Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59114 kertaa)

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #135 : 02.02.10 - klo:19:03 »
Lcn koulutus oli ihan jees kyllä vaikka aijonkin akyyleihin vaihtaa kun en tosiaan ole pariin vuoteen geelejä käyttäny.
Tosi kallis on tuo lcn kyllä että edullisempiakin löytyy joissa saattaa olla parempi säsältö kokonaisuudessa.
Kannattaa tarkastaa kaikki mahdollisuudet niin ei maksa turhasta.

Poissa Sahrami

• HAIRahtanut
« Vastaus #136 : 02.02.10 - klo:20:25 »
Ostamassani NDED:n geelisetin ohjeista puuttuu bonding gel kokonaan vaikka se paketissa tuli mukana. Myöskin jonkun mainitsemat 2*2 minuutin ajat, siis ohjeista puuttui ajat kokonaan. Vai onko ohjeet todellakin niin käsittämätöntä englantia, että mä en ymmärrä ties kuinka monen kerran lukemisella. Saksankielisistä ohjeista ymmärtäisin varmaan paremmin. No, mutta joka tapauksessa nämäkin ohjeista puuttuneet asiat on selvinneet ahkeralla tiedon haulla. Piti vain purkautua  :)

Onko nämä kaikki NDED:n värilliset geelit samanlaista kuraa kuin se ranskisgeeli?

MUOKS. Kijoitusvireitä
« Viimeksi muokattu: 02.02.10 - klo:20:29 kirjoittanut Sahrami »

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #137 : 02.02.10 - klo:20:36 »
^Mun muistaakseni värigeelit ja ranskisgeelit on samaa tavaraa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Sahrami

• HAIRahtanut
« Vastaus #138 : 02.02.10 - klo:20:41 »
Kiitos. Kiva tietää, ettei tule tehtyä virhettä ja tilattua sieltä tai vaivuttua epätoivoon, kun ei ossaa. Harjoitukseen saanee välttää ne geelit ja uhrina tietysti omat kynnet :)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #139 : 02.02.10 - klo:20:57 »
^Mie sain noista geeleistä enemmän irti, kun hommasin parempilaatuisen bonding geelin Brisalta. Paransi pysyvyyttä.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 02.02.10 - klo:21:23 »
Minä tilasin tämän: http://www.naildesigneurodiscountsuomi.com/Geelikynsi-setit/Geelikynnet-sisaeltaeae/Rakennekynsi%3a-UV-Geelisetti-Naileon-valkoinen::::a0749.html setin.

Sahrami: Minulla oli  pieni ohjelappunen oli minigrip-pussissa mukana, missä oli neljä geelipurkkia. Siinä luki suomeksi että kaikille viimeistely-, kerta-, finishing- ja rakennegeeleille (kirkas) on 2x2 min kovetusaika tarpeellinen optimaalisen kiillon aikaansaamiseksi. Mukana oli sitten myös vielä pikkuisempi lappu missä luki saksaksi että ranskisgeelillä on 3 min. kovettumisaika. Tuo uuni on kyllä hyvä ja laadukkaan oloinen. Nuo mun muut paketissa olleet geelit paitsi ranskisgeeli on tosi paksuja, eivätkä valu. Eikä ranskisgeelikään valunut, mutta ei vaan peittänyt tai levittynyt kauniisti. Ohjeessa oli muistaakseni priming gel, jonka käsitin sitten bonding gel'iksi. Itse laitoin primer->bonding gel->builder gel->french gel->sealing gel.

Poissa Sahrami

• HAIRahtanut
« Vastaus #141 : 03.02.10 - klo:16:30 »
Sahrami: . Ohjeessa oli muistaakseni priming gel, jonka käsitin sitten bonding gel'iksi. Itse laitoin primer->bonding gel->builder gel->french gel->sealing gel.

Oih... Kiitos, Kukkanen. Tämä selvensi paljon asiaa.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #142 : 03.02.10 - klo:21:43 »
Mikä ero on top coatilla ja seal geelillä?
IBD:ltä noita katselin ja tilasin top coatin, koska mulla on aina ollut top coateja. Mun makuun se oli kuitenkin liian ohutta. Mietin, että turvautuisinko toiseen merkkiin vai kokeillako seal geliä. Noista molemmat ovat uv-kovetteisia.

Kokeilinpa tänään myös ekaa kertaa Brisan ilmassa kuivuvaa bondin geliä ja olipas mukava käyttää tuohon ibd:n bongin geeliin verrattuna. Ehkäpä pysyvyyskin olisi parempi?

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #143 : 03.02.10 - klo:21:49 »
Mustikka, tietysti noi ominasuudet vaihtelevät merkeittäin, mutta mun mielestä kokeilemani ja näkemäni lakkamalliset ovat yleensä ohuempia kun noi geelit. Eli mun makuun pitää ollakin tuo ohuempi, koska sehän vaik kiillottaa kynnen pinnan hienoksi, eikä siltä tarvitse yhtään lisää paksuutta/rakennetta kynnelle. Eli siis mun mielestä sen viimeisen virka on vähän sama kuin päällyslakkaa laittaisi.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #144 : 03.02.10 - klo:22:08 »
^Tiedän, mutta haluan silti paksumpaa ja täyteläisempää top coatia. ;)

Poissa Sahrami

• HAIRahtanut
« Vastaus #145 : 06.02.10 - klo:08:21 »
Mistä muuten olette tilanneet värillisiä geelejä ja mitä mieltä olette olleet laadusta?

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #146 : 06.02.10 - klo:10:37 »
Mistä muuten olette tilanneet värillisiä geelejä ja mitä mieltä olette olleet laadusta?

Mulla on kokemusta vain naildesigneurodiscountin (liian pitkä nimi enkä muista missä järjestyksessä noi sanat menee  :P) värillisistä. Kyllä ne ovat ihan ok, mutta esim. IBD:n geeleihin verrattuna tosi valuvia. Valkoinen geeli tosin on ihan kökköä (selitinkin jo miksi aikaisemmin tässä kejtussa). Mullakin olisi uusi valkoinen geeli hakusessa.

Ite oon tykännyt nyt käyttää IBD:n geelejä: eivät valu kynsinauhoille ja ovat kirkkaita. Ostin CND:n Brisa bond geeliä, koska IBD:n vastaava ei auttanut mulla "liftaamisessa".
« Viimeksi muokattu: 06.02.10 - klo:10:48 kirjoittanut Mustikka »

Poissa taitu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #147 : 06.02.10 - klo:12:49 »
Mä tilasin eBaysta The Edge -merkkisen kirkkaan geelin ja oli muuten ihan huippuhyvä käyttää! Ei valu, eikä polta juuri ollenkaan kuivuessaan ja on muutenkin helppo työstää. Aiemmin mulla on ollu NDED:n geelejä (ostin joskus vissiin pari vuotta sitten, joten tuskin enää on ees järin käyttökelposia) ja sitten eBaysta ostettua jotain halpisgeeliä, jota sai 6 purkkia samaan hintaan ku tuon kirkkaan The Edgen. Varmasti tuun jatkossa tilaamaan tuota The Edgen geeliä ja varmaan valkoinen ranskisgeeli pitäis kans hankkia.

Värigeelit oon ostanu myöskin eBaysta sellaisina setteinä, joissa on ollu 8-12 eriväristä geeliä. Edullisia on ollu ja se minkä vähän oon niitä ehtiny kokeilemaan, niin on ollu helppo ja hyvä työstää.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #148 : 06.02.10 - klo:23:36 »
Toivotonta, minkä merkin ranskisgeeli on peittävää ja ei valuvaa? Entä rakennusgeeli, joka oli itsestään tasoittuvaa? Tänään jaksoin tehdä yhden käden, huomenna vielä toinen. En saanut tilaamallani ranskisgeelillä peittävää tulosta kahdella ohuella kerroksella. Levitin tikulla geeliä kynteen ja tasaisen tuloksen saamiseksi vaadittiin runsaasti geeliä, kun paikoitellen jäi reikiä. Sitten taas paksumpi kerros ei kuivu. Nyt on sitten kaksi purkkia samanlaista ranskisgeeliä koossa. Tämä viimeisin hankinta kaiken lisäksi valuu.  :-\ Kokeilin laittaa oikein ohuen kerroksen NDEDin sealing geliä, mutta ei onnistu, ei kiillä kunnolla.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #149 : 10.02.10 - klo:12:58 »
En muista keneltä ebay-myyjältä viilan ostin, mutta valitsin myyjän sen mukaan kenellä se oli halvin. Maksoi jotain 15 euroa postikulujen kanssa muistaakseni. Ebaystä näitä löytyy pilvin pimein.

Nyt voinkin ilmoittaa, että tuo vehje on hajoamassa.  Pysähtelee kesken viilauksen. >:(
En tiedä käykö kaikille noille näin, mutta onpa kyllä lyhyt käyttöikä jos näin on.