Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 343216 kertaa)

Poissa enna

• Tukkaguru
Vs: Hyvät harjat sekä kammat
« Vastaus #615 : 03.02.13 - klo:17:27 »
^Varmaan taas mielipide- ja tottumiskysymyksiä. Mun pitkähköille hiuksille hyvä harja on kyllä kätevin, se on tarpeeksi jykevä eikä mee ihan ikuisuutta selvittää tukkaa. Yleisesti ottaen harja on varmaan pitkille hiuksille hyvä ja kampa voi toimia lyhyttukkaisella ihan hyvin.

Tuo TT on nyt ollut jo jonkin aikaa kokeilussa, eipä tuo ehkä ihan niin hehkutuksen arvoinen ole mitä täällä nyt ollaan sitä ylistetty, mutta kyllähän se mun edellisen harjan voittaa mennen tullen. Tosin märkiä hiuksia harjatessa (juu, mun yksi hiuspaheista..) on tosi paljon parempi.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #616 : 03.02.13 - klo:18:23 »
Siis kumpi nyt on parempi. Kampa vai harja? ??? Olen ihan pyörällä päästäni.
v Okei. Mut mistä ihmeen saumoista täällä puhutaan? Siis kammassa. En ymmärrä mitä on kamman saumat.

Jos kampa on tehty valamalla muottiin, niin muotin puolikkaiden saumakohdasta kampaan voi jäädä sellainen ohut raita ylimääräistä muovia. Paremmissa kammoissa tuo sauma on poistettu hiomalla, kuumentamalla tai jollain muulla tavalla.

Lyhyessä hiuksessa kampa on varmaan kätevämpi kuin harja, mutta asia on mielipide ja tottumuskysymys, niinkuin enna tuossa jo vastasikin.

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #617 : 03.02.13 - klo:18:58 »
^ Ok, kiitos kun yritit selventää, mutta mä en vain tajua. ::) Harvinaisen puupää siis. Mutta onko tässä kammassa http://www.thebodyshop.fi/fi/detangling-comb/85140/dp?openGroup=363
kaks alempaa: Joo, se on puuta. Tällänen purupää ei edes tiedä miten puukampoja tehdään. :D Mutta kiitos infosta molemmille.
« Viimeksi muokattu: 03.02.13 - klo:19:34 kirjoittanut piste »

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #618 : 03.02.13 - klo:19:07 »
^Tuo kampa näyttäisi olevan puuta eikä muovia, joten sitä ei ole valettu muottiin. Siinä ei silloin voi olla muotin jättämiä saumojakaan.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #619 : 03.02.13 - klo:19:07 »
^^ Mulla on tuollainen Body shopin kampa eikä siinä ole saumoja. Yleensä niitä löytyy muovikammoista.

Olen pari kuukautta käyttänyt TangleTeezeriä ja tykkään siitä kovasti, onneksi tilasin saman tien kaksi, toinen on kaapissa odottamassa aikaansa. Samaiseen kaappiin vein myös mainitun BS:n kamman kun totesin sen olevan hiuksilleni liian harva ja etten tee sillä yhtään mitään, kun takkuja ei vaan tule. Samoin luonnonharjasharjan, jota en ollut käyttänyt ollenkaan TT:n kotiutumisen jälkeen. Sieltähän ne löytyy jos niitä kaipaa.

Tällä hetkellä mulla on siis harjailuun käytössä TT (violetti glitter <3) ja sitten marketin muovikampa, jota käytän lähinnä hiusten poistamiseen Teezeristä. Tykkään siitä, miltä TT tuntuu päänahassa, hieroo ihanasti. Kampaa käytän myös paljon. Hiukseni ovat niin sileät, että pärjäisin ihan pelkällä kammallakin, mutta harjaus tuntuu kivalta joten harjaan. Kampoina on etsystä quecraftilta tilattuja sarvi- ja puukampoja pari, ovat sileitä ja hyviä.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #620 : 06.02.13 - klo:19:02 »
Äääh!
Tangle Teezerista on tullut uusi Aqua Splash joka on tarkoitettu suihkussa käytettäväksi esim hoitoaineen levitykseen. Miks niiden on pakko tehdä koko ajan uusia kun mun on sitten pakko ostaa :D Mutta siis onhan se maailman paras harja niin voi niitä muutama ollakin.

http://www.tangleteezersuomi.com/tuotteet.htm

Sivun alalaidasta löytyy :)

Poissa Jekku

• HAIRahtanut
« Vastaus #621 : 07.02.13 - klo:20:10 »
Voi ei!  ;D Noh, kai se nyt täytyy sitten kysyä että onko kukaan nähnyt tuota Aqua Splashia jossain jo myynnissä, kun kai mun se täytyy kotiuttaa...  ;)

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #622 : 08.02.13 - klo:11:45 »
Liekö tolla oikeasti kauhean suurta eroa normiteaseriin?

