Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 373944 kertaa)

Poissa naapio

• Tukkaguru
Vs: Hyvät harjat sekä kammat
« Vastaus #795 : 25.07.17 - klo:14:19 »
Mulla on föönausharjana joku Iberon tms. halpis pyöröharja, jossa on metallia se pyöreä osa ja kovat muovipiikit. Nyt kun olen alkanut föönailla tukkaani enemmän niin ajattelin uusia myös harjan vähän hellävaraisempaan malliin.

Olisiko juureksilla suosituksia? Tukka on ohut, liukas, polkkamittainen ja pohjalla on tarkoitus pitää "volyymikäsittelyä" eli isoilla rullilla tehtyä mietoa permistä tuomassa kuohkeutta. Föönauksella haen ennen kaikkea volyymiä. Kovin tuuhea pyöröharja ei mun sileästä tukastani oikein saa otetta ja pelkään sen myös jäävän jumiin, koska oma tekniikka ei ole kovin hyvä. Litteällä harjalla en oikein hahmota miten saisin föönattua haluamallani tavalla. Koitin kerran föönata tavallisella luonnonharjasharjalla eikä siitä tullut kerta kaikkiaan mitään, pehmeät harjakset eivät saaneet otetta hiuksista tarpeeksi nostaakseen niitä päänahasta kunnolla.

Raitoja käpälään!

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #796 : 25.07.17 - klo:14:49 »
^Olisiko tämä sopiva: https://www.tangleteezer.com/all-brushes/blow-drying/round-tool/round-tool-small.html

Mulla ei ole oikein koskaan ollut oikeaa föönausharjaa ennen tuota niin en osaa verrata, mutta tuon avulla föönaan nykyään aina ja sitä on kyllä helppo käyttää vaikka ei mullakaan mitään tekniikkaa ole :D Mulla on sellainen pitkä polkka ja tällä saa kuohkeutta tyveen ja latvoja taivutettua. Tämän kanssa ei ole myöskään pelkoa että tukka jäisi kiinni mihinkään harjaksiin. Tuosta on myös isompi versio. Omani taisin ostaa Sokos emotionista :)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #797 : 25.07.17 - klo:19:06 »
^^Ostin lux plussalta keväällä olivia gardenin ison pyöröharjan ja se on ollut tosi hyvä. Harjoja on paljon eri kokoisia ja mallisia, omani on metallinen "thermal brush" ja siinä on melko tiheästi sellaisia ohuita mustia joustavia piikkejä. Pelkäsin että harja repisi hiuksia tai takertuisi hiuksiin, mutta se liukuu ihmeen helposti ja sen kanssa on helppo työstää hiusta föönatessa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #798 : 25.12.18 - klo:11:45 »
Aloin miettiä harjan merkitystä hiusten muotoilussa. Käytän yleensä luurankoharjaa, jossa on kolot harjan pohjassa. Toisen puolen saan hiustenkuivaaja kanssa siististi muotoiltua, mutta toisella puolella hiusten latvat kääntyvät aina ulospäin. Viimeksi käytin kumipohjaista harjaa ja latvat laskeutuivat siististi. Käytin kyllä muotovaahdon sijaan Super Star -kampausnestettä. Kumpulan tuossa on se merkittävä tekijä? Inhoan sitä, kun latvat kääntyvät ulospäin. Millaisella harjalla saisin hiukset sileiksi?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #799 : 25.12.18 - klo:21:38 »
^oman kokemukseni mukaan kampaajat käyttävät joko pyöröharjaa tai sellaista lapiomaista harjaa. Ainakin omaan hiukseeni juuri pyöröharjalla saa hyvän kiillon :)
« Viimeksi muokattu: 26.12.18 - klo:15:59 kirjoittanut Manna »
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #800 : 26.12.18 - klo:10:13 »
Pitää kokeilla seuraavaksi pyöröharjaa, jossa on luonnonharjakset. Olen käyttänyt toista pyöröharjaa, joka on läpimitaltaan pienempi.

Edit. Eipä ollut hyvä tuo luonnonharjaksinen harja. Materiaali on bambua. Siitä lähti hiuksia laittaessa paljon harjaksia. Pitää hankkia joku toinen harja.
« Viimeksi muokattu: 27.12.18 - klo:11:18 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)