Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59005 kertaa)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #195 : 26.09.10 - klo:22:20 »
^ Jos vain vahvistusta meinaat, niin eihän niitä omia kynsiä kannata lyhentää. Jos taas tipit meinaa laittaa, niin mielestäni kynsien lyhennys on lähes välttämätöntä. Ja nuo videolla olevat jututhan on muotteja, joilla siihen kynteen saa pituutta ilman tippejä, niin kuin videosta jo näkyikin.

Joo siis pituutta haluan lisää kyllä. :)
Mutta pituutta on mahdollista saada siis ilman tippejäkin? Onko ilman tippejä tehdyt "pidennykset" jotenkin hauraampia sitten kun tipeillä tehdyt, vai miksi kaikki sitten tuntuu käyttävän niitä tippejä? Sitä ajoin siis takaa että onko tuo videossa tehty kynsien geelaus ihan yhtä hyvä tapa saada kynnet pidemmiksi kuin tipitkin?

Mietin että tuolla pidennystavalla ei ehkä olis niin välttämätöntä lyhentää ensiks sitä omaa kynttä, että saisi sen oman kynnen sieltä alapuolelta jotenkin paremmin sulautumaan siihen geeliosaan vai oonko nyt ihan väärässä.. :D En kovin mielelläni nimittäin omia kynsiä kuitenkaan ihan lyhyeks leikkais, mutta en kuitenkaan halua että se oma kynsi sieltä tipin alta sitten erottuu. On se vaikeeta..  ;D
3a F ii

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #196 : 26.09.10 - klo:22:38 »
Pituutta voi saada ilman tippejä. Mie oon tehny vähän kummallaki tyylillä, riippuen onko ollu kiire vai ei ;D Ja kummallakin tyylillä on kynnet pysyny/kestäny samalla lailla. Minun mielestä ilman tippejä on helpompi tehdä ohuemmat kynnet.

Mutta täytyy kuitenki sanoa, että olen melko amatööri näissä kynsi hommissa. Vain itelle oon näitä värkkäilly ja ilman mitään koulutusta :)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 26.09.10 - klo:22:58 »
Saiskos sillä tavalla ilman tippejä sitten häivytettyä jotenkin ton oman kynnen siihen geeliin niin että ei näytä hölmöltä vaikkei omia kynsiä lyhennäkkään? :)
3a F ii

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #198 : 07.10.10 - klo:21:23 »
Noniin, ketjun innoittamana ostin sit nubarin akryylialoituspakkauksen, sekä ebaysta bufferit, tippejä, tippileikkurin ja siveltimet..  :-[

Olis vielä kysyttävää kynsien laitosta : kynsihän siiis karhennetaan ennen koko käsittelyä? Karhennetaanko tippi myös kauttaaltaan? molemmilta puolilta?
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #199 : 08.10.10 - klo:11:52 »
^Kyllä, omaa kynttä on karhennettava ennen käsittelyä. Tippien karhentaminen taas riippuu tipeistä. Joitakin tippejä ei kuulemma tarvitse karhentaa, mutta mie olen karhentanut omia halppistippejä, koska niiden pinta on ollut liukas ja geeli saattanut irrota pinnasta. Olen näistä halppistipeistäni karhentanut alapuoleltakin siitä kohtaa, mihin tulee liima.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa zeldu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #200 : 08.10.10 - klo:14:01 »
Saiskos sillä tavalla ilman tippejä sitten häivytettyä jotenkin ton oman kynnen siihen geeliin niin että ei näytä hölmöltä vaikkei omia kynsiä lyhennäkkään? :)

Mä kyllä lämpimästi suosittelen oman kynnen leikkaamista jos tipeillä meinaa tehdä. Kovin nopeasti muuten alkaa reunoista paistamaan oma kynsi, ja jotenkin tuntuu hygienisemmältä kun sielä alla ei törötä omakin kynsi tipin lisäksi :D
1a F ii, HL

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 08.10.10 - klo:17:05 »
^ Mutta entä ilman tippejä, jos pidentää niiden muottien avulla?
3a F ii

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #202 : 09.10.10 - klo:07:40 »
^Muottien avulla tehtynä en ole omaa kynttä lyhentänyt. Mutta jos teet kirkkaalla geelillä, niin toki oma kynsi loistaa läpi. Mulla valkoisen geelin alla ei näy.

Poissa zeldu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #203 : 09.10.10 - klo:19:41 »
^ Mutta entä ilman tippejä, jos pidentää niiden muottien avulla?

Jep, muottien avulla kestää ehkä jopa paremminkin kun on omaa kynttä jatkeena ja tarkotus on pitää lakalla kynsiä :)
1a F ii, HL

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
« Vastaus #204 : 11.10.10 - klo:08:48 »
Auttakkee tyhmää. Miten ne muotit toimivat? En ole koskaan nähnyt käytettävän muotteja. Auttaako se vain siihen että saadaan kaikista kynsistä tasapituiset?

Ja toinen tyhmä kysymys, voiko kynttää pidentää akryylimassalla ilman tippiä (muotin avulla)?  :-[

Tilasin tosiaan sen Nubarin akryylisetin, mutta huomasin että maahantuoja myy sen loppuun eli hopihop kaikki nubarista tykkäävät!

