Kirjoittaja Aihe: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville  (Luettu 59006 kertaa)

Poissa princess

• HAIRahtanut
Vs: Kysymys- ja vinkkiketju kynsiä itse tekeville
« Vastaus #90 : 26.12.09 - klo:14:55 »
Cesars Secretsin ohjeissa neuvotaan ainakin laittamaan pohjustusaine ennen tippien liimausta.(Nail Prep 1, joka neutraloi luonnonkynnen ph-arvoja) Näin mä oon aina tehny ja ihan hyvin on pysynyt.

Mulla myös pysyy akryylillä tehty oman kynnen vahvistus hyvin, paremmin kuin tipin kanssa koska mun tipit on tosi huonoja ja hajoaa helposti (dreamhairista tilasin niitä aikoinaan...). Eikä mulla ainakaan ole mitenkään vahvat kynnet.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #91 : 26.12.09 - klo:19:20 »
Cesars Secretsin ohjeissa neuvotaan ainakin laittamaan pohjustusaine ennen tippien liimausta.(Nail Prep 1, joka neutraloi luonnonkynnen ph-arvoja) Näin mä oon aina tehny ja ihan hyvin on pysynyt.

Mulla myös pysyy akryylillä tehty oman kynnen vahvistus hyvin, paremmin kuin tipin kanssa koska mun tipit on tosi huonoja ja hajoaa helposti (dreamhairista tilasin niitä aikoinaan...). Eikä mulla ainakaan ole mitenkään vahvat kynnet.

Primer ja nail prep on kaksi eri ainetta,primeri tulee vasta ennen massan levitystä ja joissain kynsi sarjoissa tulee tuo nail prep tipin alle.Kaikissa merkeissä ei ole samat tuotteet käytössä.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #92 : 26.12.09 - klo:20:00 »

Maaju: googella löytyy hyviä pika ohjeita akryyleihin.

Hei, jos viitsisit laittaa mulle tarkempaa linkkivinkkiä kun oon yrittänyt tuloksetta etsiä...  ::)
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #93 : 28.12.09 - klo:08:54 »
No niin nyt on eilen ensimmäiset kynnet tehty itselle. Aika nopeasti oppi tekniikan tarpeeksi kosteasta siveltimestä ja akryylin määrästä ja olin kyllä tuotteeseen tyytyväinen, pysyi muotoiltavissa niin kauan kun pitikin. Ainoa mikä oli mun mielestä hankalaa oli aivan onnettoman pieni liimapullo ja tokkopa tekee sillä pullolla enää ensimmäisen käyttökerran jälkeen mitään ja tipit oli kummia. Tarvitsin paljon samoja kokoja ja jouduinkin sitten viilaushommiin ja tietysti yhdessä tipissä oli joku valmistusvirhe ja oli kummallisen muotoinen enkä ihan ensimmäisellä kerralla viitsinyt alkaa harjoitella muoteilla ;) No se ei ollut kummaa vaan se, että oman kynnen päälle tuleva osa (pesä?) oli tosi iso tai pitkä tipissä. Viilasin sitä rajaa kyllä paljon, mutta silti jäi epäilyttämään, että paljonko mahtoi jäädä liimattomia kohtia. No, mutta ens kertaa varten siis tippiostoksille. Ja asetoni pitäisi varmaan hankkia poistoa varten. Luulenpa kyllä, että testaan senkin miten pelkkä akryyli toimii omalla kynnellä ilman tippiä.

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 28.12.09 - klo:13:06 »
Muottien kanssa tekeminen kannattaa opetella varsinkin akryylikynsiä tehtäessä. Tippi kun ei tee kynteen yhtään kestävyyttä ja akryyli todella kestävää ihan yksinäänkin. Muotin avulla kynsistä saa ohuemmat ja luonnollisemmat. Jos tippiä kuitenkin käyttää se kannattaa hioa ihan henkäyksen ohueksi (koko matkalta ja myös geelien kanssa).

Akryylin kanssa lisäkestävyyttä kynteen tuo pinssaus. Kaareva kynsi ottaa iskuja paremmin vastaan kuin lattana. Kaareva/pinssattu kynsi on myös paljon kauniimman näköinen varsinkin jos omat kynnet ovat leveät tai viuhkamaiset.

