Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 342556 kertaa)

Poissa Puf

• HAIRahtanut
Vs: Hyvät harjat sekä kammat
« Vastaus #510 : 18.06.12 - klo:15:53 »
Vähän offia, katson leijonien luola UK-versiota vuodelta 2008, tässä on juuri henkilö joka keksi Tangle Teezerin! :D Tosi jännä katsoa tuotetta, jonka on itse tiennyt jo jonkun aikaa. Kukaan ei tehnyt diiliä, kaikki "hait" olivat ihan varmoja, ettei tuote tule menestymään. No.. me kaikki tiedetään miten siinä lopulta kävi.

Minäkin näin tuon jakson, oli hämmentävää seurata leijonien reaktioita ;D Ja täällä kun on puhuttu TT:n olevan ja näyttävän halvalta muovilta niin muistaakseni TT:n kehittelijä kertoi valmistuskustannuksien olevan jotain euron luokkaa per harja...

Mulla TT on toiminu oikein hyvin, hankin ehdottomasti myös sen matkakokoisen version heti kun tulee jotain muutakin tilattavaa. Aluksi harja tuntui hiukan raapivan päätä mutta nyt olen joko oppinut hellemmän käsittelytavan tai sitten tottunut raapimiseen. Pidän siitä että harjan saa puhdistettua niin helposti, mulla kutkuttaisi nytkin jokin luonnonharjaksesta tehty harja mutta sitten muistan taas sen pölykasan mitä ei saa harjaksista irti... Huonoja puolia on sitten tuo ruma muovinen ulkonäkö ja kahvattomuus, TT:stä on välillä vaikea saada otetta ja sitten se sinkoilee ympäri kylppäriä.

Poissa Lavendar

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #511 : 21.06.12 - klo:21:44 »
Oma luottoharjani on Stokkalta tai Sokoksesta hankittu (ostettu viitisen vuotta sitten, joten en ihan muista tarkalleen ostopaikkaa) Jäneke-merkkinen rakkaus. Piikeissä ei ole erillisiä palloja vaan ne ovat "integroidut". Päänahkaan ei satu tuolla harjatessa, takut selviävät helposti ja väri on pirteä turkoosi. Omistan myös TT:n, mutta sen kanssa en ole päässyt sinuiksi. Kuiviin hiuksiin se on ihan ok, mutta ei kosteisiin. Sillä ei pääse tarpeeksi "syvälle", siis lähelle päänahkaa, joten alahiukset on harjattava erikseen. Eikä se niitä takkujakaan kesytä Jäneken veroisesti.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #512 : 21.06.12 - klo:23:49 »
^En tiedä, millä taktiikalla harjaat hiuksiasi TT:llä, mutta ainakin itse huomasin jossain vaiheessa, että pidin harjaa vinossa ja samanlaista repimistä se oli silloin kuin jollain toisella harjalla. Sillä ilmeisesti kuuluu harjata koko leveydellä ja mielellään jotain vasten (eli periaatteessa hiukset on vedettävä selälle tai eteen, ettei ilmaan harjaa), silloin se ei revi takkuja ollenkaan. Olikohan kovin epäselkeä selitys nyt... :P

Munkin kokemuksen mukaan TT:llä täytyy harjata niin, että kulma hiuksiin nähden on mahdollisimman suora (siis 90-astetta) koko harjan alueelta. Jos harja on jotenkin vinossa, niin harjaaminen on paljon raastavampaa, kun taas suorassa kulmassa harjatessa kaikki kosteiden hiustenkin pikkutakut selviävät suunnilleen yhdellä vedolla. Tuo, että taustalla on jotakin, voi auttaa pitämään kulman oikeana, mutta muuten mun mielestä harjaaminen onnistuu yhtä hyvin vaikka taustalla ei olisikaan mitään. Ehdottomasti hellävaraisin harja, jota on tullut käytettyä. Etenkin, jos tykkää harjata hiukset jo märkinä, kuten allekirjoittanut.  :-[

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #513 : 03.08.12 - klo:23:02 »
Luovuin TT:stä ja annoin sen pikkusiskolleni, koska hänen pitkässä (takkuisessa) tukassaan siitä voisi olla jopa hyötyä. Näin lyhyessä ja ohuessa hiuksessa siitä kun ei ollut niin paljoa iloa, vaikka polkkamitassa toimi ihan hyvin. TT:n tilalle otin käyttöön v-kamman ja yllätyin positiivisesti siitä kuinka hyvin se sopii näinkin lyhyelle tukalle. Jos totta puhutaan niin tässä mitassa ei tule tätä tukkaa paljoa edes kampailtua, mutta tukanpesupäivinä on tuo v-kampa hyvässä käytössä :).

edit. Olisi muuten tarkoituksena hankkia pieni pyöröharja otsatukan ja satunnaisten hiusosioiden kääntämiseen. Föönistä löytyy sellainen pää, mutta se on aivan liian suuri. Pienenä tykkäsin tosi paljon käyttää pyöröharjaa, mutta sitten äiti hermostui siihen, että mun siskokin tykkäsi käyttää sitä sen takkuhiuksiin ja jonkun piti olla aina selvittelemässä sitä takku+harja solmua ja harja heitettiin lopulta pois.

