Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59115 kertaa)

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #45 : 03.08.09 - klo:14:32 »
Onko kukaan ostanut poraa? onko suosituksia porasta, millanen ois hyvä ja mikä ei ainakaan ole hyvä?

Oon siis suunnitelemas et alan ite tekee itelleni akryyleita. Pitäis eka vaan hommata välineet.

Ajattelin tota naileurodiscountin aloitussettiä: http://www.naildesigneurodiscountsuomi.com/Aloitussetit/Akryylisetit/Akryyli-Profi-aloitussetti-Profi::::a0066.html

Onko kenelläkään tuosta kokemuksia, ovatko nuo akryylit tuossa pakkauksessa hyvät?

Ja sit erikseen ajattelin ostaa poran. Mutta niitäkin on niin erihintaisia. En kuitenkaan heti haluais ostaa kovin kallista ja hienoa poraa.

Oon aina ennen tehny kynsistudiolla akryylikynnet mutta nyt viime aikoina on alkanut ottaa aivoon niiden surkea palvelu, ja ajattelin että miksei niitä itsekkin vois väsätä, sais aina kun itellä on aikaa, tehdä huoltoa!

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #46 : 03.08.09 - klo:17:27 »
Onko kukaan ostanut poraa? onko suosituksia porasta, millanen ois hyvä ja mikä ei ainakaan ole hyvä?

Itse ostin ensin tämän

Ja sitten vaihto tähän

Ensimmäisestä porasta ei ollut yhtään mihinkään. Koneen vääntö ei jaksa porata akryyliä pois, joten ekat huollot itselle joudun loppujen lopuksi tekemään käsiviilalla. Siihenkin meni ihan tuhottomasti aikaa (ja poltti viilatessa aika paljon) joten päätin investoida kunnon poraan.
Tuo toinen malli soveltuu kotikäyttöön ihan loistavasti. Vääntöä löytyy, ainoa miinuspuoli on, että mukana tulevat terät ovat aika huonot. Ostin siis mukaan vielä huoltoja varten kunnon terän.

Nyt lähtee vanhat akryylit pois loistavasti.  :)
Tietty noista tulee aika paljon pölyä, joten seuraavaksi täytyy kai ostaa sellainen imuri-juttu  ;D Tämä kynsi-maailma on yhtä loputon suo kun muukin kosmetiikka, aina tarvii muka jotain lisää  ;)
« Viimeksi muokattu: 03.08.09 - klo:17:32 kirjoittanut Hertta »

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #47 : 04.08.09 - klo:12:48 »
Kiitos vastauksesta! Juuri tuota toista mallia olen suunnitellutkin, eli sain sulta just sellasen vastauksen mitä toivoin.  :T

Täytyypä sit vaan panostaa myös niihin teriin..

Ei noita akryyleita käsin jaksais alkaa hioo. Menis koko elämä siihen hommaan...

Poissa Bosbon

• Haiven
  • *
« Vastaus #48 : 02.09.09 - klo:12:29 »
Kommentoin ekaa kertaa tässä ketjussa. Oon keväästä saakka lakkaillut tiuhaan omia luonnonkynsiä ja ärsyttää ihan hirveesti, kun lakka ei kestä kauan nättinä ja kynnetkin on alkanut jopa liuskottua! Kynnet kasvaa mulla hyvin ja on nätit muodoltaan, mutta ilman lakkaa ne repeilee ja lohkeilee kärjistä. Viime aikoina jopa liuskottumista on ollut havaittavissa ja eipä siihen suikalekynnelle tee mieli lakkaakaan laittaa.

Kynsihermoilun vuoksi aloin suunnitella kynsien tekoa itse: lähinnä omien kynsien geelausta, mutta lyhyehköjä tippejäkin tulee varmaan kokeiltua ainakin mielenkiinnosta. Tykkään näpräillä käsilläni ja olettaisin pystyväni jonkinlaisiin tuloksiin kotistudiossa. Tilasin geelisetin ebayn kautta ja tuli törkeän paljon halvemmaksi kuin Suomessa myytävät. Ainakin yhden ammattilaislaiton hinnan säästää jo tässä. Kyseessä on Nail-Discount-24:n setti, jolle tuli huudon kautta hintaa 31,50 € + postarit 20 €. (Saman puljun verkkokaupassa setin hinta on 79,90 €!) Maksu kätsysti PayPalin kautta ja pakettia odotellaan.

