Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 343219 kertaa)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
Vs: Hyvät harjat sekä kammat
« Vastaus #660 : 01.09.13 - klo:11:52 »
Jännä tosiaan että nyt on tullut tuo Mercierin harja ja Tangle Angel joissa on tuo varsi, minustakin Tangle Teezerin ideana oli se että harjaamiseen ei tule ns. vipuvartta jolloin harjaaminen on hellempää hiuksille. Mutta arvatkaa vaan tekisikö mieli kokeilla noita molempia varrellisia... Beautybayssa harjat ovat vielä ihan hyvään hintaan. Mutta tarvitsenko kahta uutta harjaa kun mulla on vielä pari ihan hyväkuntoista TT:täkin käytössä :D First world problems. Nykyään keksitään liikaa kaikkea kun sitten niitä kaikkia uusia juttuja haluaa kokeilla ja verrata vanhoihin jne...

Edit. Noniin menin sitten tilaamaan tuon Tangle Angelin lila-valkoisena ja postisetä toi sen tänään. Ekat fiilikset oli että se on hieno!  ;D Muovi tuntuu laadukkaalta ja tuo pearl white on tosi nätti. Sitten harjaustuntumaa: harjakset on pehmeämmät kuin TTssä ja varsi tuntuu hyvältä vaikka onkin tottunut varrettomuuteen, tällä on ehkä helpompi harjata kuin TTllä. Alkoi tympiä se kun TT lipeää aina otteesta ja lentää lattialle. Tuolla Angelilla ei oikeastaan pysty harjaamaan kovin lujaa koska harjakset joustavat niin paljon eli tukkaa ei voi tuolla repiä mutta selvittää kyllä takut TTn veroisesti.  Tykkään kovasti, pitää katsoa kumpaa tulee käytettyä tulevaisuudessa enemmän!
« Viimeksi muokattu: 19.09.13 - klo:19:16 kirjoittanut Jewely »

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #661 : 20.09.13 - klo:09:42 »
Minä ja avo ollaan molemmat tykätty originaali Tangle Teezereistämme, mies ei suostu enää millään muulla luonnonkiharaa, takkuherkkää tukkaansa selvittelemäänkään. Itse olen tykännyt erityisesti siitä hierovasta tunnusta harjatessa. Ja tuon harjan kyky selvittää tukkaa hellästi tuntuu olevan ihan käsittämätön. Mun kaverini meinasi pudota persuksilleen kun testasi saunaillassa mun sukaani, kuulemma se hierova tuntu on ihan parasta. ;D
Harmittaa vaan, kun nyt useampien käyttövuosien jälkeen harjat eivät pysy enää kiinni, vaan irvistävät saumastaan toisesta päästä puolen sentin verran. Mun harjani on jonkin verran pitempään ollut käytössä, ja siinä harjakset ovat vaalentuneet ja alkaneet vääntyä, vaikka en mitenkään runno harjatessani. Suunnittelin putsaavani TTn kunnolla, ja sen jälkeen pistäväni palat lopullisesti kiinni superliimalla. Jos sillä saisi harjalle käyttöikää vielä vähäsen.
On mulla tallella vielä mun vanha, kampaajalta ostettu puuvartinen luonnonharjas-muoviharjas harjani, mutta ne muita pitemmät muoviharjakset raapivat päänahkaa sen verran ikävästi, etten oikein tiedä tuleeko sitä tulevaisuudessa käytettyä, vaikka muuta harjaa ei olisikaan. Oma tukka ei takkuunnu juuri ollenkaan, ja käytännössä selvittely onnistuu mainiosti viispiikkisellä... Harja vaan on hieman nopeampi kieno.
« Viimeksi muokattu: 21.09.13 - klo:09:33 kirjoittanut Hallonnikas »
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #662 : 12.10.13 - klo:12:08 »
Mullakin on ongelma tuon matkamallin TT:n kanssa, sillä se "kansi" ei pysyy enää kiinni. ??? Siis se ei enää lukitu ollenkaan paikalleen, vaan tippuu pois. Välissä ei pitäisi olla mitään hiuksia eikä muuta, että kai se on vaan kulunut jotenkin? Harmittaa, kun tilasin tuon matkamallin just tuon kannen takia. Oliko muuten niin, että perus-TT:ssä piikit on pehmeämmät kuin matkamallissa? Voisi hankkia toiseksi sellaisen tavallisen, harmi vaan, kun missasin Sokoksen tarjouksen.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #663 : 12.10.13 - klo:15:01 »
Osaisiko joku Tangle Teezerin käyttäjä verrata sitä luonnonharjasharjaan?

Mä käytän vain noita edellä mainittuja, ja olenkin ollut ihan tyytyväinen, mutta kun niin moni tuota TT:ä hehkuttaa, niin on pikkaisen alkanut muakin kiinnostamaan.

Jotenkin mun on vain vaikea uskoa, että tuollainen muovipiikkinen voisi olla luonnonharjasta hellävaraisempi. Mä muutenkin selvittelen takut ihan sormin, enkä raasta niitä harjalla auki. Pehmeällä luonnonharjaksisella harjalla nuo takut löytää hiuksista hyvin ilman että harja repisi ja katkoisi hiuksia. Mun on siis vähän vaikea löytää mitään perusteluja, miksi mun kannattaisi hommata TT, mutta jos jollain olisi sellaisia esittää, niin olisin kiinnostunut. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #664 : 12.10.13 - klo:18:13 »
^Mä käytän sekä luonnonharjaksista että TT:ä. Molemmilla on puolensa. TT:llä saa hiukset tosi nopeasti selvitetyksi, kuin taas luonnonharjaksisella piti ottaa osio kerrallaan. Itse tykkään selvittää suihkun jälkeen hieman kuivahtaneet hiukset ensin TT:llä ja sitten hiusten kuivumista nopeuttaakseni harjailen välillä luonnonharjaksisella harjalla. En siis käytä juuri koskaan fööniä hiusten kuivaamiseen, joten tuo luonnonharjaksinen on ihan must-have hiusten kuivatteluun. Tykkään myös, että irtonaiset hiukset jää paremmin luonnonharjaksiin kiinni kun taas pelkkää TT:ä käyttäessä tuntuu, että niitä irtohiuksia on ihan kaikkialla kun ne ei jää samalla tavalla niihin harvoihin muovipiikkeihin kiinni. Takkujen selvittelyssä TT on mielestäni ylivoimainen luonnonharjaksiseen verrattuna.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #665 : 12.10.13 - klo:20:26 »
Aika lailla samanlaisia ajatuksia TT:stä minullakin kuin Muttulla tuossa edellä. En ole pitkään aikaan tosin käyttänyt muuta kuin TT:ä, mutta tämän keskustelun johdosta kaivoin esille vanhan luonnonharjasharjan ja kokeilin sitä vähän kosteisiin hiuksiin. Ja pitää sanoa, että pitkän tauon jälkeen tuntui tosi hyvältä tämäkin. Takkuihin TT on tehokkaampi, mutta luonnonharjaksisella taas saa sellaisen "kiillotetun" tunteen hiuksiin. Ainoa ongelma vaan on se, että luonnonharjaksinen sähköistää mulla hiukset aika pahasti ainakin talvella, kun taas TT ei. Mutta käsittääkseni joillakin taas on ollut ongelmia siinä, että TT tekee hiukset sähköisiksi.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #666 : 12.10.13 - klo:20:26 »
^
Beautybayssa on muuten Head Jog tupeerauskampoja ja muitakin sarjan harjoja. Halpoja kuin heinä.

ed.   Tarkoitus oli mainita juuri noista edullisista tupeerausharjoista.

Mutta mitäs sanotte tästä TT modifioinnista:

Tangle Angel - on saatavana myös mustana enkelinä 8).

Hiusharja ollaan keksimässä uusiksi, vähän kuin meikkivoiteetkin (BB,CC).

Minä ostin tuon (pinkin). ;D Tosin en tämän ketjun innoittamana, vaan olen sitä jo jonkin aikaa Beautybaystä katsellut... Viime tilauksessa sit sorruin siihen. Tuo kuva ei kyllä oikein tee oikeutta harjalle, vaan se on mielestäni paljon kauniimpi. Musta se on myös hauska, kun sen voi laittaa hyllyn päälle seisomaan, se on nätti koriste. :D

Muutenkin oon vähän kyllästynyt TT:hen, mulla on ollut se aika pitkään, ja paksua kuontaloa sillä on ihan pirun vaikea selvittää, koska siinä ei ole tuota vartta... Harjakset taipuu liikaa ja siitä on hankala saada hyvää otetta harjatessa. Oonkin tullut siihen lopputulokseen, että TT ei ole tarkoitettu mun paksuille hiuksille, olen saanut oman harjani ihan pilalle kun ne harjakset on taipuilleet miten sattuu. Lisäksi mua ärsyttää TT:ssä se kaarevuus, jolloin keskelle jää sellainen syennys ja se varsinkin aiheuttaa sen että sivummaiset harjakset on ihan vääntyilleet pilalle. Tuossa Tangle Angelissa on juuri päinvastoin, keskeltä nousee tuollainen tyyny joka auttaa, että keskimmäisetkin harjakset toimivat selvityksessä. Mä oon kyllä kaikinpuolin tyytyväinen tuohon Tangle Angeliin, mutta se on kyllä luonnossa paljon isomman oloinen kuin mitä kuva antaa ymmärtää, eli kovin lyhyisiin hiuksiin se ei varmaan oo paras vaihtoehto.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #667 : 12.10.13 - klo:20:43 »
Vähän lisäjuttua tuosta Tangle Angelista: Oon tykännyt siitä kovasti, mutta märkiä hiuksia sillä on vaikeampi selvittää kuin TT:llä ja luulen että kovin paksuihin hiuksiin ei Angel toimi niin hyvin, kun ne harjakset on tosiaan pehmeämmät. Eli märät hiukset harjaan TT:llä ja kuivat Angelilla ja tää toimii hyvin! TT  tuntuu nyt hieman liian kovalta kuivalle tukalle ja päänahalle kun on tottunut tuohon hellempään.

Mullakin on yksi luonnonharjasharja ja harjaan sillä lähinnä silloin kun tukka on vähän lähmäinen koska siinä on niin tiheät harjakset että se saa hiukset erkanemaan toisistaan ja näyttämään puhtaammilta :D Ja sillä lähtee myös kuivashampooylijäämät tukasta paremmin kuin noilla muovisilla.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #668 : 15.10.13 - klo:11:09 »
Onko Tangle Teezer Elitessä sitä saumaa, millä harjan saa kahteen osaan pesua ja puhdistusta varten? Ainakaan samanlaista selkeää saumakohtaa en löytänyt kuin mikä Originalissa on, mutta miten tuo nyt puhdistetaan jos osia ei saa erilleen ??? Voiko sen pestä tuollaisenaan eikä vesi pääse vuotamaan sisälle?

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #669 : 15.10.13 - klo:21:38 »
Mulla on tavallinen TT:kin kuivunut aina pesun jälkeen tosi nopeasti, eikä sinne sisälle sen kummemmin mitään vettä ole päässyt sisään, joten en ole koskaan edes avannut sitä. Tarvitsisiko se sitten availla?
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #670 : 16.10.13 - klo:12:33 »
Kiitokset kommenteista Muttu ja Shirley!

Mun hiuksiani tuo luonnonharjaksinen harja ei pahemmin sähköistä, ja takutkin olen tosiaan nykymenetelmällä saanut ihan hyvin selvitettyä. Enpä tiedä, olisiko tuolla TT:llä mulle paljonkaan annettavaa, mutta ehkä jos joku hyvä tarjous osuu eteen, niin voisi kai ihan mielenkiinnosta ostaa testiin.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #671 : 16.10.13 - klo:12:50 »
Mä pidän Tangle Teezeristä enemmän kuin luonnonharjasharjasta. TT:llä selviää takut paremmin eikä hiukset jää niin sähköisiksi. Mulla TT tuntuu nappaavan irtohiukset hyvin, niitä on joka harjauksen jälkeen harjassa yhtä paljon kuin muissakin harjoissa. Luonnonharjaksella tuntuu myös olevan vaikea saada hiukset harjattua läpikotaisin, aina jonnekin alahiuksiin jää takkuja tai muuten huonoja kohtia, vaikka "piikit" on pitemmän. Lisäksi se ei mene kiharista kohdista aina kovin hyvin läpi, vaan meinaa takertua ja vetää vastaan tulevia kiharia kohtia vähän takkuun (mulla ei siis ole mikään kunnolla kihara tukka, vaan kiharaa on siellä täällä ja enemmän tai vähemmän riippuen käytetyistä tuotteista ja kuun asennosta jne  ;D). Ehkä mulla on huono tai omalle kuontalolle sopimaton harja, mutta olen niin tyytyväinen tangle teezeriin, ettei tee mieli etsiä parempaa versioita. En ole millään harjalla saanut hiuksia yhtä nopeasti harjattua kuin TT:llä, eikä tarvitse kuitenkaan repiä tai raastaa. Ehkä paras hiusostos ikinä! Noita varrellisia versioita tekisi mieli kyllä koittaa, varsinkin jos ne on suurempia  :)
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #672 : 17.10.13 - klo:09:17 »
Mulla saattoi olla huonolaatuinen luonnonharjasharja, kun se vain pörrötti tukkaa ihan mahdottomaksi. En oikein keksinyt sille käyttötarkoitusta, muuten kuin että pää alaspäin harjaamalla ja lakkaa suhauttamalla ois saanut kunnon leijonanharjaksen. ;D Nyt en edes tiedä, missä tuo harja on, en muista lahjoitinko sen eteenpäin vai piilotinko laatikon pohjalle.

Tangle Teezereissä on mulle yksi tosi hyvä puoli, meinaan niihin jää hiuksista irtoava pöly ja muu kiinni niin selvästi, että harjaa tulee pestyä paljon useammin kuin tavallisia hiusharjoja ikinä. Varsinkin pinkkiin jo kulahtaneeseen Teezeriini jää kaikki kiinni tehokkaasti.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #673 : 23.10.13 - klo:20:18 »
Mulla on tavallinen TT:kin kuivunut aina pesun jälkeen tosi nopeasti, eikä sinne sisälle sen kummemmin mitään vettä ole päässyt sisään, joten en ole koskaan edes avannut sitä. Tarvitsisiko se sitten availla?

Aijaa, täytyy sitten koittaa varovaisesti pestä harja kokonaisena :). Yleensä oon laittanu Original Tangle Teezerin lillumaan lavuaariin syväpuhdistavan shampoon kanssa, mutta pitää katsoa millaiseksi uusi harja menee kun sitä ei uita. Ehkä jopa parempi pitää harja kokonaisena ja varoa availemasta sitä, edellinen harjani repsotti jo saumasta aika pahasti parin vuoden käytön jälkeen.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #674 : 23.10.13 - klo:23:52 »
Mä en TT:stä saa oikein otetta, tuntuu et repii hiuksia aivan kauheasti. Pidänköhän sitä jotenkin väärässä asennossa  0_0 Harva puukampa on toistaiseksi ollut paras, TT:llä tosin kyhnyttelen välillä vähän päänahkaa et saisi hiukset kohomaan.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett