Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59031 kertaa)

Poissa Kukka

• Tukkaguru
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #120 : 27.01.10 - klo:22:39 »
^ Noin teki ranskiksen minulle huollossakin. Eka kynnentekijä värkkäsi sitten taas ne ranskikset viimeisenä kynnen päälle.

1-phase gel : Polyuretane acrylate oligomer, hydroxycyclohexyl phenyl ketone, benzophenone, Ci60725.
Builder gel transparent: Polyurethane acrylate oligomer, hydroxycyclohexyl phenyl ketone, acrylic acid, methacrylic acid, bornandione, benzophenone, trimethylolpropane, trimethacrylate, glycol hema-methacrylate, peg-4 dimethacrylate, hydroxypronyl methacrylate, 2-hydroxyethyl methacrylate, ci4290, ci60725, ci77981, ci15850, ci77491, ci77891
Builder gel clear pink: Di-hema trimethylhexyl dicarbamate, hydroxycyclohexyl phenyl ketone, benzophone, ci60725 [+silica, ci77981, hydroxypropyl methacrylate, bornandione, trimethylolpropane trimethacrylate, glycol hema-methacrylate, peg-4 dimethacrylate, ci42090, ci15850]
« Viimeksi muokattu: 27.01.10 - klo:22:42 kirjoittanut Kukka »

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #121 : 28.01.10 - klo:13:21 »
^Ok. Mun oli pakko kysyä noista inceisä, kun omasta kokemuksestani olen ostanut eri hintaisia tuotteita, jopa erilaisilla tuotekuvauksilla, mutta incit ovat olleet täsmälleen samoja. ::) Kysyin asiaa asiakaspalvelussa, mutta mulle ei kukaan vastannut. Nyt olen saanut Naileurodiscountin systeemit melkein käytettyä ja vaihdan IBD ja CND-merkkisiin geeleihin.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 29.01.10 - klo:09:28 »
Oon niin iloinen, että vaihdoin akryylit geeleihin. Mulla on käytössä ihan sen uunin mukana tullut halpisebaygeelisetti ja tämä on mulla miljoona kertaa toimivampi kuin akryylit ikinä. Tällä on tosi helppo tehdä kynnet ja ne kestää mielettömän paljon paremmin kuin akryylit. Ajattelin pikkuhiljaa hommailla laadukkaampia geelejä, kunhan nuo nyt kuluvat loppuun. Valittamista ei näistä sinänsä ole, mutta kiinnostaisi kokeilla vähän muitakin merkkejä, kun kyllä niissä varmaan eroja kuitenkin on.

Geeleihin on niin ihana tehdä myös koristeluja, glitteriä tai värejä. Toissapäivänä tein pinkit kärjet mineraaliposkipunan kanssa ja aika jännät tuli.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 01.02.10 - klo:21:57 »
Kokeilin tehdä huollon tänään. Minulla ei geelit kestä hyvinä kuin kaksi viikkoa, joten nyt on pakko opetella huoltamaan itse. En kyllä tajua miten avuton eka kynnentekijäni oli, kun tein ensimmäistä kertaa nyt itse kynnen alusta loppuun geelillä ja tuloksesta tuli paremmin kuin ko. ammattilaisen jäljiltä. Oli kyllä järkyttävän huolimaton. Toisen tekijän tasolle en päässyt, mutta harjoitusta, harjoitusta.

Tein muotilla nyt yhden kynnen uusiksi.  Edellinen tekijä laittoi kaksi tippiä, muita ei tarvinnut kokonaan uusia. En ole täysin tyytyväinen tulokseen, joten aion tehdä uusiksi. Haluan myös päästä eroon kahdesta tipistä ja tehdä muotilla kaikki. Se kynsi mikä on tehty uudelleen muotilla, näyttää tosin hyvältä.

Pystyykö geelit irrottamaan asetonilla? Viilasin tunnin kynsistä geeliä pois, eikä siltikään kaikki lähtenyt. Jos irrotan kaikki ja aloitan alusta, pääsen helpommalla.

Eurodiscountin geelit eivät levinneet itsestään samalla tapaa kuin kynnetekijän käyttämät LCN-geelit. Mutta kai ne muuten ihan hyviä on. Samaisen putiikin ranskisgeeli toi harmaita hiuksia. Piti laittaa monta ohutta kerrosta, kun yhdellä/kahdella en saanut tasaista jälkeä. Onko tekniikassa vika vai onko muilla ollut ongelmia ko. ranskisgeelin kanssa?