Lukemieni kokemusten perusteella pakkauksen omat geelit ei yleensä oo maailman parhaat, mutta täydennetään sitten jälkikäteen tarvittaessa. Kellään kokemusta noista Studio-Linen geeleistä, joita ostamassani setissä on?
« Viimeksi muokattu: 02.09.09 - klo:12:34 kirjoittanut Bosbon »

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #49 : 02.09.09 - klo:14:52 »
Onko kukaan harkinnut Dremeliä sähköisen kynsiviilan korvaajaksi? Kyseessähän on samanhenkinen kapistus, mutta tarkoitettu paljon laajemmin käyttöön esim. hiomiseen, kaiverruksiin, koristeluun. Vääntöä varmasti riittää paremmin kuin halvimmissa kynsiviiloissa, koska tarkoitettu vähän järeämpäänkin käyttöön ja erilaisia vaihtoteriä/hiontapäitä on ihan lukematon määrä. Kyseinen vehje maksaa ainakin Ohlsonilla vaan 109 euroa. Dremel on se alkuperäinen, sitten siitä tehtyjä kopsuja saa tietty vieläkin halvemmalla, alle neljälläkympillä, niiden toimivuudesta en sitten tiedä. Dremelin hyväksi puoleksi on kuitenkin mainittava se, että sitä saa akkukäyttöisenäkin (johdot eivät ole tiellä).

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #50 : 02.09.09 - klo:15:55 »
Mie kattelin Dremeliä ja muita, mutta hylkäsin ajatuksen kun huomasin että semmoinen kone painaa n. puoli kiloa! Voi alkaa tuntu raskaalta pidellä sitä ja yrittää tehdä trkkaa työtä? Lisäksi mietin, että onkohan sitä vääntöä jo liikaakin? Tilasinkin ebaysta saman tyyppisen laitteen, joka painaa n. 64gr. Maksoi n. 13 euroa, joten en odota ihmeitä mutta eipä mulla ole tapana viilatakaan kynsiä kovin paljoa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #51 : 04.09.09 - klo:13:08 »
^ Laita ihmeessä sitten käyttökokemuksia tänne! Haluaisin myös sähköviilan, mutta en kauhessti ole valmis siihen panostamaan. Dremelillä olisi sentään ollut ehkä muutakin käyttöä kuin kynsienviilaus, mutta tosiaan tuo paino kyllä saattaa siinä aiheuttaa ongelmia.

Helsingin Stockmannilla myydään myös nykyään joitain geelikynsien aloitussettejä ja sähköisiä kynsiviiloja. Noita kynsiviiloja oli muistaakseni kahta erilaista, se kalliimpi (olikohan reilun satasen tms.) oli kyllä tosi neitimäinen ja söpö ja se himottaa ihan vain ulkonäkönsä vuoksi. Naiset  ;D

Kävin tänään Cesars shopin noutotukussa Helsingin Liisankadulla. Ostin kokeiluun ensimmäiset kynsimuottini, yhden siveltimen ja pinkkejä strasseja. Sivellin vaikuttaa laadukkaalta, ainakin verrattuna NailDesignEuroDiscount.comin geelialoitussetin siveltimeen. Kynsimuotteja pääsen varmaan tänään vielä testailemaan.

Edit: kuuluuko NailDesignEuroDiscountin geelien geelikerrosten välissä pyyhkiä se tahmea pinta vai ei? Tämähän on geelikohtaista, mutta ne mukana tulleet "ohjeet" olivat niin käsittämätöntä englantia, että tämä jäi vähän epäselväksi. Olen tehnyt itse molemmilla tavoilla, pyyhkinyt ja ollut pyyhkimättä, enkä ole huomannut eroa. Jos joku kuitenkin sattuu tietämään ns. oikean tavan, niin saa kertoa.  :)
« Viimeksi muokattu: 04.09.09 - klo:15:24 kirjoittanut Roksane »

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #52 : 04.09.09 - klo:18:08 »
^Pitää pyyhkiä geelien hikoilukerros pois, paitsi jos kyseessä on pohjageeli. En kyllä itsekään ole huomannut pysyvyydessä eroa.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #53 : 17.10.09 - klo:21:51 »
^ Oletko Mustikka testaillut vielä sitä Ebaysta tilaamaasi sähköviilaa?