Mie käytän omaani nykyään juuri tuohon tarkoitukseen, kuivaan hiukseen en ikipäivänä sillä voisi koskea, mutta hoitoaineen ja colormaskin levitykseen sopii juuri buenosti enkä ole huomannut, että harja vesileikeistä olisi vaurioitunut.
« Viimeksi muokattu: 08.02.13 - klo:11:47 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Evela

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #623 : 08.02.13 - klo:18:17 »
Pistin juuri Tangle Teezerin tilaukseen ja ainakin Beauty Bayssa näkyi jo olevan tuota Aqua Splashia (ja aika ihania värivaihtoehtoja vielä!). Itse tilasin kuitenkin normiversion sillä ajatuksella, että käytän sitä märkien hiusten selvittelyyn. Mulle kampaaja sanoi, että hyväkuntoisia, käsittelemättömiä hiuksia voi aika huoletta harjailla märkinäkin, mutta ajattelin nyt kuitenkin sen verran sääliä hiuksiani, että kokeilen hieman hellävaraisempaa harjaa.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajille: NEN947

Poissa Anscue

• Haiven
  • *
« Vastaus #624 : 09.02.13 - klo:20:10 »
Ensimmäinen TT hankittu. Harjatessa kuivia hiuksia en huomannut mitään erikoista muutosta, joka olis saanu wow-efektin aikaan. Aikasemmin olen aina selvittäny takut kammalla, föönätessä käyttänyt muovipiikkistä lapioharjaa ja lopuksi siloittanut hiukset luonnonharjas harjalla.

Kohta laitan TT:n täystestiin, katotaan mieten toimii just värjättyjen hiusten selvittelyssä. Toivottavasti toimii siinä paremmin kuin muut harjat, muuten on vähä fiilis et meni rahat hukkaan.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #625 : 10.02.13 - klo:18:24 »
Luulen että itellä vaikuttaa se, että hiukset on ns. läpimädäksi vaalennettu, että tangle ei oikeen toimi tai on liian raisu.

Täällä jää TT:n käyttö myös vähäksi aikaa blondaamisen takia. Kyllä se toimii paremmin hyväkuntoisessa hiuksessa vaikka oma tukka aika lyhyt onkin. Onneksi kaapista löytyy puukampaa, saumattomia muovikampoja ja ties minkälaista hiusharjaa sen tilalle nyt siksi aikaa, että saan tukan vähän parempaan kuntoon.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Anscue

• Haiven
  • *
« Vastaus #626 : 10.02.13 - klo:23:10 »
^ Mä kokeilin just värinpoiston ja värin jälkeen TT:tä, ja tuntu, että oli paljon hellempi kuin tavalliset harjat. Ei venyttänyt hiusta samalla tavalla kuin aikasemmin.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #627 : 13.02.13 - klo:00:47 »
Osaako joku selittää, miksei TT sähköistä hiuksia, vaikka se on muovia? Multa kysyttiin tätä enkä osannut antaa selitystä, vaikka oma kokemus on, että ei se tosiaan sähköistä.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #628 : 14.02.13 - klo:22:59 »
^Tangle teezer on valmistettu polyetyleenitereftalaattimuovista, jota voi ainakin jollain tasolla käyttää myös eristeenä. Sillä ei siis ole sähköistä varausta, joten siksi se ei tee hiuksia sähköisiksi. :)

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #629 : 15.02.13 - klo:12:04 »
Luulen että itellä vaikuttaa se, että hiukset on ns. läpimädäksi vaalennettu, että tangle ei oikeen toimi tai on liian raisu.

Täällä jää TT:n käyttö myös vähäksi aikaa blondaamisen takia. Kyllä se toimii paremmin hyväkuntoisessa hiuksessa vaikka oma tukka aika lyhyt onkin. Onneksi kaapista löytyy puukampaa, saumattomia muovikampoja ja ties minkälaista hiusharjaa sen tilalle nyt siksi aikaa, että saan tukan vähän parempaan kuntoon.

Mun täytyy koittaa kans tuota puukampaa :o Mulla on Kentin XL laattaluonnonharjas, se on ihan mahtava. Luulen, että hiuslaatu + käsittelyjen määrä vaikuttaa aika paljon siihen miten TT toimii, tosin kannan sitä nykyään aina laukussa kun mun uus villitys surffilaineet saa kivasti harjattua sillä auki ilman että koko kihara menee sököksi :D. On se kätevä täsmätyökaluna mut mun takut on sellaisia minimini pieniä solmuja joihin ei iske.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi