Olin varma, että TT:n kiharaharjasta oli täällä jo puhetta, mutta en löydä, mikähän ketju se oli.. Minkälaisia kokemuksia siitä on sen hankkineilla?
Mun puolisollani on tosi tiukka, puolipitkä afro, sellaista täysin tiivistä pallomallia. Se on tosi vaikea hiustyyppi hoitaa, ja se pyrkii rastottumaan todella hanakasti. Oon yrittänyt sitä lempeästi selvitellä käsin ja omalla TT:lläni, mutta homma on ihan loputon ja kunnolla rastottuneet kohdat eivät kyllä tällä metodilla aukene kuin pinnasta. Välillä on kokeiltu sellaista klassista hiusharjaa, jonka metallipiikkien päässä on nystyrät, mutta ne nystyrät tuntuvat takertuvan pieneen kiharaan tosi pahasti ja harjaaminen on lähinnä harjan irrottelua kiharasta. Viime päivinä mun sieluni on itkenyt verta, kun olen katsonut miehen harjaavan hiuksiaan mun TT:n fööniharjalla. Se on niin älyttömän kova ja kivulias, etten harjaa sillä omianikaan edes vahingossa, selvitän hiukset todella suoraksi lempeämmällä harjalla ennen föönaamista. Afro tosin on ollut parhaassa kunnossa koskaan, täysin takuton. Mies ja kylppäri ovat irtohiusten kuorruttamat, ja harmittaa murusen päänahan puolesta.
Olisikohan siitä kihara-TT:stä tässä tapauksessa mihinkään? Haussa olisi siis sileäpiikkinen, nystyrätön harja, jonka piikit olisivat kuitenkin suht jämäkät. Ehkä ei tarvitsisi olla niin jämäkät kuin tuossa fööniharjassa