Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59110 kertaa)

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #150 : 10.02.10 - klo:13:55 »
^^voi ei onko siinä takuuta?
Mulla on rio e-viila ja se pelittää kyllä täydellisesti tosin hintaa sillä oli alen jälkeen joku 130€?
Tuota viilaa voin lämpimästi suositella.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #151 : 10.02.10 - klo:14:16 »
^^Itse en ole vielä kyseistä viilaa saanut. Toivottavasti kuitenkin toimii, harmi jos noin nopeasti menee rikki.  :-\ Voihan olla että sattui vain maanantai-kappale.

Itse maksoin saman näköisestä viilasta noin 13 € postareineen, joten jos menee rikki nopeasti, niin ei se nyt maailmaa kaada. Itse en kuitenkaan 20-30 € enempää tällä käytöllä viilasta maksaisi. Sitten kärvistelen ja viilaan käsin.  ;D

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #152 : 10.02.10 - klo:15:15 »
Voi ei, tosi harmillista Mustikka. Mulla on tuo sama viila, toivottavasti eivät ole kaikki yhtä surkeita, vaikka edullisia ovatkin. En ole omaani käyttänyt vielä kuin kaksi kertaa, toivottavasti se kestäisi vielä monen monta kertaa.

Viilaatteko muuten tuolla millä teholla? Mä rullaan sen säätönapin ehkä keskiteholle tai jätän alle, ja silloinkin viila tuntuu pelottavankin tehokkaalta :D Tuolla hioo vanhan geelin ihan supernopsaan pois, vielä pitäisi keksiä mikä vaihtopää olisi hyvä kynsien lyhentämiseen, ei viitsisi enää käsin viilailla lyhyemmäksi, kun tuolla tulisi niin nopeaa. Viimeistelyt sitten käsipelillä.

Muutenkin kiinnostaisi tietää mitä vaihtopäitä teidän tulee eniten käytettyä? Mä käytän vain sitä hiekkapaperipäätä, se on kulunut sopivan pehmeäksi käytössä, aluksi se tuntui liian karhealta, mutta nyt se on hyvä.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #153 : 10.02.10 - klo:17:22 »
Joo, eihän tuo viila tosiaan maksanut kuin 13 euroa (takuuta ei ole) mutta sillä tosiaan on tosi kätevä tehä huoltoa, kun vanhan geelin saa niin nopsaan viilattua vähemmäksi. Mulla kyttö on ollut tosi vähäistä, joten luulenkin että vika on laitteen moottorissa.

Mie en ole keksinyt vielä niiden vaihtoeterien ideaa, vaan käytössä on aina ollut se santapaperirulla.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #154 : 10.02.10 - klo:19:26 »
Minä käytän tuosta rio viilasta kaikkia päitä.
Lempparit on timantti terät ja kultainen massan poisto terä (poistaa ihan kerroksia kerralla vanhaa massaa).
Santapaperi rullista en tykkää yhtään,jotenkin liian hidasta kovan akryylin kanssa.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #155 : 12.02.10 - klo:21:19 »
Plaaah! Olen yrittänyt kavereille rakennekynsiä ja ne ilmoittuu viikossa! Itsellä pysyy todella hyvin, mutta kavereilla lähtee irtoamaan. Desifioin ensin kädet, viilaan kynnen pinnan, puhdistan pinnan, laitan dehydratoria, (mahdolliset tipit, jotka myös irtoilevat alapuolelta kynttä), primeria, bonding geeliä ja sitten geelikerrokset (puhdistus) ja lopuksi päällygeelin. Varon, ettei geeli valu kynsinauhoille. Käytössä on ollut IBD geelisysteemit, joka silloin tällöin ilmottu itselläkin, kunnes vaihdoin bonding geeliksi Brisan. Mietin, että pitäisikö rakennegeelikin vaihtaa brisaksi vai mitä ihmettä teen? :-\ Olis kiva onnistua tekemään kavereillekin kynsiä, koska heidän pienellä korvauksellaan kustannan materiaalien hankkimiset..

