Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59119 kertaa)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #255 : 12.08.11 - klo:12:03 »
Tilasin sitten Top-Kosmetiikasta Dependin pikageelisetin. Ensimmäinen plussa oli se, että sunnuntaina tein tilauksen ja torstaina posti toi, ja vielä Suomesta ;D

Eilen väkersin kumpaakin käteen ja ehdottomasti vaikeinta tässä on tipit! Omat kynnet on tällä hetkellä niin lyhyet, että ajattelin aloittaa tippien kanssa. Setissä on kahden värisiä tippejä, läpikuultavia vaaleita ja oikein valkoisia. Kaipailin ranskalaista lopputulosta, mutta onneksi aloitin luonnollisemmilla. Liimaus oli meinaan yllättävän hankalaa. Tipit on muotoiltu niin kaareviksi, etteivät oikein istu kynsiini. Kynteni ovat myös niin kapeat, että jokainen tippi piti viilata pienemmäksi. Ja tietysti pienet tipit ovat vielä kaarevampia... Joo, haastavaa siis oli.

Geelin laittaminen olikin tosi iisiä. Levittyy hyvin ja sudilla saa tarkkaakin jälkeä. Aktivaattorisuihke toimi hyvin ja kuivatti nopeasti. Kun tein yhden sormen kerralla (geeli + suihkaus), voi seuraavan kerroksen jo aloittaa , kun edellinen tuli valmiiksi.

Kestävyys ei taas ollut ihan priimaluokkaa. Sain ensimmäisen kynnen lohkeilemaan, kun laitoin toiseen käteen  tippejä. Yhtä sormea lukuunottamatta aamulla oli oikean käden kynnet täynnä murtumia. Ehdin jo fiksaamaankin kolme kynttä ;)

Ajattelin kuitenkin tilata vielä ekstrapullot aineita, koska on tämä sen verran helppoa. Ja jos mahdollisesti vieläkin helpompaa ja pysyvämpää ilman tippejä. Ilman tippejä laittoaika on lyhyempi kuin tavan kynsilakalla (kuivumisajat huomioonottaen). Tällä kerralla laitoin pari kristallia nimettömiin, seuraavaksi kokeilen hileitä kärkiin tai tarroja.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #256 : 12.08.11 - klo:13:27 »
Mä kokeilin eilen sitten ekaa kertaa itse geelikynsien tekoa. Yllättävän helppoahan tuo oli loppujen lopuksi. Tosin lopputuloksessa on vielä parantamisen varaa. ;D En ymmärrä miten onnistuin saamaan vasemman käden kynnet oikealla tehtynä paljon epätasaisemmiksi! Eli olen ilmeisesti vasurilla tarkempi. UV-uunikin toimi tosi hyvin, vaikka oli se ebay:n halvin mahdollinen 4-lamppuinen versio. Sen vaan huomasin että olisi nuo glitterit pitänyt valita vähän huolellisemmin, ostin tämmöisiä pitkulan mallisia glitterihippuja, nämä olikin tosi ärsyttäviä saada asettumaan nätisti kynnelle ja geeliin kun törröttivät miten sattuun. Täytyy pistää tilaukseen niitä pienirakeisia versioita.

Tuossa geelien tarvikepaketissa tuli muuten mukana jotain ihme tarramuotteja erikokoisina. Mitähän niillä olisi tarkoitus tehdä? Ne on siis vähänkuin kynnen mallisia, mutta tosiaan vain jotain liima/tarrapohjia. ???
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa viceversa

• Tukkaguru
« Vastaus #257 : 16.08.11 - klo:19:31 »
^ Epäilenpä noiden tarrojen olevan muotteja, joita käytetään tippien sijasta. Rakennekynsien pituudet (sekä akryyli että geeli) voi tehdä siis muoteilla, joita ainakin taitavimmat tekijät käyttävät. Vaativat aika paljon harjaantuneisuutta mun mielestä, toki riippuu paljon siitä millä on tottunut tekemään. Muoteilla voidaan myös korjata esimerkiksi silloin, jos rakennekynnen kulma on lohjennut irti tms eikä ole aikaa/halua/tarvetta vaihtaa koko kynnen pituutta tai tippiä.

Muottitarrat asetetaan sormenpäähän oman kynnen pään alle ja teipataan kulmat yhteen "tulevan kynnen" päästä ja sormen päältä, jolloin massa voidaan muotoilla oman kynnen päälle ja jatkeeksi. Tarra siis kannattelee massaa kynnen jatkeena tekovaiheessa ja irrotetaan, kun massa on kovettunut tai kovetettu ja seuraava vaihe on reunojen ja pään muotoilu.
"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the whole world’s your gynaecologist."

Donatella Versace

iHerb -5 $:QUN674

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #258 : 17.08.11 - klo:10:17 »
keesha: Minkä merkkinen pakkaus sulla on ja oliko hyvät ohjeet mukana? Mäkin haaveilen UV-lampusta!
I wake up, it's a bad dream,

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #259 : 11.09.11 - klo:13:02 »
Mistä sais kauniilla smilella varustettuja ranskalaisia tippejä, jotka ei tee kynnestä hirmu lyhyen näköisiä? Nykyiset Cesars Secretin tipit tekee tosta kynnestä epäsuhtasen näkösen, kun tuo kirkas osa on hirmu lyhyt ja valkonen ranskis alkaa liian pian... Ymmärsiköhän kukaan tästä selityksestä mitään :D Noi Cesarsin on aika kalliita kans, 20 e/laatikko.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #260 : 28.09.11 - klo:12:08 »
Onko täällä ketään muuta geeli/agryyli kynsi pysymisongelmaista joka on löytänyt itselleen oman toimivan tuotteen? Mulla on ollut karran agryylit, ja ne kupruili heti ja ilmaantui ja lähti. Geelejä mulla on ollut varmaan kymmentä eri merkkiä. Jotkut lähti heti (enkka taisi olla se että studiosta bussipysäkille kävellessä oli eka ilmaantunut) ja mitä uudemmat ne on sen paremmin on pysyneet, ja mitä enemmän huoltoja, sen huonommin sitten lopuksi. Olen nyt sitten miettinyt että ostaisinko netistä jotain agryylejä ja kokeilisin niillä itse. Debendin geelisetin omistan, muttei nekään pysy päivääkään hyvinä. Mä niiiin oon taas kynsikuumeessa.

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #261 : 29.10.11 - klo:14:07 »
Minkä merkkisiä geelejä ihmiset täällä käyttää? Ajattelin pyytää joululahjaks geelikynsi setin :)
Uunin ja kaikki oheistarvikkeet tilaan eBaysta, mutta itse geelit on vielä hakusessa.

Onko jollain täältä http://www.nded.fi/uv-geeli-vaeri-geeli/ geelejä? Onko mitkä hyvät?

Tai täältä? http://www.nail4you.fi/kynnet/kynnet/geelitarvikkeet

Kertokaas käyttäjä kokemuksia :)
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

ohtu123

• Vieras
« Vastaus #262 : 29.10.11 - klo:23:13 »
Tällä hetkellä itselläni on tuo geelilakkaus kun pienen vauvan kanssa ei ole aikaa värkätä akryylejä. Olen vielä aloittelija noissa geeleissä itsekin, joten niistä en osaa sanoa kovin paljon, mitä nyt olen vierestä katsonut kun minulle on niitä laitettu ihan kynsistudiossa. Akryylikynsiä tein jonkun aikaa itse ja monta vuotta kävin laittamassa kynsistudiossa, joten niistä on enemmän kokemusta.

Kappas, mullakin vauva on vienyt ajan kynsienhoidosta. Ajattelin itsekin nyt alkaa tekemään geelilakkausta kotona. Tilasin cnd:n tavarat. Mitä merkkiä sä olet käyttänyt? Ainakin kuvissa kyntesi näyttivät hyvältä.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #263 : 29.10.11 - klo:23:21 »
Tällä hetkellä itselläni on tuo geelilakkaus kun pienen vauvan kanssa ei ole aikaa värkätä akryylejä. Olen vielä aloittelija noissa geeleissä itsekin, joten niistä en osaa sanoa kovin paljon, mitä nyt olen vierestä katsonut kun minulle on niitä laitettu ihan kynsistudiossa. Akryylikynsiä tein jonkun aikaa itse ja monta vuotta kävin laittamassa kynsistudiossa, joten niistä on enemmän kokemusta.

Kappas, mullakin vauva on vienyt ajan kynsienhoidosta. Ajattelin itsekin nyt alkaa tekemään geelilakkausta kotona. Tilasin cnd:n tavarat. Mitä merkkiä sä olet käyttänyt? Ainakin kuvissa kyntesi näyttivät hyvältä.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mistä tilasit Shellacit?

