Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59004 kertaa)

Poissa Sahrami

• HAIRahtanut
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #180 : 31.03.10 - klo:18:48 »
Paikallisessa Tokmanni- konsernin myymälässä oli geelijuttuja uv-uuneineen myynnissä hintaan 60 euroa. Laadusta mene ja tiedä, mutta respektiä kyllä ansaitsevat.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #181 : 10.06.10 - klo:13:31 »
Mulla olis hakusessa uusi uuni. Nyt on käytössä halpisuuni (mitä myytiin nail art design euro disountissa ja ebayssa), mutta se ei tunnu enää kovinkaan tehokkaalta. Olisi kiva panostaa johonkin laadukkaaseen uuniin, mutta tällä hetkellä ei ole varaa muuhun kuin toiseen halpikseen.

Ehdotuksia, mikä olisi hyvä ja alle 50 e?
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #182 : 11.06.10 - klo:14:18 »
Siis miten ei tunnu tehokkaalta? Samat lamputhan niissä on kuitenkin

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #183 : 11.06.10 - klo:18:19 »
http://www.looksdesign.fi/?243

En oo kokeillut mutta ootko tota Looksdesignin valikoimaa tsekannut?
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #184 : 11.06.10 - klo:18:50 »
Siis miten ei tunnu tehokkaalta? Samat lamputhan niissä on kuitenkin

Siis siinä mielessä, että lamput on kyllä uudet, mutta itse uuni tuntuu käyvän puoliteholla ja vähän kuumana.

^maaju, tuolla näköjään myydään samoja uuneja kuin Ebayssa. Ebaysta tosin saa monta kertaa halvemmalla tosin. Taidan siis suunnata sinne katsomaan, jos samoja uuneja käyttää ammattilaisetkin. :)
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #185 : 05.08.10 - klo:14:37 »
Minä en pärjää tässä touhussa vieläkään, nyt oli testauksessa Universal Nails hajuton akryylineste ja -puuteri joiden kanssa kävi niin vekkulisti etteivät kuivuneet ollenkaan, viisi tuntia odottelin, lähetin aiheesta valmistajalle sähköpostia johon ei ole nyt ainakaan kuukauden kuluessa vastattu. En ymmärrä mikä ongelma siinä oli, kaikki valmistelut tein normaaliin tapaan. Plussaa tuotteille siitä että ovat ihan oikeasti hajuttomia, pystyin tekemään keittiössä vaikka vauva nukkui viereisessä huoneessa. Tätähän mainostetaan sillä että voi tehdä primerilla tai ilman mutta kuivumisen puutteessa ei ainakaan ollut mitään eroa.

Aiemmin pahanhajuisella Universalilla tehdyt kynnet taas ilmaantuivat viikossa ja kellastuivat vaikkei massa koskenut ihoon ja oli primerit ja kaikki.

En ole myöskään vielä koskaan onnistunut saamaan massasta kiiltävää ja "itsekseen tasoittumaan pyrkivää", väännänkö edelleen liian kuivalla?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #186 : 05.08.10 - klo:16:42 »
Lainaus käyttäjältä: Realicer
En ole myöskään vielä koskaan onnistunut saamaan massasta kiiltävää ja "itsekseen tasoittumaan pyrkivää", väännänkö edelleen liian kuivalla?
Olen tosi surkimus itse tekemään kynsiä, mutta tuo itsekseen tasoittuminen ainakin geelillä vaatii sen, että pitää  kynttä alaviistoon, siis samaan suuntaan, mikä olisi kynnen asento, jos toinen henkilö pitelisi kynttä sormissaan ja tekisi kynsiä. Jostain syystä pinta ei tasoitu ollenkaan, jos kynsi on vain vaakatasossa pöytää vasten. Itse aloitin kynsien teon niin, että pidin kättä pöydällä vaakatasossa ja ihmettelin, kun massa ei tasoittunut yhtään. Nyt pyrin tekemään pystymmässä kulmassa.

p.s. missä asennossa te ihan konkreettisesti pidätte sitä kättä, jonka kynsiä teette? Teettekö omat kyntenne samassa asennossa kuin kynsien lakkauksen vai jollain toisella tavalla?

