Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 342563 kertaa)

Poissa deko

• Tukkaguru
Vs: Hyvät harjat sekä kammat
« Vastaus #465 : 30.09.11 - klo:22:01 »
TT testausta jokunen aika. Tukka paksu ja melkein vyötärölle.

Harjatessa napse kuuluu eli hiukset katkeilee. Yritän olla hellävarainen ja harjata TT:lla hitaasti, se ei näemmä auta kauheasti. On tämä normiharjaa hellempi, mutta ei viisipiikkistä parempi. Satunnaisessa käytössä varmasti normaalia harjaa tai harvaa kampaa hellempi. En ole uskaltanut kosteaa tai märkää tukkaa tällä selvittää, ainoastaan rutikuivaa. Ja vain ajan kanssa ja kun on pakko saada tukka kuosiin.

En vaihtaisi normiharjaan, mutta hieman hellempikin voisi olla. Taisi olla toiveajattelua että lähes vyötäröpituista käsiteltyä hiusta saisi jollain laitteella harjattua tuhoamatta tai katkomatta pituuksia ::) Hinta ei ollut paha ja kai se raha olisi turhempaakin mennyt ;D
this too shall pass.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 06.10.11 - klo:13:25 »
Mä en kyllä ymmärrä Tangle Teezerin hehkutusta. Alussa tykkäsin siitä, mutta aika huono se loppujen lopuksi on. Mulla on ihan oikeasti takkuuntuvat hiukset (eli ei pari solmua, vaan kunnon takkumönttejä) ja ihan yhtälailla tuolla harjaaminen kestää, sattuu ja hiukset katkeilee. Ja siis olen käyttänyt harjaa jo monta vuotta, eli ihan uusi tuttavuus ei ole. Kaiken lisäksi TT on huono pitää kädessä ja se on liian kevyt. On aivan huomattavasti parempi kuin perusmuovipiikkiharja, mutta ei mitenkään eroa muista joustavapiikkisistä harjoista. Kyllähän sen ihan silmälläkin näkee, että ei TT:ssä ole mitään poikkeavan ihmeellistä, siinä on ohuita, lyhyitä ja pitkiä joustavia muovipiikkejä - mitä on monissa muissakin harjoissa. Uskon että tätä myydään ihmeharjana, vain koska on niin eri näköinen kuin muut   :P

Pidennysharja pieksee mielestäni TT:n 10-0, vaikka harjaus kestääkin huomattavasti kauemmin sillä.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #467 : 25.11.11 - klo:18:36 »
Piti sitten tilata matkamallinen TT amazonista (muiden muassa). Saa nähdä ehtiikö, koska seuraava reissu olisi jo ensi viikon loppuna. Minähän en halua ilman tangle teezeriä reissata ja se matkustaa sitten reissun jälkeen työlaukussa. Vähemmän se kuitenkin vie tilaa kuin harvakampa - pehmoharja -kombo.
this too shall pass.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #468 : 25.11.11 - klo:21:15 »
Mulla oli Tangle teezer aikoinaan ja myin sen pois kun en tykännyt. Tykkään sellaisesta harvahkosta peruskammasta, harjoista en niinkään.

Millainen on pidennysharja?
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

chai

• Vieras
« Vastaus #469 : 27.11.11 - klo:19:40 »
Mulla on TT ollut käytössä puolisen vuotta enkä enää vaihtaisi siitä pois. Hiukseni eivät juuri takkuunnu, mutta ne vähät takut selviävät tosi hyvin ja märkääkin tukkaa uskaltaa sillä harjata, varovasti tietysti. Ainoa miinus on, että mustassa näkyy kaikki pöly ja nöyhtä, mutta välillä laitan harjan astianpesukoneeseen ja se on taas kuin uusi.

Minuakin kiinnostaa tuo pidennysharja, jos vaikka hankkisi sellaisen töihin tai sitten kun tuosta TT:sta aika jättää.

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #470 : 27.11.11 - klo:20:24 »
Mulla on tällainen pidennysharja vaikka pidennyksiä mulla ei olekaan, mutta tällä on hyvä harjailla pitkiä hiuksia. Pidempään ja hartaammin tätä saa kyllä käyttää että takut lähtee, mutta tukka tykkää kun on niin paljon hellävaraisempi kuin perusharja.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #471 : 27.11.11 - klo:21:24 »
Mistähän kannattaisi katsella laadukasta ja järkevän hintaista tupeerauskampaa? Marketin versio ei ihan vakuuttanut laadullaan (muovinen kampa ja piikkien väleissä oli pahannäköiset saumat). Mietin myös että onko väliä onko selvityspään piikit metalliset vai muoviset?

