Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 342476 kertaa)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
Vs: Hyvät harjat sekä kammat
« Vastaus #450 : 15.09.11 - klo:19:23 »
Suosittelen Jekku sulle lettiä ratsastustunnin ajaksi! Jos joskus erehdyn laittaan jonkun söhrönutturan hiuslenkillä niin se on aina ihan tuskaa irroittaa, oli hikoillut tai ei..
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Jekku

• HAIRahtanut
« Vastaus #451 : 15.09.11 - klo:21:26 »
Ongelmana on vaan se että mun tukka on niin liukas että se ponnari sieltä letin päästä tipahtaa ja tukka aukeaa. Miten voikin olla niin välimuototukka että liian liukas pysyäkseen fiksusti kiinni, tarpeeksi karhea hirveään takuttumiseen.  Toi "söhrönuttura" kuvaa täydellisesti sitä viritystä millä hiukset kiinni laitan, ainoa millä pysyy, ja pysyy sitten liiankin hyvin.  ;D

Ootko itsekkin hevosihminen? Ootko kokeillut (tai joku muu täällä) laittaa hevosen letityskuminauhalla tukkaa kiinni? Sillä varmasti pysyisi, mutta en vaan uskalla kun mietin että miten se käyttäytyy ihmisen hiuksissa. Ratsastan hevosella jolla on puolen metrin prinsessaharja ja pistän sille aina ranskanletin ratsastuksen ajaksi, ja kuminauha pysyy hyvin ja vain silloin tällöin irtoaa pari jouhta, eikä hevosen harja näytä kuluneelta ahkerasta kuminauhojen käytöstä huolimatta. Mutta hevosen jouhet onkin tosi paljon paksummat ja vahvemmat kuin ihmisen hius.

Niin ja siis ajattelin että tekisin letin itselleni ja sitten letitys kuminauhalla kiinni, en uskaltaisi ponnarikorkeudelle edes harkita.  :)
« Viimeksi muokattu: 15.09.11 - klo:21:31 kirjoittanut Jekku »

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #452 : 15.09.11 - klo:23:28 »
Ongelmana on vaan se että mun tukka on niin liukas että se ponnari sieltä letin päästä tipahtaa ja tukka aukeaa.

Riippuu tosi paljon lenksun materiaalista, miten hyvin ponnari pysyy. Pysymistä voi edistää myös muotoilutuotteilla. Mulla riittää jo sekin ensiavuksi, kun laitan jätettäväksi hoitoaineeksi Sebastian Potion 9:iä, ei ole ihan niin liukas enää. Mut jos  ei riitä, niin ainahan letin voi kiinnittää lettinauhalla. Siis ottaa nauhan jo ylempää mukaan letitykseen, niin kumma jos ei pysy. Samalla saa kivasti lettiin lisäpaksuutta ja väriäkin, jos tahtoo.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #453 : 16.09.11 - klo:23:55 »
Kiinnostuin nyt minäkin tästä Tangle Teezeristä ja googletin sen tietty, muttamutta.. Saako näitä tilattua Suomesta mistään? Tuo harjan muoto vähän hämää ja vaikuttaa kömpelöltä, onko sitä hyvä pitää kädessä?
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #454 : 17.09.11 - klo:11:33 »
http://www.tangleteezersuomi.com/kampaamot.htm

Mulla on pieni käsi ja istuu siltikin hyvin käteen. Mulla on ollut tuo peruspinkki käytössä ainoana harjana reilu kaks vuotta ja harjaosa on alkanut pinttymään omituisen väriseksi, violetti-glitteri houkuttaisi.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #455 : 17.09.11 - klo:22:47 »
^ Kiitos!

Mä palikoin vielä, koittakaa kestää, mutta onkos noissa harjoissa sitten keskenään muita eroja kuin väri? Siis onko niitä erimallisia? Vai onko kaikki samanlaisia? Eh, jos joku ymmärsi mitä meinaan..  ;D
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #456 : 22.09.11 - klo:18:57 »
Minäkin kiinnostuin, vihdoin ja viimein, tangle teezeristä ja ajattelin semmoisen netistä tilata. Aloin vaan miettiä, että mistähän se kannattaisi tilata! Onko ebay ihan luotettava paikka? :D Sieltä saisi kympillä ja beauytybaysta 15 eurolla, jonka olen kyllä myöskin valmis maksamaan, ei se viisi euroa nyt niin suuri ero ole.
1a F ii

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #457 : 22.09.11 - klo:19:24 »
^Ainakin Lookfantasticista näyttää saavan 9.99 punnalla eikä ole postareita. Ellei siis Ebaysta halua tilata. :D
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #458 : 27.09.11 - klo:18:53 »
^^ Minä olen käsittänyt että ei ole mitään eroa, vaan erilaisia värejä tarjolla. :) Voin olla väärässäkin.

Täällä on nyt vihdoin TT hyppysissä, ja tämä oli kyllä rakkautta ensimmäisellä harjanvedolla!  :D Ihanan hellän tuntuinen, ärsyttävät pikkutakut selvisivät parilla harjanvedolla, vanhalla harjallani niitä saisi repiä auki pidemmän aikaa. Minusta ei myöskään tuntunut oudolta kädessä niin kuin muutamat muut juurekset olivat raportoineet, ihan helppo tuolla oli hiuksia selvitellä.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #459 : 27.09.11 - klo:19:49 »
Mulla lentelee Tiizeri ympäri kylppäriä kun se ei tunnu pysyvän kädessä millään. :D Se nyt on omaa motoriikan puutetta, mutta yksi oikea huono puoli ko. vekottimessa kyllä on: piikit ovat niin lyhyet, että tukka on harjattava sekä alta, päältä että sivuilta monessa osiossa. Huonontaisikohan piikkien pidentäminen mallin toimivuutta vai miksiköhän ovat semmoiseen ratkaisuun päätyneet?
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #460 : 28.09.11 - klo:14:33 »
Olen yhä edelleen todella pettynyt omaani. Oli kai liian korkeat odotukset. ::) Olen nyt käyttänyt teezeriä hoitoaineen levittämiseen sekä omiin hiuksiini että pitkäturkkisten koirien karvoihin. Koirien turkkiin käyttäessä olen huomannut, että teezer ei selvitä tiukkoja takkuja oikeastaan ollenkaan: olen ottanut tupon karvoja kädelle ja siitä harjannut karvat läpi, niin teezer vain länttää karvat littanaksi sen sijaan että selvittäisi. Olen joskus omassakin päässäni huomannut, että tukan sekaan on jäänyt takku, joka on päässyt liukahtamaan teezeriltä. Pidempi piikkinen harja toimii meillä paremmin. En selvästikään osaa käyttää teezeriä. :D
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Jekku

• HAIRahtanut
« Vastaus #461 : 28.09.11 - klo:23:28 »
Reilun viikon ollut kovassa käytössä Tangle Teezer, mahtava kapistus! Maailman paras hiusharja, tulee harjailtua ihan huvin vuoksikin. Hyvä kädessä ja tosi söpö violetti-glitter.  :-*

Mulla lentelee Tiizeri ympäri kylppäriä kun se ei tunnu pysyvän kädessä millään. :D Se nyt on omaa motoriikan puutetta, mutta yksi oikea huono puoli ko. vekottimessa kyllä on: piikit ovat niin lyhyet, että tukka on harjattava sekä alta, päältä että sivuilta monessa osiossa.

Huomasitko että siinä pakkauksessa on mukana pieni Tangle Teezer hair care guide, jossa on kuvien kera vinkkejä, mm. se että pitkähiuksisen kannattaa harjata pää alaspäin eka alapuolelta ja siten vasta päältä.  :) Mä teen näin suihkun jälkeen, mutta mulla toi toimii kyllä muuten ihan vaan päältä harjaten.  :)

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #462 : 29.09.11 - klo:10:42 »
Olen yhä edelleen todella pettynyt omaani. Oli kai liian korkeat odotukset. ::) Olen nyt käyttänyt teezeriä hoitoaineen levittämiseen sekä omiin hiuksiini että pitkäturkkisten koirien karvoihin. Koirien turkkiin käyttäessä olen huomannut, että teezer ei selvitä tiukkoja takkuja oikeastaan ollenkaan: olen ottanut tupon karvoja kädelle ja siitä harjannut karvat läpi, niin teezer vain länttää karvat littanaksi sen sijaan että selvittäisi. Olen joskus omassakin päässäni huomannut, että tukan sekaan on jäänyt takku, joka on päässyt liukahtamaan teezeriltä. Pidempi piikkinen harja toimii meillä paremmin. En selvästikään osaa käyttää teezeriä. :D

Koirien turkin voisin kuvitella olevan sen verran pehmeämpää kuin hius, että TT tuskin toimii eikä liene siinä kohtaa tarkoituskaan ;) Itse aikanaan pitkätukkaisena huomasin, että teezerillä oli tosi helppo selvittää ne sitkeätkin takut kunhan malttoi vähän pitempään "silitellä". Jos vain harjaa ison takun päältä suorilta, ei se mihinkään aukea vaan juurikin "livahtaa", mutta selviää täsmällisemmällä kaivelulla helposti. Riippuu tosin varmaan hiuslaadustakin.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 29.09.11 - klo:10:50 »
Menee nyt kyllä OT, mutta tuli Mustikan viestistä mieleen, että meillä kissat rakastaa TT:iä! Ne tulevat usein määkimään jalkoihin, kun huomaavat pinkin kapistuksen käsissäni ja kehräys alkaa heti, kun alan sillä niitä harjata. :D Ei se mitään takkuja selvitä eikä muutenkan ole kovin tehokas karvojen irrottaja, mutta ilmeisen nautinnollinen silitysväline.
1bMii, vaalennettu.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #464 : 29.09.11 - klo:13:51 »
^Heh, sama meidänkin kissan kanssa! :D Yritin joskus ihan kuvata tapahtunuttua kännykällä jotta voisin tänne postailla, mutta jotain kummallista siinä kameran videokuvauksessa oli, enkä saanut mitään järkevää materiaalia tallennettua... Niin, ja poikaystäväkin tykkää, kun tuo TT niin mukavasti vähän hiuspohjaa rapsii. ;D