Mä otin nyt testiin Sky Groupin Eco Soak-Offit. Katsotaan tekeekö niillä mitään.. Riittäis mulle kun sen kaks viikkoa pysyisivät. Ebaysta tilaamani UV-uuni vaan aiheuttaa harmaita hiuksia, kun ei sitten toiminutkaan. Myyjällä on kyllä hyvä palvelu ja asiaa ratkotaan, mutta tosi ärsyttävää kun on geelit odottamassa eikä pääse kokeilemaan  >:D
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #264 : 31.10.11 - klo:21:36 »

Tavarat tilasin eBaysta. Pohdin pitkään eri merkkien välillä, sillä kokeilumielessä kaikkien ostaminen tulee kuitenkin aika kalliiksi. Päädyin sitten kahteen eri merkkiin, joista toinen on soak off geeli, ja toinen geelilakkaus.

Soak off geelin siis levitän purkista siveltimellä (pohja, väri, päällinen) ja siihen ostin IBD soak offit. http://www.ibdbeauty.com/products.php?catid=13

Geelilakkausta teen halvoilla kiinalaisilla tuotteilla, mm. tämä.
Nuo värit oli niin halpoja, että yleensä teen pohjat IBD:llä ja värin noilla halvoilla.

Tosin, mulla on kyllä ollut vähän ongelmia pysyvyyden kanssa, lakkaus tahtoo lähteä nousemaan irti kynnen kärjestä, joten joko oma työn jälki ei ole ollut hyvää (luulisin, että johtuu tästä) tai sitten vika on halvoissa tuotteissa. Niin tai näin, tekisi mieli kuitenkin kokeilla jotain vähän parempaa brändiä, Shellacia tai Gelishiä ehkä..  :)

ohtu123

• Vieras
« Vastaus #265 : 31.10.11 - klo:23:21 »

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mistä tilasit Shellacit?

Anteeksi, olin muistanut väärin. Tilasinkin Gelishin-tuotteet, enkä shellaccia. Ne tuli tänään ja kokeilen huomenna, jos on aikaa. Tilasin ihan Amazonilta UK:sta.

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #266 : 04.11.11 - klo:18:33 »
Onko kellään tietoa mistä voisi tilata (edullisesti) ns. nail curetten? Näyttää tältä:

Olen yrittänyt etsiä eBayn ja Amazonin, mutta yli 20e ko työkalusta tuntuu aika kalliilta..

Tätä siis tarvitaan kynsinauhojen poistoon kynnen pinnalta. Ajattelin kokeilla jos sillä saisin pysymään geelilakkauksen paremmin.

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #267 : 11.11.11 - klo:22:47 »
Tilasin nyt CND Shellacit, tuntuu ainakin näin kerran kokeilleena hyvältä tuotteelta. Levitys on helpompaa kuin noilla toisilla geeleillä millä tein, sillä tuote on juoksevampaa, lähempänä siis tavallista kynsilakkaa. Pitävyydestä ei ole vielä tietoa, kun juuri vasta sain väsättyä nämä. :) Tein kyllä pohjatyöt (kynsinauhojen poisto ja preppaus) paremmin kuin aikaisemmin, joten jos nyt pysyy hyvin, niin sekin saattaa vaikuttaa asiaan. :)

Kuvassa mulla on alla Iced Cappucino ja päällä Negligee. Tuli kivan nudet, mutta silti vähän kimallusta. :)

ohtu123

• Vieras
« Vastaus #268 : 19.11.11 - klo:19:04 »

Tätä siis tarvitaan kynsinauhojen poistoon kynnen pinnalta. Ajattelin kokeilla jos sillä saisin pysymään geelilakkauksen paremmin.

En tiedä vastausta kysymykseesi, mutta eihän kynsinauhojen taaksetyöntämisellä ole tekemistä geelien/kynsilakan pysyvyyden kanssa. Nehän työnnetään taakse, jotta pääsee laitamaan lakkaa tarpeeksi lähelle kynnen tyveä, jotta ei tulisi niin aikaisin kynnen kasvu vastaan. Vai mikä sulla on ongelmana geelilakan kanssa? Lähteekö reuna kynnestä irti?

ohtu123

• Vieras
« Vastaus #269 : 19.11.11 - klo:19:07 »
Tilasin nyt CND Shellacit, tuntuu ainakin näin kerran kokeilleena hyvältä tuotteelta.

Kiitos kuvista. Kiva nähdä täällä palstalla kuviakin. Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa  :D
Kerrohan sitten, miten noi CND:t pysyi. Itse en ole vielä ehtinyt kokeilla Gelishin tuotteita. Tänään yöllä olisi takroitus korkata ne, kun vauva nukkuu ja nykyinen geelilakkaus tarvitsee huollon.