Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59036 kertaa)

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #210 : 20.10.10 - klo:09:59 »
^Täytyy ens kerralla tehdä niin kun vaihdan kynnet. Kiitti vinkistä :) Harjottelua vaatii!

Oottekste muuten huomanneet käytössä että minkätyyppinen sivellin ois parhain akryylin levittämiseen? Aitokarva vai synteettinen, lattea, suippo?
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #211 : 14.12.10 - klo:12:03 »
Mulle on muuten melko selvää jo kuinka voin alkaa itselleni geelikynsiä tekemään, mutta pari juttua vielä mietityttää..

Eli se huolto. En oo vielä päässyt oikein perille siitä, kuina nää huollot tapahtuu. Pystyisko joku kirjoittamaan vaikka jonkinlaiset ohjeet?  :)

Sitten vielä mikä muu mietityttää, niin jos teen geelikynnet muoteilla ja oma kynsi on jo pitkä mutta haluan pidentää sitä vielä vähän lisää, niin kuinka hyvin se pidempi geeliosa sulautuu kynnen alta katsottuna omaan kynteen?

Ja jos ei käytä valkoista geeliä kärkiin, jääkö se kynnen kärki kirkkaaksi vai sellaseksi vaaleaksi hieman läpikuultavaksi tai luonnonkynnen näköiseksi vai millaseksi?  ::) 
3a F ii

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #212 : 15.12.10 - klo:00:40 »
Lainaus
kuinka hyvin se pidempi geeliosa sulautuu kynnen alta katsottuna omaan kynteen?
Mä en ainakaan koskaan saanut muottia asetettua niin tiiviisti kynnen alle, etteikö sitä geeliä olisi ohut kerros tullut myös  oman kynnen päälle (eli alle :) ) lyhyeltä matkalta ihan siitä oman kynnen kärjestä. Kynsiporalla saisi varmaan hiottua alapinnankin tasaiseksi. Toisaalta muotteja on eri mallisia ja itse olen myös muotoillut saksilla sitä muotin kynnen alle tulevaa osaa, jolloin saa vähän paremman istuvuuden.

Lainaus
Ja jos ei käytä valkoista geeliä kärkiin, jääkö se kynnen kärki kirkkaaksi vai sellaseksi vaaleaksi hieman läpikuultavaksi tai luonnonkynnen näköiseksi vai millaseksi?

Normaalilla kirkkaalla tai haalean vaaleanpunaisella buildergeelillä jää ihan kirkkaaksi, eli näyttää todella typerältä ilman lakkaa.
« Viimeksi muokattu: 15.12.10 - klo:00:42 kirjoittanut Roksane »

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
« Vastaus #213 : 09.01.11 - klo:18:45 »
Oon itselleni kyhäillyt kynsiä akryylien ja tippien kera monta kertaa, mutta jostain syystä en kehity työssäni. Yksi syy siihen on varmasti se akryylin laittaminen.

Miten ihmeessä se onnistuu ilman ettei kaikki massa tartu siveltimen harjaksiin, ja täten tee siihen hirveitä paakkuja jolloin tarkka työskentely on mahdotonta? Akryylimassaa laittaessa pyyhin välillä sivellintä asetooniin ja paperiin, jotta ylimääräinen akryyli puhdistuisi siveltimestä, mutta se ei oikein toimi.

Pitääkö se sivellin olla synteettistä vai aitoa karvaa, ja minkä kokoinen/muotoinen? Mulla on tällä hetkellä 4 sivellintä, jotka ovat yhtä paakkua, ovatko ne pelastettavissa?

Apteekin asetonilla olen koettanut puhdistaa siveltimiä liottamalla, se pehmittää massaa vähäisen, mutta ei tarpeeksi.

Miten ammattilaiset tekevät akryylit? Se ainakin näyttää tosi helpolta, jos se vaan onnistuisi samaan malliin. Itselläni siis käytössä Nubarin tuotteet, joita suositeltiinkin täällä aikaisemmin. Voisiko joku kertoa seikkaperäiset ohjeet, kuinka onnistuu? Kiitos!

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa orkidea11

• Haiven
  • *
« Vastaus #214 : 17.01.11 - klo:21:05 »
Onko joku tilannut OPI Axxium soak-off geelejä netistä? Teetin omani Stockalla, mutta kai näitä vois väsätä itsekkin? Löysin ebaystä jokun myyjän, mutta oletteko törmänneet ihan nettikauppaan?

