Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59118 kertaa)

Poissa princess

• HAIRahtanut
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #30 : 17.06.09 - klo:12:10 »
^Ajattelin asioida ihan tuolla nettikaupassa. Onko siveltimillä millainen ero hinnassa ja laadussa, jos muualta hankkii?
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #31 : 17.06.09 - klo:12:29 »
^en usko että yksittäistä sivellintä kannattaa yksinään tilata muualta. Ehkä se eka kannattaa ostaa tuolta niin tietää jatkossa millaista lähtee etsimään. Ja saa samaan aikaan (kuitenkin kauhea kiire kokeilemaan niitä tarvikkeita kun paketti saapuu :O).
Kauppa on muuten kiinni jossain välissä pariviikkoa, joten tarkastappa päivät!

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #32 : 22.06.09 - klo:12:36 »
Kuinka monta sivellintä teillä on kynsien tekoon? Aion tilata cesarsilta aloittelijan paketin, johon kuuluu vaan yks sivellin  ??? Mun kynsien tekijä käytti ihan pikkuruista sivellintä ranskista tehdessä... Ja millä mä puhdistan siveltimet? Käykö asetoni?  :-[
edit. 8ty8beautyssä oli myytävänä geeleille tarkoitettuja siveltimiä. Voiko niitä käyttää myös akryylille?
« Viimeksi muokattu: 22.06.09 - klo:12:41 kirjoittanut princess »

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #33 : 22.06.09 - klo:18:04 »
^Mie olen käyttänyt samaa sivellintä molemmilla aineilla, vaikka on niille olemassa omansakin - niissä karvoissa on kai jotain eroa. Itseasiassa mulla on jokin marketista ostettu (luomiväri?)sivellin käytössä tällä hetkellä, kun en aluksi mistään muualtakaan löytänyt sopivan pientä sivellintä. :-[ Hyvin on toiminut, ja vaikka nykyään mulla on "oikeitakin" siveltimiä, niin yhä tulee turvauduttua tuohon. Multa löytyy siveltimiä yhteensä 4, mutta käytän niistä kahta  pienintä.
Mulla on 2 erilaista puhdistustököttiä siveltimille eikä kummallakaan puhdistu, varsinkaan kuivunu akryyli ei lähde irti. Siksipä olen käyttänyt asetonia, sillä irtoaa. Tosin se ei varmaan tee hyvää siveltimille.

Edit. Taitu, nuo värilliset tipit näyttää tosi kivoilta!!
« Viimeksi muokattu: 22.06.09 - klo:18:07 kirjoittanut Mustikka »
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #34 : 26.06.09 - klo:11:35 »
Noniin, nyt on kynnet tehty. Aika haastavaa hommaa, kun akryyliä ei voi työstää teitenkään kuten geeliä. Kaikista hankalinta musta on ranskiksen teko itselle :(
Kuinka paljon valkoista massaa kannattaa edes laittaa, kun tuntuu, että tulee aina liian vähän ja sekin vähä häviää viilatessa? Entä kuinka kauan about kannattaa odottaa, että akryyli kuivuu täysin, ennen kuin alkaa viilaamaan?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #35 : 04.07.09 - klo:20:28 »
Kaipa mä tänne ketjuun kirjoittelen kokemuksia. Mähän oon siis käynyt yli vuosi sitten LCN-rakennekynsikurssin ja siitä eteenpäin oon tehnyt 1-2 kynnet viikossa. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Nykyään teen uudet kynnet tai huollon käsien rasvauksineen, kynsinauhojen öljyilyineen ja lakkauksineen puolesta toista tunnista kahteen tuntiin. Mä oon tosi huolellinen ja perfektionisti, tykkään tehdä rauhallisessa tahdissa kynsiä.

