Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59113 kertaa)

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #270 : 19.11.11 - klo:21:20 »
^^ Joo, en siis tarkoittanut tuota kynsinauhojen työntämiseen, siihen mulla on sellainen kaareva työkalu. :) En tiedä onko se edes kynsinauhaa, jota mulla on kynnen pinnalla, mutta mulla tulee sellaista "kalvoa" kynnen pinnalle pari milliä kynsinauhasta, ja tuolla saa ne rajat paremmin putsattua. Samoin nyt kun ostin sellaista geeliä joka pehmentää kynsinauhat, niin koko kynnen pinnalta saan raaputeltua "kynsinauhaa" pois.
Tätä siis tarkoitan: Video 1 ja Video 2

Nuo lakkaukset pysyivät vähän alle viikon, tosin suurin osa kynsistä oli vielä siinä vaiheessa kunnossa. (Oikean käden etusormi lähti nousemaan kärjestä ja vasemman nimettömästä irtosi pieni pala pois.) Olin myös siivonnut ja tehnyt ruokaa normaalia enemmän, joten olisivat voineet pysyä pidempääkin normaalissa käytössä.

Tilasin nyt myös valkoisen lakan, että pääsen tekemään ranskalaisen lakkauksen. :)

Niin, milloinkas muulloinkaan me äidit näitä kynsiä värkkäillään kun öisin, tuttua on.. :)

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #271 : 04.12.11 - klo:17:03 »
Oliko joku käyttänyt noita IBD:n geelejä? Trans Desingillä olis tuon merkin "tutustumispakkaus" johon kuuluis kaikki tarvittava:

IBD Introductory Gel Kit
Designed to help you stand apart from your competition, IBD gels more beautiful and natural looking than any other! Everything you need in this introductory kit to create beautiful nails.

Kit contains:
White Builder Gel .25oz.
Pink Builder Gel .25oz.
Clear Gel .25oz.
Clear Builder Gel .25oz.
Bonder .25oz.
Cleanser Plus 1oz.
Gel Brush
Nail Wipes
Instruction

Kannattaako tilata? Uunit ja muut härpäkkeet on jo tilattu ebaysta, mutta geelit vielä puuttuu.
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #272 : 30.03.12 - klo:13:32 »
Osaiskohan joku kertoa lisää/vahvistaa epäilyni. Jos käytän rakennegeelinä laadukkaampia tuotteita, tällä hetkellä mm. Nail Creationin 1komponenttigeeli. Niin onkohan sitten enää niin väliä, jos käyttää halvempia glittergeelejä esim. e-baystä koristeluun? Esim: tämä ?

Noissakin lukee, että "builder gel", mutta ajattelin ohuelti varsinaisen geelin päälle.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 03.04.12 - klo:16:29 »
Tilasin ebayn kautta akryylialoituspaketin sekä sähköviilan ja sitten yhdestä suomalaisesta kaupasta akryylinestettä, mutta hakusessa olisi vielä paras liima ja primeri. Osaisiko kukaan suositella? Mahdollisimman edullisia, nämäkin olivat halvimman kautta mutta silti kummasti hujahti rahaa ::)  Jossain vaiheessa oli ainakin puhetta täyttävästä muotoilugeelistä, että se pitäisi tipit hyvin paikallaan ja sitä voisi käyttää myös glitterien kiinnitykseen?

Edit: Ja mikä olisi hyvä siveltimien puhdistusaine, joillakin oli ollut ja ei ollut puhdistanut niin en haluaisi tehdä hutiostoksia.

Edit2: Tilasin ebaysta summissa jonkun primerin ja jonkun liiman ::) En kamalasti luota koko homman laatuun mutta kokeillaan nyt! Edelleen haluaisin vain tietää millä siveltimet puhdistetaan. Eikö kukaan osaa sanoa?

