Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 343132 kertaa)

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
Vs: Hyvät harjat sekä kammat
« Vastaus #330 : 19.12.09 - klo:20:42 »
^ Onkos noissa Paddle brusheissa se piikki muotoiltu kokonaisuutena (piikin varsi ja pää/pallo yhteen)? Ongelmaahan ei ole, jos siinä välissä ei ole sitä kahden eri osan välistä liitoskohdan saumaa, joka rasittaisi hiusta.

Luulen, että harja on luonnonharjaksinen, mutta voivatko ne yleensä olla sellaisia jämäköitä ja kovia? Hmm.

Tuo mun Kenttini on juuri sellainen harjaksiltaan hyvin jämäkkä, jopa kova, mutta samalla ei raapiva. Yksittäinen harjas ei sinänsä vaikuta kovin jäykältä, mutta yhdessä ne muodostavat tukevia nippuja. Olisiko tuo villisikaa tms. vai muistanko ihan väärin?

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #331 : 19.12.09 - klo:20:51 »
^Mä en oo ihan varma millanen pitäis olla, mutta mun paddleissa se pallo on kai erillinen, mutta on muotoiltu niin, että näyttää yhtenäiseltä eli väliin ei jää mitään raastavaa kohtaa.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #332 : 19.12.09 - klo:21:03 »
Paddle brush tarkoittaa arjan muotoa, ei piikkien rakennetta. Paddle brushissa piikit on laajassa melan/lapion/ovaalin muotoisen tyynyn päällä (sorry epätarkka selitys, en nyt keksi miten tämän paremminkaan kirjoittaisin). Piikit voi olla harjasta, puuta, muovia tai metallia.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #333 : 19.12.09 - klo:21:08 »
^Sori, tiesin kyllä, et se on se muoto, mutta aika monissa noissa on nimenomaan muovipallot enkä sitten tajunnut selventää.

edit alas  :D Ei kai näillä niin väliä.
« Viimeksi muokattu: 19.12.09 - klo:21:13 kirjoittanut Shoppaholisti »

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #334 : 19.12.09 - klo:21:11 »
^Tajusin itsekin vasta sen hetki sitten, että saatoitte tarkoittaa tiettyjä harjoja, ei Paddle-mallisia noin yleisesti. Olin jo tulossa korjaamaan viestiäni, mutta ehditkin jo vastata siihen.  :-[

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #335 : 19.12.09 - klo:22:36 »
Onko puiset kammat hyviä? Esim tämmöinen body shopin:

http://www.thebodyshop.com/_en/_ww/catalog/product.aspx?ParentCatCode=C_Hair&CatCode=C_Hair_Accessories&prdcode=02971m

tai tämmöinen;

http://www.ekolo.fi/nettikauppa/show.php?main=hiukset&sub=hiusharjat&tuote=1356

Tällä hetkellä on käytössä muovinen halpiskampa (semmonen josta puolet piikeistä tiheässä ja puolet harvemmassa), niin ajattelin että olisko tommonen hellävaraisempi? :)
« Viimeksi muokattu: 19.12.09 - klo:22:39 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #336 : 19.12.09 - klo:22:44 »
^ bodyshopin puukampa on ihan käyttökelpoinen. Muovisistakin löytyy järkeviä vaihtoehtoja kunhan katsoo että piikkien välit ovat kunnolla pyöristettyjä eli ei ole mitään tukkaa raastavia rösöjä.

Minä käytän sarvikampaa. Tilasin etsystä quecraftilta ja oli todella edullinen postikuluineenkin. Ei sähköistä ja viimeistely on silkinkiiltävä. Todella hyvä palvelu ja tuotteet tulivat matkan huomioiden nopeasti. Suosittelen lämpimästi. http://www.etsy.com/shop/quecraft

this too shall pass.

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #337 : 20.12.09 - klo:10:32 »
^^

Mulla muuten hajosi tuo bodyshopin puukampa käytössä aika äkkiä, napsahti vaan keskeltä poikki. Muuten oli kyllä ihan hyvä..
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #338 : 20.12.09 - klo:13:33 »
Minä vannon luonnonharjasharjojen nimeen mutta ongelmana on puhtaanapito. Harjasten väleihin kerääntyy nopeasti pöly/hilse/hiustuote-paakkuja enkä meinaa saada niitä millään harjaskimppujen tyvistä pois.  :-\ Vinkkejä?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #339 : 20.12.09 - klo:13:51 »
^ Minulla on tämmöinen ja se toimii hyvin. http://www.kentbrushes.com/shopexd.asp?id=15&catid=24
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #340 : 20.12.09 - klo:14:15 »
^^ Mullakin kerääntyy, mutta mielestäni ne lähtee kyllä ihan pesemällä ja sormin nyppimällä. Tuo juuriskan linkittämä vehjehän näyttää vähän ripsiharjalta, sitähän voisi myös kokeilla  :D
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #341 : 20.12.09 - klo:14:57 »
Mitäs mieltä ootte niistä nailonpiikeistä harjassa? Ostaisitko juuriska sellaista kentiltä?

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #342 : 20.12.09 - klo:15:37 »
^
Mun kahdessa luottoharjassa harjakset o niin tiheissä kimpuissa tyvestä, ettei kaikkea sormin pois saa. Olen koittanut ihan pesemistä, nyppimistä ja toisen kaman avulla siistimtä.
Toi juuriskan apuväline näytti kiinnostavalta. :) Mistä tuollaisia saa?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #343 : 20.12.09 - klo:16:01 »
Mä levitän omalla TT:lla hoitoaineen märkään tukkaan jonka jälkeen aina huuhtelen harjan. Voisiko tässä olla syy miksi harja ei sähköistä, että siihen aina jää vähän hoitoainejäämiä.

Täytyy varmaan vielä kokeilla harjan pesemistä, vaikka kaveri sen kuulemma olikin hyvin jynssännyt. Ehkä annan TT.lle vielä yhden mahiksen  :D
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #344 : 20.12.09 - klo:16:36 »
^
Mun kahdessa luottoharjassa harjakset o niin tiheissä kimpuissa tyvestä, ettei kaikkea sormin pois saa. Olen koittanut ihan pesemistä, nyppimistä ja toisen kaman avulla siistimtä.
Toi juuriskan apuväline näytti kiinnostavalta. :) Mistä tuollaisia saa?

Ainakin Kentiltä suoraan sekä automaattisesti joidenkin harjamallien mukana (esim. LF:sta). Tuo on siis se sama puhdistusharja johon tuossa aiemmin viittasin. On tosi näppärä, mutta en ole varma kuinka hyvin tuo toimisi, jos piikit ovat todella tiheässä. Tuo tosiaan on hieman kuin valtaisa ripsikampa, mutta aika paljon tehokkaampi.  :D