Tämä teko on ollut tosi kivaa ja voisin hyvin kuvitella tuon ihan jokapäiväisenä työnäkin. Uskallan jo nimittäin sanoa, että olen jo ammattilaisen tasolla ihan :) Paljon kehuja on tullut! :ts

Itselleni en tee kynsiä, koska oon rähmäkäpälä vasemmalla kädellä, lakkaus tosin sillä sujuu, muttei kynsien teko. Kollegani on tehnyt mulle aina geelikynnet. Mutta nyt oon todennut, ettei ne mulla pysy hyvinä, ilmaantuu jo viikon jälkeen ja irtoilee. Akryylitkaan ei mulla kestä, vielä huonommin vain. Mutta äsken testasin yhteen kynteen, josta oli irronnut rakennekynsi, niin laitoin kaikki muut ainesosat siihen paitsi itse geelin. Eli näyttää siltä, kun olisi päällyslakkaa vain kynnessä. Toivoisin, että näin pysyisi nyt lakat hyvin ja oma kynsi edes pikkuisen vahvempana. Mun omissa kynsissä ei lakka kestä kuin päivän, vaikka mitä laittaisi, testattu on. Mutta tällä tekniikalla lakka vois pysyäkin (vaihtelen lakkausta kolmen päivän välein, friikki mikä friikki ;D Vaihtelu virkistää...) Lisäksi kynsilakka kuivuu nopeammin kuin täysin omissa kynsissä. Mä oon pitänyt rakennekynsiä lähinnä vain siksi, että lakat kestäisi, en siedä sitä, kun lakat on rispaantuneet, se on rumaa. Mutta nyt tosiaan kynsi näyttää omalta, kiiltää ilman lakkaa ja toivon mukaan pysyykin, voin kommentoida tänne asiaa myöhemmin pysyykö vai ei. Jos pysyy viilailen loputkin rakennekynnet pois ja päällystän omat kynteni Connex Plussalla, Bonderilla ja Sealerilla (näillä nimillä siis LCN:llä). Jätin siis vain Sculpturen pois.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #36 : 14.07.09 - klo:11:28 »
Mä en voi kyllin korostaa että kannattaa tilata kaikki tarvikkeet kuten pensselit, viilat, bufferit sun muut ebaysta. Tilasin niitä sellasia mustia kaks puoleisia viiloja joilla saa vanhan geelin hiottua pois nyt viimeks ja 10kpl tuli maksaan 2,70e kun ne Suomessa maksaa n. 3,50/3kpl halvimmillaan.

Mulla on muutenkin alkanut sujuun rakenteiden teko jo aika mallikkaasti. Tipin reunan viilaus sujuu nopeammin ja kauniimmin, bufferilla saa loppujen lopuks alkaa sitä erotusta hiomaan jo suhteellisen pikaisen viilauksen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 14.07.09 - klo:11:29 kirjoittanut Luscious »
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Sahrami

• HAIRahtanut
« Vastaus #37 : 19.07.09 - klo:12:12 »
Tekiskö tällä mitään?;
NetAnttilan kynsistudio
 Kertokaa te kokeneemmat? Vai kannattaisko tilata muualta?

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #38 : 19.07.09 - klo:13:14 »
^Voi olla ihan toimiva setti, jos mukana tulevat geelit on mistään kotoisin. Mulla on tosin käytössä tuollaisen perusgeelin lisäksi pohja- ja päällysgeelit. Ulkomailta tuon tyyppisiä settejä löytää halvemmallakin.

Nyt itseä ihmetyttää, että pitääkö tuollaisessa uv-uunissa jokaisessa lampussa olla 36wattia vai yhteensä 36wattia? Mulla on sellainen uuni, jossa on neljä 9 watin lamppua.

edit. Noissa erilaisissa uuneissa näyttä olevan erilaiset ajastimetkin. Mun uunissa on automaattiajastin 180 sekuntia ja olen monesti miettinyt, että onkohan se liian pitkä aika joillekin geeleille?

« Viimeksi muokattu: 19.07.09 - klo:13:23 kirjoittanut Mustikka »

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #39 : 21.07.09 - klo:14:46 »
Onko kellään kokemusta siitä voiko uv-kovetteisen top gelin alle laittaa tavallista lakkaa? (tyyliin Lumene)

Eli tarkoitus olisi tehdä tavalliset akryylit, päälle värilakka ja sen päälle vielä väritön top gel.
Miten tuo geeli ja lakka reagoivat keskenään? Entä jos lakka on hieman kostea kun laittaa geelin, jääkö kosteus kerrosten väliin ja tekee siellä pahaa..?