Edit: Kiitos, mutta ei tullutkaan tilattua vaan peruin tilaukset. Oli jotain häikkää kauppiaassa...
« Viimeksi muokattu: 08.04.12 - klo:23:32 kirjoittanut Tintu »

Poissa viceversa

• Tukkaguru
« Vastaus #274 : 07.04.12 - klo:20:46 »
^ Lainaan itseäni parin sivun takaa siveltimen puhdistusasiaan liittyen.

Miten ihmeessä se onnistuu ilman ettei kaikki massa tartu siveltimen harjaksiin, ja täten tee siihen hirveitä paakkuja jolloin tarkka työskentely on mahdotonta? Akryylimassaa laittaessa pyyhin välillä sivellintä asetooniin ja paperiin, jotta ylimääräinen akryyli puhdistuisi siveltimestä, mutta se ei oikein toimi.

Pitääkö se sivellin olla synteettistä vai aitoa karvaa, ja minkä kokoinen/muotoinen? Mulla on tällä hetkellä 4 sivellintä, jotka ovat yhtä paakkua, ovatko ne pelastettavissa?

Apteekin asetonilla olen koettanut puhdistaa siveltimiä liottamalla, se pehmittää massaa vähäisen, mutta ei tarpeeksi.

Sivellin pitää putsata paperiin heti, kun massa alkaa vähänkin tarttua karvoihin. Itse teen sen mieluiten liian usein kuin liian harvoin. Lisäksi tarvittaessa akryylin muotoilun välissäkin putsaan siveltimen kastamalla sen nesteeseen ja pyyhkimällä paperiin, ja sitten vasta jatkan massan kanssa. Siveltimen putsaukseen mua on opetettu käyttämään ainoastaan akryylinestettä itseään, ei asetonia tai muuta liuotinta, sillä ne tuhoavat siveltimen (jos ei muuten, niin sen koossapitävät liimaukset). Mikäli sun siveltimet ovat paakkuisia, ovat ne ikävä kyllä roskiskamaa. Siveltimeen jääneet akryylijauhepallerot pitää puhdistaa heti pois ja karvat eivät saa siveltimessä harottaa. Asetonilla voi poistaa hätätilanteessa kynnet, mutta muuhun en sitä käyttäisi..
"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the whole world’s your gynaecologist."

Donatella Versace

iHerb -5 $:QUN674

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #275 : 20.04.12 - klo:10:58 »
Kertokaas akryyleillä taitelevat, mitä kannattaa ostaa ebaystä? Onko siellä kaikki kiinalaiset akryylit jotain myrkkyjä?  :D Mä oon käyttäny Cesarsin tuotteita ja oon ollu tyytyväinen. Halvempi houkuttais, jos ne ei oo ihan surkeita.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa LadyRaven

• HAIRahtanut
« Vastaus #276 : 24.04.12 - klo:20:45 »
^Mä kokeilin muutamia halpamerkkejä ennen kuin raskin ostaa Cesarilta ja laatuero on aivan älytön. Noi Cesarin akryylit (mulla on speed-versiota, en jaksanut odotella että ne normaalit kovettuu) muotoutuu nätiksi melkein itsestään ja kesto on paljon parempi.

En valitettavasti muista merkkejä ja huonoimpia olen nakellut roskiin suoraan. Joku merkki ei kovettunut ollenkaan, vaan jäi sellaiseksi tahmeaksi liisteriksi. Noi halvat tosiaan kovettuu paljon  nopeammin ja muotoilu on hankalampaa. En tiennyt paremmasta enkä raskinut ostaa harjoitteluun kalliimpia, joten totuin tekemään nopeasti. Sillä tuo speed-akryyli nyt.  ;D Cesarin akryylit kestävät paremmin, eli voi tehdä ohuemmat ja luonnollisemman näköiset.

Jos käytät Cesarilta sitä normiversiota (olikohan se nimeltään salon?) se jättää muistaakseni kuivuessaan tahmean pinnan, jolloin se pölyää viilatessa vähemmän. Nuo halvat pölyää sitten aivan älyttömästi.

