Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59111 kertaa)

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #15 : 29.05.09 - klo:19:29 »
Entäpäs lisätippien tilaus, aloituspakkauksessa on 100kpl:tta, mutta kuinka usein tipit pitää uusia?
Toisaalta taas kun oma kynsi kasvaa, eikö silloin riitä pelkkä oman kynnen geelaus?

Käytännössä tuo 100 kpl riittää melko pitkälle, sillä tipit liimataan tosiaan vain ekalla kerralla,  jotta saadaan haluttu pituus kynsiin. Kun oma kynsi kasvaa, tippi kasvaa vähitellen ulos. Toki geelit voi laittaa suoraan oman kynnen päälle, mutta silloin kynsi on tosiaan sen pituinen kun oma kynsi on aloittaessa.

Itsellä on akryylikynnet, mutta periaate on näissäkin sama. Tippejä tarvitsen silloin jos kynsi katkeaa, jolloin teen ko. kynnen kokonaan uudestaan. Samoin joskus otan kaikki omat kynnet lyhyeksi ja teen uudet tipeillä.

« Viimeksi muokattu: 29.05.09 - klo:20:07 kirjoittanut Hertta »

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #16 : 30.05.09 - klo:00:08 »
Millä tavalla tipit saisi hellävaraisesti irti? Omat tipit olen nyhtänyt vain irti, mutta kaverin kynsiä en viitsisi repiä kun huoltoon tulee.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #17 : 30.05.09 - klo:08:50 »
^Jos niitä ei jonkun erityisen syyn takia ole pakko ottaa irti niin turha alkaa nyhtämään. Niiden irrotukseen kun ei auta muu kuin viila ja väkivalta :D. Samallahan se tippi kasvaa ulos kun oma kynsi saa pituutta.
1a F ii Tukkakuva

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #18 : 30.05.09 - klo:11:24 »
Totta, mutta kaveri haluaa pitää valkosia tippejä, koska näyttävät hänen mielestään siistimmiltä kuin geelauksella tehdyt ranskalaiset, ja hänellä on ongelmia ollut ongelmia niiden pysymisessä, kun ne alkaa olemaan liian pienestä kiinni.

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #19 : 30.05.09 - klo:21:49 »
http://www.cesarsshop.fi myy tipin irrotusainetta ts. asetonia. Sillä tippi sulaa nopeasti irti. Tosin sillä sulaa sitten myös akryyli, mutta tuskin siinä sitten enää massaa pahemmin jos tippiä vaan irrotetaan.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 31.05.09 - klo:10:38 »
Tein eilen itselleni akryylit. Ihan kivasti onnistui, mutta olisi tulos voinut olla parempikin. Seuraavaa kertaa ajatellen; Minulla hieman näkyy tipin ja oman kynnen raja. Viilaanko koko tippiä ohuemmaksi, jotta saan rajan paremmin häivytettyä? Yritin enimmäkseen viilata vain tipin reunaa ja vähemmän koko tippiä. Viilasin yhdestä kynnestä tipin reunaa liikaa ja sain reunan hieman puhki. Valmiissa kynnessä rajaa ei tunnu, vaikka akryylia on ohuesti, mutta silti se jotenkin "loistaa", varsinkin reunoista (kun kynsi on pinkki ja tippi valkoinen). Voisinko nyt vielä yrittää paikata mokaa, viilata vielä ohuemmaksi tippiä ja sitten levittää primerit ja akryylimassa uudelleen??

Asetoni irrottaa tipin kun sitä ensin liottaa. Itse kokeilin ostaa Anttilasta irrotusainetta, mutta sitä en ole vielä ehtinyt testailla.

Minulla on noin puoli senttiä pitkät kynnet ja totesin että täytyy lyhentää.  ;D En saa piilolinssejä silmistä  ;D

EDIT: Aloituspakkauksen ostin NailDesignEuroDiscountista. Mistä kannattaisi ostaa tippejä, akryylinestettä ja viiloja lisää?

EDIT2: Youtubessa on hyvä moniosainen tutorial akryylien tekemisestä nimimerkillä: beautybargainhunter

« Viimeksi muokattu: 31.05.09 - klo:10:47 kirjoittanut Kukka »

Poissa taitu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #21 : 31.05.09 - klo:11:12 »
Tippejä kannattaa katella esim. eBaysta ja sitte just noista eri nettikaupoista, mutta sanoisin, että eBaysta saa edullisimmin. Kannattaa siellä vaan olla tarkkana keneltä ostaa, se halvimmalla myyvä ei välttämättä ole se luotettavin. eBaysta saa muutenkin erilaisia tarvikkeita sekä akryyli- että geelikynsiin tosi paljon edullisemmin ku noista nettikaupoista.

Mulla on eBaysta hankittuja geelejä, sealereita, tippejä (mm. pinkki, liila, musta, muutama väri ois tarkotus viel hankkia), strasseja, koristelakkoja ja kaiken oon saanu postikulut huomioidenkin huomattavasti edullisemmin ku mistään nettikaupasta. Varsinki kynsipuolella suurin osa myyjistä lähettää tuotteensa Kiinasta tai Hong Kongista, joten tullit kannattaa ottaa huomioon tilatessa, mutta on siellä muutama myyjä Iso-Britanniastakin.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #22 : 02.06.09 - klo:00:12 »
http://www.cesarsshop.fi myy tipin irrotusainetta ts. asetonia. Sillä tippi sulaa nopeasti irti. Tosin sillä sulaa sitten myös akryyli, mutta tuskin siinä sitten enää massaa pahemmin jos tippiä vaan irrotetaan.

