja kampa sointuvat kauniisti yhteen.

Oletan että ainakaan seuraavaan kahteenkymmeneen vuoteen minun ei nyt tarvitse alkaa harjaa ostelemaan. Näillehän on elinikäinen takuu. Harjan mukana tuli viisi irtopiikkiä, joiden luulen riittävän aika pitkälle, ja lisäksi Widulta saa tilattua tarpeen tullen kymmenen piikkiä lisää 5 dollarin hintaan (ei postimaksuja). Tiivistettynä siis etenkin Ash Wood -harja oli loisto-ostos ja kampaakin olen täysin tyytyväinen. Suurten postikulujen takia en ehkä suosittelisi pelkkää kampaa tilaamaan sillä ei tuo nyt niin loistava ole, mutta harjaa voin kyllä suositella kaikille, ja siinähän se kampakin sitten tulee samoilla postareilla. ;)
« Viimeksi muokattu: 18.09.08 - klo:10:33 kirjoittanut Beatrix »
2c F ii

kisu

• Vieras
Onko sinulla TANGLE TEEZER?
« Vastaus #197 : 24.09.08 - klo:19:09 »
Heii!

Ostin ihka ekan Tangle teezerini ja oon ollut niin hullun tyytyväinen!
Kertokaa muutkin takkutukat ootteko olleet tyytyväisiä?
Niin tää harja on kylläkin kai tosi uus suomes joten jos et tiedä viälä ni kato www.tangleteezer.fi

;D

Yhdistin viestisi tänne harjoja sekä kampoja käsittelevään ketjuun. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 24.09.08 - klo:19:14 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 24.09.08 - klo:20:28 »
Mullakin on ollut Tangle Teezer muutaman viikon ja olen enemmän kuin tyytyväinen. En juuri muita harjoja käytä. Pesun jälkeen laitan hoitoaineen ja harjaan hiukset tuolla että kaikkialle levittyy hoitista. Pesun jälkeen harjaan pyyhekuivan tukkani tuolla. Samoin käytän sitä kuivaan tukkaan. Ainoastaan föönatessa käytän muuta harjaa.

stelectra

• Vieras
« Vastaus #199 : 25.09.08 - klo:21:38 »
Ostin Turun kauppahallin kampaamoliikkeestä ihka ensimmäisen oman pyöryharjan ja "oikeatukkaharjan" ( mikä on oikea nimi? )  :)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 25.09.08 - klo:21:44 »
TangleTeezeriin olemme kovin tyytyväisiä, neidin takkutukkaa ei ole lainkaan niin kamala selvitellä tämän kanssa  ;D. Harja on noin 12x7cm (epämääräisen mallinen) ja piikit ovat 14 tai 7 mm pitkiä.

Täällä tietoa niille, jotka siihen eivät ole vielä törmänneet:
http://www.tangleteezer.com/
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

kisu

• Vieras
« Vastaus #201 : 03.10.08 - klo:00:11 »

ensimmäinen pinkki TT:ni !!

Aivan ihQ!

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #202 : 03.10.08 - klo:12:27 »
Tuo TangleTeezer on kyllä niin hassun näköinen, että miten se voi toimia ja olla hyvä... ::)  Mun mielestä hiusharjassa pitäisi olla myös varsi. Ehkä tuollainen pitää tilata niin tietääpähän miten se omaan päähän sopii...

Nuo puiset Widu-harjat kiinnostaisi, mutta en taida raaskia...
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Caprella

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #203 : 05.10.08 - klo:16:15 »
Mietin kans et miten tosta saa hyvän otteen kun ei ole vartta? Ja miksei siinä sitä vartta mahda olla...... ::)
1c F i

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 05.10.08 - klo:16:25 »
Saako tuota TT:tä mistään suomessa olevasta kaupasta?
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #205 : 05.10.08 - klo:17:58 »
Näin täysin hatusta heittäen mulle tulee mieleen että tuossa varrettomuudessa voisi olla ideana se, että kun puuttuu varsi ts vipuvarsi, niin harjaa ei tule raastettua vahingossakaan vinossa vaan tuolla ehkä parhaiten harja kulkee samassa linjassa päänahan kanssa. Muotoilu näyttää muutenkin kyllä sinänsä ihan ergonomiselta; luulisin että ihan miellyttävä kädessä, ellei ole sitten liian iso, mitä taas epäilen täältä luettujen käyttäjäkommenttien perusteella....
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #206 : 05.10.08 - klo:19:06 »
Uusi hiusharja olisi etsinnässä. Tuon TangleTeezerin meinasin ostaa, mutta kaipaisin sille kaveriksi ihan "taviksen". Tässä olisi vähän vaihtoehtoja, mutta mä en oikein tajua noiden eroja, paitsi hinnassa  ::) Osaisko joku sanoa tuolta pois kaikkein kauheimmat vaihtoehdot tai mikä voisi olla ok...
http://www.lookfantastic.com/hair-care/styling-and-accessories/accessories/hair-brushes/fudge-small-paddle-brush.html
http://www.lookfantastic.com/hair-care/styling-and-accessories/accessories/hair-brushes/kent-natural-shine-large-cushion-bristle-brush-(ns01).html
http://www.lookfantastic.com/hair-care/styling-and-accessories/accessories/hair-brushes/kent-rosewood-woodyhog-brush.html
http://www.lookfantastic.com/hair-care/styling-and-accessories/accessories/hair-brushes/vogueti-smoothing-and-shaping-brush-(998).html
http://www.lookfantastic.com/hair-care/styling-and-accessories/accessories/hair-brushes/kent-head-hog-brush.html
http://www.lookfantastic.com/hair-care/styling-and-accessories/accessories/hair-brushes/kent-airhedz-midi-detangling-brush.html

Ennenkaikkea toivoisin harjalta sitä, ettei se sähköityttäisi hiuksia ennestään. Jos tuolta lookfantsusta on ehdottaa jotain muuta, saa toki tähän lisätä.
Hiukset on siis pitkät ja sähköiset.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #207 : 05.10.08 - klo:19:38 »
Millainen pöyröharja mahtaisi olla sopiva pitkille ja suhteellisen paksuille hiuksille? Ajattelin hankkia hiukan pienemmän ja sitten isomman vielä lisäksi. Olisiko 30mm ja 60mm sopivat? Kuinka iso se S-factorin mahtaa olla? Hqhairin sivuilla ei sanottu. Tuo 30mm olisi etuhiuksille ja 60mm sitten muille, vai pärjääkö 60mm:sen kanssa etuhiustenkin kanssa?

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #208 : 06.10.08 - klo:01:34 »
Hei onks ton TangleTeezerin piikit kovia vai semmosia joustavia?  ::) Eihän raavi päänahkaa?

mariea

• Vieras
« Vastaus #209 : 06.10.08 - klo:08:50 »
Mä laitoin kanssa tuon TT:n tilaukseen. Jossei nyt mikään luksus oo omalle tukalle, käy mitä todennäköisemmin tyttärelle tai viimeistään koiralle  ;D. Raportoin jahka tuo saapuu..