EDIT: onko vinkkiä mistä suomalaisesta kaupasta saisi hyvin levittyvää ja pigmenttistä ranskisgeeliä?
« Viimeksi muokattu: 01.02.10 - klo:22:20 kirjoittanut Kukka »

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #124 : 01.02.10 - klo:22:23 »
Tuo saksalainen geeli on aika huonoa.
Värilliset geelit vaatii useita kerroksia ja valuvat pitkin reunoja ennen kun kerkeää uunittaa.
Sieltä saa kyllä itsestäänkin levittyvää geeliä sitä en ole testannu joten en osaa sanoa onko samaa kamaa kun muut.

Geelit ei sula asetoonissa liottamalla vain tipit sulaa,akryylit lähtee kyllä sillä lähes tulkoon kokonaan.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #125 : 01.02.10 - klo:23:53 »
Mun naildesigneurodisdcount-ranskisgeeli oli ihan kuraa, joutui tosiaan laittamaan monta monta kerrosta ja oli niin lötköä, että valui heti laiton jälkeen. Enpä ole tuota sittemmin käyttänyt, vaan tehnyt kynnet ilman ranskalaista. Muottien kanssa voisi käyttää valkoista buildergeeliä ja sitä on ollut tarkoitus hankkiakin.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #126 : 02.02.10 - klo:00:19 »
Mulla on naildesigneurodiscountin valkoista ranskisgeeliä, siis sitä peittävää valkoista, ei soft-valkoista. Valui tosiaan hirveästi ja ei kestänyt ollenkaan viilausta vaan saattoi mureta palasina pois, vaikka kuinka ohuesti yritti laittaa. Jossain vaiheessa kokeilin laittaa vähän paksummin, että peittäisi kerrasta ja ettei tarvisi viilata, niin mokoma jäi sisältä märäksi ja kynttä painaessa märkää geeliä pursusi ulos sisältä. :o Kokeilin jopa uunittaa vähän pidemmän aikaa, mutta märäksi jäi silti.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #127 : 02.02.10 - klo:01:12 »
^ Jep, tismalleen samat ongelmat. Olen ihan aloittelija näissä hommissa, mutta tuon kanssa tuli kyllä tunne, ettei kukaan voi saada tällä mitään erityisen hyvää lopputulosta ilman kohtuuttomia ponnisteluja.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #128 : 02.02.10 - klo:07:03 »
No mites noi Looks Designin myymät geelit? http://looksdesign.fi/?3026

Minä olen varannut maaliskuulle CND:n rakennekynsikoulutuksen, joten kohta en ole enää harrastelija  :3

En ole saanut ostettua asetonia ja eilen viilasin kynnet pois. Oli pieni homma... Meinaan kokeilla vielä valkoisilla tipeillä ja kirkkaalla akryylillä kynnet ennen koulutusta. Täytyy kyllä sanoa, että olen ollut tosi tyytyväinen noihin Nubarin akryyleihin.
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 02.02.10 - klo:10:23 »
^Kiitos, en muistanut että Looks Designilla on geelejä myynnissä.

Laitoin tilaukseen LD ranskalaisen geelin ja rakennusgeelin. Looks Designilla on aina niin ihanaa asiakaspalvelua ja hyvät hinnat, joten sinne lähti tilaus.  :) Toivottavasti LD:t ovat toimivia. Mietin Nubarin ranskisgeeliä, mutta jos se on kovinkin nestemäistä, niin en osaa levittää.

Sain ihan hyvän tuloksen muilla omistamillani NDED-geeleillä, mutta tuo ranskalainen oli kyllä pohjanoteeraus. Minulle kävi yhden kynnen kanssa kuten Mustikalle, ei kuivunut. Kolmen ohuen kerroksen jälkeen eivät vieläkään ole täysin peittävät. Meinasin jo vaipua epätoivoon, "onneksi" muillakin on ollut ongelmia, että en ihan toivoton tumpelo ole. Ihan kiinnostavaa tehdä ranskista, eka harjoittelukerta. Yllättävän hyvin sain onnistumaan kun seurasin vain kynnen luonnollista kaarta.

Laitoin tämän  http://www.maytheps-au.com/servlet/the-317/220V-Electric-Manicure-Nail/Detail viilan tilaukseen Ebayn (maytheps-uk -myyjä) kautta. Toivottavasti pelittää.

Voiko sealing-geeliä viilata, vai meneekö pinta pilalle? Minulla on siis NDEDin sealing gel.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #130 : 02.02.10 - klo:13:20 »
Meneehän se pinta tietysti pilalle (jos tarkoitat pinnan kiillon häviämistä) kun viila sen naarmuttaa, niinkuin kaikki muutkin geelit. Mutta sealing-geeliä olisi kai tarkotus laittaa niin ohuesti ettei tarvitse viilata enää. Mutta voihan siihen päälle vielä heittää sellaisen kynsilakkamaisen uv-sealantin. Itse en käytä sealing-geeliä vaan laitan sen tilalla tuota sealantia.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #131 : 02.02.10 - klo:15:48 »
Minä olen varannut maaliskuulle CND:n rakennekynsikoulutuksen, joten kohta en ole enää harrastelija  :3

Missä tuo koulutus järjestetään ja minkä hintainen? Olen kans haikaillut oikean koulutuksen perään ja nimenomaan CND:n tuotteilla, mutta googlella ei ole oikein tärpännyt.
Kauneuden paratiisilla oli koulutuksia (nettisivut ei olleet enää toiminassa, onkohan toiminta loppunut?), mutta en tykännyt paratiisin geeleistä yhtään. Laittaja oli silloin hyvä, mutta geelit eivät pysyneet päivääkään nätisti.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #132 : 02.02.10 - klo:15:51 »
^^4v sitten se oli päälle 2000€ (sisältäen aineet yms) hinta on voinut laskea sitten koska sillon se oli ihan uusi juttu.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #133 : 02.02.10 - klo:17:47 »
Oli 4v. sitten myös noita halpiksia. Ja nykyäänkin löytää noita tuhansien eurojen koulutuksia, jotka kestää jonkun pari kk. Okei, ehkä pari päivää on liian vähän, mutta pari kk ihan rehellistä koulutusta eikä _harjoittelua_ on mun mielestä aika rajusti liikaa. Ei kynsien tekeminen mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole...
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #134 : 02.02.10 - klo:18:40 »
^^4v sitten se oli päälle 2000€ (sisältäen aineet yms) hinta on voinut laskea sitten koska sillon se oli ihan uusi juttu.

No huh, ei olis ihan tällä budjetilla lähtenyt :D Kolminumeroisessa luvussa pysytään kuitenkin. Mulle on nyt tosi tärkeää sekin, että kun työn ohessa tulen kynsiä tekemään niin en maksa mistään turhista materiaaleista aloituspakkauksessa. Eli mieluummin suppeampi aloituspaketti kuin se, että mahdottoman paljon kaikkea. Kyllähän tuotteilla saa koulutuksen hinnan vaikka kuinka isoksi.

Koulutus järjestetään Vantaalla 16.-18.3. Lisää tietoa: http://www.kynnet.com/index.php Tampereella on ollut edustaja myös joka on siis kouluttanut, mutta on luopunut nyt edustuksesta enkä ole vielä kuullut mikä on uusi merkki.

Mutta jos Mustikka haluat niin laita yv:tä ja kerron lisää mitä olen tässä koulutuksista selvitellyt, tosin aika paljon painottuen Tampereen seudulle. LCN ja Professionails on ollut tähän mennessä kallein, mutta nyt siis kommentoin vain hintaa! Kannattaa selvitellä sitten enempi jos haluaa vertailla.

Kun alkoi selvitä, että Tampereelta tuskin tulen sopivaa koulutusta löytämään niin viime metreille pohdin Opin koulutuksen (Lahdessa) ja CND:n koulutuksen välillä. CND:tä puolsi mun aiemmat kokemukset ja aloituspakkaus ja Opia tuoksuton ja pölytön akryyli.

Jonkin verran ilmeisesti löytyy noita samantyyppisiä koulutuksia kun on esim. maskeeraajillekin eli tosi hintavaa. Muutenkin suhtaudun niihin vähän skeptisesti, kun kaverini maksoi tuhansia jostain koulutuksesta ennen sen alkua ja hups eipä nähnyt rahoja eikä koulutusta. Aika rankka juttu kuitenkin maksaa isoja summia jostakin jos tuotteet on outoja eikä kokemuksia koulutuksista saatavilla, saati sitten, että menettää rahansa. Minä jo ammattinikin puolesta tutkailen ytj:stä firman tiedot ja suoraan sanottuna vähän kaikenlaista on tässä eteen jo tullut.
my.oriflame.fi/kauneudellesi