Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59034 kertaa)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #105 : 18.01.10 - klo:21:54 »
Tein tänään kaverille rakennekynnet ranskalaisittain ja mulla meni siihen aikaa taas 4 tuntia. Olen tehnyt muistaakseni 12. rakennekynnet (laskien mukaan parit huollot) kavereille puolen vuoden sisällä ja kaikkiin on mennyt melkein se 4 tuntia. Olenko mie maailman hitain ihminen tekeen noita? Mulla tosin ei ole koulutusta takana enkä tiedä kuinka kauan kynsien tekoon yleensä menee. Vähän se osaaminenkin hakusessa. Muistan vain, etä kun itse kävin laittaan kynsiäni vielä ammattilaisella, kesti max. 3 tuntia.

Ajattelin, että jahka valmistun koulusta, niin kävisin ihan oikeasti sen koulutuksenkin. Siellä varmasti oppii keinoja ja kikkoja, mistä en vielä tiedä. :)
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #106 : 18.01.10 - klo:22:02 »
Omiin mulla menee n.2h ja muille on menny 2-3h riippuen siitä miten koristellaan,jos tehdään pikku tarkkaa käsin maalattuja koristeluja niin voi mennä se 3h.Glitteri kärjet on tosi helppo ja nopee tehdä,nopeemmat kun värikärki tai ranskis.Myös e-viila nopeuttaa  hirveesti verrattuna käsi pelin viilaukseen.Myös kun kokemusta karttuu niin käden jälki nopeutuu sitä mukaa.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #107 : 18.01.10 - klo:23:05 »
Mulla meni glitterin kanssa kanssa kauemmin kuin perusranskalaisen, koska sitä glitteriä tuntu olevan joka paikassa ja levisi vääriin paikkoihin. No virheistä oppii myös.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #108 : 19.01.10 - klo:13:23 »
Sivellin päisellä liimalla teet pohjan ja ripottelet glitterin siihen päälle niin että siinä kynnen alla on toinen isompi purkki joka on puhdas ja sitten kaadat vaan takasin alkuperäseen purkkiin niin ei tule sotkua(eli kun ripottelet glitteriä laita purkki sinne alle niin ylinmääränen menee sinne eikä sotke joka paikkaa,yksitellen jokainen kynsi).Sitten heität vaan massan varovasti siihen päälle ensin kärjen päälle ja sitten seuraava kerros vasta koko kynteen,muuten glitteri leviää koko kynteen.
Oliko yhtään selkeä ohje? :O
Mulla on sellanen 8g kokonen pikku purkki jonka laitan aina jokaisen kynnen alle kun laitan glitteriä kynsiin,lopuksi kaadan siitä takasin glitterit omaan purkkiin.Ei tuu sotkua ja on nopeaa.Purkki pitää vaan puhdistaa käytön jälkeen ettei glitteri sävyt menee sekasin.Minä tykkään jää helmi glittereistä niissä on seassa isoja ja pieniä hippuja,tosi upeita sävyjä :l

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #109 : 19.01.10 - klo:17:12 »
^Ilmeisesti teet akryylilla? Mulla tuli ongelma siinä kohtaan, kun  mulla ei ollu sivellinpäistä liimaa, joten laitoin pohjalle geeliä, siihen päälle glitteriä ja sitten uuniin. Sen jälkeen laitoin glitterin päälle geeliä, jolloin pieniä geelihippuja alkoi levitä kynsipedillekin.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 19.01.10 - klo:18:16 »
Joo akryylilla teen.
Tuo niksi toimii ihan geelinki kanssa.Laitat liiman ja ripottelet glitterit päälle odotat hetken että liima kuivahtaa vähän sitten geeli päälle vain siihen glitteri kohtaan ensin ja uuniin sitten laitat sen jälkeen vasta koko kynnen päälle,näin vältyt juuri siltä glitterin leviämiseltä koko kynteen.
En ite tykkää sekottaa jauhetta ja glitteriä sekasin liian moni mutkanen juttu,helpompi laittaa liima+glitteri+massa.

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 19.01.10 - klo:23:13 »
Geelin kanssa glitter suttaa vähiten kun sekoitat glitteriä ja geeliä erilliseen purkkiin. Glitteriä kannattaa laittaa enintään 50/50 suhteessa geeliin. Glitter-geeli massasta saa esim. dotting toolin avulla nättejä koristeluja :)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #112 : 19.01.10 - klo:23:23 »
Geelin kanssa glitter suttaa vähiten kun sekoitat glitteriä ja geeliä erilliseen purkkiin. Glitteriä kannattaa laittaa enintään 50/50 suhteessa geeliin. Glitter-geeli massasta saa esim. dotting toolin avulla nättejä koristeluja :)

Kiitti vinkistä! Eipä käynyt mielessäkään sekoittaa noita. :) Siinähän heti säästää aikaakin kahden käden uunitus kerrat.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #113 : 19.01.10 - klo:23:33 »
^^kannattaa vaan varoa koska monista glittereistä lähtee värit geelin sekaan ja ne ei ole käyttökelposia enää sen jälkeen.Myös eivät säily hyvänä kun vain sen yhden käyttö kerran ajan joten ei kannata säilöä jos jää yli.
Valmiita glitteri geelejä saa melkein joka merkiltä ja monissa sävyissä,ne säilyy koko purkin käytön ajan.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #114 : 20.01.10 - klo:09:07 »
Minkälaisessa paikassa teette kynnet? Mä oon suunnitellut ihan oman kynsipöydän hankkimista ja jos vaikka innostuis kavereillekin joskus tekemään. Ikean pöytää olen kuullut kehuttavan ja sillä on hintaa hurjat 20e. Onko muita ideoita? Meillä on vanha talo, joten mielellään olisin valinnut jotakin muuta kun mdf:ää ja metallijalkaa, mutta tuskinpa löytyy noin halvalla muuta.. Ebayssa olen katsellut noita kokoontaittavia pöytiä, mutta en ole löytänyt vielä yhtään jota toimitettaisiin Suomeen..
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 21.01.10 - klo:13:16 »
^^kannattaa vaan varoa koska monista glittereistä lähtee värit geelin sekaan ja ne ei ole käyttökelposia enää sen jälkeen.Myös eivät säily hyvänä kun vain sen yhden käyttö kerran ajan joten ei kannata säilöä jos jää yli.
Valmiita glitteri geelejä saa melkein joka merkiltä ja monissa sävyissä,ne säilyy koko purkin käytön ajan.

Mulla on monien eri valmistajien glittereitä ja niitä olen sekoittanut Cesarin geelin sekaan. Koskaan ei ole mitään väriä lähtenyt irtoamaan ja säilyvyyskin on ollut ihan hyvä. Sekoitan itse aina suuremman määrän kerralla koska yksittäin sekoitteluun menee asiakkaan aikana liikaa aikaa. Mulla on pieniä kannellisia purkkeja joihin teen sekoitukset. Samoin olen sekoittanut akryylipulveria ja glitteriä valmiiksi sekaisin.

Yksityiskäytössä on tosin fiksua sekoittaa ainoastaan tarvitsemansa määrä jos ei halua montaa kertaa peräkkäin tehdä samanlaisia kynsiä. Olen joskus sekoitellut myös ihan jauhemaisia luomivärejä/pigmenttejä geelin sekaan. Niistäkin tulee ihan kivan näköisiä.

Itse en tee kestävyyttä glittergeelillä vaan laitan sillä ainoastaan ohuen kerroksen koristeluja muotoilugeelin alle. Näin ei glitteristä lähde viilatessa väriä ja pinta pysyy tasaisena.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #116 : 21.01.10 - klo:17:58 »
Minä teen ihan keittön pöydän ääreessä ja omat teen makkarin  peilipöydän päällä.
Sellanen kokoon taitettava kynsipöytä oli ainakin huutiksessa vähän aikaa sitten myynnissä en muista tunnusta kyllä.

Täällä kaupungissa ainakin kynsien tekiät tekee glitteri kärjet ihan liima+glitteri vain muutama vasta valmistunu teki aluksi niin että sekotti geeliin/akryyliin mutta siirtyivät sitten samaan kun muutkin tai ostivat valmiita sekotuksia.

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 21.01.10 - klo:18:15 »
^Aika hassua miten nuo käytännöt vaihtelee. Itse en ole koskaan törmännyt ammattilaiseen joka sohlaa liiman kanssa glitteriä kynnen pintaan, mutta tapoja taitaa olla yhtä monia kuin tekijöitäkin  ;)

*EDIT* lisäyksenä vielä, että usein käytän kahta tai useampaa väriä glitteriä/geeliä kynsien koristeluun jolloin on ehdottoman tärkeää, että glitter on geeliin sekoitettu tai muuten ei homma onnistu tai tuhraantuu turhaa aikaa. En myöskään näe syytä ostaa erillisiä glittergeelejä koska haluan sekoittaa sitä samaista glitteriä myös akryylipulverin joukkoon. Edullisin ja helpoin vaihtoehto on siis ostaa irtoglitteriä ja tehdä niistä omia sekoituksiaan.
« Viimeksi muokattu: 21.01.10 - klo:19:32 kirjoittanut Allegra »

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 27.01.10 - klo:21:03 »
Tilasin naileurodiscountin geelialoitussetin 59,50 €. Mukana tuli ohje että geelit vaatii 2x2 min uunitusta. Voinko laittaa esim. bonding gel -> uuni 2 min. -> builder gel -> uuni 2 min -> eli bonding gel on ollut 4 min? Vai tuleeko jokaista kerrosta pitää erikseen sen 4 min.? Järjestys on käsittääkseni Primer-> Bonding gel -> Builder gel -> French gel -> Sealing gel?

Tuleeko jokaista geeliä käyttää huolloissakin eli aina aloitetaan ns. alusta?

Tilasin myös pienen purkin 1-phase geliä. Pystyykö sillä tosiaan korvaamaan kaikki kerrokset eli tulos on sama kuin useamman vaiheen geeleillä käytettynä?

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #119 : 27.01.10 - klo:22:09 »
^En osaa vastata oikein kysymyksiisi, mutta jotkut kai laittavat (minä mukaan lukien) Primer- Bonding gel - Builder gel - French gel - Builder gel - Sealing gel järjestyksessä. Mun valkoinen ranskisgeeli ei kestänyt ollenkaan viilaamista, joten laitan yhden builder geelin jotta voin viilata kynnen pinnan tasaiseksi ennen viimeistelygeeliä. 1-phase geelit varmaan sopivat sellaiselle, jolla ei ole ongelmia pysymisen kanssa. Mulla tuo naileurodiscountin bonding gel ei auttanut yhtään.

Minua kiinnostaisi tietää onko builder geelissä ja 1-phase geelissä millaiset incit?