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #187 : 05.08.10 - klo:18:22 »
Minä en pärjää tässä touhussa vieläkään, nyt oli testauksessa Universal Nails hajuton akryylineste ja -puuteri joiden kanssa kävi niin vekkulisti etteivät kuivuneet ollenkaan, viisi tuntia odottelin, lähetin aiheesta valmistajalle sähköpostia johon ei ole nyt ainakaan kuukauden kuluessa vastattu. En ymmärrä mikä ongelma siinä oli, kaikki valmistelut tein normaaliin tapaan. Plussaa tuotteille siitä että ovat ihan oikeasti hajuttomia, pystyin tekemään keittiössä vaikka vauva nukkui viereisessä huoneessa. Tätähän mainostetaan sillä että voi tehdä primerilla tai ilman mutta kuivumisen puutteessa ei ainakaan ollut mitään eroa.

Aiemmin pahanhajuisella Universalilla tehdyt kynnet taas ilmaantuivat viikossa ja kellastuivat vaikkei massa koskenut ihoon ja oli primerit ja kaikki.

Nettisivulta kopsattuna:Ultimate Lyte Monomer - hajuton akryylineste.
Uusi Ultimate Lyte Monomer akryylineste on UV kovetteinen

Eli tuo pitäisi kovettaa UV-lampun alla. Sanoisin kellastumisen johtuvan nykypäivänä tuotteiden laadusta. Ja kellastuminenhan voi johtua vaikka pilaantuneesta siveltimestä... Mutta jos siis ajan kuluessa tapahtuvaa kellastumista niin akryylin laadusta. Akryyli kiillotetaan kiillotusviiloin tai UV-lakalla eli lampun alla. Pääsääntöisesti sarjat mistä mulla on kokemusta ovat kiillottuneet kyllä enempi vähempi hyvin. En jymmärrä mitä tarkoitat akryylin suhteen "itsekseen tasoittumaan pyrkivä". Jos akryyli tasoittuu itsekseen niin se koskee kyllä sen jälkeen aivan varmasti kynsinauhoihin jne. Akryyli tasoitetaan sivellintekniikalla eikä ole väliä miten päin käsiä pitää.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #188 : 06.08.10 - klo:17:01 »
Tämä on mikään-ei-onnistu -aine oli nimenomaan ilmakovetteinen, Nail Evolution nimeltään http://www.kynsitarvike.fi/data/liitteet/nail_evolution_kayttoohje.pdf

En tiedä mitä tosiaan teen väärin mutta hajullisillakin aineilla massa jää paakkuisen oloiseksi eikä se kiillotu viilaamalla, nimen omaan akryylin kiillotukseen tarkoitetulla viilalla, pinta vaan viilaahtuu pois ja jää aina harmaaksi, olen viilaillut ei-kiillotusviilalla omaan kynteen asti kokeillessani että onko se massa tosiaan läpikotaisin noin rumaa ja kyllä, se oli koko alalta kiilloton, paukkuinen ja harmaa eikä missään kohti alkanut kiillottua kiillotusviilalla. "Itsekseen tasoittumaan pyrkivä" -termin nappasin jostain käyttöohjeesta ja tarkoitan sillä sitä ettei kynnelle painettu pallo pyri jäämään palloksi vaan "leviää" hieman jolloin se on ylipäätään työstettävissä kun minulla se tuppaa jäämään köntiksi niille sijoilleen ja kovettuvan niin nopeasti etten ehdi sitää siveltimellä muotoilla. Tämä tapahtuu vaikka massa olisi selvästi liian märkääkin. Ongelmatapaus ;D

Katselin taannoin Youtubesta videon jossa täti teki kynnet sillä kai ennemmin täyttöön tarkoitetulla tekniikalla jossa kynnet laapataan aineella ja uitetaan sen jälkeen jauheessa jonka jälkeen ne näyttävät röhnäiseltä ylikuivalta massalta, täti sitten kumminkin viilasi ne jollain halpisviilalla ja ne kiilsivät oikein kauniisti. Ei ikinä ole täällä nähty sellaista läpikuultavuutta massassa vaan se on epämääräisen harmaa ja toisinaan myös kuplikas. Jos se ylipäätään kuivuu, edes noilla haisevilla aineilla ;D
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #189 : 06.08.10 - klo:18:34 »
Olen suunnitellut alkavani tekemään itse kynteni tai ainakin kokeilemaan miten onnistuu. Nyt pähkäilen akryylin ja geelin välillä. Tällä hetkellä minulla on akryylikynnet ja geeliä päällä suojaamassa ranskalaista lakkausta ja koristelakkausta.

Kumpi on helpompi aloittelijalle akryyli vai geeli? Geelistä tykkään sen takia enemmän kun sillä tulee kirkkaampi/läpinäkyvämpi jälki kuin akryylilla. Mutta geelikynsien pysyvyys hiukan epäilyttää, koska sellaiset on viimeksi ollut minulla pari kolme vuotta sitten ja ne ilmaantui nopeasti (viikossa).

Täälläon ainakin muutama tilannut valmiita paketteja, olisi kiva kuulla minkälaisia ne on ollut.

Mikä olisi hyvä paketti aloittelijalle tai millä tuotteilla pärjäisin? Maksimihintani on 70e mitä uskallan näin alkuun sijoittaa näihin ja jos kysien teko onnistuu, niin jatkossa panostan enemmän aineisiin.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #190 : 06.08.10 - klo:21:58 »
Tämä on mikään-ei-onnistu -aine oli nimenomaan ilmakovetteinen, Nail Evolution nimeltään http://www.kynsitarvike.fi/data/liitteet/nail_evolution_kayttoohje.pdf

En tiedä mitä tosiaan teen väärin mutta hajullisillakin aineilla massa jää paakkuisen oloiseksi eikä se kiillotu viilaamalla, nimen omaan akryylin kiillotukseen tarkoitetulla viilalla, pinta vaan viilaahtuu pois ja jää aina harmaaksi, olen viilaillut ei-kiillotusviilalla omaan kynteen asti kokeillessani että onko se massa tosiaan läpikotaisin noin rumaa ja kyllä, se oli koko alalta kiilloton, paukkuinen ja harmaa eikä missään kohti alkanut kiillottua kiillotusviilalla. "Itsekseen tasoittumaan pyrkivä" -termin nappasin jostain käyttöohjeesta ja tarkoitan sillä sitä ettei kynnelle painettu pallo pyri jäämään palloksi vaan "leviää" hieman jolloin se on ylipäätään työstettävissä kun minulla se tuppaa jäämään köntiksi niille sijoilleen ja kovettuvan niin nopeasti etten ehdi sitää siveltimellä muotoilla. Tämä tapahtuu vaikka massa olisi selvästi liian märkääkin. Ongelmatapaus ;D

Aa joo nyt löysin nesteen mitä tarkoitit http://www.kynsitarvike.fi/tuotteet/akryylit/akryylinesteet/hajuton_ilmakovetteinen_akryylineste/ Tosi outoa on kyllä... Lämpötila vaikuttaa kyllä kovettumiseen ja huomasin selkeän eron tosi kuumina päivinä, mutta toimii just päinvastoin eli kuumassa kuivuu nopeempaa ja kylmässä hitaampaa. Ja ei sitä kyllä ainakaan CND:n kanssa huomaa, kun vaan tehdessä. Mutta kyllä suosittelisin kokeilemaan jotain muuta merkkiä vielä ja ehkä sellasta minkä myyjä tarjoaa sitä asiakaspalveluakin? ;) Mutta nimimerkillä kokemusta on, kyllä se akryyli vaatii pitkää pinnaa ja treeniä, että alkaa sujua.

Chloen kysymykseen vielä, että riippuu niin tekijästäkin, että mikä materiaali sopii kenenkin käteen. Musta geeli on jotenkin tosi raivostuttava materiaali, mutta tietysti helpottaa huomattavasti kun voi periaatteessa loputtomasti muotoilla ja täten uskoisin sen olevan aloittelijalle helpompi. Tosin jos nyt akryyliä kokeilee niin se on ehkä se edullisempi reitti kun ei tarvii hommata lamppua? Mähän tein sillon ite omani ennen koulutusta Nubarin tuotteilla ja olin ihan tyytyväinen, mun mielestä kyllä ihan hintansa arvoista kamaa ja Looks Designilla oli hyvä asiakaspalvelu.

Poissa zeldu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #191 : 27.08.10 - klo:00:33 »
Olen suunnitellut alkavani tekemään itse kynteni tai ainakin kokeilemaan miten onnistuu. Nyt pähkäilen akryylin ja geelin välillä. Tällä hetkellä minulla on akryylikynnet ja geeliä päällä suojaamassa ranskalaista lakkausta ja koristelakkausta.

Kumpi on helpompi aloittelijalle akryyli vai geeli? Geelistä tykkään sen takia enemmän kun sillä tulee kirkkaampi/läpinäkyvämpi jälki kuin akryylilla. Mutta geelikynsien pysyvyys hiukan epäilyttää, koska sellaiset on viimeksi ollut minulla pari kolme vuotta sitten ja ne ilmaantui nopeasti (viikossa).

Täälläon ainakin muutama tilannut valmiita paketteja, olisi kiva kuulla minkälaisia ne on ollut.

Mikä olisi hyvä paketti aloittelijalle tai millä tuotteilla pärjäisin? Maksimihintani on 70e mitä uskallan näin alkuun sijoittaa näihin ja jos kysien teko onnistuu, niin jatkossa panostan enemmän aineisiin.

Mä tilasin Ebaysta tällaisen:

http://cgi.ebay.com/36W-Art-Gel-UV-Nail-Curing-Lamp-Dryer-GEL-KIT-A25P-/300443349355?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f3d1b16b

Ihan kokeilumielessä tilasin, ajattelin ettei tuossa nyt paljon häviä rahaa vaikka ois huonot.
Uuni ajaa asiansa kuten pitääkin, ja oheistarvikkeet oli myös asialliset. Mitään ongelmaa ei oo tullut vastaan ja oli tosi helppo tehdä itellekin nätit kynnet :)
Tais olla kolmannet kynnet kun tein itelleni, ja ne on nyt paikallaan kolmatta viikkoa. Harjotustahan se vähän vaatii, aluks tipit irtoili mutta pienen analysoinnin jälkeen syykin löytyi ja alkoi tipitkin pysymään paikallaan.

Itse tilasin sitten vielä irtotavarana kaikkea lisäksi Ebaysta, kuten erivärisiä tippejä, primerin, liinoja, lisää puhdistusainetta yms.
1a F ii, HL

.mansikka.

• Vieras
« Vastaus #192 : 10.09.10 - klo:00:40 »
Nyt tarvitaan apua!! Tilasin nail design euro discountista kynsikoristeita. Tilasin valkoisia ja turkooseja hiutaleita. Kuinka nuo hiutaleet tulisi kiinnittää kynsiin? Laitoin rakennegeelin alle niitä kuten glitteriäkin niin eivät oiikein ''tarttuneet'' kynsiin. Nuo hiutaleet ovat jotenkin kovan tuntuisia ja kulmikkaita. Vaikka laitoin rakennegeelin ja sen viimeistelygeelin päälle niin noiden hiutaleiden kulmat näkyivät ja tuntuivat edelleen valmiiden kynsien pinnalla  ??? Mitä siis tein väärin?? Kuinka nuo tulisi kiinnittää..?

Kuinka monta kerrosta rakennegeeliä laitetaan? 1 vai 2? tuleeko koristeet tämän geelin alle vai päälle? ::)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 26.09.10 - klo:12:51 »
Mulla on jo valmiiksi osa kynsistä suht pitkiä, mutta osa aina lohkeilee ja haluaisin kaikista kynsistä kuitenkin aikalailla saman mittasia ja pisimmistäkin kynsistä vielä hieman pidemmät. Jos alan geelejä tekemään niin kannattaako mun leikata ensin omat kynnet lyhyiksi, kun eikös se oma kynsi sitten sieltä alta näy jos se on pitkä?

Ja toinen kysymys.. Sanotaan että ilman tippejä ei saa kynsiä pidemmiksi (tai ainakin jostakin luin), mutta mitä on nämä tämänkaltaiset videot youtubessa?
http://www.youtube.com/watch?v=P9NVuiMQWh4&feature=related
3a F ii

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #194 : 26.09.10 - klo:21:56 »
^ Jos vain vahvistusta meinaat, niin eihän niitä omia kynsiä kannata lyhentää. Jos taas tipit meinaa laittaa, niin mielestäni kynsien lyhennys on lähes välttämätöntä. Ja nuo videolla olevat jututhan on muotteja, joilla siihen kynteen saa pituutta ilman tippejä, niin kuin videosta jo näkyikin.