Kirjoittaja Aihe: Hyvät harjat sekä kammat  (Luettu 342554 kertaa)

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
Vs: Hyvät harjat, sekä kammat
« Vastaus #90 : 01.07.07 - klo:11:28 »
Sanokaahan miten luonnonharjaksisen harjan saisi puhdistettua? Löysin vihdoinkin muutama vuosi sitten jonnekin hukkunen luonnonharjaksisen pyöröharjani, mutta tietysti tuossa oli kauheasti tarttuneena pitkiä hiuksia ja pölyä. Tuntuu, että jos revin niitä irti niin harjaksetkin irtoavat. Olisko jotain näpsäkkää niksiä tähän?
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #91 : 01.07.07 - klo:11:34 »
^Käsin ensin kaikki mitkä helposti lähtee, pölyt sieltä "juurista" tiheällä kammalla ja lopuksi harja kylpyyn. Noin mä olen tehnyt, sulkasatoa ei varmaan voi oikein estää mitenkään? Puista harjaa ei kyllä käsittääkseni kannata kastella.

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #92 : 01.07.07 - klo:11:41 »
^ No sepä se, kun varsi on puinen. Tota tiheää kampaa en oo kokeillukaan. Voisin testiä, jos löytäisin mun hyvä tiheän kamman, joka sekin on hukassa. Mä oon erittäin loistava hukkaamaan harjoja ja kampoja.  ;D Kiitti vinkeistä Siili.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 01.07.07 - klo:12:43 »
Tahtoisin tietää kuinka usein te muut käytätte harjaa?

Harjaan päivittäin ja usein montakin kertaa... Tukka on sen verran pörröinen ja laineikas luonnostaan että se menee ihan takkuun ellei sitä selvitä.  Eli pesun jälkeen selvitys harvapiikkisellä kammalla ja kuivuttua harjaus. Ja sama juttu kuin siilillä, eli jos on tukka auki niin en pärjää koko päivää ilman harjaa.

Minulla on Mason Pearsonin luonnonharjaksinen harja joka tosin tällä hetkellä on matkalla takaisin Suomeen kun unohdin sen työmatkalla hotelliin. >:( Kävin ostamassa väliaikaiseksi harjaksi Cailapin luonnonharjaksisen joka itse asiassa on yllättävänkin hyvä.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 01.07.07 - klo:20:16 »
Puista harjaa ei kyllä käsittääkseni kannata kastella.
Toisaalta kestäväthän puiset keittiövälineetkin hyvin pesua ja yleensäkin puu. Tietysti on hyvä että pääsee kuivumaan kunnolla.
Harjaksien kiinnitykseen saattaa tietenkin vaikuttaa kastelu, mutta ei sitä harjaa kyllä oikein kunnolla puhtaaksi saa kuin pesemällä.

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #95 : 01.07.07 - klo:21:06 »
Harjaksien kiinnitykseen saattaa tietenkin vaikuttaa kastelu, mutta ei sitä harjaa kyllä oikein kunnolla puhtaaksi saa kuin pesemällä.

Tätä mä juuri ajattelin että kastelemalla ne harjakset saattaa irrota. Jostain mulle on jäänyt sellainen käsitys, että siksi ei puista harjaa saisi kastella. Miten ne luonnonharjakset muuten on oikein kiinni siinä puuharjassa, tietääkö joku? Liimalla? Vai pitääkö mun "purkaa" 1 harja jotta saan tämän mysteerin selville  ;D

Misku

• Vieras
« Vastaus #96 : 07.07.07 - klo:19:03 »
Mä olen käyttänyt jotain pikkuveljen vanhaa vauvaharjaa nyt pari viikkoa. Tulos on kyllä ihanan pehmeä ja kiiltävä verrattuna edellisiin kampoihin/harjoihin. Ei se tulos tietenkään pitkään kestä, mutta ovatpa edes hetken hipelöintikunnossa. ;D Sitä ennen käytin puolisen vuotta jotain äidin vanhaa puista, harvapiikkistä kampaa, jonka löysin pölyttymästä isänpuoleisten isovanhempien luota. Sekin oli kiva, mutta kaikki liat jumittuivat tosi tiukkaan kiinni piikkien väliin, enkä jaksanut koskaan hinkata niitä pois.

Tahtoisin tietää kuinka usein te muut käytätte harjaa?

