Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 342557 kertaa)

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Hyvät harjat sekä kammat
« Vastaus #570 : 26.11.12 - klo:00:47 »
^ Sullakin Salon Elite vai original? Soittelin ystävälleni, ja hänenkin Elitessään myös samaa vikaa kuin mun omassa.  Original kuulemma hellempi päänahalle. Jännä nähdä, kun oma original saapuu... On tää melkoista tähtitiedettä.  ;)

EDIT: Tangle Teezerin Original saapui tänään postissa, ja harjakset joutuivat heti syyniin. Jep, paremmassa kunnossa ovat kuin Elitessä! Epätasaisia harjaksia on vain hieman harjan reunoilla. Eli taitaa olla ihan nykyään niin, ettei laatu enää ole samaa kuin ennen. Mene ja tiedä - tai sitten minulla ja ystävälläni on vain käsittämättömän huono munkki TT:n kanssa.
« Viimeksi muokattu: 30.11.12 - klo:12:01 kirjoittanut Shinea »
1b, M/C, iii. Punertavanruskea, hip lengthin ja tailbone lengthin välimaastossa roikkuva kasvusto. Back to Classic Length. Rakkaus neitsytkookosöljy ja avocadonaamio.<br /><br />

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #571 : 04.12.12 - klo:08:16 »
Olen myös alkanut miettimään TT:n sopivuutta hiuksilleni, varsinkin nyt kun latva on voimakkaasti blondattu. TT avaa takut hetkessä, mutta en tiedä onko se niinkään hellävarainen. Nyt kun matkaversioni alkaa olla kuollut parin vuoden käytön jälkeen, ajattelin siirtää normiversioni treenikassissa kulkevaksi ja ostaa arkikäyttöön luonnonharjasharjan. Omistinkin sellaisen joskus, mutta siinä oli mukana myös piikkejä, jotka todella raastoivat päätäni. Onko luonnonharjasharjoissa paljonkin eroa? Mistä kannattaisi ostaa, jotta saa hyvälaatuisen?
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #572 : 06.12.12 - klo:02:14 »
Sain sitten oman TT:ni eilen ja kokeilin heti kuiviin ja märkiin hiuksiin. Harjakset on paljon jäykemmät kuin kuvittelin, mutta ei raavi päänahkaa, itseasiassa tuntui hyvältä harjata ihan päänahkaa myöten.

Mulla on pitkät ja hieman luonnonkiharat hiukset. Joten vaikka latvat on suht hyvässä kunnossa, syntyy takkuja ihan itsestään, ilman että päätä edes kääntää  :# Ikäväkseni huomasin, että TT ei pysty näihin pikkutakkuihin, ainakin tuntui että repi hiusta. Kun takut oli selvitetty, oli TT todella kiva: ei sähköisyyttä ja hiukset tuntui sitä myöten myös kiiltävän enemmän ja laskeutui kauniisti.

TT tulee siis ehdottomasti olemaan hyvä kakkosharja mulle, mutta takut kyllä jätän mun vanhalle harjalle. Harmi etten muista mistä olen sen ostanut, en ole nähnyt sellaisia enää kaupassa. Se on vain niin himputin hellä hiuksille, ei revi yhtään mutta siltikin uppoaa paksuunkin pehkooni. Harmi että harja on jo niin vanha, etten saa kunnolla putsatuksi harjaksia kaikesta liasta :/ Tässä vielä kuva:

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #573 : 06.12.12 - klo:18:08 »
mä vannon TT:n nimeen!