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #54 : 17.10.09 - klo:22:32 »
Joku kyseli miksi uv lampussa on useampi lamppu,se kovettaa tehokkaammin ja nopeammin geelin (teho lampussa on liian pieni jos kynsi jää sameaksi hikoilukerroksien poistojenkin jälkeen)
Geelit pysyy myös paremmin mikäli tehoja lampussa on riittävästi,pääsee geeli kerrokset kuivumaan kunnolla.
Uv geelien alle voi laittaa lakkaa,parhaita lakkkoja on nail art kaksipäiset lakat (huutonetissä ainakin on halvalla uusia) niissä on ihan pieni sivellin pää ja sitten sellanen pieni pursotin osa jolla voi tehdä tosi tarkkoja koristuksia,niillä voi myös liimata paljetteja,timantteja,kimalle hiutaleita kynteen ja päälle geeliä ja uunissa kuivaus....jne.
Siveltimet kestää paremmin kun putsaa ne aina ihan sivellin puhdistus aineelle,erityisen tärkeää on muistaa hygienisyys mikäli käyttää tuotteita muihin kun itseensä,desiä sisältävät puhdistus aineet on siis tarpeen,viiloihin riittää jos suihkauttaa 30cm etäisyydeltä ihan haavojen puhdistus ainetta,kynsinauha työkalu yms pitää myös puhdistaa.
Monet kynsi "taudit" tarttuu helposti välineiden välityksellä ja monet voivat jättää pysyviä vaurioita kynsiin.
Kynsi hometta jos on niin viilat roskiin suosiolla ja lääkäriltä saa jotain voidetta joka poistaa sen,se leviää tosi helposti ja tulee todella helposti jos pikkasenkin huonoti tekee kynnet,se näkyy vihreänä pilkkuna kynnen alla,mikäli on mahdollisuus että sitä on geeleissä tai akryyli aineissa ne kannattaa heittää pois.(tai omalla vastuulla käyttää vain itselleen ei muille,hyvin todennäköistä silti että home tarttuu niistä uudelleen).
Geelien ja akryylien pysyvyys on monesti kiinni omasta kynnestä,toisilla ei pysy toinen ja toinen pysyy,joskus akryyli eikä geeli pysy ilman tippiä kynnessä koska oma kynsi on niin joustava että vaati tipin antaman tuen.
Tippien liimamisessa kannattaa olla tarkka,yhtään ilmaa ei saa jäänä väliin tai tippi murenee sitä rajaa häivyttäessä,ja mahdollinen home pääsee kehittymään sinne ilma "kuplaan",joskus voi olla kiinni ihan siitä että tippi on tosi huonolaatuinen,tai viila on liian karkea tai viilataan liian kovaa,aloitteliat kannattaa käyttää tip-blenderiä tipin rajan häivytykseen.Itselläni on rio sähkö viila ja on ehdottomasti paras,kokeilin juuri sitä nail4you ja euro nails ja ne oli tosi huonoja eivät sopineet minun käyttöön ainakaan,hintaa oli henk.koht alen jälkeen 100€ (norm 175€).
Siirryin akryyleihin kun ei geelit kestä minun käsissä jotka joutuu kovasti veden kanssa,pesuaineiden yms
 kosketuksiin.Nämä on kestänyt tosi hyvin,dippi tekniikallakin tulee joskus tehtyä kun on kiire huolto.
Enenpään en kerkeä vastaamaan mutta jokun  verran voin neuvoa ja jos minulta ei löydy tietoa pirautan kynsiammattilais ystävälleni ja kysyn sitten häneltä.
Muuten vielä piti sanoa että olkaa tarkkoja kun tilaatte eu:n ulkoa akryyli aineita sillä niissä voi olla täällä kiellettyjä aineita ja tulli ottaa sen talteen ettekä saa rahoja takaisin,näin on käynyt monelle kaverilleni.Akryyli nesteet on paloherkkiä ja ne pitää lähettää erityis lähetyksenä joista voi tulla isompi lasku jälki käteen.
Hyvät yöt kynsi taiteilioille!

