Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 58997 kertaa)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« : 02.04.09 - klo:15:20 »
Ajattelin aloittaa ihan oman otsikon rakennekynsiä ja oman kynnen geelauksia itse tekeville.

Itseäni kiinnostaisi tietää voiko koristeluiden/tavallisen kynsilakan päälle laittaa vielä kirkasta geeliä?
Mistä johtuu että tipit irtoaa? Onko syynä huono liima vai liian ohut geelipinta?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #1 : 02.04.09 - klo:18:05 »
Hyvä ketjun aloitus, nyt vinkit ovat hukkuneet tuonne yleiseen rakennekynsiketjuun.

Onko mahdollista pinssata (pinch) akryylejä kun ne tekee itse? Eli siis puristaa kynttä sivuilta kuivumisvaiheessa, jotta saadaan kaarevampi kynnen muoto. Vinkkejä kaivataan :)

Entä onko kukaan kokeillut Nail4You paikan akryylejä?
http://www.nail4you.fi/kynnet/?gclid=CJ2Gs7y40pkCFUEt3god3SLiuw

Tarkoitus olisi löytää hyvätasoiset akryylit omiin kynsiin, mutta vielä en ole uskaltanut kokeilla mitään, koska kaikkien tarvikkeiden hankinta tulee kuitenkin melko kalliiksi.
« Viimeksi muokattu: 02.04.09 - klo:18:10 kirjoittanut Hertta »

Poissa Nuevo

• HAIRahtanut
« Vastaus #2 : 02.04.09 - klo:18:14 »
Hyvä ketju. Tänne vois laittaa myös mistä jengi ostaa tarvikkeita.
Kun Mustanaamio liikkuu, on salamakin hidas kuin etana.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 02.04.09 - klo:18:20 »
Jee, loistavaa kun tällainenkin ketju saatiin  :) Tulee tarpeeseen. Mä olen päättänyt tilata lähiaikoina kynsientekokamat. Huomenna meen vielä laittaa oman kynnen geelauksen, mutta ajattelin että seuraavaks voisin poistattaa nää kynnet ja laittaa alsuta asti itse uudet. Ceasars secretsin akryylipaketti on tällä hetkellä ainakin kiinnostavin.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #4 : 06.04.09 - klo:16:38 »
Mä en kyllä ihan täysillä ymmärrä tätä ketjua ja sen tarpeellisuutta tai sitten ton rakennekynnet/oman kynnen geelaus. Eikös nää periaatteessa ole ihan saman sisältöisiä ???

Noh enivei, mä en oikein usko että voisi kynsilakan päälle laittaa geeliä tai akryyliä. Mulla ei ole tarkempaa tietoa mutta luulen että lakkaukset vaikuttavat geelin/akryylin ominaisuuksiin. Lisäksi epäilen että lakat 'sulaisivat' aivan kuin kynsilakanpoistoaineella otettaessa. Tää on ihan mutua nyt kylläkin.

Akryylin sisälle/sekaanhan voi laittaa erinäisiä glitterihippuja tai vaikka kuivakukkia. Ne ainakin toimivat. Mulla on nyt liilat glitteri ranskikset ja pinkki/v.sini glitteri hileitä siinä päällä vähän hämäämässä tuota epäsiistiä ranskisrajaa. Ei ole mitenkään helppo saada siistiä ekakerralla, varsinkaan oikeaan kätöseen.

Et tämmöst tänään!