Poissa viceversa

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 17.01.11 - klo:22:26 »
Miten ihmeessä se onnistuu ilman ettei kaikki massa tartu siveltimen harjaksiin, ja täten tee siihen hirveitä paakkuja jolloin tarkka työskentely on mahdotonta? Akryylimassaa laittaessa pyyhin välillä sivellintä asetooniin ja paperiin, jotta ylimääräinen akryyli puhdistuisi siveltimestä, mutta se ei oikein toimi.

Pitääkö se sivellin olla synteettistä vai aitoa karvaa, ja minkä kokoinen/muotoinen? Mulla on tällä hetkellä 4 sivellintä, jotka ovat yhtä paakkua, ovatko ne pelastettavissa?

Apteekin asetonilla olen koettanut puhdistaa siveltimiä liottamalla, se pehmittää massaa vähäisen, mutta ei tarpeeksi.

Miten ammattilaiset tekevät akryylit? Se ainakin näyttää tosi helpolta, jos se vaan onnistuisi samaan malliin. Itselläni siis käytössä Nubarin tuotteet, joita suositeltiinkin täällä aikaisemmin. Voisiko joku kertoa seikkaperäiset ohjeet, kuinka onnistuu? Kiitos!

Oon käynyt akryylikynsikurssin muutama kuukausi sitten ja vaikka vasta harjoittelen, voin yrittää jotain vastailla ainakin. Näin minulle on siis opetettu :)

Akryyli levitetään ehdottomasti ja ainoastaan painellen siten, että sivellin on kynnen suuntaisesti "pitkittäin" lappeellaan, korkeintaan 45 asteen kulmassa kynteen nähden. Akryyliä ei siis saa sivellä tai töpötellä, vaan massaa ainoastaan ohjaillaan pituus- ja paksuussuunnassa sormen asentoa (=painovoimaa) ja siveltimen painalluksia apuna käyttäen.

Sivellin pitää putsata paperiin heti, kun massa alkaa vähänkin tarttua karvoihin. Itse teen sen mieluiten liian usein kuin liian harvoin. Lisäksi tarvittaessa akryylin muotoilun välissäkin putsaan siveltimen kastamalla sen nesteeseen ja pyyhkimällä paperiin, ja sitten vasta jatkan massan kanssa. Siveltimen putsaukseen mua on opetettu käyttämään ainoastaan akryylinestettä itseään, ei asetonia tai muuta liuotinta, sillä ne tuhoavat siveltimen (jos ei muuten, niin sen koossapitävät liimaukset). Mikäli sun siveltimet ovat paakkuisia, ovat ne ikävä kyllä roskiskamaa. Siveltimeen jääneet akryylijauhepallerot pitää puhdistaa heti pois ja karvat eivät saa siveltimessä harottaa. Asetonilla voi poistaa hätätilanteessa kynnet, mutta muuhun en sitä käyttäisi..

Siveltimen karvan laadusta ja niiden eroista en osaa tarkemmin sanoa kun itse olen käyttänyt vain yhdenlaisia siveltimiä, mutta aasialaiset käyttävät yleensä kynsien tekoon tosi suuria ja pulleita, melko taipuisia synteettisiä siveltimiä. Itse tykkään tehdä sirolla ja tarpeeksi jämäkällä siveltimellä.

Esimerkiksi Youtubesta saa aika hyvin osviittaa akryyleiden tekemisprosessiin, mutta suosittelen kyllä ehdottomasti käymään ihan oikean kurssin. Kun preppaa kynnet hyvin niin, että kynnellä ei ole mitään ylimääräistä (tarkka kynsinauha-alueen viilaus ja karhennus/kynnen puhdistus/primerin käyttö) ja opettelee viilaamaan kynsiin oikean muodon (paksuus; stressipiste korkeimpana kohtana; kynsinauha-alue), akryylin levittäminen ja muu käsittely alkaa sujua harjoittelun kanssa. Itse oon vasta aloittelija, mutta jo tähän mennessä on tullut selväksi että oikein opittu tekniikka on edellytys kehittymiseen. Muuten on vaikea tietää, mikä meni vikaan ja miten sen ensi kerralla välttää.
"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the whole world’s your gynaecologist."

Donatella Versace

iHerb -5 $:QUN674

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #216 : 18.01.11 - klo:13:59 »
^^ En ole tilannut vielä, mutta ajatellut tilata. Kynnet ovat pysyneet viime aikoina tosin niin hyvässä kunnossa, että on jäänyt nyt vaan tilaus tekemättä. Aika monesta paikkaa netistä näyttää noita löytyvän. Ihan halpa settihän se ei alkuun ole (tai mikä nyt on halpaa kullekin) ja sitten tarvitsisi sen uunin myös. Jos nuo saisi helposti yhdestä paikasta edullisesti ilman pelkoa tulliin jämähtämisestä, olisin varmaan jo hankkinut.

Kerro, jos päädyt tilaamaan. Olisi mielenkiintoista kuulla.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
« Vastaus #217 : 03.02.11 - klo:21:42 »
viceversa: tuhannet kiitokset tekstistäsi! :)

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa orkidea11

• Haiven
  • *
« Vastaus #218 : 05.02.11 - klo:10:32 »
^^ Päädyin sitten tilaamaan beauty4nails-body.co.uk puljusta OPI Pretty pinks&pales starter kitin noita axxium soak offeja. Ahdistuin jo ostoksen jälkeen, kun kyseistä nettikaupasta ei tullut minkäänlaista vahvistusta ja paypalinkin maksun saaja oli joku ihan muu. Noh, tilaus tuli kuitenkin viikossa, kotiovelle. OPI NAS99 pullo oli tyhjä   ??? ja osa paketeista on hieman oudon kärsineen näköisiä, mahtavatko olla ihan aitoja... Eiköhän se kohta selviä, odottelen vielä kärsimättömänä UV-uunia nail euro discountista, jotta pääsen tositoimiin!  8)

Edit: Ekat itseväkerretyt Axxiumit olleet nyt kynsissä reilun viikon  :). Ihan hyvin ovat pysyneet siistinä, MUTTA mistäköhän johtuu, että geelit ei meinanneet kovettua millään ilveellä? Uv-uunina nail euron halvin nelilamppuinen ja jokaisen kerroksen kuivuminen kesti ikuisuuden, elii lähes vartin uunissa. Onkohan pitkästä kuivatusajasta jotain muuta haittaa, kun että tuhraantuu koko ilta? Myöskin vika kerros eli se sealer kovettui osassa kynsistä kivasti, mutta toisissa ei millään. Tosin sitä onneksi sai paikkailtua normaalilla päälilakalla. Onko kellään ollut ongelmia geelien kovettumisen kanssa?
Edit 2: korjattava, että olen ollut tosi tyytyväinen näihin Axxiumeihin. Pysyneet jopa paremmin, kuin ammattilaisella teetetyt... Ja geelien kovettumisongelman ratkaisin Mac Gyverinä niin, että laitan uv-uuniin suuaukolle foliota niin, ettei valo pääse ulos ja johan kovettuu!             :D
« Viimeksi muokattu: 20.03.11 - klo:00:18 kirjoittanut orkidea11 »

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #219 : 04.04.11 - klo:23:05 »
Hei Orkidea11, miten on sujunut Axxiumien kanssa?

Kävin vähän yli 2 viikkoa sitten taas Tallinnassa ja otin kynnet. Eivät selkeästikään olleet tällä kertaa kovin hyvin laitetut. Parissa kynnessä oli geeliä kynnen reunan yli, viilailin itse kotona pois. Peukalon kynnessä geeli ei ollut kokonaan tarttunut kynteen vaan osa 'lerpotti' ilmassa. Kesti kuitenkin viikon ihan ok, sitten kolautin sormen jonnekin ja koko geelilevy lähti irti. Tällä hetkellä kynnet näyttää kasvavan sitä vauhtia, että viikon olivat siistinä sen jälkeen alkoi näyttämään hieman uloskasvaneilta. Väri oli aika kirkas pinkki tällä kertaa ja kyseistä lakkaa ei kotona ole, joten en voinut paikkailla.

Viimeksi geelien poisto oli yhtä helvettiä, nyt lähti ilman poistoainetta. Siis käytännössä revit geelit irti. En tiedä kuinka terveellistä, mutta ei omista kynsistä ainakaan mitään näyttänyt lähtevän ja kunnossa tuntuvat olevan. Miten olet saanut geelit poistettua?
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa orkidea11

• Haiven
  • *
« Vastaus #220 : 23.04.11 - klo:20:37 »
^ Axxiumien kanssa on mennyt edelleen oikein hyvin. Näissä ei ainakaan tuota irtoamis- tai kupruiluongelmaa ole kun vain jättää vähän väliä kynsivallin ja geelin välille. Myös kynnen ulkoreunaan on hyvä töpöttää vähän geelia eikä sitä kandee viilata pois, koska se just pitää sen reunan siistinä. Vähän oudolta kuulostaa toi koko geelilevyn irtoaminen. Nämä ei lähde kyllä kirveelläkään levyinä, kynsilakkamaista matskua kun ovat.

Siisteinä pysyvät 2-3 viikkoa, sitten alkaa juurikasvu häiritä ja olen aina laittanut kokonaan uudet. Axxium ohjeissahan (paketin mukana tuli video) neuvotaan myös, miten voi fixata vaan tyven, niin välttäisi poistamisen. Poistaminen oli ekat pari kertaa suht helppoa, kun viilasi sen uloimman sealer-kerroksen kevyesti pois ja sitten kietoi sormet ihan perus mavalan kynsilakapoistoaineeseen kastettuun tuppoon ja foliota päälle.  Viidessä minuutissa alkoi irrota. Nyt vikalla poistokerralla oli vähän hankalampaa saada geelit irti ja kynnet tuntui normaalia ohuemmilta. Tosin mulla on aina ollut haperot kynnet, jotka ei kasva ja näiden geelien kanssa ekaa kertaa mulla on jopa pitkät kynnet. :D Parasta musta on, että manikyyrin joutuu tekemään vaan reilun 2 vkon välein ja kynnet on aina siistit. Värinä mulla on ollut yleensä OPI Bubble bath, ja välillä vaihtelun vuoksi laitan tähän värilakkaa päälle. Normaalisti mun menossa ei lakat kestä, mutta geelin päällä värilakat pysyy ja pysyy. 8)

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #221 : 29.04.11 - klo:22:06 »
Täällä on varmasti jo ollutkin aikaisemmin puhetta, mutta mistä voisi tilata suhteellisen halvalla (testiin) noita UV-geelilakkoja? Kotimaassa Cesars myy noita, mutta tuntuvat aika kalliita, eli jostain ulkomailta varmaan kannattaa lähteä hakemaan..
Uuni ja muut härpäkkeet mulla onkin jo kun joskus tein noita akryylejä itselle.

(Tulikohan oikeaan ketjuun.. No siirtoa sitten vaan jos ei..)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #222 : 30.04.11 - klo:16:11 »
^ Ebay. ;D
3a F ii

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
« Vastaus #223 : 09.05.11 - klo:14:52 »
En ole koskaan tehnyt kynsilleni mitään muuta kuin tavallisia manikyyrejä ja nyt olen alkanut kiinnostua luonnonkynnen geelauksesta. Kynteni lohkeilevat paljon ja lakat eivät tahdo pysyä kauniina kuin max muutaman päivän, yleensä ei sitäkään. Rakennekynsiä en kuitenkaan halua. Kysyisinkin, mitkä olisi välttämättömimmät välineet kynnen geelaukseen näin alkuun? Uv-lamppu tietysti, mutta entäpä geelit? Tarkoituksena olisi todella vain vähän vahvistaa omaa kynttä, ei pidentää sitä.

Cesars sivustolta katselin noita Uv-geelilakkoja ja heidän ohjeen mukaan pelkkään geelilakkaukseen tulisi ostaa primer, aluslakka, värilakka, päällyslakka, "tahmaisuuden poistaja" cleanser ja sitten vielä remover.  ::) Jos haluan vain vahvistaa omaa kynttä, ehkäpä hieman vaalentaen kynnen omaa väriä, mitä geelejä tähän tarkoitukseen tarvitaan? En haluaisi alkuun ostaa nimittäin kymmentä eri geeliä, sillä hintaa noille kuitenkin tulee ja innostukseni saattaa lopahtaa muutenki  melko pian  8).

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #224 : 19.05.11 - klo:12:05 »
Täällä on ehkä joskus ollut puhetta, mutta miten puhdistatte siveltimet geelien jälkeen?

Tein eilen "soak off" geelilakkauksen ja vaikka yritin puhdistaa siveltimen käytön jälkeen hyvin, niin nyt se on sellainen tahmean oloinen ja karvat ovat ikään kuin liimautuneet kiinni (saa eroteltua, mutta huomaa, että siveltimessä on vielä geeliä). Olen joskus aikoinani ostanut akryylisiveltimille Nail Design Euro Discountista puhdistusainetta, ja yritin siinäkin geelisiveltimiä putsata, mutta en onnistunut siinäkään..

(Geelilakkaus on aivan mahtava keksintö, suosittelen kaikille joilla ei ole aikaa värkätä rakennekynsiä. Saa suhteellisen helposti ja nopeasti kauniit ja kestävät kynnet)  :T