Haluaisin tosi kovasti käydä jonkin kynsikurssin, mutta kun aikomuksena ei ole tehdä kynsiä työkseni, joten motivaatio maksaa niin paljon harrastuksesta on matalalla.

edit. Voi olla, että tuo mun nykyinen uunikaan ei auta asiaan kun se on Ebaysta ostettu halvin mahdollinen. Tehoista tiedän vain, että siinä on 9x4 w lamput. On muuten samanlainen kuin Nail design euro discountissakin.. ::)
« Viimeksi muokattu: 21.02.10 - klo:00:28 kirjoittanut Mustikka »

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #156 : 13.02.10 - klo:09:30 »
Mutta eikös se niin ole, että toisilla on geelit paremmat ja toisilla akryylit? Muistan itsekin joskus ennen muinoin, että mulla oli ensimmäisenä geelit ja ne ei pysynee varmaan viikkoakaan.

Mun täytyy tunnustaa, että mä en uskalla ottaa mistään palveluista rahaa tekemättä sitä ihan rehellisesti y-tunnuksen kautta. Ilmeisesti joku mahdollisuus olisi laittaa tuloja ihan yksityishenkilönä veroilmoitukseen johonkin summaan asti, mutta siitä ei saa kuluja vähentää. Olen myös Avon jälleenmyyjä niin menee kätsysti sitten ihan y-tunnuksen kautta eikä tarvitse säännöstellä mitään tai elää pelko takapuolessa ;) Tietysti nyt mulla on päätyöni kautta mahdollisuus tehdä kirjanpidot jne, mutta kyllä excelillä yksipuoleisen kirjanpidon tekee yhdestä kynsihommasta ihan varmaan kuka tahansa (siis tyyliin tulot - menot mihin ammatinharjoittajalla on mahdollisuus). Mutta jos nyt parille läheiselle kaverille jollain parilla kympillä tekee niin tokkopa siinä kovin suurta riskiä on :O Se vähän jännittää, kun ei ole mitään hajua mitä CND:n tuotteet sitten jatkossa siellä tukussa tulevat maksamaan. Tosin nyt pääsen sitten käsiksi niihin dippaustuotteisiinkiin :)

Joku muuten mainitsi tuon The Edge merkin. Se oli se merkki mistä mulla oli se dippausakryyli tilauksessa jo ja menetin puljun palveluun hermoni. Tämä The Edge on ilmeisesti merkki jota briteissä käytetään paljon kauneudenhoitoalan oppilaitoksissa.

my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #157 : 21.02.10 - klo:00:28 »
^ Kyse on niin pienistä summista, että en ole noita veroasioita huomannut edes ajatella. :P

Onko tosiaan totta, että jokaiselle geelimerkille käy vain oman merkkinen uv uuni? Meinasin tilata itelle kokeiluun Cnd:n Brisa geeliä, mutta se toimii kuulemma vain Brisa-merkkisen uunin kanssa. ??? En nyt oikein ymmärrä, eikö riitä että uunissa on 36wattiset lamput ja sitten katsoo geelin mukaan, että kuinka kauan tarvii uunittaa?
Varmaan jollain rakennekynsikurssilla sais vastauksia moniinkiin kysymyksiin, mutta mun mielestä hinnat on ihan liian suolaisia mulle tällä hetkellä.

Poissa taitu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #158 : 21.02.10 - klo:10:36 »
Onko tosiaan totta, että jokaiselle geelimerkille käy vain oman merkkinen uv uuni? Meinasin tilata itelle kokeiluun Cnd:n Brisa geeliä, mutta se toimii kuulemma vain Brisa-merkkisen uunin kanssa. ??? En nyt oikein ymmärrä, eikö riitä että uunissa on 36wattiset lamput ja sitten katsoo geelin mukaan, että kuinka kauan tarvii uunittaa?

Kyllä mä oon sujuvasti käyttäny samaa uunia kaikille geeleille, eikä mikään oo jääny kovettumatta :D Toi taitaa olla enemmänki myyntikikka, että pitäis muka olla joka merkille oma uuninsa... Enkä kyllä oo koskaa ennen moista väitettä kuullu.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #159 : 21.02.10 - klo:11:52 »

Kyllä mä oon sujuvasti käyttäny samaa uunia kaikille geeleille, eikä mikään oo jääny kovettumatta :D Toi taitaa olla enemmänki myyntikikka, että pitäis muka olla joka merkille oma uuninsa... Enkä kyllä oo koskaa ennen moista väitettä kuullu.

Eksyin sellaiselle foorumille kuin Nail Geeks ja sieltä löytyy aika paljon hyviä vinkkejä rakennekynsien tekoon. Foorumi tosin on tarkoitettu ammattilaisille mutta samoja asioita ne protkin siellä kyselee.
Mutta siellä tosiaan oli monessakin ketjussa puhuttu, että samaa uunia ei voi käyttää kaikille geeleille. Syinä tähän mm. se, ettei voi tietää onko geeli oikeasti läpikotaisin kovettunut. Liian kuuma uuni saattaa aiheuttaa halkeilua ja kellastumista.

Tässä vielä lisää juttua aiheesta: http://www.salongeek.com/general-articles/35947-choosing-uv-lamp-your-gel-system.html

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #160 : 21.02.10 - klo:19:33 »
^ Uuneissa on tietyn tehoisia lamppuja tietty määrä - en ymmärrä miten niissä voi siis olla mitään muita eroja. Kuulostaa lähinnä kynsimerkkien omalta markkinoinnilta, kannattaahan se väittää, että joka merkille tarvitsee oman uuninsa...

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #161 : 22.02.10 - klo:15:14 »
Miten käytätte geeleillä tummasävyistä glitteriä? Kun jos geeliin sekoittaa, niin ei tule tarpeeksi peittävää ohuella kerroksella. Käytän tosi ohutta geeliä, mutta ei siihenkään saa sekoitettua tarpeeksi niin, ettei se muutu tajuttoman paksuksi. Olen tehnyt niin, että ensin ihan superohut kerros geeliä, dippaus glitteriin ja siihen päälle sitten normaalisti geeliä. Ihan hyvin on kyllä kestäneet vaikka epäilin paksun glitterkerroksen heikentävän päällä olevan geelikerroksen tarttuvuutta. Eli ei muuta vikaa, mutta mulla tuntuu tolla tyylillä menevän aikaa suunnilleen ikuisuus. Hyviä vinkkejä?
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #162 : 22.02.10 - klo:15:24 »
Minä laitan geeli liimaa ja ripottelen glitterin siihen ja massa päälle.
Sivellin päinen liima käy hyvin mutta se kuivuu nopeemmin kun tuo geeli liima sitä saa top-kosmetiikan netti kaupasta nimellä täyttävä muotoilu geeli.Myös jotkut värittömät lakat käy siihen.
Aijemmin tuo mainitsin että kun ripottelee laittaa pienen rasian alle  että yli jäämät tulee talteen siististi ja lopuksi kaataa vaan takaisin glitteri rasiaan.

Poissa Sahrami

• HAIRahtanut
« Vastaus #163 : 05.03.10 - klo:10:11 »
Toimittaakohan nailetc noita ibd:n geelejä myös tänne peräpohjolaan  ??? hmm..

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #164 : 06.03.10 - klo:20:41 »
VAROITUKSEN SANA SAKSASTA AKRYYLEJÄ OSTANEILLE:
Sen firman akryyleissä osassa on ollut kiellettyä MMA ainetta,minun ja monen muun tuttavan aineissa on selosteissa lukenut sen sisältävän sitä.
Se tekee akryylista niin kovaa että oma kynsi lähtee mukana jos lyö sen johonkin,massaa ei saa käsin viilattua nimeksikään (edes asetoonissa liottamalla ei lähde kunnolla pois),voi aiheuttaa kutinaa iholle koskettaessa jo pelkkä kynsi pöly ärsyttää ja lukemattomia muita oireita on.(testasin yhteen kynteen ennen kun tiesin tuosta,sormi kutisi,vähän turposi,kuumotti ja kynnen poiston jälkeen kynsi näytti syöpyneelta ja oli pirun kipeä+punainen)
Tieto tästä on mennyt korkeammalle tasolle jo mutta netistä ei silti löydy mitään kunnon tietoa jos joku löytää niin kertokaa.
Tarkastakaa omat pullot ja purkit (akryyli).
MMA on kielletty eu maissa.