Cesarin Nail Prep 1 kannattaa tosiaan laittaa ensin kynnen kärkeen tipin alle ja vielä uudelleen koko luonnolliselle kynnelle tipin rajan häivytyksen jälkeen.

Jokaisessa sarjassa on omat ohjeensa ja järjestyksensä joiden mukaan tuotteita käytetään. Aika vaikeaa antaa ihan yleisohjetta siihen miten kynsiä tehdään, kun se kuitenkin riippuu niin paljon siitä mitä tuotteita ja välineitä käytät. Paljon riippuu myös ihan omasta kynsilaadusta ja mallista.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #95 : 29.12.09 - klo:07:48 »
Kiitos taas Allegra vinkeistä. Harmittaa kun en tajunnut aikaisemmin kysyä, sillä sain jenkki-Nubarilta sähköpostitse tosi hyvät ohjeet missä oli viilan karkeudet ja kaikki. Mulla on itse tosi "yksinkertaiset" kynnet eli malli on mun mielestä hyvä kaareva. Nyt kun oon näitä kynsiäni päivän katsellut niin en kyllä tykkää noista tipeistä yhtään, se malli on ihan liian litteä. Mun mielestä ne Entityn tipit mitä mulle on käytetty on paljon kaarevammat. No mutta joka tapauksessa mun täytyy ostaa tippejä lisää.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #96 : 29.12.09 - klo:11:17 »
Tipeissä on hirveesti eroja ja niistä pitää löytää se itselle sopiva merkki ja oikeat koot.
Mulla tulee ihan kauniit ja kaarevat kynnet pelkillä tipeillä eikä tarvii pinssata yms.
Mulla ei myöskään pysy muoteilla tehdyt kynnet,ihan sama mikä tekniikka ja kuka laittaa ei vaan pysy.Suomen mestari akryylin tekiänkään tekemät ei pysyny viikkoakaan.
Kyllä tipeilläkin saa kauniit ohuet kynnet jos osaa tehdä.
Tippi liima kannattaa aina ostaa se versio jossa on sivellin,se ei mene tukkoon ja on helppo levittää tipin rajaan.
Tuo top-kosmetiikan täyttävä muotoilu geeli liima käy myös viimeistely kiilto lakaksi akryylin päälle,upea kiilto joka kestää pitenpään kun tava lakka,ei tarvii uusia kolmen päivän välein.
Minä henk.koht tykkään näyttävistä kynsistä,en niinkään luonnollisesta luukista,rakennekynnet on aina rakenne kynnet.
Itsellä aina glitteri kärjet yms varmaan kaikissa sävyissä mitä voi olla niin  :O

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #97 : 04.01.10 - klo:09:45 »
Nyt on ollut kynnet mulla viikon. Kerroinhan, että tippiä tuli oman kynnen päälle paljon? Yksi aamu vähän sähelsin ja bye bye pikkusormen kynsi, ei ollut sitten liimaa tipissä tarpeeksi. Eihän mulle tietenkään ollut siihen sopivaa tippiä, joten harjoittelin pakosta ensimmäisen kerran muotilla. Olin yllättynyt ettei se nyt ihan niin vaikeaa ollut kun kuvittelin. Lisäsin samalla akryyliä vähän muihin kynsiin, jotta sain muodon kauniimmaksi. Olin vähän turhan vaatimaton aiemmin akryylin määrän kanssa. Ja silti ne on mun mielestä paljon ohuemmat ja luonnollisemmat, kun aiemmin mulle tehdyt. Uskoisin, että tulen käyttämään muotteja jatkossakin. Se vähän mietityttää, että kuinka muotit saa asennettua itse oikeaan käteen? ;)

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #98 : 06.01.10 - klo:13:08 »
Nyt mua kiinnostaisi tietää, että mikä on se nätti oikean mallinen kynsi ja tietysti lähikuvat teidän tekemistä kynsistä. Sekä geelillä, että akryylillä. Mun mielestä vaikeinta akryylin kanssa on saada tarpeeksi kynnen kärkeen akryyliä ja saada nätisti kynsinauhojen raja, kun mulla menee koko ajan kovin lähelle ihoa.

Mähän teen aina naturalilla, koska mulla on jatkuvasti lakka ja jos haluan ranskiksen niin lakkaan sen sitten.

Tässä tipillä mun mielestä parhaiten onnistunut:

Ja sama sivusta:

Jos itse jotakin kommentoin tähän niin tipin raja hitusen näkyy, mutta ei haittaa mua, koska edelleen lakka päällä koko ajan ;) Ja nyt huomasin, että vähän muotopuolihan on tuo kärjen viilaus, mutta se ei liity kynnen tekemiseen :D

Ja muotilla tehty:

sama sivusta:

Paljon luonnollisemman näköinenhän tämä muotilla tehty on. Muoto ei ole niin hyvä kun tipillisessä versiossa ja siihenhän on vain syynä tehdessä syntyneet muoto-ongelmat, määräänsä enempää kun ei voi viilata.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #99 : 06.01.10 - klo:20:47 »
^^musta noi on juuri oikean malliset,toki makuasia monelle.
Minä tykkään kärjestä joka on suora ei pyöristetty mutta jos luonnollisen näköset haluaa niin pyöristetty sopii hyvin.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 07.01.10 - klo:23:10 »
Tein tänään itselle geelit ekaa kertaa ikinä. Paljon helpompaaa ja nopeampaa on tehdä geelillä, kun alkaa säätämään akryylillä. Kuivatusajat ja muut mukaanlukien aikaa kului puolet siitä mitä akryylien tekemiseen sain kulumaan. Pysyvyydestä en tietenkään vielä tiedä, mutta tekeminen ainakin oli paljon helpompaa ja mukavampaa. Koko kämppäkään ei nyt haise myrkylle.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #101 : 12.01.10 - klo:10:26 »
Oliko täällä ollut jo puhetta liimoista? Tarvisin hyvän liiman tippien laittoon, sillä tämän hetkinen halppisliima ei kykene pitämään tippiä kiinni kynnessä. Suosituksia? Tämän hetkinen suosikki on marketista ostettu Broadway liima, mutta sitä ei myydä enää erikseen (tai en ainakaan ole nähnyt).
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #102 : 12.01.10 - klo:13:34 »
Oliko täällä ollut jo puhetta liimoista? Tarvisin hyvän liiman tippien laittoon, sillä tämän hetkinen halppisliima ei kykene pitämään tippiä kiinni kynnessä. Suosituksia? Tämän hetkinen suosikki on marketista ostettu Broadway liima, mutta sitä ei myydä enää erikseen (tai en ainakaan ole nähnyt).

Se top-kosmetiikan täyttävä muotoilu geeli on liimaa jolla ainakin mun tipit on pysyneet ihan törkeän hyvin,plussaa siveltimestä.Käytän sitä myös glitteri kärkien pohjaksi että hileet tarttuu hyvin ja päälle massa normaalisti.Se liima tekee myös todella upean kiilto pinnan viimeistely vaiheessa,ei tarvii lakkaa laittaa ja muistaa uusia lakkakerros tietyn välein.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #103 : 12.01.10 - klo:21:53 »

Se top-kosmetiikan täyttävä muotoilu geeli on liimaa jolla ainakin mun tipit on pysyneet ihan törkeän hyvin,plussaa siveltimestä.Käytän sitä myös glitteri kärkien pohjaksi että hileet tarttuu hyvin ja päälle massa normaalisti.Se liima tekee myös todella upean kiilto pinnan viimeistely vaiheessa,ei tarvii lakkaa laittaa ja muistaa uusia lakkakerros tietyn välein.

Kuvauksen mukaan se tarvitsee kaverikseen geeliakvivaatorin?
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #104 : 13.01.10 - klo:18:45 »
^^-ei tartte ellei tee dippi akryylejä.
Se kuivuu tosi nopeesti.
Muutenkin en itse tykänny käyttää dippi akryylejen kanssa akrivaattoria kun se teki viimeistely pinnasta omituisen ja pelkiästään geeli liima antoi upean tasaisen kiillon tuo aktivaattori vain nopeuttaa liiman kuivumista.