Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 58998 kertaa)

Poissa Lucine

• Tukkaguru
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #285 : 05.08.12 - klo:21:13 »
^Mä oon nyt jostain huhtikuun alusta käyttänyt tekokynsiä lähes jatkuvasti, pari päivää on saattanut olla väliä mutta ei sen enempää. Mun omat kynnet liuskottuu ja katkeilee tosi helposti, enkä saa niitä kasvatettua pitkiksi millään. Lakkaus on myös hankalaa koska kynsilakka ei tunnu kuivuvan niillä mitenkään. Tekokynsien kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa, ja nyt en osaa enää olla ilman niitä. Mä käytän Sokokselta/Emotionista ostettavia Kiss-merkkisiä kynsiä, pakkaus on suunnilleen tämä

Hintaa tolla on 11,90. Noita ei ainakaan mun tarvitse edes erityisemmin viilailla, kärkiä ihan pikkasen vaan. Mä vaihdan yleensä kynnet noin viikon välein.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #286 : 05.08.12 - klo:21:35 »
^ Tilasin jo ebaysta kynsiä ;D Mutta kiitos vinkistä, voisin noita kokeilla myös. Itse tykkään melko lyhyistä kynsistä, siksi pitää muotoilla melko paljon. Miten sä poistat noi kynnet?

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 05.08.12 - klo:21:41 »
No tota...mä tavallaan väännän ne irti kynnestä.  ::) Multa ne irtoaa yllättävän helposti niin että ujutan tavallaan kynnen sinne kynnen alle, ja sitten se loksahtaa irti. Viikonkin kun on olleet niin se liima jotenkin kuivuu niin paljon. Liimajämiä jää kynnen pintaan kyllä vähän ja niitä sitten viilailen pikkasen mutta mun mielestä ne kynnet tarttuu paremmin jos se oman kynnen pinta ei ole ihan sileä.  Mä siis toimin just niin kun ei pitäisi enkä kyllä todellakaan suosittele tota tapaa, kannattaa varmaan kokeilla ihan jotain poistoainetta, Seppälässäkin näytti jonkunlaista olevan, tai sitten voi ihan asetonipitoisella kynsilakanpoistoaineella liotella, mutta mulla se ei kyllä oikeen toimi.

Oon käyttänyt Kicksistä ostettavaa Dependin punaisessa pullossa olevaa

poistoainetta ja lakkaillut ihan useampaan kertaan näitä kynsiä. Glitterilakkoihin ynnä muihin hankalaliin tossa ei oikein tahdo riittää yty mutta ihan peruslakat poistaa kyllä

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #288 : 23.06.13 - klo:20:47 »
Olen tehnyt itse rakennekynnet itselleni jo vuosien ajan, mutta nyt pikkuhiljaa viilaamisesta tuleva pöly on alkanut käydä henkeen. Olen noin vuoden tai kahden ajan käyttänyt kynsiä viilatessa hengityssuojaa, mutta se ei tunnu riittävän. Ilmeisesti ammattilaiset käyttää jonkinlaisia imurisysteemejä. Onko juureksilla kokemuksia näistä?
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 04.03.14 - klo:19:12 »
Mitä cleanseria teillä on käytössä? Tilasin jonkun valmiin halpisgeelisetin Ebaysta ja siinä tuli mukana pieni pullo Sinan Cleanser Plussaa, joka sisältää näköjään etanolia ja asetonia. Eikö asetoni tee pahaa geelille? Katselin mm. Cesarsin sivuilta muita cleansereitä ja niissä on lähinnä isopropyylialkoholia hajustettuna. Uskaltaako tuota Sinan asetonillista cleanseria käyttää tahman pyyhkimiseen? Kävi myös mielessä että kipaisen hakemassa apteekista isopropyylialkoholia, ihan aitoa tavaraa ilman hajusteita.

Mulle laitettiin kynnet muutama päivä sitten kun olin koulutusmallina, muoteilla mallia stiletti. Olen viilannut kärjet pyöreiksi itse (tuo stiletti on todella epäkäytännöllinen muoto!). Ihan vielä en ajatellut huoltaa näitä, vaikka näkyy jo pientä ilmaantumista muutamassa kynnessä kynsinauhan luona... Tarkoitus oli alunperin pärjätä ebayn halpisgeelillä, mutta tulin sitten tässä välissä järkiini ja ostin fb:n kynsikoristelukirppikseltä Mereneidin kirkkaan geelin. Sekoittelen nuo ebayn halpisgeelit sitten vaikka glitterhileisiin tms (tosin tilasin ebaysta hilegeeliäkin tänään). Mulla on näissä nyt jotain camouflage-geeliä, joka on tuollaista ihan nättiä nuden väristä. Ilmeisesti mun pitää viilata nämä melkein kokonaan pois tai vetää geelin päälle vielä joku väri (värejä ebaysta odotellessa...), jotta tyvi ei näytä niin urpolta? Mulla on myös tippejä parissakin eri värissä, mutta nää on nyt tehty muoteilla joten viilaamista taitaa riittää jos haaveilen muottien kanssa tehdyn jatkeen vaihtamisesta tippeihin. ;D Tosin se muoteilla teko näytti mun silmään sellaiselta jonka mäkin voisin osata aika helposti, mutta se kärkien viilaaminen muotoon varmaan veisi hermot....