Koitan harjata vaan aamulla ja illalla, mutta usein raivostun takkuihin sen verta pahasti, että harjaan hiukset heti, jos huomaan pienenkin takun.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 09.07.07 - klo:23:53 »
Olen nyt aivan sekaisin näiden harjojen kanssa. Itselläni on Schwartzkopfin harja johon olen ollut todella tyytyväinen viimeiset, ööh, noin 5 vuotta. Tässä on kuitenkin alkanut mietityttää onkohan harja sittenkään paras mahdollinen, kun siinä on erilliset pallon päässä ja mulla lähtee aika runsaasti hiuksia harjatessa(minkä olen pistänyt ennen huonon kunnon ja takkuisuden piikkiin). Tuo harja on lapiomallinen mutta kapea, olen tykännyt mallista tosi paljon vaikka kyllä mulle leveä lapiokin kelpaisi. Eli minkä harjan nyt sitten oikein hankin?? Hintaa sais olla max parikymppiä ja ehdottomasti puinen varsi. Tarkoituksena ennen kaikkea selvittää pitkiä hiuksia, kampoja en tykkää käyttää.

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #98 : 14.07.07 - klo:22:28 »
^ OT, mutta Roger Paran harja on oikeasti huippu! Kampaajani suositteli sitä ja ostin kerralla kaksi. Toisen itselleni ja toisen koirille – koirapiireissäkin Roger Para on erittäin arvostettu harja. ;)

Vielä enemmän OT. Entisinä aikoina harjasin hiuksiani sen 100 vetoa päivässä. Sitten silloinen kampaajani ”kielsi” sen, sanoi ettei ylenpalttinen harjaaminen ole hiuksille yhtään hyväksi. Nykyäänhän harjaamisella ei ole enää samaa funktiota kuin entisaikaan eli hiuspohjan rasvan levittäminen pituuksiin, nykyään taidamme ruokkia pituuksia keinotekoisesti. No, sitten en pitkään aikaan harjannut hiuksiani kuin aamulla ja illalla. Ja ihmettelin, että onpas tukkani tosiaan huonokuntoinen, kun niin latvus takkuaa. Ehkä se kultainen keskitie olisi hyvä tässäkin. ::)

Mutta on tosiaan upea tukka siilillä, todella hyväkuntoisen ja kiiltävän näköinen!

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #99 : 16.07.07 - klo:12:34 »
Mun piti Lyxiltä kysyä, onko Mason Pearsonilla ja Cailapilla ollut huomattaviakin eroja käytössä? Mietin semmosta Kentin isoa pehmustettua aitoharjasmallia, mutta jos Cailap ajaa käytännössä saman asian, niin en ihan merkistä viittis neljääkymppiä maksaa. Aitoharjaksisen lisäks aattelin hommata ehkä AirHeadz 3:n tai Woodyhogin (näistä kellään kokemusta?) kiharapäiviä varten.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 16.07.07 - klo:14:42 »
^Kyllähän tuo Cailap ihan asiansa ajaa, mutta kyllä Masonia on ikävä... Mason kiillottaa ja selvittää paremmin ja kerää itseensä huomattavasti vähemmän pölyä kuin Cailap.  Siitä en tiedä onko tuo Mason Pearson ihan hintansa arvoinen, aikas kalliitahan ne ovat, mutta minä olen siihen jo niin tottunut ja rakastunut ettei mikäänvedä sille enää vertoja. Ajattelin  hankkia myös sen isomman koon, tällä hetkellä on Child-koko käytössä.

OT: Mahtaakohan Masoni ikinä palata Brysselin reissulta, kohta on kuukausi kulunut, hotelli lupasi lähettää sen mutta eipä ole vielä näkynyt...

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 16.07.07 - klo:15:36 »
Ok, kiitos Lyx. Pearsonit on mun makuun jo turhan tyyriitä, mutta taidanpas hankkia sen Kentin. Luulis sen nyt olevan kumminkin hintansa verran Cailapia parempi.  ::)
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #102 : 16.07.07 - klo:19:25 »
^ Ihan OT, mutta mistä tuota harjaa saa?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #103 : 16.07.07 - klo:19:39 »
^ Ostin omani paikallisesta kampaamosta, 10 e/kpl. Kuulin myöhemmin, että Musti & Mirristäkin olisi saanut. :D Hassua, että samaa harjaa myydään sekä kampaamoissa että eläintarvikeliikkeissä. Toisaalta taas, harja kuin harja.

Lisätään selvennys viestin siirrosta johtuen. Roger Paran harjasta siis on kyse.
« Viimeksi muokattu: 24.07.07 - klo:20:52 kirjoittanut Täti Kukkahattu »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #104 : 17.07.07 - klo:15:50 »
Puuharjoista viitaten edellisen sivun juttuihin, tokihan ne saa pestä ja kastella mutta ei liottaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.