Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59112 kertaa)

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #60 : 18.10.09 - klo:17:57 »
Sieltä saksasta saa,oisku ollu euronalis.Googlella ainakin löytyy heti.
Ne tipit on ollu tosi hyviä ja niitä voi ostaa myös erikseen juuri niitä kokoja joita itse tarvitsee ei siis tarvitse ostaa tyyliin 200 tipin pakettia joista puolet jää käyttämättä kun ovat liian suuret.50 tipin pussi maksaa 0.95€ ja koot on 1-10.
Ranskalaisessa tipissä ei tarvitse häivyttää reunaa,karhentaa vain pintaa vähän (koko valkea tippi).
Jos on sellanen luonnon vaalea narurel tippi niin sen rauna pitää aina häivyttää.

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #61 : 23.10.09 - klo:00:22 »
Voi vitsit miten hyvät kynnet tuli. Tein siis akryylimenetelmällä itselleni ensimmäistä kertaa ikinä rakennekynnet. Ostin aineet (eli akryylinesteen ja läpinäkyvän akryylipuuterin) Sun&Safarin nettipuodista, liiman tippejä varten tilasin Dreamhairista ja itse tipit ja 180/180 viilan tilasin BaEs Beauty Housesta. Älkää kysykö miksi en voinut tilata yhdestä paikasta kaikkea.. Monimutkaista ;D

En tosiaan tiedä, onko tekotapani oikea, mutta kynnet ainakin pysyvät hyvin!
Tekovaiheet:
Puhdistin kynteni kynsilakanpoistoaineella (sisälsi asetonia).
Viilasin kynsien pinnan karkeahkoksi 180/180 viilalla. Lyhensin omat kynnet.. No.. Lyhyiksi.
Sitten liimasin tipit.
Tipit liimattuani muotoilin ja viilailin ne sopivan pituisiksi.
Laitoin pestyyn Pilttipurkkiin akryylinestettä ja hulautin pehmeäkärkistä sivellintä sielä ja dippasin siveltimen heti akryylipuuteriin.
Ja sitten alkoi akryylimassan levitys kynsiin, mikä oli yllättävän helppoa. Laitoin hieman enemmän massaa tipin ja oman kynnen rajakohtiin, jotta tippi olisi vieläkin tukevammin paikallaan.
Noh, eihän siinä. Annoin ilmakovetteisten uusien akryylikynsieni kuivua ja sitten lakkasin päälle kiiltävällä kirkkaalla lakalla.

Suosittelen ehdottomasti akryylien kokeilua, sillä se tulee paljon halvemmaksi kuin että ostaisi kalliin UV-lampun. Tämä vinkki siis samanlaisille vasta-alkajille kuten minä ;)
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #62 : 23.10.09 - klo:19:08 »
Tuo saksalaisen firman akryyli neste oli kyllä suuri pettymys.
Akryyli jauheet on oikein mahtavat mutta tuon nesteen kanssa ei tule mitään,pelkkää kokkaretta ja sotkua.
Nuba akryyli nesten on 100x parempaa tuohon verrattuna.
Niinpä tyydyin tekemään dippaamalla akryyli kynsien huollon tänään.
Tuo rio viila on mahtava!Nopea,hiljainen,tarkka,ei pölise niin kuin muissa viilioissa ympäri kämppää kynsipöly.
Timantti viilatkin ja monta nopeutta jotka helposti säädettävissä,pyörimis suuntaa voi vaihtaa nappia painamalla sopii siis vasuri kätisellekkin hyvin.
Ennen meni vanhan massan siistimiseen 1½h nyt meni vaivaset 20min ;D
Mukana tuli dvd jossa hirveesti kaikkea tietoa,nikesejä upeisiin koristeluihin ja ohjekkin akryyli dippauksesta kiinnostuneille ja tietenkin viilan käyttöön ohjeita+niksejä.
Tuo saksalaisen firman primeri on hyvää,tip-blenderi on hyvää,kynsinauha öljyt on hyviä,tipit on hyviä,tarrat on hyviä,uv geelit on hyviä ja muutkin koristeet mutta akryyli nestettä en suosittele 9€ meni kankkulan kaivoon.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 07.12.09 - klo:12:10 »
Mä oon nyt tässä pohtinut, että vaihtaisin akryylit geeleihin, kun en vaan saa näitä onnistumaan niin että pysyisivät edes viikkoa kiinni kynsissä. Enää pitäisi päättää, että mistä tilaan uunin. Ebayta olen harkinnut, mutta jotenkin silti epäilyttää, vaikka samoja uuneja kait sielläkin myydään kuin nettikaupoissakin, joissa samannäköisistä uuneista saa maksaa moninkertaisesti. Mistä olette tilanneet noita uuneja? Mahdollisimman halvalla tietysti pitäisi saada, mutta sen pitäisi myös olla tehokas ;)

