Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 343224 kertaa)

muru

• Vieras
Vs: Hyvät harjat sekä kammat
« Vastaus #315 : 26.10.09 - klo:20:33 »
Olen tässä muutaman päivän kokeillut luonnonharjaksista harjaa.

Harjailen siis päivän mittaa tukkaa joka ulkona tuulessa/sängyllä kiehnätessä etc "pörröttyy" ja menee semmosiinn rumiin osioihin... Haluan tukan siis taaas sileäksi. Ennen olen aina repinyt tukan normaaliharjalla sileäksi, mutta nyt luonnonharjaksisella huomaan että multa ei ole katkeillut läheskään niin paljon tukkaa kun ennen! Suihkun jälkeen kuitenkin siis harjaan normaaliharjalla pahimmat takut mutta muuten saavat silottua hellävaraisemmin...Oispa tän tajunnut aiemmin.

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #316 : 23.11.09 - klo:08:55 »
Minä olen käyttänyt ihan hairstoresta ( ;D) ostettuja harjoja. Viime joulualesta ostetut mustapunaiset, jotka näyttää epäilyttävästi samoilta kuin ne mitä jotkut ostavat hiuksilleen eläinliikkeistä. On kyllä toimineet tosi hyvin, eivät katko hiuksia vaikka onkin hieman haperoa blondia koko karvaosasto
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #317 : 07.12.09 - klo:10:41 »
Onko kellään vielä kokemusta Braunin uudesta harjasta nimeltään SB 1 Satin Hair Brush ?

http://www.kimallus.fi/?page=8693660&id=0057084

Kovasti kiinnostaisi.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #318 : 16.12.09 - klo:20:03 »
Yksi iso miinuspuoli TT:ssä on: se on ihan kakkalaatua, sellaista halpaa tiimarimuovia, vaikka tuski hajoilemaan rupeaa tms. Se ei tunnu kädessä hyvältä ja kalliilta.

Aivan samaa mieltä! Mä olin aika hämmästynyt, kun tartuin harjaan, koska olin kuvitellut sitä paljon laadukkaammaksi. Jos en tietäisi, uskoisin, jos joku väittäisi hankkineensa kapineen eurolla Tiimarista! :-\

En ole muutenkaan (vielä) hullaantunut Tangle Teezeriin, koska se ei tunnu selvittävän yhtään hellävaraisemmin kuin muutkaan. Tuntuu jopa karkeammalta takuissa kuin muut harjat... Mutta pahinta kaikista on se, että minun hiukset tulee tästä harjasta mielettömän sähköisiksi! Ihan hyvät aineet tällä hetkellä on käytössä (Redken + Paul Mitchell) eikä muiden harjojen kanssa ole sähköisyysongelmaa. Tylsää on myös se, että tällä harjalla ei saa juurikaan harjattua hiuksia mihinkään muotoon.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #319 : 17.12.09 - klo:05:09 »
Mutta pahinta kaikista on se, että minun hiukset tulee tästä harjasta mielettömän sähköisiksi!

Hassua, näin pakkasilla TT on ainoa harja joka ei sähköistä mun hiuksia. Kaikki muut sähköistävät.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #320 : 17.12.09 - klo:07:19 »
^ Voisikohan muuten tuosta johtua, että mun hiukset eivät ole yhtään sähköiset nyt pakkastenkaan alettua? Pitäis varmaan testata kaksi päivää toisella harjalla.  :D
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #321 : 19.12.09 - klo:14:39 »
Pääsinpä kokeilemaan TT.tä parin päivän ajan, ja ei kyllä sovi mun vaalennetuille hiuksille. Onko se sitten tämä talvi vai mikä, mutta ihan kamalan sähköisiksi tulivat. Kiva saada säkäreitä kun hipaiseekin itseään.  :P Ja olen samaa mieltä tuosta laadun tunnusta, en meinannut kaverin harjaa ensin aidoksi uskoa.
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #322 : 19.12.09 - klo:15:45 »
Mä levitän omalla TT:lla hoitoaineen märkään tukkaan jonka jälkeen aina huuhtelen harjan. Voisiko tässä olla syy miksi harja ei sähköistä, että siihen aina jää vähän hoitoainejäämiä.

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Hyvät harjat, sekä kammat
« Vastaus #323 : 19.12.09 - klo:16:58 »
Onkos kellään kokemusta tästä Kentin harjasta? Pohdin nyt tuon ja tämän välillä. Onko tuollaisen luonnonharjas-nylon -yhdistelmän etu verrattuna puhtaasti luonnonharjaksiseen se, että sillä saa halutessaan paremmin selvitettyä tukkaa vai mikä? Hiukseni eivät ole mitenkään paksut ja eivät takkuunnu juuri laisinkaan, ja kaipailenkin tässä harjaa vain harjaamiseen ja kiillon lisäämiseen. Takkuja ei tuolla tarvitse selvitellä. Ajattelin, että pelkkä luonnonharjas olisi parempi, mutta onko harja silloin liian pehmeä ja saako sillä harjattua kunnolla edes hieman pintaa syvemmältä?