Mulla oli ennen rautapiikkinen harja ja heitin menemään kun katkoi ja veti hiuksia enemmän vain pois päästä. TT:n kanssa ei ole mitään ongelmaa ollut ja hiukset on oikeastaan paremmassa kunnossa :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 06.12.12 - klo:19:57 »
Toi mun vanha harja jonka kuvan postasin, on oikeestaan ihan kuin TT, mutta harjakset taipuisampia ja siten voi vetää ihan vaivatta takkujen läpi :)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 07.12.12 - klo:10:06 »
^Itse en ainakaan harjaa TT:llä takkuja läpi, eikä sitä suositellakkaan Se vain raastaa tukkaa liikaa. Takut selvitän sormin ja sitten harjaan tukan TT:llä.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 07.12.12 - klo:17:41 »
^ Mulla on sama tyyli kuin Sinimustalla, eli selvitän takut ihan sormin ja sen jälkeen harjaan läpi. Mä olen kyllä ollut niin tyytyväinen luonnonharjasharjaan, etten (ainakaan toistaiseksi ;D) ole harkinnut TT:n hankkimista. Toki joku helpommin puhdistettava harja olisi ihan jees.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #577 : 07.12.12 - klo:17:44 »
Mitä luonnonharjalla muuten edes tarkoitetaan? Tai siis, mikä on niiden materiaali? Oma käsitykseni on, että ne on kaikki tosi pehmoista harjasta. Mulla on ollut parikin sellaista harjaa, mutta ne ei kerta kaikkiaan pysty mun pehkoon, eli hius on sen verran karheaa ja paksua, että harjakset ei mene sen läpi, ei yllä päänähkaan eikä pysty selvittämään takkuja ja harja kerta kaikkiaan vaan liukuu hiusten pinnan yli.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #578 : 07.12.12 - klo:17:58 »
^ Olisko se jotain villisian harjasta, mistä ne piikit on tehty? :D Siis jostain eläimestä joka tapauksessa.

Onhan noita luonnonharjasharjojakin erilaisilla harjaksilla ja eri tiheyksillä. Mulla esim. on sellainen pehmeämpi, jolla harjaan päivittäin, kun se tosiaan liukuu pehmeästi takkujen päältä, eikä revi niitä. Sitten ennen pesua kun selvitän hiukset, niin harjaan sellaisella jäykemmällä, jonka harjakset menevät ihan päänahkaan asti ja paljastavat pienimmätkin takut. Muuten olen kyllä tyytyväinen, mutta noiden harjojen puhdistaminen on tosiaan melkoisen työlästä.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #579 : 07.12.12 - klo:18:04 »
Käsittääkseni myös bambusta tehdään harjoja. Ainakin mun harjan varressa lukee bambu.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 07.12.12 - klo:18:07 »
^ Juu mulla kans, mutta eikös se ole sen varren materiaali? :)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #581 : 07.12.12 - klo:18:16 »
Mulla lukee "Eco Friendly Bamboo Made Brush" josta en kyl jaksais uskoa, että harjas ois eläimen harjasta. Musta toi harjas ei tunnu eläimen karvalta, mut voin olla erehtynytkin. Toivon tosiaan että on bambua harjaksetkin, en haluais eläinkarvaista harjaa.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #582 : 07.12.12 - klo:18:21 »
Löysin tällaisen: Bamboo hair brush

Ainakin tässä on näköjään sekä varsi että harjakset tehty bambusta.

« Viimeksi muokattu: 07.12.12 - klo:18:35 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #583 : 07.12.12 - klo:18:25 »
pah ja pah. Miten tällä foorumilla voi oikein upottaa linkin tekstiin? Oon käyttänyt useita foorumeita joissa periaate tuntuis olevan sama, mutta täällä ei vain mulle toimaa  :-[

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #584 : 07.12.12 - klo:18:32 »
^ Laitat sen osoitteen siihen URL-tagin sisään tähän tyyliin: [ url= http://www.jotain... ]linkin nimi tähän[ /url ].

Tuossa linkittämässäsi harjassahan tosiaan nuo piikitkin on tuollaisia "puisia", mutta mun harjassani ainakin ne harjakset on sellaisia ohuita, no harjaksia, ja vaikuttavat kyllä ihan eläinperäisiltä. Varsi sen sijaan on kyllä bambua.