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #64 : 07.12.09 - klo:13:09 »
Mä oon nyt tässä pohtinut, että vaihtaisin akryylit geeleihin, kun en vaan saa näitä onnistumaan niin että pysyisivät edes viikkoa kiinni kynsissä. Enää pitäisi päättää, että mistä tilaan uunin. Ebayta olen harkinnut, mutta jotenkin silti epäilyttää, vaikka samoja uuneja kait sielläkin myydään kuin nettikaupoissakin, joissa samannäköisistä uuneista saa maksaa moninkertaisesti. Mistä olette tilanneet noita uuneja? Mahdollisimman halvalla tietysti pitäisi saada, mutta sen pitäisi myös olla tehokas ;)
Onko primeri käytössä akryylin alla?Jos on niin oletko koittanut ongelma kynsien primeriä,voisi auttaa niin ei tarvitse vaihtaa tekniikkaa.Millinkin ylikynnen luonnollisen reunan menevä akryyli saa kynnen ilmautumaan,väärin viilattu kynsi myöskin,kynnen alle on jäänyt ilmaa tai muuta sontaa,aineet voi olla sinun kynnelle sopimattomat kokeile toista merkkiä,kynnen preppaus on huonosti tehty eikä akryyli kiinnity kynteen kunnolla.Akryyli on kaikista kestävin materiaalia etten vaihtas geelein,itse juuri vaihdoin geeleistä akryyliin koska geelit on niin hepposta tekoa ja kallista.
Millä tahansa menetelmällä kynsiä tehdessä menee n.1 vuosi että oppii tekemään edes kunnollista jälkeä ja että tulos kestää sen 3-6 viikkoa,sitkeesti pitää vaan yrittää niin kyllä se taito sieltä tulee eikä taitoa opi vaihtamlla tekniikkaa aina kun rupeaa epäilemään omia taitojaan.Minusta geeleillä on vielä vaikeampi työstää,uuni hidastaa työtä tuhottomasti kun aina pitää sen 2-3min siellä pitää yms..

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #65 : 07.12.09 - klo:13:31 »
Jep primer on käytössä, eikä alle jää mitään, sen verran tarkkaan putsaan. Mulla kyllä on varmasti tekniikka hakusessa, ja sen lisäksi koen vaikeaksi annostella jauhetta ja nestettä oikein, joten sen vuoksi haluaisin kokeilla geelejä, kun siinä ei tartte itse sekoitella aineita vaan valmiista purkista ottaa. Oon yrittänyt myös dippaamalla, mutta ei siitäkään tule mitään.

Mulla oli geelit aiemmin, ja tuntui, että ne pysyikin paremmin, vaikka toki ne olikin ammattilaisen tekemät. Jotenkin oon vaan nyt niin kyllästynyt näillä haisevilla nesteillä ja jauheilla leikkimiseen, että tahdon kokeilla muuta, varsinkin kun tällä menetelmällä saan huoltoon kulumaan helposti 5 tuntia, joten ei se uunissa menevä aika varmaan enää tunnu missään :D