Et tainnut saada vastauksia tähän? Onko kenelläkään vieläkään kokemusta näistä?  ;D Ostitko itse noista kumpaakaan? Mä mietin kans nyt noiden välillä ja onnekseni löysin ton sun viestin. Mulla on ohuet blondatut hiukset (niitä on kuulemma paljon, mutta en ole siitä ihan samaa mieltä). Kaipaisin hyvää harjaa kuiville hiuksille. Kertokaahan ihmiset kokemuksianne mistä tahansa Kentin harjoista tai luonnonharjaksista.  :)

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #324 : 19.12.09 - klo:17:39 »
^ Olenkin tuosta jo hieman kirjoitellut tälle samalle sivulle hieman ylemmäs.  :)  Jossakin vaiheessa olin tosin mennyt sekaisin ja laittanut ostaneeni luonnonharjas-nylon -piikkisen harjan, mutta kyllä tuo omistamani ST6 on puhtaasti luonnonharjaksinen. Korjailin hieman tuota aiempaa viestiäni.

Olen ollut tuohon ihan tyytyväinen, mutta erittäin vähälle käytölle tuo on jäänyt.  :-\ . Aiempien kokemusteni mukaan säännöllisellä luonnonharjasharjalla harjaamalla saa hiuksiin todella voimakkaan kiillon, mutta nyt en vain ole saanut aktivoitua itseäni tuon käyttöön. Hiukseni eivät ole kovin paksut ja tuolla saa ilman niitä nylon-piikkiäkin oikein hyvin harjattua hiukset pintaa syvemmältäkin. Piikit ovat jämäkät ja vahvat, mutta eivät liian raapivat. Varsi on muovinen, mikä on kiva harjan pesemisen kannalta, joskin puuvarsi olisi varmaan kauniimpi (ja laadukkaamman oloinen). Muotoilu on ihanan klassista. Erillinen puhdistusharja on erittäin näppärä irronneiden hiusten poistoon. Eli hyvä harja, mutta käyttö on kuitenkin jäänyt todella, todella vähiin.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #325 : 19.12.09 - klo:17:51 »
^No niinpä olitkin  :-[ Mä huomasin vain TT:n ja siirryin selauksessa taaksepäin. Hmm..mitenköhän sitä nyt sitten tekisi noiden kanssa vai olisiko joku uudistettu versio jopa parempi..? Mitenkähän uudistus on vaikuttanut laatuun? Ilmeisesti nylonia ei siis kannata ostaa selvittelyn vuoksi jos tuokin puree hyvin. Erikseen ostettuna toi putsari on 2,5 puntaa. Tilasitko muuten LF:stä vai Kentiltä suoraa?

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #326 : 19.12.09 - klo:18:08 »
^ Tilasin LF:stä. Ainakin mun hiuspaksuuteen (joka on tuossa sigussa mainitussa paksuusluokituksessa ennemminkin alapäässä) tuo pelkkä luonnonharjas riittää oikein hyvin, mutta paksummalle tukalle nylonpiikit voivat tulla tarpeen. Ja jos selvittelyyn harjaa etsit, niin ehkäpä nylonpiikit olisivat siihenkin tehokkaat. Itse en ole koskaan käyttänyt harjaa selvittelyyn, joten siihen en sen suuremmin osaa kommentoida. Mutta tuossa Kentissä ovat nuot piikit sen verran jämäkät ja niissä ryppäissä (niin, että väliin jää tilaa), että tuo uppoaa paremmin hiuksiin kuin sellaiset todella tasaisesti piikitetyt luonnonharjasharjat, joilla saa siliteltyä vain päällimmäisiä hiuksia.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #327 : 19.12.09 - klo:18:15 »
^Kiva kuulla  :) Kai nuo Kentit sitten ovat laatuharjoja. Se valkoinen uusi(?) näyttää ihan kivalta verrattuna mustaan, mutta aika kallis, kun ilman sitä putsaria maksaa 27,5 puntaa. Mitään aleakiaan siitä ei varmaan saa, kun ei ole osunut nettikaupoissa silmiin. Kentillä ei kuitenkaan ole pahat postarit, kun vain 2 puntaa pienehkölle tilaukselle (oliskohan ollut alle 50 punnan tilauksille siis).

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #328 : 19.12.09 - klo:19:39 »
En enää ikinä koske muovisiin ja pallopäisiin harjoihin. Kammottaa pelkästään katsella, kun kaverit raastaa niillä tukkaansa. Ostin pari vuotta sitten Stockmannilta aitoharjaksisen (luulisin) pyöröharjan, ja siitä en enää luovu. Harjakset ovat tosi jämäkät, joten niillä saa selvitettyä tukan, eikä harja vaan liu'u tukan päällä, niinkuin jotkut samanlaiset pehmeät harjat tekevät. Sillä saa myös muotoiltua täydellisesti otsatukan. Hintaa sillä oli muistaakseni 16€.
Luulen, että harja on luonnonharjaksinen, mutta voivatko ne yleensä olla sellaisia jämäköitä ja kovia? Hmm.

Viimeksi kun kävin katsastamassa Stockmannin tarjontaa ja mielessä oli samanlaisen harjan osto varakappaleeksi, oli siellä samantyyppisiä harjoja, mutta pehmeämpiä ja isompia. Eivät olleet sellaisia jämäköitä kuin omani. Ostin kuitenkin sellaisen, mutta siitä ei ole mihinkään, se on liian pehmeä ja tekee juuri sitä, että se vain liukuu hiusten päällä eikä oikeastaan harjaa. Hintaa sillä oli 18€.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #329 : 19.12.09 - klo:20:31 »
^Harmi, että toisen osalta meni rahat hukkaan  :(
Mitä eroa on paddle brusheilla, joissa on kans ne muovipallot ja sit näillä haukutuilla muovipalloharjilla vai onko mitään? Onko paddle brushit muovipalloineen siis huonoja?