Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 343128 kertaa)

Poissa Minni

• HAIRahtanut
Vs: Hyvät harjat sekä kammat
« Vastaus #540 : 17.11.12 - klo:15:40 »
Vinkkinä: Ainakin Jumbon Stockmannilla Tangle teezer (salon elite) maksoi vain 14,90 euroa. Siellä oli myös matkaversiota kahdella kympillä ja lasten kukkaversiota reilulla parilla kympillä.

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #541 : 20.11.12 - klo:12:03 »
Hommasinpa minäkin Tangle Teezerin, koska alkoi vähitellen tuntua siltä, että ohuet ja hauraat hiukseni ohenivat ja haurastuivat entisestään koska ne katkeilivat niin paljon harjatessa. Mulla on luonnostaan aika heikko hiuslaatu ja koko värikartan läpi kiertäminen ei ole ainakaan auttanut yhtään, joten hiukset takkuuntuvat varsinkin pituuksista ja pahasti. Toisaalta en suostu käyttämään mitään supersiloittavia hoitsikoitakaan, koska sitten tukassa ei ole mitään volyymiä. TT toimii kyllä ihan älyttömän hyvin takkujen avaajana ja tukan siloittajana! Föönatessa tätä on musta vähän hankala käyttää (harjotuksen puutetta?), mutta suihkun jälkeen ja aamulla tämä on tukan selvityksessä kyllä ihan ykkönen. Hiusten katkeilu on aivan minimaalista TT:n kanssa :)

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #542 : 21.11.12 - klo:13:30 »
Siskon kampaamoon tuli myyntiin KENT harjoja ja otin itselleni villisikaharjaksisen laattaharjan, se on älyttömän ihana! Tanglea käytän enää märkänä takkujen avaamiseen, muuten se on mun hiukselle ihan hyödytön, kauhesti katkeilua ja jotenkin kauhea harjauskokemus muutenkin, hyödytön kuiviin aamutakkuihin, mutta jätän sen ehdottomasti märkien takkujen avaajaksi. Alko kuitenkin heti tulla ikävä normi luonnonharjaa, kun tanglea aloin käyttää, joten nyt on hymy pyllyssä kun on uusi hyvä harja löytynyt :).
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 21.11.12 - klo:13:38 »
Musta tuntuu, että mullakin Tangle katkoo tukkaa. :/ Tosin en ole varma, katkeilu / lähteminen alkoi samoihin aikoihin kuin ostin TT:n, mutta toisaalta kyseessä voi olla myös kausi, jolloin tukka katkeilee ja lähtee. Vähän kyl ahdistaa. TT on kyllä kiva siitä, että takut selviää salamannopeasti. Rinnalla käytössä kyllä luonnonharjaksinen.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #544 : 21.11.12 - klo:13:49 »
Mulla alko myös tanglen oston jälkeen lähtemään hiusta niin perkuleesti, yhden käyttökerran jälkeen oli jo sen verran tavaraa harjassa, että piti heittää takkupallollinen roskiin irtohiusta. Tosin suurin syy tanglen vaihtoon pois on se kaamea rutina mikä lähtee hiuksista harjatessa :D. En kestä mitään tollaisia ääniefektejä. Märkänä ihan super ja sitten aloin harjaamaan myös hoitosuihkeen avulla, mutta päivittäin käytettynä se lotraaminen alkoi latistaa hiuksia.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #545 : 21.11.12 - klo:13:53 »
^ Multa lähtee kyl aina kammattaessa / harjatessa hiuksia, mut tällä hetkellä Teezeristä on joka harjauskerran jälkeen irrotettava kerros tukkaa, vaikka olisi kuinka hellästi yrittänyt harjailla. Lisäksi tukan latva on ihan tuntuvasti ohentunut. :S
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 21.11.12 - klo:14:09 »
Luulen että itellä vaikuttaa se, että hiukset on ns. läpimädäksi vaalennettu, että tangle ei oikeen toimi tai on liian raisu. Tosin kun kostuttaa tukan Four reasonsin moisture mistillä toimii kuin häkä ja on huomattavasti hellempi.

Outolintu blogi

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #547 : 21.11.12 - klo:14:43 »
^ Mulla on kanssa kaksi vaalennusta takana, ja siksi tukka on ihan rits räts. :/ Ehkä voi Teezer vois jäädä märän tukan käyttöön ja luonnonkuituinen harja kuivaan tukkaan. Ehkä mun pitää tota 4R:n Moisture Mistiä ostaa Suomessa, täällä Saksassa en oikein ole osannut löytää suihkutettavia hoitsikoita.

Tavallaan toi TBS:n puukampa kiinnostais, mutta jotenkin mulla on kampoja kohtaan kammoa ja käytän vaan kampausten teossa. Mutta aiheuttaako se, että se on nimenomaan puuta sen, että toi kampa on hiuksille tosi hellä?

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #548 : 24.11.12 - klo:17:34 »
Heipähei!

Ostin Tangle Teezer:n pari päivää sitten ja tuntui, että pois en vaihda. Hiuksista tulee älyttömän sileät ja mulla jopa niin liukkaat, etteivät pysy pampulalla entiseen tapaansa.

Bongasin täältä Harja- ja kampaketjun ja haluaisinkin kysyä teiltä, jotka olette TT:tä jo pidemmän aikaa käyttäneet, onko rakkaus kestänyt?

Luinkin tuosta jo muutaman negatiivisen kokemuksen, kuten hiusten rutinan harjatessa ja mahdolliset hiusten katkeilut. Haluaisin uskoa näin pienen omaisuuden harjaan satsanneena rutinan johtuvan siitä, että TT on ontto, joten kaikupohja rutinalle on oiva. Hiusten katkeilun ja lähtemisen seurailu on saattanut intensivoitua TT:n hankittua. Onko nyt kriittisempi ja onko aikaisemmin hiuksia lähtenyt vielä enemmän? Vai onko asia oikeasti näin? Mitä TT aikuisten oíkeasti tekee hiusten latvustolle? Kertokaa ja valaiskaa. :) 
1b, M/C, iii. Punertavanruskea, hip lengthin ja tailbone lengthin välimaastossa roikkuva kasvusto. Back to Classic Length. Rakkaus neitsytkookosöljy ja avocadonaamio.<br /><br />

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 24.11.12 - klo:17:56 »
Minäkin olisin tosi kiinnostunut Tangle Teazerista, mutta en ole oikein ymmärtänyt, mikä tekee siitä niin alyttömän hyvän? Ja sopiiko se  vain tietyntyyppisille hiuksille? Ja saako niitä ostettua jostakin päin Helsinkiä? :)

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #550 : 24.11.12 - klo:18:24 »
Hei, Kalevatar.

Heitän sua ekaks linkillä: http://www.tangleteezersuomi.com/kampaamot.htm

Tuolta löytyy jälleenmyyjät. Vinha huhu toki kertoo, että jälleenmyyjiä on enemmänkin kuin tuossa listassa mainitut. Helsingin ja kuulemma Vantaan Jumbon Stockmanneilla pitäisi olla myynnissä. Omani on Salon Josefinasta. :)

Halvemmalla lähtee toki netistä: Beautybay.com tai lookfantastic.com

Toivottavasti oli apua. :)
1b, M/C, iii. Punertavanruskea, hip lengthin ja tailbone lengthin välimaastossa roikkuva kasvusto. Back to Classic Length. Rakkaus neitsytkookosöljy ja avocadonaamio.<br /><br />

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #551 : 24.11.12 - klo:18:41 »
Jee kiitos Shinea!

edit: no niin, menin ja tein jo tilauksen Beatubay.comista :D En ollut tajunnutkaan, että sieltä on Suomeen ilmaiset toimituskulut. Hieno juttu! Onneksi pystyin hillitsemään itseni enkä tilannut muuta, vaikka mieli teki!
« Viimeksi muokattu: 24.11.12 - klo:20:13 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #552 : 24.11.12 - klo:20:33 »
Hienoa! :) Millaisen tilasit sieltä?

Mulle on sieltä tulossa Original-versio, kampaamosta kotiutin Salon Eliten. Mulla on tämmöistä matkalaukkuelämää vielä toistaiseksi, niin on sitten useampaan paikkaan oma TT. Mikä ero mahtaakaan olla Originalin ja Salon Eliten välillä? Onko muuta kuin muotoilu?

Nyt on sitten testattu TT märkään kuontaloonkin, ja onpa se hellävarainen. Mulla kun on paha tapa aina harjata hiukset märkinä, jotta ne saa kesytettyä. Kunnes toisin todistetaan, Tangle Teezer on aarre. ;) Kertokaa toki kokemuksistanne te, jotka olette TT:llä jo jonkin aikaa harjailleet? :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 24.11.12 - klo:21:16 »
Ihan Original-version ostin, Disco Purple värisenä! Itsekään en huomannut paljon eroa Original- ja Salon Elite-versioiden välillä. Heidän kotisivuiltaan koitin asiaa tutkia, mutta mielestäni ero on vain muotoilussa.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #554 : 25.11.12 - klo:02:11 »
^Minulla on sekä original että elite-versio ja minusta niissä on vain se ero että original on ihan tasainen ja elite kaareva eli tuo elite menee enemmän pään muodon mukaan harjatessa kun nuo harjakset ovat kaarevassa muodossa. Olipas helppo selittää  ;D Ja tietty muutenkin muotoilu on erilainen, elite on simppelimpi mutta tykkään kyllä molemmista, sekä myös siitä matkaversiosta, ostin senkin kun tuntui pahalta pitää originalia tai eliteä laukussa.

Niin ja nyt on vuoden ollut TT käytössä enkä ole edelleenkään mihinkään vaihtamassa, tuntuu aivan hirveältä harjata melkeinpä millä tahansa muulla :D Ainoa mitä käytän myös on The Body Shopin puukampa, mutta TT on ikuinen ykkönen.

Lisäänpäs vielä senkin että TT:tä käyttäessä olen kuullut paljon kommenttia hiuksistani että ovatpa sileät ja kiiltävät ja olen sen itsekin huomannut. Takkujakaan ei oikestaan enää edes tule. Ehkä siksi kun tykkään harjailla tukkaa vähän joka välissä ja TT: llä se on niin helppoa ja kivutonta :)
« Viimeksi muokattu: 25.11.12 - klo:02:20 kirjoittanut Jewely »