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #66 : 07.12.09 - klo:13:39 »
Unissa nimenomaan menee ihan sama aika kun akryyliä tehdessä.Ikävän monet geelit on niin löysiä että juuri kun olet levittäny heti äkkiä uuniin tai se valuu pitkin sormia,ja tosi hidasta tednä yksi kynsi kerrallaan kun pitää kovettaa aina välissä yms.Kunnon kokeneen ammattilaisen tekemät geelit pysyy kyllä lähes aina asiakkaan kynsissä mutta kokematon aloittelia joutuu harjoittelemaan yli vuoden ja sillonkaan tulos ei ole taattu.Minä harjottelin 3v+koulutus alla (LCN) eikä silti pysynyt minun kynsissä geelit,ei myöskään kokeneen ammattilaisen tekemät pysyny.Kas kummaa vaihdoin akryyliin,ensin tein dippaamalla ja sitten siirryin siveltimen käyttöön ja nämä pysyy kun tauti vaikka kuinka kolhis ei koskaan kynsi katkea.Kyllä geelitkin haisee,minusta haisee vielä hirveenmälle kun akryyli.Suosittelisin kyllä harjottelemaan kunnolla ennen kun vaihtaa tekniikkaa koska millään aineella ei saa pysyvää ja kunnollista jälkeä ilman harjoittelua,oli sitten silkki tai geeli tai akryyli.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #67 : 07.12.09 - klo:14:37 »
Tottakai harjoittelu on avainsana, mutta kun hermot menee siihen nesteen ja jauheen kanssa taiteiluun. Mieluummin kuivatan sitten sitä geeliä kauemmin, kuin aloitan koko ajan alusta, kun akryylin koostumus ei ole hyvä. Aion kyllä vielä yrittää näillä, kun pakko taas tehdä huoltoa, mutta jos ei mitenkään ala luonnistumaan, testaan sitten geelillä.

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #68 : 07.12.09 - klo:14:45 »
Ei sitä yhtä kynttä tarvitse aina läpikuivattaa vaan pieni kohmetus riittää. Esimerkiksi Cesarin Millennium on loistava kirkas geeli aloittelijalle koska on jäykkää ja ei valu helposti. Cesarin geelit eivät kyllä myöskään tuoksu yhtään miltään. Itse alalla työskentelevänä (teen sekä akryylilla, että geelillä) sanoisin laadukkaiden geelien olevan helpompi materiaali aloittaa harjoittelu kuin akryyli. Huollossa geeli on myös pehmeämpää viilata, joten itse huoltaminen helpottuu hieman.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #69 : 08.12.09 - klo:19:20 »
Niin kenelläs kaikilla oli se uuni ostettu ebaysta? Onko kenelläkään esim. tätä tai tätä uunia? Millainen on ollut käytössä? Kuivattaako hyvin?

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #70 : 08.12.09 - klo:19:43 »
Multa löytyy tuo valkoinen uuni, ja käsittääkseni tuo pinkki on samanlainen eri värisenä vain. Mulla ei ole kokemusta muista uuneista, mutta käsittääksen tuo uuni on ihan hyvä. Neljän lampun teho on ilmeisesti se, jota suositellaan käytettäväksi. Valittavana on 3 minuutin tai jatkuvakestoinen päällä olo.

Mulla puolestaan on hakusessa uusi geelimerkki. Olen käyttänyt Euro discount nail (? miten tuo nimi nyt menikään)-nettisivuilta ostettuja primereita ja puhdistusjuttuja jne. Olen kurkkuani myöten täynnä kyseistä firmaa ja haluan vaihtaa kaikki matskuni muuhun merkkiin. Siinäkin toivossa, että tulokset paranisi myös. Ongelmana on se, että mulla ei ole varaa ostaa ns. hyviä tuotteita eikä mun kannata ostaa isoja määriä, koska mun kulutus on hidasta.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #71 : 08.12.09 - klo:20:53 »
Uuneissa kannattaa varmistaa, että ulkomailta tilattaessa tulee oikeanlainen virtapiuhan pää mukaan (varsinkin USA:sta tulevat)...

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #72 : 08.12.09 - klo:22:41 »
Multa löytyy tuo valkoinen uuni, ja käsittääkseni tuo pinkki on samanlainen eri värisenä vain. Mulla ei ole kokemusta muista uuneista, mutta käsittääksen tuo uuni on ihan hyvä. Neljän lampun teho on ilmeisesti se, jota suositellaan käytettäväksi. Valittavana on 3 minuutin tai jatkuvakestoinen päällä olo.

Mulla puolestaan on hakusessa uusi geelimerkki. Olen käyttänyt Euro discount nail (? miten tuo nimi nyt menikään)-nettisivuilta ostettuja primereita ja puhdistusjuttuja jne. Olen kurkkuani myöten täynnä kyseistä firmaa ja haluan vaihtaa kaikki matskuni muuhun merkkiin. Siinäkin toivossa, että tulokset paranisi myös. Ongelmana on se, että mulla ei ole varaa ostaa ns. hyviä tuotteita eikä mun kannata ostaa isoja määriä, koska mun kulutus on hidasta.

Ootko nubar geeljä koittanu?Suht edullisia ja monet on kehuneet.Itse tykkään juuri niistä akryyli aineista.Looks joku niminen netti liike myy kuluttajille suoraan ilman koulutusta.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #73 : 11.12.09 - klo:09:30 »
Mitä merkkejä te olette käyttäneet akryyleissä? Päätin alkaa tekemään omat kynteni ja tutkailin pitkään Ebaysta laatusarjoja. Ajattelin kuitenkin aloittaa dippausmenetelmällä ja löysin semmosen edullisemman brittisarjan. Tavallaan tietysti on ehkä vähän hassua tilata ulkomailta noita laadukkaampia sarjoja, mutta toisaalta onko sillä nyt niin väliä jos vaan itselleen tekee kun niitä ei kuitenkaan ilman koulutusta maahantuojalta saa? CND:n pakettejahan saa esimerkiksi jenkeistä tilattua tosi halvalla ja mun mielestä niissä oli joku cd:kin mukana.
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #74 : 11.12.09 - klo:09:48 »
Mistäköhän se muuten yleensä johtuu, että Suomessa noilla maahantuojilla tuntuu olevan valta-asema monellakin merkillä ja sitten Ebay on täys noita? Ymmärrän siis tietysti sen, että halutaan pitää tietty taso eikä kuka tahansa voi tosta noin vaan alkaa tekemään kynsiä bsineksenä, mutta ilmeisesti tätä ei kunnioiteta joka maassa? Vai onko noi jotain feikkejä?

http://cgi.ebay.com/CND-Creative-Nail-Design-Brisa-MASTER-PACK-Gel-Kit-Set_W0QQitemZ140364770079QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item20ae646b1f

http://cgi.ebay.com/CND-Creative-Nail-Design-RETENTION-STARTER-PACK_W0QQitemZ330384891662QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item4cec795f0e

http://cgi.ebay.com/CND-Creative-Nail-Design-Radical-Solarnail-Starter-Pack_W0QQitemZ250515473692QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3a53e2c51c

http://cgi.ebay.co.uk/OPI-Absolute-Acrylic-Nail-Kit-Liquid-Powders_W0QQitemZ380185874042QQcmdZViewItemQQptZUK_Health_Beauty_Nails_Manicure_Pedicure_CA?hash=item5884d80e7a

http://cgi.ebay.co.uk/OPI-AXXIUM-Nail-Gel-System-INTRODUCTORY-Kit-Starter-DVD_W0QQitemZ160381548958QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item25577c399e

http://cgi.ebay.co.uk/OPI-Nail-Clarite-Acrylic-Odor-Dust-Free-Starter-Kit_W0QQitemZ330384957840QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item4cec7a6190

Tässä nyt muutama mainitakseni.

Onhan se perinteistä, että meillä on täällä kaikki kallista. Mutta tuskin kukaan noita nyt ihan millään järkyttävällä tappiolla tuolla haluaa myydä jos ne aitoja on.

Noista uuneista muuten tuli semmonen juttu mieleen, että kait niitä adapterilla voi käyttää vaikka ne olis mistä?
my.oriflame.fi/kauneudellesi