Ebaysta en ole tilannut, enkä edes katsellut tarjontaa. Voihan siellä silti olla ihan hyviä tuotteita. Mä olen tilannut mimaxilta ja pretty.fi:stä. Luulen että Mimax tilaa omansa nded:stä, tulevat anonyymeissä purkeissa ja pulloissa. Ainakin nämä merkit kiertäisin kaukaa: Nail Magic ja Sina. Joku kolmaskin on mitä kokeilin, mutten muista sitä merkkiä. Sitten on Vylet Nails, moni tuntuu tykkäävän siitä. Cesarin akryylien muotoilu on mun mielestä helpompaa kuin tuon Vylet Nailsin.
Only death is real.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #277 : 24.04.12 - klo:23:05 »
^Oi, kiitos vastauksestasi  :-* Täytyy sit vissiin säästää ja tilata taas Cesarsilta. Mulla on hirmu vaikee saada nättiä muotoa kynteen, olisko siihen mitään neuvoja?

Kannattaako ebaystä tilata viiloja tai tippejä? Niissä laatuerot ei varmaa oo niin suuria...?
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa LadyRaven

• HAIRahtanut
« Vastaus #278 : 27.04.12 - klo:14:20 »
^En mä oikein osaa antaa neuvoja siihen muotoiluun. Jos se tuntuu hankalalle, niin harkitsisin ehkä jonkun halvan setin hankkimista ihan vain harjoitteluun. Treenatahan voi vaikka tipeille.

Onko sulla muuten hyvä sivellin? Mulla tulee nätein muoto kynnelle kun sivellin on sellainen pullea keskelta ja kapea kärjestä. Luulen tosin että tuo on henkilökohtaista, jollakin toimii joku muu sivellinmalli paremmin. Alussa tuhosin noita siveltimiä niin paljon, etten raskinut ostaa parempia, mutta niissäkin on huima ero. Mulla tulee parempi muoto isommalla siveltimellä, tuo mun on kai kokoa 10. Siitä on se numero kulunut pois..  :-\ Seuraavan ostan varmaan vielä isomman.

Tipeistä mä en tiedä oikein mitään, käytän niitä vain jos on aivan pakko. Mulla on joku ongelma niiden pysyvyyden kanssa, muoteilla tehdyt pidennykset pysyy paljon paremmin. Viiloja löydät varmasti ebaysta ihan hyviä.  :)
Only death is real.

Poissa Saranna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #279 : 19.05.12 - klo:13:49 »
^Oi, kiitos vastauksestasi  :-* Täytyy sit vissiin säästää ja tilata taas Cesarsilta. Mulla on hirmu vaikee saada nättiä muotoa kynteen, olisko siihen mitään neuvoja?

Kannattaako ebaystä tilata viiloja tai tippejä? Niissä laatuerot ei varmaa oo niin suuria...?

Mä en ole ikinä tilannut ebaysta, tilaan tällä hetkellä kaikki tarvikkeet osoitteesta kynsitarvike.fi koska hinta on aikalailla samaa kuin Mimaxilla yms. Itse en kauheasti satsaa viiloihin, nehän ovat sellaista kertistavaraa kumminkin että jos karheudet ovat ok niin mulle passaa halvempikin ;) Tipeistä en osaa sanoa muuta kuin että ainakin ranskistipit ovat jossain huonoja, ostin joskus huuto.netistä tippejä jotka eivät olleet kovin hyviä (vähänkin kun viilasi, muuttuivat läpinäkyviksi), tiedä sitten mistä johtui.