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #40 : 21.07.09 - klo:17:41 »
Mie olen tehnyt kynsilakalla kuvioita geelin alle eikä  geeli ja lakka reagoineet toisiinsa mitenkään. Odotin kyllä, että lakka oli täysin kuiva koska muuten geeli sotki sen. Sen sijaan jos levität lakkaa koko kynnelle niin voi olla, ettei päällimmäinen geelikerros kestä kauhean hyvin. Joskus näitä juttuja googlettelin ja joku neuvoi, että viilaamalla lakkaa varovasti geeli pysyy paremmin.

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #41 : 22.07.09 - klo:22:21 »
Hyvää tietää, pitää ensi kerralla kokeilla.

Nyt innostuin tekemään hile-ranskikset kun sain tänään uusia väri-hileitä :) Ensimmäisenä kokeilin persikan/vaaleanpunaista ja tuli omasta mielestä aika hienot. Nämä oli myös paljon helpompi tehdäkin kun ei tarvinnut muotoilla tarkkaa hymyä, vain pystyi häivyttämään tuon rajan nätisti.

Kuva1

Kuva2

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #42 : 27.07.09 - klo:11:47 »
Mitä ihmettä teen väärin, kun en saa geeliä enkä tippiä pysymään kiinni omassa kynnessä  >:(. Siis olen koittanut tipeillä ja ilman, mutta aina kynnen kärjestä oma kynsi on irti. Eli siis geelit kyllä pysyvät muualta hyvin kiinni, mutta kun kynttä tarkastelee lähemmin, on kärki aina irti.

Olen karhentanut oman kynnen pintaa, käyttänyt primeria ja tehnyt kaikki temput, mutta aina kynnet ikäänkuin "liuskottuu" kärjistä. Onneksi edes päällepäin näyttävät hyviltä. Mutta miten saan lian pysymään poissa oman kynnen ja geelin välistä ???

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #43 : 27.07.09 - klo:13:17 »
Mulla on ollut sama ongelma akryylien kanssa, vaikka olivat kynsistudiossa tehdyt. Itse tulin siihen tulokseen, että oma kynsi jollain tavalla kuivuu (?) alla, jolloin se ikään kuin kaartuu irti akryylimassasta.

Tämä oli yksi syy miksi aloin tehdä itse omat kynnet, nyt voin ottaa aina välillä kaikki kynnet pois ja tehdä alusta asti tipillä/muotilla uudet kynnet, omiin lyhyisiin kynsiin. Liiman kanssa tippi on pysynyt ihan hyvin kynnessä kiinni.

Mitään muuta ratkaisua en ole itse ainakaan löytänyt...

Mitä ihmettä teen väärin, kun en saa geeliä enkä tippiä pysymään kiinni omassa kynnessä  >:(. Siis olen koittanut tipeillä ja ilman, mutta aina kynnen kärjestä oma kynsi on irti. Eli siis geelit kyllä pysyvät muualta hyvin kiinni, mutta kun kynttä tarkastelee lähemmin, on kärki aina irti.

Olen karhentanut oman kynnen pintaa, käyttänyt primeria ja tehnyt kaikki temput, mutta aina kynnet ikäänkuin "liuskottuu" kärjistä. Onneksi edes päällepäin näyttävät hyviltä. Mutta miten saan lian pysymään poissa oman kynnen ja geelin välistä ???

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
« Vastaus #44 : 31.07.09 - klo:14:52 »

Näkemättä vaikee sanoa varmasti mutta joskus syynä voi olla se että laittaa liikaa primeria.
Toinen kikka mitä voit kokeilla on, että kun olet levittänyt geelin, vedä vielä siveltimellä kynnen kärjestä eli ikäänkuin "suljet" kynnet kärjen (tipin ja geelin välin siis).
Toivottavasti alkavat geelit pysymään  :)