Jep, eipä sillä akryylin sulamisella väliä ole. Pitääpä pistää tuo
Onkohan muuten reunojen ilmottumisen estämiseen vinkkejä? Olen vain kuullut näitä "ei saa viilata liikaa/liian vähän, ei saa mennä iholle". Käytössä on jo nailcleaneriä, sitte sellaista rasvanpoistotököttiä ja sitten primeria. Mutta kun yhä ilmottuu, missä vika? :-\ Kaverille tein kynnet ja nyt vajaan 2 viikon päästä tämä pyytää huoltoa, koska kynnet ovat niin ilmottuneet.
« Viimeksi muokattu: 02.06.09 - klo:00:14 kirjoittanut Mustikka »

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #23 : 16.06.09 - klo:16:18 »
Miltonia kun kertoi tuolla toisessa ketjussa saaneensa edullisesti Cesars secretsiltä aloituspaketin, joka oli juuri häntä varten suunniteltu. Miten tilasit sen? Laitoitko sähköpostia ja kysyit moista, vai? Ja minkä hintaiseksi tuli...
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #24 : 16.06.09 - klo:19:39 »
Geelikynsien tekovermeet on nyt onnellisesti kotiutuneet (NailDesignEuroDiscount). Yritin suomentaa nuita ei-niin-hyvällä-englannilla kirjoitettuja ohjeita.  ;) Käytetäänkö kynnet jokaisen kerroksen välissä uunissa? 120sek? Eli siis primeri => uuni => pojageeli => uuni => rakennegeeli => uuni => topgeeli => uuni. 

Entäpä kun tilasin samalla täyttöpakkauksen, jossa oli 3-in1-geeli, niin montako kerrosta tätä laitetaan? Ja taas joka välissä uunia?

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 16.06.09 - klo:19:58 »
^Mä en ole itse tehnyt kynsiä, mutta kyllä mulla ainakin kun fiksissä käyn niin kynnet menee uuniin joka kerroksen välissä ja 2 min/ kynsi/ kerta. Muistaakseni mulla kerroksia tulee kolme.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #26 : 16.06.09 - klo:22:46 »
Vielä sellanen ongelma tuli vastaan, että millä pensselit puhdistetaan ??? Ja edelleenkin on kyse geeleistä.

Poissa taitu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #27 : 17.06.09 - klo:01:57 »
Geelikynsien tekovermeet on nyt onnellisesti kotiutuneet (NailDesignEuroDiscount). Yritin suomentaa nuita ei-niin-hyvällä-englannilla kirjoitettuja ohjeita.  ;) Käytetäänkö kynnet jokaisen kerroksen välissä uunissa? 120sek? Eli siis primeri => uuni => pojageeli => uuni => rakennegeeli => uuni => topgeeli => uuni. 

Entäpä kun tilasin samalla täyttöpakkauksen, jossa oli 3-in1-geeli, niin montako kerrosta tätä laitetaan? Ja taas joka välissä uunia?

Mä en ole primerin jälkeen käyttäny kynsiä uunissa, vaan kunhan primerin imeydyttyä oon laittan pohjageelin, tai 3-in-1 geelillä ohuen kerroksen ja sitte vasta uuniin. Ohuen kerroksen jälkeen sitte rakennegeeli ja uuni. Tässä välissä kannattaa viilailla kynnet tasasiks, jos on jääny jotai kohoumia jne ja sitte päälle päällysgeeli tai ohut kerros 3-in-1 -geeliä. Tota 3-in-1 geeliä voi siis käyttää jokaisella kerroksella, eka ohut pohjakerros -> uuni, rakennekerros -> uuni ja päällyskerros -> uuni.

Vielä sellanen ongelma tuli vastaan, että millä pensselit puhdistetaan ??? Ja edelleenkin on kyse geeleistä.

Muistaakseni NDED:llä on myynnissä ihan pensselien puhdistusaine, oisko brush cleanser nimellä ollu. Omani taisin juurikin sieltä tilata. Kannattaa samalla tilata sellanen pensselinpesupurkki, jossa pohjalla on sellasia kohoraitoja ja yläreunassa pidikkeet pensseleille. Kun pensselit on putsattu, niin kansi vaan päälle ja odottelemaan seuraa putsausta, eli ei siis tartte nestettä vaihtaa joka kerta. Samaa ainetta voi käsittääkseni käyttää myös akryylimassan poistoon siveltimistä.

Poissa taitu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #28 : 17.06.09 - klo:02:01 »
Laitanpa vielä huonot kuvat omista ja kaverille tekemistäni kynsistä.
Omat pinkillä tipillä

Kaverin mustalla tipillä

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #29 : 17.06.09 - klo:10:56 »
Princess: Tapasin henkilökohtaisesti putiikin pitäjän ja hän valikoi mulle tarvittavat tuotteet, paitsi että pistin siihen lisäksi glittereitä mukaan.

Jos pystyt menemään paikanpäälle Nailfixiin niin se lienee paras tapa tiedustella tai sitten vaikka sähköpostilla. Tai sitten ihan tilaamalla yksittäisiä tuotteita nettikaupasta. Mä maksoin muistaakseni 130€ mutta mulla oli ylimääräistä tavaraa siinä sitten jo. Pensselin jos pystyy hankkimaan muualta niin se alentaa hintaa ....
Sadulla tosin on paljon koulutuksia nykyää että aina ei pysty auttamaan heti. Ne muut tytöt saattavat puhua hieman huonoa suomea... ;)