Oletko kokeillut eri kokoisia akryylisiveltimiä massan työstöön, jos se vaikuttaisi? Itse teen niin, että kun viimeistä akryylipalloa tuohon keskiosaan levitän, painelen sen kärkeä kohti niin että sivellin on 45 asteen kulmassa. Voiskohan tota enää vaikeammin selittää? ;D Tuolla takaan siis kynnen kauniin muodon ja siitä tulee takuuvarmasti luonnollisesti kaartuva. Tuo siis mun oma tapa, ei välttämättä sovi kaikille :)
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #280 : 30.05.12 - klo:22:41 »
^^ Joo, en siis tarkoittanut tuota kynsinauhojen työntämiseen, siihen mulla on sellainen kaareva työkalu. :) En tiedä onko se edes kynsinauhaa, jota mulla on kynnen pinnalla, mutta mulla tulee sellaista "kalvoa" kynnen pinnalle pari milliä kynsinauhasta, ja tuolla saa ne rajat paremmin putsattua. Samoin nyt kun ostin sellaista geeliä joka pehmentää kynsinauhat, niin koko kynnen pinnalta saan raaputeltua "kynsinauhaa" pois.
Tätä siis tarkoitan: Video 1 ja Video 2
 [/size]

^ Nyt muakin rupesi kiinnostamaan tuo instrumentti! Itse kärsin tosi työläistä kynsinauhoista jotka ei pitkään pysy siistinä. Eli itseäkin kiinnostaisi mistä moisia vempeleitä saa :)
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Säihky

• Haiven
  • *
« Vastaus #281 : 31.05.12 - klo:08:55 »
Ebaysta löytyy välillä ihan hyviä tuotteitakin, itse tilannut sieltä glitter geelejä, tippejä sekä geelilakkaa.
Tipeistä sen verran, ettei kannata niitä edullisimpia tippejä hankkia, ne ovat niin ohuita että niitä voi väännellä ja ne hajoavat. Geelit on ollut käytössä ja tyytyväinen olen niihin ollut ja geelilakoista ei löydy muuta kuin positiivista sanottavaa :)
2b M ii  Värjätyt ja laineikkaat. Tavoitteena Mid-back

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #282 : 31.05.12 - klo:13:13 »
^ Nyt muakin rupesi kiinnostamaan tuo instrumentti! Itse kärsin tosi työläistä kynsinauhoista jotka ei pitkään pysy siistinä. Eli itseäkin kiinnostaisi mistä moisia vempeleitä saa :)

Löysin tuollaisen lopulta Ebaystä. Oli kyllä vaikea löytää juuri sellainen mitä etsin, mutta itse ostin lopulta tälläisen.

Rezi

• Vieras
« Vastaus #283 : 02.08.12 - klo:13:10 »
Osaisiko joku suositella mikä olisi tällä hetkellä se absolutely best "vapailta harrastelijamarkkinoilta" ostettavissa oleva valkoinen ranskisgeeli? Käytän tällä hetkellä MiMaxista tilattua NDED:n perusgeeliä, joka toimii kyllä ihan ok, mutta voisi viskositeetiltaan olla vieläkin paksumpaa ja peittävämpää. Tämä nykyinen valuu liian helposti, eikä ja smile line jää aina utuiseksi - valuvuuden takia ehtii aina ministi levähtää ennenkuin kovettuu uunissa, vaikka siis tekisi vain yhden kynnen kerrallaan.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #284 : 05.08.12 - klo:20:52 »
Voiko tekokynsiä käyttää jatkuvasti? Tai ei nyt ihan jatkuvasti, mutta siis usein. Aina kun tekee mieli lakata kynnet? Ostin halvat tekokynnet, liimasin, viilasin ja lakkasin ne normaalisti, ja nehän näyttää tosi hyviltä. On kestänytkin hyvin. Aikamoinen viilaminenhan niissä aina sitten on, mutta omat kynteni on niin surkeat ja en jaksa huoltaa rakennekynsiä. Tekokynsillä saisi kynnet kuosiin nopeasti jos haluaa... Ja ebayssa ne on todella edullisiakin.
« Viimeksi muokattu: 05.08.12 - klo:20:59 kirjoittanut Mindela »