Olen ihan intopinkeänä tästä geelihommasta, vaikka en ole ensimmäisiäkään geelejä vielä päässyt tekemään. Ja rahaa on palanut jonkun verran, vaikka olenkin tilannut kaikki ebaysta. Uunikin tuli tänään, siinä on yksi lamppu rikki mutta saatiin se jotenkuten toimimaan. Pitänee tilata varalamppujakin, tuntuivat niin heppoisilta. Sen siitä saa kun tilaa halvimman uunin (4x36w) ilman takuuta... ::)
Laskin kuitenkin että yhden hoitolassa tehdyn geeliasennuksen hinnalla saan omat kamat hankittua ebaysta, joten tulee tämä varmaan pidemmän päälle ihan edulliseksi kynsihulluudeksi.

Poissa Saranna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #290 : 16.03.14 - klo:01:30 »
Olet oikeilla jäljillä, eli missään nimessä tahman pyyhkimiseen ei acetoni käy. Mimaxilta ja muista halpistarvikkeita myyvistä kaupoista saisi cleanseria ja postitus käsittääkseni tosi nopeaa että ellet mene apteekkiin niin osta sieltä :)
Itse liputan kynsien teossa muottien puolesta, joillain tipit eivät pysy kunnolla muotonsa ja liiman takia joten heillä muotit parempi vaihtoehto.
Tsemppiä uuteen harrastukseen :)
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 16.03.14 - klo:09:27 »
Mä ehdinkin jo tekemään ensimmäisen huollon (hain apteekista isopropyylialkoholia, 100ml pullo 6-7e), kun iskin yhden kynnen laatikon reunaan ja geelipäällys irtosi tyvestä puoleenväliin. On muuten edelleen vähän kipeä! Viilaamiseen meni ihan sairaan kauan aikaa ja geelin levittäminen siististi ei ollutkaan kovin helppoa, joten piti viilata aika paljon vielä ennen koristeluja. Laitoin glitteriä kärkiin dippaamalla kärjet glitterpurkissa, niistä tulikin sitten ihan kokomustat mutta raja nätisti hileinen. :D Kärjet jäivät aika paksuiksi, ehkä sitten ensi kerralla osaan viilata ne tarpeeksi ohuiksi jos tungen paljon koristelua kärkeen. Vähän urpon näköisethän nämä on ennen geelilakkaa, kun nämä on alunperin tehty nuden värisellä geelillä ja mun oma geeli on kirkasta. Laiska ei ainakaan vielä jaksanut hioa kaikkea pois ja tehdä koko kynsiä uudelleen. Vajaa 4h meni ekaan huoltoon käsin viilaten, ehkä ensi kerralla vähän nopeammin... Korjasin myös parin kynnen reunaa muotin avulla ja ei se nyt niin kauhean vaikeaa ollutkaan, veikkaan että tippien värkkääminen olisi mun tapauksessa hitaampaa. :)

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #292 : 05.06.14 - klo:23:38 »
Löytyykö marketeista oikeasti KESTÄVIÄ tekokynsiä, joita voisi käyttää yhden illan ajan juhlissa? En ole ikinä kokeillut tekokynsiä aikaisemmin. Surffailin netissä ja törmäsin jonkinlaisiin tarralla kiinnitettäviin kynsiin, kestäisivätkö nämä yhden illan kekkerit? Onko merkkikohtaista eroa kestävyydessä?  ::)

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 13.10.14 - klo:00:12 »
^ Tulin muuten kysymään samaa. Millä kannattaisi kiinnittää tekokynnet yhdeksi illaksi? Joku omille kynsille hellävarainen vaihtoehto olisi kiva.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #294 : 17.11.14 - klo:13:25 »
Onko kellään kokemusta Rion LEDC -geelilakkaussetistä? Ja mikäli ostan Rion ledilampun, voinko käyttää sen kanssa muiden merkkien geelilakkoja, vai pitääkö olla merkistä riippuen kuitenkin uv-lamppu?

Entä onko kellään kokemusta Alessandro Striplac -setistä? Miten eroaa esim. kestävyydeltään tavallisista geelilakkaussysteemeistä? Kumpaa suosittelisitte vai pitäisikö mieluummin hankkia lamppu ja geelauskamat vaan erikseen?