Edit: Lisää tyhmiä kysymyksiä. Elikä kauan akryylimassa kuivuu kunnen pinnalla, kun käyttää jauhetta ja nestettä? Muistaakseni ei kauan. Siihen päälle sitten vaan lakat ja koristelut ja - voilà - valmista(ko?)! Pahoittelen typeriä kysymyksiä.
« Viimeksi muokattu: 11.10.10 - klo:08:50 kirjoittanut Hyxsoap »

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #205 : 11.10.10 - klo:11:01 »
^Kannattaa youtubesta katsoa kynsivideoita. Löytyy mm. videoita tuon muotin käytöstä. Sieltä itsekin otin mallia, kun opettelin kynsien tekoa. :)

Muotin ideahan on olla alustana geelille/akryylille kun kynnen pituutta jatketaan. Eli voit muotilla ja akryylimassalla/geelillä pidentää kynttä ilman tippiä. Tasapituisiksi saamiseen ei taida auttaa muu kuin vilaus, vaikka monissa muoteissa on sellaiset apuviivat, joiden avulla voi katsoa mihin asti massaa levittää.

En ole paljoa käytellyt akryylia, pari kertaa kokeillut, mutta mielestäni akryylin on annettava kuivua kerrosten välissä. Ja akryyli on kuiva kun se on kova. Sen jälkeen voit koristella kynnen miten haluat ja homma valmis.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
« Vastaus #206 : 16.10.10 - klo:19:15 »
^Kiitos neuvosta. Youtube on kyllä maailman pelastaja, sieltä löytyy mitä vaan!

Noniin, tänään sain akryylikitin ja kokeilenpa kunhan olen koiran käyttänyt lenkillä.. :)

Mitenpä muuten, kun tulee kasvuraja akryylikynsissä, niin menetellään? Karhennetaanko kynnen pinta ja pistetään lisää akryylimassaa? Vai viilataanko kynsi mahd. ohueksi?

Edit 1: Nyt ei onnistu! Dependin "tehokas" tekokynsiliima ei liimaa mitään, ja se nubarin oma liima on kuivunu puikkoonsa. Kiva.. Pitäs tässä kynnet tehä  :# No, jatketaan.

Edit 2: Nyt on kynnet jotenkuten tehty. Liima oli huonoa ja ebaysta tilaamani tipit olivat todella paksuja. Tipissä oli "pesässä" sellainen ohuempi kohta, ja omaa kynttä oli vaikea sihdata siihen. Lisäksi käytin synteettistä latteaa mutta suipohkoa sivellintä levittämiseen, enkä ymmärrä miksi se levittyy niin huonosti. Joko tulee liian ohut kerros, tai sitten akryyli menee könteiksi kynnelle. Kynsiä laittaessani ammattilaisella näin että he laittoivat hyvän kerroksen, mutta tää mun Nubarin akryyli ei käyttäydy samoin. Lisäksi se ei levity kunnolla ja söhellän sitä kynsinauhoillekin. Hommaa hankaloitti se että se akryyli kovettui siveltimeen, ja kynsien pinnoista ei tullut tasaisia.

Tippikin halkesi kahtia siinä liimausvaiheessa. Jotenkin kauhean tökeröä, vaikka teoriassa tiedän miten kynnet tehdään. Mutta veikkaan että tässä vaiheessa tipit olivat huonoja, joustamattomia ja liian paksuja, liima todella surkeeta, ja sivellin väärä. Lisäks levitystekniikassa on korjaamisen varaa.

Pistin nyt 4 kerrosta pinkkiä hilelakkaa peittääkseni kynnet, ja iskin sormellä kärkiin hieman tummemman pinkkiä hilettä. En kyl tykkää, näyttää tosi epäsiistiltä.

Löytyskö marketista jotan hyvää liimaa? Millasta se Broadway on?

Ja miten käytetään sellasia tippejä jotka ovat suoria molemmista päistä, eikö raja näy? Myydäänkö missään ohuita tippejä, missä ei tuota pesää ole?

Anteeksi kyselykausi  :-[ Ja kiitoksia vastauksista!
« Viimeksi muokattu: 16.10.10 - klo:23:06 kirjoittanut Hyxsoap »

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
« Vastaus #207 : 17.10.10 - klo:21:52 »
En ole paljoa käytellyt akryylia, pari kertaa kokeillut, mutta mielestäni akryylin on annettava kuivua kerrosten välissä. Ja akryyli on kuiva kun se on kova. Sen jälkeen voit koristella kynnen miten haluat ja homma valmis.

Mä olen oppinut, että akryyli tehdään kolmessa osassa, kolmella pallolla siis, ensin kärki, sitten kynnen keskiosa ja lopuksi kynnen alaosa, eli ei montaa kerrosta päällekkäin,  ja kynsi on samantien viilauskuiva.  :)

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
« Vastaus #208 : 18.10.10 - klo:21:20 »
^ Juu miekin oon monesti nähny noin tehtävän. Mutta nubarin akryyleillä ei ainakaan siveleminen onnistu, akryyli murustuu ja rupeaa rullaamaan. Oon nähny youtubessa että yksi kynsitekijä laittoi akryylin oikeastaan painelemalla. Sillä tavoin sai sileämpää jälkeä mutta tiedä häntä onko se "oikeaoppinen" tapa.

Korjasin tänään kynteni, ostin locktiten pikaliimaa ja iskin sillä tipin kiinni. Se dependin ei ollut mistään kotoisin. Kyllä hyvin tarttui tällä, en tiedä sitten onko se miten terveellistä :D

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
« Vastaus #209 : 19.10.10 - klo:16:56 »
^ just niin, painelemalla. Niin mä ainakin teen :)