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #5 : 06.04.09 - klo:17:23 »
Katselin Nail4you -sivustolta noita aloittelijan pakkauksia ja mietin, että onkohan niistä mihinkään. Olen palloillut Täydellisen geelipakkauksen (hp. 81,76e) ja Super akryylisetin (hp. 69,68e) välillä. Kumpikohan olisi kätevämpi ja antaisi mukavamman lopputuloksen: Geeli vai akryyli? Minulla ei ole ollut koskaan rakennekynsiä, ja nyt alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään nämä aina lohkeilevat kynnet. Mun on pakko saada "uudet"! :D Helpointa olisi tietenkin mennä lähimpään kynsistudioon ja laitattaa siellä rakennekynnet, mutta valitettavasti opiskelijan budjetista menee niin paljon rahaa asuntoon, ruokaan ja muihin menoihin, jolloin kynsien huolloista syntyvä hinta tuntuu liian raskaalta.. Mietin myös, onko noissa seteissä mukana jotain ainetta vai pitääkö se ostaa erikseen, jolla saisi kynnet sitten irroitettua..?
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 08.04.09 - klo:23:26 »
Mä tilasin huuto.netistä siis oman settini, tulee Saksasta. 80e postareineen, käyttämätön setti joskin pienillä 5ml (kirkas, valkoinen ja vaaleanpunainen) geelipurkeilla. Niitä saa ebaystä edullisesti..

Lueskelin netistä vinkkejä miksi tipit ei ystäväni laittamina pysyneet, tässä yhden kynsienlaittajan vinkkejä jotka laitan teille muillekkin luettavaksi:

-Jos tippi on liian pieni->se ei pysy
-Jos tippi on liian kaareva kynnen muotoon -> ei pysy, tippi saattaa haljeta
-Jos tippi on liian lattea kynnen kaarevuuteen -> tippi ei pysy ja tippi voi haljeta
-Jos luonnon kynttä on viilattu liikaa ->kynsi ei pysy
-Jos geeli/akryylimassaa on kynnellä liian ohuesti -> ei kynsi pysy

Jostain luin vielä että geeliä ei saa mennä kynsinauhoille yhtään, mieluummin jättää väliä, ettei ilmoitu nopeasti.

Tässä vielä kuva ebaysta tilaamistani kynsikoristelupensseleistä (3,60e!)
myyjä: etopauction
« Viimeksi muokattu: 08.04.09 - klo:23:48 kirjoittanut Luscious »
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 16.04.09 - klo:22:43 »
Tein eilen taas geelikynnet itselleni ja minulla taas välähti. Sekoitin mineraaliluomiväriä (pure luxe) kirkkaan geelin kanssa ja näin sain turkoosia geeliä :ts

Poissa Luscious

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 17.04.09 - klo:12:36 »
^Wau mikä idea!! Kiva kun jaoit sen!

Tein itselleni jo yhdet kynnet ja eilen kaverilleni. Kaverin kynnet onnistu jo aika hyvin. Kaverin itsensä mielestä "täydellisesti", mutta oma silmä erotti ainakin muutamassa kynnessä tipin rajaa. Se on muuten aika hankala viilattava!
Sen takia ne vaatii vähintään vaaleaa kynsilakkaa näyttääkseen (todella) hyviltä. Muuten kaiken kaikkiaan helppoo hommaahan tuo on, muistaa vaan puhdistaa hyvin eikä viilaa kynnen pintaa pois niin ei siinä mitään vahinkoa saa aikaiseks. Aika kauan mulla tohon hommaan menee, yli kaks tuntia. Sitten kun opin hyväksi niin tarkoitus olisi pyytää jotain korvausta materiaaleista+ajasta, mutta kauhean vaikeaa on hinnoitella omaa työtään...

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
« Vastaus #9 : 26.04.09 - klo:21:08 »
^ Minkä merkkiset geelit otit noista Naildesigneurodiscountin geeleistä? Kerrothan sitten kokemuksia, että miten pitkään pysyvät.
Olisiko mitään kalliimpaa? :)

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 27.04.09 - klo:16:49 »
Raportoihan Polina sit jatkossakin et miten kynnet on pysyneet ja ovatko värjääntyneet, Kimara tais joskus jotain värjäytymisestä valitella..
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #11 : 27.04.09 - klo:18:14 »
^Joo mulla on siis ne akryylit ja vaaleanpunainen selkeästi värjäytyi, ihan sama mitä lakkaa päälle laittoi. Oon tehnyt nyt huoltoja pelkällä kirkkaalla massalla ja siinä ei niin selkeää värimuutosta näy. En silti ole supertyytyväinen näiden ulkonäköön ja harkitsen geelien ostoa. Kestävyydessä sen sijaan ei ole ollut mitään valittamista.
1a F ii Tukkakuva

Poissa Sahrami

• HAIRahtanut
« Vastaus #12 : 22.05.09 - klo:16:23 »
Onkos kukaan tilannut nail4you.fi -nettikaupasta Täydellistä geelipakkausta? Kokemuksia kaivaten..

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #13 : 27.05.09 - klo:10:20 »
Tein itse eilen ensimmäistä kertaa ystävälleni akryylikynnet. En ole siis käynyt mitään koulutuksia, vaan oppinut katselemalla kun omia kynsiä on tehty jo vuosia.

Nyt päätinkin kokeilla itse miten kynsien teko luonnistuu. Tarkoituksena on myöhemmin huoltaa myös omat kynnet.
Muutama ongelmakohta oli, mutta lopputulos on mielestäni ihan ok ottaen huomioon, että nämä ovat tosiaan ekat itse tehdyt.

Tarvikkeet ostin nail4you, sekä NailDesignEuroDiscount kaupoista. Akryylit ja muut materiaalit Cesars Secrets:lta. Tulin siihen tulokseen että laitan vähän enemmän rahaa kunnon akryyleihin ja ostan tarvikkeet halvemmalla muualta. Rahaa on mennyt loppujen lopuksi enenmmän kun ajattelin, koska päädyin tilaamaan uv-valouunin ja kunnollisen ammattilaisten käyttämän kynsiporan. Toisaalta, kun huolto maksaa sen 60e kerta 3 viikon välein, niin melko nopeasti nämä maksavat itsensä takaisin..

Mutta tässä vielä  muutamia huomioita kun näitä ekaa kertaa väänsin. Ensimmäinen hankala kohta oli tipin valinta ja koko. Ystäväni kynnet olivat sen muotoiset että tippiä oli vaikea saada kunnolla liimattua. Massan levitys ei myöskään ollut ihan niin helppoa miltä se ammattilaisen tekemänä näyttää, hyvän ja kunnon kaarevan "hymyn" saaminen valkoisella massalla ei ollut ollenkaan helppoa...  :-[
Viilaus meni ihan ok, ja viimeiseksi laitoin top gelin joka kovetettiin uv-uunissa.

Aikaa näiden väkertämiseen meni liki kolme tuntia (!) mutta kai se tästä nopeutuu kun saa kokemusta lisää.. :)

Tässä vielä tulos:

« Viimeksi muokattu: 22.07.09 - klo:22:14 kirjoittanut Hertta »

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #14 : 28.05.09 - klo:19:42 »
Nyt kun olen päässyt tähän pinnallisuuden makuun  ;) , joka alkoi viattomasti hiusten pidennyksestä, niin uudet kynnet ovat kaiketi paikallaan  :D. Geelikynnet olisi tarkoitus laittaa itse, ja tavarat tilata  Naildesigneurodiscountista, mutta nyt mietityttää muutama seikka.

Kuinka moneen kertaan aloituspakkauksissa olevat 5ml:n geelit riittävät?
Kannattako suosiolla tilata jo täyttöpakkaukset?
Entäpäs lisätippien tilaus, aloituspakkauksessa on 100kpl:tta, mutta kuinka usein tipit pitää uusia?
Toisaalta taas kun oma kynsi kasvaa, eikö silloin riitä pelkkä oman kynnen geelaus?

Juu, kyllä olen aivan amatööri näissä hommissa, mutta tekemällä oppii  :ts.

Pisst. Seuraavana odottaa hampaiden valkaisu  ;D. Pitäisiköhän suosiolla lopettaa foorumin lukeminen ???