Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59002 kertaa)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #225 : 29.05.11 - klo:16:29 »
Itsellä on todella hauraat kynnet, ovat aina olleet. Biotiinilla olen saanut niitä jonkin verran kasvamaan, mutta aina ne hajoavat ja kaikki ovat eriparia. Kassatyö myöskään ei ole todellakaan kynsiystävällistä. Nyt minua on kovasti jo jonkin aikaa kiinnostaneet rakennekynnet. Ehkä eniten geelikynnet. Katselin Ebaystä kittejä, mutta en ole varma onko niissä kaikki tarvittava aloittamiseen.

Full Se Combo Nail Art Manicure UV Gel Tools Kit L148

PROFESSIONAL UV GEL NAIL ART KIT SET GLUE TOOL GIFT 53

Osaisiko, joku fiksumpi sanoa pääsisinkö noilla alkuun  :P

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #226 : 29.05.11 - klo:16:31 »
Tässä kuvapostaus onnistuneesta geelilakkauksesta / soak off geeleistä. :)

Tumma lakka ei kyllä anna paljon anteeksi, vaikka yritin kuinka tarkasti, niin silti kynsinauhan rajat ovat suttuiset. Toisaalta, sama ongelma on myös tavallisessa lakkauksessa, joten tässäkin harjoitus tekee varmasti mestarin.  ;)

Tännehän voisi myös ehkä perustaa oman ketjun (itse tehdyille) kynsikuville?

edit:

Full Se Combo Nail Art Manicure UV Gel Tools Kit L148

PROFESSIONAL UV GEL NAIL ART KIT SET GLUE TOOL GIFT 53
Osaisiko, joku fiksumpi sanoa pääsisinkö noilla alkuun  :P
Noihin tarvitaan mukaan ainakin UV-uuni. Nykyään myydään myös LED-uuneja, joissa kovettumisaika on huomattavasti lyhyempi. Itse olen aikoinani tilannut uunin Nail Design Euro Discountista, mutta ebaystä saa varmaan halvemmalla. Muista vaan tarkistaa, että sähköpistoke sopii Suomeen. :)
« Viimeksi muokattu: 29.05.11 - klo:16:35 kirjoittanut Hertta »

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #227 : 29.05.11 - klo:16:54 »
^Joo niin ajattelinkin  :)

En ole mikään asiantuntija... Noita on siis mahdollisuus tehdä ilman tuota UV-uunia? Yritin etsiä tuolta sellaista johon ei tarvittaisi sitä, mutta en löytänyt  :-[
« Viimeksi muokattu: 29.05.11 - klo:18:11 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #228 : 29.05.11 - klo:19:27 »
^Geelejä varten tarvitsee aina uunin, akryylit kovettuu ilman.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #229 : 29.05.11 - klo:19:41 »
^^ Sitä vielä piti sanoa, että geelit ovat aloittelijalle helpommat, mutta akryylit antavat mielestäni enemmän vapauksia muotoilla kynttä. Geelikynsillä ei saa esim. omaa kynttä kapeammaksi, mutta akryylin avulla tämän voi tehdä, ns. pinssata. (itsellä on leveät kynnet ja mulle ainakin akryylin avulla tuli paljon kauniimmat kynnet)

Youtubessa on paljon hyviä videoita kummallekin tavalle, kannattaa tsekata ennen kun tekee ->  acrylic nails tutorial / gel nails tutorial

Tällä hetkellä itselläni on tuo geelilakkaus kun pienen vauvan kanssa ei ole aikaa värkätä akryylejä. Olen vielä aloittelija noissa geeleissä itsekin, joten niistä en osaa sanoa kovin paljon, mitä nyt olen vierestä katsonut kun minulle on niitä laitettu ihan kynsistudiossa. Akryylikynsiä tein jonkun aikaa itse ja monta vuotta kävin laittamassa kynsistudiossa, joten niistä on enemmän kokemusta.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #230 : 29.05.11 - klo:19:53 »
^Tuolta katselinkin aikaisemmin  :) Ja itse en pidä kapeasta kynnenkärestä vaan tavoittelen luonnollisen muotoista.

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #231 : 29.05.11 - klo:20:03 »
en pidä kapeasta kynnenkärestä vaan tavoittelen luonnollisen muotoista.

Toki siis akryyleilläkin saa luonnollisen näköiset kynnet, en siis tarkoittanut ns. stiletto-kynsiä tuolla pinssauksella, vaan lähinnä oman kynnen leveyttä ja sen kaventamista. Itse tein tämän pinssauksen, vaikka kynsi oli aika lyhyt ja ns. mantelinmuotoinen. Toki akryyleillä saa sitten niitä stilettojakin, mutta ne eivät olleet kyllä mun juttu. :)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #232 : 29.05.11 - klo:20:11 »
^Jep  :) Kokeilen nyt kuitenkin noita geelejä.

Tuossa paketissa ei tullut mukana primeria. Onko se ihan välttämätön?  :P

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #233 : 29.05.11 - klo:20:54 »
^ Joo, siis aloittelijalle suosittelen ehdottomasti geelejä, itsekin aloittaisin niillä ja sitten jos innostusta riittää niin voi kokeilla akryylejä. :)

Mutta siis tässä lyhyt lista miten itse teen geelit, korjatkaa joku jos joku vaihe on väärin tai puuttuu.

-karhenna oma kynnen pinta (ei viilausta, vaan hellä karhennus)
-mahdollinen tippien liimaus + rajan häivytys viilaamalla
-primer vain omalle kynnelle, ei tipille jos sellainen on (eli on siis tarpeellinen, sitoo geelin omaan kynteen)
-geelien levitys ja kovetus uunissa (alusgeelit, rakennegeelit, glitterit ja muut - en ole ihan varma pitääkö se tahma poistaa näiden välissä)
-lopuksi tahmeuden poisto cleanserilla
-top coat jos haluaa

Muista myös huolehtia hygieniasta. :)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #234 : 29.05.11 - klo:21:43 »
^Ok kiitos  :) Pitää katsoa tarkemmin mitä tuossa tilaamassani paketissa oikein tulee... Siinä oli ainakin pinkki, valkoinen ja kirkas geeli.

Edit: Primeria ei ole tuossa paketissa, joten sen tilaan erikseen tuolta Ebaystä.
Edit 2: Paketissa on myös Buffing Creme. Mitä varten se on?
« Viimeksi muokattu: 29.05.11 - klo:21:47 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #235 : 30.05.11 - klo:09:47 »
^En ole ihan varma, mutta luulen, että tuo Buffing Cream on jonkinlaista öljyä joka lisätään kynnelle lopussa kun viilaat kynteen kiiltoa (bufferilla, eli tosi hienojakoisella viilalla tai yleisemmin sellaisella neliön mallisella "kuutiolla" jossa jokainen sivu on eri karheusasteella). Näin saadaan kynnelle kiiltävä pinta ilman päällyslakkaa.

Toisaalta, en tiedä toimiiko se rakennekynnelle, hmm.. ???
« Viimeksi muokattu: 30.05.11 - klo:11:27 kirjoittanut Hertta »

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #236 : 30.05.11 - klo:11:01 »
^Googletin nopeasti:
"The secret to naturally lustrous shiny nails? Apply the cream to moisturize nails and cuticles, then buff with the chamois to rev up circulation under the nail bed for healthier nails and to smooth away ridges so nails look perfect even without polish. Our gentle chamois buffer, highly effective when used with our buffing cream , sold separately . Buffing with chamois increases circulation for healthier nails . "

Edit: Nyt on tilattu lamppu, geelit, pohjustaja ja muuta pikku sälää  :) Toivottavasti pääsen noilla alkuun  :3
« Viimeksi muokattu: 30.05.11 - klo:14:28 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #237 : 30.05.11 - klo:21:41 »
^En ole ihan varma, mutta luulen, että tuo Buffing Cream on jonkinlaista öljyä joka lisätään kynnelle lopussa kun viilaat kynteen kiiltoa (bufferilla, eli tosi hienojakoisella viilalla tai yleisemmin sellaisella neliön mallisella "kuutiolla" jossa jokainen sivu on eri karheusasteella). Näin saadaan kynnelle kiiltävä pinta ilman päällyslakkaa.

Toisaalta, en tiedä toimiiko se rakennekynnelle, hmm.. ???

CND:n akryyleissa ainakin yksi niksi helpottaa kiillottamista on käyttää Solar Oilia. Helpottaa kiillon saamista huomattavista. Olisko samaan tarkoitukseen?
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #238 : 08.06.11 - klo:14:58 »
Noniin geelit tuli (värigeelejä vielä odottelen) ja testasin tänään ekaa kertaa. Ei menny kyllä ihan putkeen  ;D Yiritn ranskalaista manikyyriä. Näyttävät hieman lokinp*skalta  :O Ens kerralla paremmin.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #239 : 05.07.11 - klo:11:31 »
Onko kukaan testannut geelilakkauksia? Naapurin täti teki mulle geelikynnet ja viimeksi kokemusta on Bio Sculpturen geeleistä ja CND Shellacista ja olihan tuo perinteinen viilattava geeli vähän erilainen eikä sytyttänyt mua kyllä alkuunsakaan. Mutta nyt kun noita geelilakkauksia alkaa tulla kuluttajakäyttöön ja mulla on oma pohja niin hyvä niin vähän pohdiskelin että pitäiskö tilata. Fräuleinilla olis ainakin kiva valikoima: http://www.fraulein38.com/Product_Class.asp?ClassID=13
my.oriflame.fi/kauneudellesi