Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 343139 kertaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Vs: Hyvät harjat sekä kammat
« Vastaus #555 : 25.11.12 - klo:02:16 »
Odotan innolla, kuinka paljon hyvällä harjalla on vakutusta mun hiuksiin heti ja pitkällä tähtäimellä. Nyt kun ajattelen, on oikeastaan aika hassua, että olen vuosien varrella tuhlannut rahaa julmetun määrän kalliisiin hoitotuotteisiin, mutta olen käyttänyt samaa 5 euron harjaa viimeiset kymmenen vuotta  :-[ Olisi kyllä pitänyt kiinnittää harjaan huomiota jo ajat sitten ja kokeilla erilaisia, että mikä olisi mun hiuksiin sopivin.

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #556 : 25.11.12 - klo:12:33 »
^ Mä itseasiassa rupesin pitämään kirjaa ihan valokuvien kanssa samasta asiasta. Oli omalla tavallaan aika pysäyttävää tajuta valokuvista, että aikavälillä toukokuu '11 - huhtikuu '12 mun hiukset eivät pidentyneet käytännössä yhtään vaikka kävin ainoastaan kerran leikkaamassa pahimmat kaksihaaraiset pois. Mulla on kuitenkin aiemmin ollut ihan normaalitahtia kasvava pehko jonka mm. kasvatin ihan lyhyestä pixie-mallista puoleen selkään reilussa parissa vuodessa, vaikka värjäilin sillonkin todella vahvoilla kestoväreillä hiuksia ihan pikimustiksi... näköjään noi vaalennukset on vaan ollu sellasta myrkkyä mitä hiukset ei vaan kestä yhtään. Kävin viimeksi elokuussa tasottamassa latvoja ja joskus lokakuun alkupuolella ei siisteistä latvoista ollu kyllä enää mitään jäljellä.
« Viimeksi muokattu: 25.11.12 - klo:12:35 kirjoittanut nursetwiggy »

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #557 : 25.11.12 - klo:14:12 »
Vaalennus on kyllä melkoista myrkkyä. Itse vaalnsin miltei mustasta vaaleaksi useilla värinpoistoilla lyhyen ajan sisällä. Nyt oon onnistunut elvyttämään hiuksiani, mutta latvat vielä kuivaa ja ohuempaa jo kerroksienkin takia. Käytättekö jotain öljyä hiuksiinne? Mitä suosittelisitte kuiville latvoille?
1b, M/C, iii. Punertavanruskea, hip lengthin ja tailbone lengthin välimaastossa roikkuva kasvusto. Back to Classic Length. Rakkaus neitsytkookosöljy ja avocadonaamio.<br /><br />

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #558 : 25.11.12 - klo:14:16 »
Oon nyt käyttänyt TT:tä muutaman viikon ajan ja kokemukset on olleet ihan positiivisia. Tykkään harjata hiukset suihkun jälkeen melko kosteina ja tässä TT on toiminut hyvin. Tosin mun hiuslaatu on ohut ja melko sileä eikä takuta kovin helposti (paitsi silloin, kun latvat on päässeet huonoon kuntoon), joten takkujen kanssa ei hirveästi oo ollut ongelmia aikaisemminkaan. En tiedä sitten miten paljon TT:llä on ollut vaikutusta asiaan, mutta näyttäisi siltä, etteivät latvat olisi nyt niin pahasti haaroittuneet edellisen leikkauksen jäljiltä kuin mitä ne yleensä ovat  :)

Jonkin verran noita hiuksia on lähtenyt harjatessa, mutta sama juttu on ollut muittenkin harjojen/kampojen kanssa, enkä nyt oo huomannut, että siinä olisi tapahtunut radikaalia muutosta suuntaan taikka toiseen. Aikasemmin oon käyttänyt enimmäkseen luonnonharjasharjaa, mikä on kyllä ollut hellävarainen ja muuten hyvä, mutta talvella sähköistää kamalasti. Toiveena onkin, että TT vähentäisi sähköisyyttä, mutta sen näkee sitten, kunhan tulee ensimmäiset kunnon pakkaset.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #559 : 25.11.12 - klo:14:23 »
Katselin Youtubesta TT:n arvosteluvideoita ja yksi todella pitkähiuksinen nainen kertoi, että harja on ollut ihan hyvä, selvittää hiukset nopeammin kuin muut harjat ja säästää aikaa. Muuta tehoa hän ei ole liiemmin huomannut, joten loppuarvosana: "se on ihan ok, mutta ei mullistava".

Toinen nainen piti harjaa hyvänä, mutta ihmetteli hiusten katkeilemista. Hän sitten sattui kokeilemaan harjaa iholleen ja huomasi, että se raapi ihon rikki -> päätteli, että TT on repinyt myös hiuksia ja hetti harjan mäkeen. Minulle tuli kuitenkin mieleen se, että hän ei ole pitänyt harjastaan kovin hyvää huolta ja piikit ovat lohkeilleet tai menneet muuten pilalle. Silloin voisin kuvitella, että harja raapii sekä ihoa ja repii hiuksia.

Aion kuitenkin itsekin testata, heti kun saan postista oman TT:ni, että miten hellä harja on paljaalle iholle. En kuitenkaan halua raapia myöskään päänahkaani ja eikös TT:n yksi idea ole, että se sopii mainiosti päänahkahierontaan?

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #560 : 25.11.12 - klo:15:07 »
Aika varmaan näyttää, miten tulee loppujen lopuksi kyseinen harja toimimaan. Äitini on jonkin sortin hiusexpertti, ja kun puhelimessa kerroin ostaneeni TT:n ja kuvailin tuotteen, vastaus oli "voiko se olla hyvä, jos se on pelkkää muovia? Eihä ne muovipiikit raavi hiusten pintaa?"

Kattelin myöskin youtubesta videoita TT:stä, vaikka tällä hetkellä pitäis tehdä jotain iiiihan muuta. Ai että kun meni kylmiä väreitä, kun paksua kiharaa hiusta sillä harjattiin jotenkin turhan reippaan näköisesti - kamala rutina!

Mun hiuksissa ei ole kaksihaaraisia. Latva vaan on kärsinyt vaalennuksista niin, että vois varmaan imeä Laatokan kuiviin, huoh. Varmaan kertoo aika paljon sekin, että jos niitä kaksihaaraisia alkaa TT:n käytön aloittamisen jälkeen tupsahdella - silloin lentää koko piikkipalikka mäkeen.

TT on saanut hyvän tuomion myös Monsieurilta, kun hänen hiuksiinsa kokeilin. Vastakkaisen sukupuolen edustajan hius on paksu ja hyväkuntoinen. Kuulemma harjausoperaatio on päänahalle hellä. Myös chihut oon saanut rapsuteltua sillä uneen, niin kertoohan sekin jo jostakin, eikö? ;) 
1b, M/C, iii. Punertavanruskea, hip lengthin ja tailbone lengthin välimaastossa roikkuva kasvusto. Back to Classic Length. Rakkaus neitsytkookosöljy ja avocadonaamio.<br /><br />

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #561 : 25.11.12 - klo:19:51 »
Toinen nainen piti harjaa hyvänä, mutta ihmetteli hiusten katkeilemista. Hän sitten sattui kokeilemaan harjaa iholleen ja huomasi, että se raapi ihon rikki -> päätteli, että TT on repinyt myös hiuksia ja hetti harjan mäkeen. Minulle tuli kuitenkin mieleen se, että hän ei ole pitänyt harjastaan kovin hyvää huolta ja piikit ovat lohkeilleet tai menneet muuten pilalle. Silloin voisin kuvitella, että harja raapii sekä ihoa ja repii hiuksia.

Kokeilin omaa TT:tä iholle eikä se raapinut ollenkaan. Onhan se useamman vuoden vanha ja piikitkin on jo vähän taipuneet, mutta hellävaraiselta tuntuu edelleen. On ollut kyllä mielessä ostaa uusia ja samalla koiralle oma kappale, mutta en vain ole saanut aikaiseksi..
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #562 : 25.11.12 - klo:19:59 »
Oon nyt melkein miksroskoopin kanssa täällä tutkinut noita TT:n harjaksia.  ???

Mun Salon Eliten yksittäisissä harjaksissa on valuvikoja! Päät eivät kaikissa siis ole pyöristetyt, vaan muovi on kärjissä miten sattuu - joissain "roikkuu" jopa pieni muovikaistale. Onko tämä nyt joku maanantai-kappale, vai onko muiden harjoissa sama systeemi? Kättä vasten tuntuu raapimista.  :o

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #563 : 25.11.12 - klo:20:09 »
Tanglenkin sopivuus varmaan vähän riippuu hiuksesta, piikkisuoraa juuri föönattua hiusta koitin eilen harjata ja sai aikaan vain pikku takkuja, en ole niitä saanut aikaiseksi muilla harjoilla, luovuin ihan tosissaan tanglen arkikäytöstä. Tosin oon itse niin "nirso" etten voi edes muilla kuin luonnonharjaksilla harjata. :D Mun TT on kyllä aika kova, jos koittaa ihoa vasten ottaa kyllä se raapii. Mut TT:llä on kyllä ominaisuuksia joissa muut harjat jää kakkoseksi, tosiaan mräkänä selvittely ja huomasin Hollannin reissulla, että saan tehdyt kiharat pysymään järjettömän kivannäköisenä kun harjailen niitä varovasti tanglella ja ne kestää muutaman päivän siistinä. Siksi saa jäädä kaappiin ja kulkee kyllä matkoilla/juhlissa mukana :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #564 : 25.11.12 - klo:20:12 »
Shinea, jos se on noin susi kuin kuvailit, niin tee ihmeessä reklamaatio!

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #565 : 25.11.12 - klo:22:10 »
^ Sulla siis ihan tasaiset päät harjassa? Pyöristetyt?

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #566 : 25.11.12 - klo:22:45 »
Ajattelin, että testaan omaa TT:tä sen saatuani niin, että harjailen hiuksia pää alaspäin lavuaarin yläpuolella. Jos hiuksia katkeaa ja rikkoontuu sikapaljon, pitäisi tumma hius näkyä hyvin valkoista lavuaaria vasten :D

Tokihan hiusta kuitenkin irtoaa ja katkeilee nykyiselläkin harjalla, ne vaan kaikki jää siihen kiinni ja sitten vain ihailen sitä kuollutta rottaa jonka kiskon sormilla harjaksista irti hehe.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #567 : 25.11.12 - klo:22:47 »
TT kyllä selvittää takut mun tukassa huomattavasti hellemmin kuin vanha luonnonharjasharjani
(joka on melkein sama kuin tämä: http://cailap.fi/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/5/359621.jpg

Tuntuu, että hiusta lähtee enemmän kuin ennen, mutta veikkaan sen vain tuntutuvan siltä, sillä TT ei kerää hiuksia samaan tapaan kuin tuo mun vanha harja. Esim. katkeilleet pätkät jää joko syliin tai lavuaariin (missä nyt harjaakin pehkoaan) ja tuntuu että TT:n piikeissä on hirmuisesti hiusta kun ne ei ole ns. piilossa harjaksissa niinkuin tuossa mun vanhassa harjassa.

Mitään radikaalia kuntoeroa ei mun hiuksissani vielä ole näkynyt, mutta arvelisin pidemmällä aikavälillä tukan tykkäävän enemmän TT:stä kuin tuosta aiemmasta harjastani.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #568 : 25.11.12 - klo:22:59 »
TT kyllä selvittää takut mun tukassa huomattavasti hellemmin kuin vanha luonnonharjasharjani
(joka on melkein sama kuin tämä: http://cailap.fi/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/5/359621.jpg

Tuntuu, että hiusta lähtee enemmän kuin ennen, mutta veikkaan sen vain tuntutuvan siltä, sillä TT ei kerää hiuksia samaan tapaan kuin tuo mun vanha harja. Esim. katkeilleet pätkät jää joko syliin tai lavuaariin (missä nyt harjaakin pehkoaan) ja tuntuu että TT:n piikeissä on hirmuisesti hiusta kun ne ei ole ns. piilossa harjaksissa niinkuin tuossa mun vanhassa harjassa.

Jep jep, jotan tällaista ajattelin itsekin. Hiusta lähtee ja katkeaa joka tapauksessa, oli harja mikä tahansa.
« Viimeksi muokattu: 26.11.12 - klo:00:28 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #569 : 26.11.12 - klo:00:09 »
^ Sulla siis ihan tasaiset päät harjassa? Pyöristetyt?

Joo. Piti ihan suurennuslasilla katsoa ;D ja pitemmät piikit on pyöristetyt, lyhyempien päässä näkyy sellainen rengas, mutta mitään röpelöä tai riekaleita ei ole. Onhan toki mahdollista, että piikit on pyöristyneet ajan saatossa, mutta kyllä tuo mun mielestä hellävarainen oli jo tullessaan. Ehkä niillä on laadunvalvonta prakannut suosion myötä, ken tietää.

Edit. Omani on siis original.
« Viimeksi muokattu: 26.11.12 - klo:16:30 kirjoittanut Luurankka »