Pitäisi varmaan föönausta varten hommata sellainen leveä lituskaharja, ainakin kampaajat näyttää sellaisella kesyttävän pyörteet suit sait. Jos jollain on vinkata joku hyväksi havaittu, niin vinkatkaa. :)
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 28.11.11 - klo:10:54 »
Minulla on Simply Natural pidennysharja, vaikka pidennyksiä ei ole koskaan ollutkaan. Tuossa on siis tiheitä lyhyempiä harjaksia ja harvemmin pidempiä. Pitkät on sellaista kovempaa muovia ja lyhyet tiheät jotain luonnonharjaksen oloista materiaalia.

Ei ole kuitenkaan tullut tätä enää käytettyä sen jälkeen, kun hankin Tangle Teezerin. Tuo pidennysharja on ehkä vielä hellävaraisempi kuin TT, mutta TT selvittää mielestäni hiukset paremmin ja ennen kaikkea se on ihanan helppo pitää puhtaana.
1bMii, vaalennettu.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #473 : 28.11.11 - klo:15:47 »
TT on kyllä ihana kun sen voi pitää puhtaana niin helposti! Kaverit ja vanhemmat kyllä jaksaa aina ihmetellä ja kauhistella sitä.  :D Kokeilin vähän aikaa sitten "normaalia" hiusharjaa ja oli kyllä ihan kamalaa harjata semmosella takkuja, tuli TT:tä kyllä nopeasti ikävä.
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #474 : 02.12.11 - klo:15:36 »
Onko kenelläkään kokemusta Hercules Sägemannin kammoista? Tilasin itselleni kaksi kampaa pari päivää sitten, tulisivat vain nyt sitten pian. Odotukset on kyllä varsin kovat sen perusteella, mitä olen noista netistä lukenut  ;)

Minulla on kyllä jo TT, mutta olen pitkään kaivannut kunnollista, harvapiikkistä ja saumatonta selvityskampaa. Ajattelisin tuon kampaamisen olevan vielä TT:kin hellävaraisempaa, mutta en sitten tiedä.. Kammalle on käyttöä myös suihkussa, kun hoitoainetta levittelee. Kerron sitten käyttökokemuksia, kunhan kammat kotiutuvat.

Mikäli kiinnostaa niin kyseiseen merkkiin voi käydä tutustumassa osoitteessa http://www.hercules-saegemann.com/index.php?lang=e  :)
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #475 : 12.12.11 - klo:13:22 »
Onko Tangle Teezer compact ihan samankokoinen  kuin perus TT? Mietin vain tuleeko tuo compact koosta vai siitä, että siinä näyttäis olevan joku suoja.

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #476 : 12.12.11 - klo:15:19 »
^ Ei, se on ihan jonkun verran pienempi kuin perus.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

chai

• Vieras
« Vastaus #477 : 18.01.12 - klo:09:09 »
Tilasin juuri Modern Gent -nettikaupasta kulta-mustan TT Compactin työpaikalla säilytettäväksi. Kotona on tavallinen TT ollut käytössä jo jonkin aikaa, ja nyt päätin tilata toisenkin kun koetin tavallisella hiusharjalla täällä töissä repiä hiuksia auki.

LF:stä olisi kai saanut pari euroa halvemmalla, mutta LF:n kanssa on aina ollut jotain ongelmia joten päätin koettaa jotain toista paikkaa.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #478 : 24.01.12 - klo:20:51 »
Tekisi vähän mieli ostaa Tangle Teezer, mutta en ole vielä ihan niin vakuuttunut sen tehosta että raaskisin tilata sitä mistään (laitoin kyllä juureskauppoihin ostoilmoituksen ;))

Mulla kun ei ole mitkään kovin takkuuntuvat hiukset ja yleensä pesun jälkeen selvitän kosteat hiukset harvalla kammalla. En koe että hiuksia lähtisi mitenkään kovin paljon, mutta olisi kiva kokeilla että lähtisikö TT:llä vielä vähemmän. Tekeekö se hiuksista tosiaan jotenkin kiiltävemmät/paremman näköiset?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #479 : 24.01.12 - klo:22:06 »
Mä maksoin pinkin TT:ni perjantaina ja tällä viikolla pitäisi saapua perille.  ;) Mun pitkät hiukset tykkää helposti takuttua varsinkin latvoista ja saumaton harja kuulostaa sen verran hyvälle investoinnille että oli pakko tilata. Saa nähdä miten totun käyttämään sitä, se siinä mua on nimittäin kaikkein eniten epäilyttänyt kun ei ole kahvaa. Jännä nähdä.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!