Onko näissä pyöröharjoissa keskenään jotain eroa, että mitä kannattaisi pitää mielessä vertaillessa niitä?
« Viimeksi muokattu: 04.08.12 - klo:13:55 kirjoittanut SC »
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Säihke

• Vieras
« Vastaus #514 : 27.08.12 - klo:19:24 »
Luin yhdestä blogista, että blogin kirjoittajan hiukset olisivat paksuuntuneet kun hän on käyttänyt Tangle Teezeriä 3-4 vuotta. Onko muita TT:ä useita vuosia käyttäneitä ja saman asian huomanneita? Mulla TT on ollut käytössä vasta vähän aikaa, tuntuu että tukkaa tarttuu siihen ihan yhtä paljon kuin muihinkin harjoihin. Alkoi vaan kiinnostaa muiden kokemukset.  :)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #515 : 27.08.12 - klo:20:20 »
Hei, mistäköhän saisi Tangle Teezerin tilattua halvimmalla? Suomessa (ja etenkin täällä pohjoisemmassa) niissä harvoissa kampaamoissa joissa tuotetta on saa kyllä pulittaa parikymppiä ja haluaisin itselle tuon uudemman Salon Elite-version ja niitä ei ole näillä leveyksillä näkynyt.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #516 : 29.08.12 - klo:09:55 »
Ostin kampaajan suosituksesta kerran kapean pidennysharjan ja siitä en ikinä enää luovu! Soronoo takut kuivana että kostenana. <3

Olen jopa diilaillut noita pitkätukkakavereille, jotka kokeiltuaan ovat siihen ihastuneet. Harmi vaan että välillä noita on hankala löytää, jos sattuu harjan rikkomaan (Kahden pitkätukan taloudessa noita on oltava kaksi, tulee muuten kina jos harja hukkuu!)

Kuva jonkun tytön blogista
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #517 : 29.08.12 - klo:10:00 »
^Toi on Roger Paran kapeampi malli. Mulla on myös tuo enkä muuhun vaihda. Hyvä perusharja selvitykseen ja ässä kampausten teossa. Oman ensimmäiseni ostin kampaajalta, mutta noita myydään myös koiranäyttelyissä (;D) ja esim.  Mustissa ja Mirrissä. Toisen kappaleen hävinneen tilalle ostin Tallinnan Hairmailista. Maksoi siellä n. 13e, vinkkinä kävijöille.
1a F ii Tukkakuva

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #518 : 29.08.12 - klo:12:29 »
Mulla myös tuollainen Roger Paran ohukainen, ai että <3. Se on kyllä hyvä pitkälle ja helposti takkuuntuvalle letille. Ostin omani koiranäyttelystä. Toinen mikä on käytössä on simply naturalin pidennysharja jonka ostin aikanaan pidennyksille, mutta on jäänyt edelleen käyttöön. Normaaleja metalliharjoja en voi käyttää, kun päänahka huutaa halleluujaa :/.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #519 : 29.08.12 - klo:14:46 »
^Liputan myös Simply Naturalin puolesta. Tupeeraukseen ehdottamasti kaikki kammat peittoava ohukainen harja löytyy Hairwaylta: http://www.hairway-shop.com/Hairway-Toupierb%C3%BCrste-aus-Echtholz/details_050.020_08100.htm

Tällä saa huomattavasti hellävaraisemman, tiiviimmän, kestävämmän ja pehmeämmin laskeutuvan tupeerauksen. Tästä on tullut ihan ehdoton luottotuete mun käsilaukussa sen jälkeen kun mun kampaaja esitteli meidät toisillemme!  :-*
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #520 : 01.09.12 - klo:22:51 »
Paras kokeilemani vehje tupeeraukseen on omasta mielestäni Tangle Teezer. Sitä kun pyörittelee hiuksissa jakauksen ympärillä niin tulee tosi muhkea tukka ja tupeeraus jopa kestää eikä lässähdä puolessa tunnissa. Myös tosi paljon nopeampaa kuin esim. tupeerauskamman kanssa jakaus jakaukselta nitkuttaminen. Vähän vain hiuspuuteria alle niin hyvä tulee. :ts
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #521 : 02.09.12 - klo:20:47 »
Onko muut Tangle Teezerin käyttäjät huomanneet harjaa pestessään, että harjan sisään pääsisi vettä? Huomasin jokin aika sitten pestessäni omaani, että harjan sisällä loiskui ja vaikka harja ulkopuolelta olikin kuiva tuntui sisäpuolelta valuvan vähän vettä sitä mukaa kun harjasin hiuksia  :-\ ehkä mulle on sattunut maanantaikappale tai oon ite jotenkin onnistunut vahingoittamaan tuota (tiputtanu lattialle tms.).

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #522 : 02.09.12 - klo:21:08 »
^ Se lähtee sauman kohdalta auki (ainakin tavaversio), joten varmaan meneekin vettä sisään. Pesen itse yleensä kahdessa osassa, niin varmasti kuivuu sisältä! Ensimmäinen avausyritys oli aika hankala ja piti hieman auttaa kynsillä. Nyttemmin kiinnitys on hiukan löystynyt, lähtee auki puristamalla sivuilta, muttei käytössä avaudu itsestään.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #523 : 02.09.12 - klo:21:14 »
Mulle ei ollutkaan tullut mieleen yrittää avata sitä, mutta pitää koettaa ensi pesukerralla! Vaikka muoviharja muuten kuivuu tosi nopeasti, tuo veden valuttaminen vähän antaa takapakkia kun sitä piti hölskyttää ja heilutella että vedet valuisi muualle kuin kuiviin hiuksiin  ;D

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #524 : 02.09.12 - klo:23:05 »
Mäkin ensimmäsen pesukerran jälkeen huomasin, että saumoista tursuaa saippuavettä. Pakkohan se oli auki saada, ja on kyllä tosi näppärä nykyään pestä :) Kaikenmaailman kumipohjaiset lapiot saa mun puolestani jäädä a. käyttämättä b. ainakin pesemättä ;D
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.