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #55 : 18.10.09 - klo:10:37 »
^ Oletko Mustikka testaillut vielä sitä Ebaysta tilaamaasi sähköviilaa?

Joo, olen testaillu nyt muutaman kerran ja yllättävän hyvä noin halvaksi. Tosin ei mulla ole vertailukohdetta. Kierroksia on tarpeeksi eikä tärise aivan mahdottomasti kovimmallakaan teholla. Tosin eipä mulla ole sitä tullu käytettyäkään täysteholla, koska pienemmätkin kierrokset riittää vallan mainiosti. Hieman on kyllä hakusessa tuon käyttö. Sähköviilan käyttö näytti nettivideoissa paljon helpommalta. Joudun viimeistelemään kynnet aina tavallisella viilalla, jotta tulos olisi sileä.
Ehdottomasti suosittelen käyttämään kasvosuojaa sähköviilaa käyttäessä! Se pllyävän pölyn määrä on järkyttävä ja se helposti tuiskuttaa suoraan silmiin ja hengitykseen.

edit. Niin ja laite itsessään on tosi kevyt ja ihan sieväkin. About sähköhammasharjan kokoinen ja painoinen. Johto tuossa on aivan liian lyhyt. Noille vaihtoterille en ole keksinyt käyttöä. Yksi on tarkoitettu ilmeisesti reikien tekemiseen kynsikoruja varten, mutta muista en tiedä. Itse käytän yhtä ja samaa terää, siis sitä jossa on se vaihdettava santapaperirulla päässä.
« Viimeksi muokattu: 18.10.09 - klo:10:45 kirjoittanut Mustikka »

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #56 : 18.10.09 - klo:12:14 »
Mustikka oisko kuvaa siitä viilasta?Monesti jo kuvan perusteella näkee että on hyvä viilaa,mietin vaan että onko samanlainen kun tuo rio viila. :)
Kynsipöly imuri on ihan ehdoton jos käyttää sähköviilaa,tuo pölyhän sisältää kaikkea sellaista joka ei poistu keuhkoista koskaan,saksasta sieltä euronail paikasta saa edullisesti kynsipölyn imurin.Oisko ollu havlvin 35€?
Tai köyhän miehen pika viritys on laittaa tava imuri vaikka teipillä kiinni pöydän kulmaan imu osa ylös päin,toimii tilapäis ratkaisuna hyvin. ;D Mutta aika hauskan näköinen viritys...
Nuo rio geelikynsi setit on hyviä,laadukas lamppu,hyvät tipit,geelitkin on ok,viilat hyviä ja ennen kaikkea suomenkielinen ohje ja dvd päälle.
Joku kyseli pinssauksesta niin sitä ei yleensä tarvita koska monesti kynsi on lattana näistä syistä:Tippi on liian iso,massa on levitetty liian matalaksi keskeltä (tasa paksu kynsi kauttaaltaan),tippi on huonolaatuinen kun antaa periksi massan alla.Kynnen muoto on tärkeä,paksuin kohta pitää olla keskellä tipin päällä ns.luonnollinen kaari,ohuin kohta pitää olla kynsinauhan luona koska muuten kasvuraja tulee heti näkyviin,kynnen kärjen voi jättää sen paksuiseksi että se kauniisti lähtee kaartamaan alas päin keski kohdasta joka on paksuin.Menee aikaa että oppii tekemään älkää hätäilkö kyllä se taito rupeaa tulemaan harjoituksen myötä :ts

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #57 : 18.10.09 - klo:13:06 »
En muista keneltä ebay-myyjältä viilan ostin, mutta valitsin myyjän sen mukaan kenellä se oli halvin. Maksoi jotain 15 euroa postikulujen kanssa muistaakseni. Ebaystä näitä löytyy pilvin pimein.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #58 : 18.10.09 - klo:13:08 »
Kätevän näköinen on!
Herkun värinenkin :)

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #59 : 18.10.09 - klo:16:48 »
Kyselin tästä jo aiemminkun muttta miten valkoinen tippi eroaa kirkkaasta laitossa? Miten valkoisessa saadaan tipin raja häivytettyä?
Mistä saa hyviä tippejä? Dreamhairin tipit osoittautui huonoiksi, hajoavat helposti eikä kyseessä ollut se, et tipi olis väärän kokoinen.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree