Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 343120 kertaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Vs: Hyvät harjat sekä kammat
« Vastaus #585 : 07.12.12 - klo:18:36 »
Jesh kiitos! Multa puuttui yksi ] -merkki siitä linkin ja tekstin välistä :D

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #586 : 07.12.12 - klo:19:10 »
Itse kyllä harjaan takut TT:llä, mutta mun tukka ei isoja takkuja muodostakaan, vaan noin neljä vetoa TT:llä koko päähän riittää selvittämään. Mutta onhan sen nimi kuitenkin Tangle Teezer.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #587 : 08.12.12 - klo:05:46 »
 Minullakin on tuo luonnonharja TT:n lisäksi. Muita harjoja en pysty luonnonkiharaan tukkaan laittamaan. Ne jäävät kiinni, kun hiusmassaa on niin paljon. TT toimii itsellä paremmin kuin tuo luonnonharja. Se luonnonhartja jättää tukan pörheäksi, kun taas TT sileäksi.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #588 : 10.12.12 - klo:00:48 »
Minulla TT ei toiminut ollenkaan. TT vaan raapi pintaa, kun piikit ei uponneet hiusten sekaan. En usko, että se sai mitään tuhoakaan hiuksissa aikaiseksi, kun ne piikit oli niin heikkoja, että ne alkoi vääntyillä melkein heti. Kampaajani on kerran selvitellyt tukkaani TT:lla, mutta eipä hänkään ole sitä toista kertaa esille ottanut.

TT:a enemmän olen pitänyt sellaisista isoista neliskanttisista harjoista, joita minulla onkin kaksi lähes samanlaista.

Poissa Kirppu

• Haiven
  • *
« Vastaus #589 : 10.12.12 - klo:20:10 »
Mulla on TT ollut kesästä lähtien ja se on mun lemppari edelleen!  :l  Aikaisemmin käytin luonnonharjasharjaa mutta se jätti mulle takkuja, kun ei mennyt hiusten läpi kunnolla. TT:lla harjaan aina niin, että laitan hiukset sivulle ja kumarrun jotta ne roikkuu ilmassa, ja sit liu'utan TT:ä ja pidän kämmentä hiusten toisella puolella sitä vasten. Sit sen jälkeen ojentaudun takas pystyyn ja harjaan myös päälaelta. Harjaan hiukset aina vessanpöntön kannen päällä että näen kuinka paljon niitä irtoaa, eli suht vähän. Sillon kun harjasin luonnonharjasharjalla niin lattialla oli enemmän hiuksia. Se ääni mikä harjatessa tulee on kyl tosiaan sellainen "raastavan" kuuloinen, vaikka se ei tunnu raastavan mun hiuksia. :o
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #590 : 17.12.12 - klo:16:38 »
Oon tässä nyt seuraillut hieman tarkempaan, että lähteekö hiuksia TT:llä harjatessa miten paljon. Mielestäni ei ainakaan mitenkään hälyttävästi, vaan aika lailla samaan tyyliin kuin muillakin harjaillessa. Kyllähän tuo ääni on joskus aika raastava, mikä kuuluu, kun harjaa kuivia hiuksia, mutta varmaan se TT:n ontto rakenne korostaa sitä.

Syksyllä, kun aloin käyttää kyseistä harjaa, hiuspohjani oli hyvin kuiva ja kun harjasin TT:llä, sen piikit irrottivat hilseilevää pintaa ja lopputulos oli aika järkyttävä. Mutta viime aikoina päänahka on onneksi ollut hyvässä kunnossa ja TT:llä on voinut harjailla ihan päälaeltakin. Ja oon nyt onnekseni pistänyt näin talvisaikaan merkille, että TT ei sähköistä mulla juuri ollenkaan, toisin kuin esim. luonnonharjasharja.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #591 : 17.12.12 - klo:17:09 »
Musta on jännää miten kaikki mainitsee tuosta TT:n raastavasta äänestä, mun mielestä se ei taas eroa mitenkään muiden harjojeni äänistä  ???

TT on ollut myös hyvä mun päänahalle, oikeen painan harjakset päänahkaa vasten, hinkkaan ja rapsutan. Tuntuu taivaalliselle!

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #592 : 17.12.12 - klo:18:34 »
Kalevalatar, mulla on tismalleen samanlainen harja kuin tuo sun "ykkösharja"! En muistanutkaan sen olemassaoloa, joten sainkin nyt hyvän syyn etsiä sen laatikkojen kätköistä. Muistaakseni olen sen aikoinaan osanut HairStoresta. En muista, miksi se ylipäätään on joutunut laatikon pohjalle. Täytyypä testailla, kun hiukset seuraavan kerran harjaa tarvitsevat.
1b, M/C, iii. Punertavanruskea, hip lengthin ja tailbone lengthin välimaastossa roikkuva kasvusto. Back to Classic Length. Rakkaus neitsytkookosöljy ja avocadonaamio.<br /><br />

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #593 : 07.01.13 - klo:13:53 »
Kumpi on lähtökohtaisesti parempi/hellempi hiuksille: harja vai kampa? Olen aina harjannut hiuksiani luonnonharjalla tai TT:lla mutta nyt olen muutaman päivän kammannut ohutta ja pitkää lettiäni ihan perusmuovikammalla. Hiuksia ei ole lähtenyt juuri lainkaa ja hiukset selvittyy hetkessä! Onko kampa kuitenkin jollain tapaa hiuksille huonompi kuin harja? harjasta saa aina olla repimässä hirveää hiuskasaa pois harjauksen jälkeen  ???
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #594 : 07.01.13 - klo:15:38 »
Oon edelleen vuoden-parin käytön jälkeen sitä mieltä, että Tangle Teezer Original tulee olemaan vielä pitkään mulla päivittäisessä käytössä. Sen sijaan se matkakokoinen versio ei musta oo yhtään niin hyvä kuin tavallinen, en ollu juurikaan ajatellut asiaa ennen kuin otin sen ainoana harjana viikon matkalle ja hiusten harjaus oli yhtäkkiä taas tosi tuskaista. Tuulisen ja hiekkaisen päivän jälkeen vietin jotakuinkin _20 minuuttia_ harjaten takkupalloani pienissä osissa auki, ja mun hiukset nyt ei mitenkään erityisen takkuiset oo normaalisti. Satunnaisessa käytössä tuo matkakokoinen harja menee, mutta tuon kokemuksen jälkeen oon aina kantanu sen isomman harjan mukana matkoille.

Haluaisin muuten löytää ns. viimeistelyharjaksi jonkin luonnonharjaksisen pehmeän harjan, joka antaisi hiuksille kiiltävän ja sileän pinnan. Onko suosituksia? :)

Bristow

• Vieras
« Vastaus #595 : 08.01.13 - klo:10:44 »
Lainaan itseäni "hiukset ja pakkanen-ketjusta". Puinen kampa selvittää uskomattoman hellästi, hyvin ja nopeasti hiukset kun vertaa entiseen muovikampaan ja hiuksetkin tuntuu jotenkin paljon pehmeämmiltä sen jälkeen  :-* (ja se puu tuoksuu kivalle)

Mulla on myös bambu harja ja ymmärsin että itse harja on bambua ja ne mustat "karvat" myös koska jos ne olisi oikeaa karvaa luulisin että ne olisi pehmeämmät, mutta en ole ihan varma. En haluaisi ostaa kuitenkaan eläintenkarvaharjaa. Kuitenkin.. puukammalla selvitän ja lopuksi harjaan tuolla bambuharjalla. Ja jos on paha takku, selvitän sen 3-piikisellä puisella hiushaarukalla, toimii eikä hiuksia irtoa pahemmin  :)

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #596 : 08.01.13 - klo:13:20 »
Kyllä kammallakin saa tukan selvitettyä rauhallisin vedoin vähän kerrallaan, varsinkin jos on kovasti kerrostusta. Hankalaksi se menee tukan tasapaksuuntuessa... (päällimmäiset kerrostukset kasvavat)

Matkakoon tangle teezeri ilmeistyi talouteen; tämä on mainio selvittämisessä, mutta hoidan yhä muotoilun/viimeistelyn sellaisella aiemmin mainitulla punamustalla "eläintenturkki" selvitysharjalla  ;D
Teezerillä on hankalampaa tehdä jakaus.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Redsea

• Vieras
« Vastaus #597 : 08.01.13 - klo:14:29 »
Mun mies osti mulle eilen babupiikisen harjan. Rakastuin heti! Olen käyttänyt sianharjas harjaa joka sekin on hyvä, mutta tämä on parempi! Kun tällä harjaa hiukset ne eivät rupea pörrötämään, takut aukeavat tosi nätisti eikä harjaan jäänyt hiuksen hiusta ja muutenkin tosi mielytävän tuntuinen päänahkaa vasten  :l Mun lyhkänen tukka kiiltää ja näyttää upealta!!!

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #598 : 13.01.13 - klo:08:58 »
Moi! Eilen kattelin ku mun kaveri harjas hiuksiaan ja oikein riuhto sillä harjalla. Sit sillä oli yli paljon hiuksia siinä harjassa, semmonen karvakasa... Ei ihmekään jos lähtee, kun noin kovaa harjaa (?) Mikä on 'oikea' tapa harjata hiuksia?

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #599 : 13.01.13 - klo:09:47 »
^ Jos hiukset on kovin takussa niin itse harjaan alhaalta ylöspäin. Elikkäs ensin harjaan latvat selviksi ja sitten harjaan takut auki vähän ylempää jne. enkä revi kaikkia takkuja juuresta asti pois. Ja takutkin selvitän hellästi enkä niin että kuuluu rits rats  :) En sitten tiedä mikä on "oikea" tapa.