Kirjoittaja Aihe: Käyttäjäkokemukset kynsituotteista  (Luettu 6550 kertaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Käyttäjäkokemukset kynsituotteista
« : 21.04.09 - klo:11:57 »
Tähän ketjuun voisi kirjata käyttökokemuksia sekä marketti- että selektiivisistä kynsituotteista. Tämä jaottelu olisi hyvä säilyttää selkeyden vuoksi. Mielellään merkitse myös omat suosikit ja inhokit näkyviin esim värjäten.

Kokemukset
- alus- ja päällyslakoista
- värilakoista - jos merkin sisällä vaihtelua, niin niistä tarkemmin.
- kynsilakanpoistoaineista
- työkaluista
- yms

Ehdotukset ja editointi ketjun suhteen erittäin tervetullutta! :)
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Käyttäjäkokemukset kynsituotteista
« Vastaus #1 : 21.04.09 - klo:12:27 »

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #2 : 21.04.09 - klo:12:53 »
^ Toki, mutta se koskee vain selektiivisiä lakkoja. Tarvetta olisi myös markettituotteiden käyttäjäkokemusten löytämiselle palstalta - ja toki tämän ketjun voi muuttaa koskemaan pelkkiä markettituotteitakin. Mielessäni oli myös vaihtoehtona ketju, jossa olisi esim pelkästään TOP-tuotteet ja antiTOP-tuotteet (marketti+selekt).

Jaottelu joka hyödyttäisi tällaista itseni kaltaista noobia, olisi esim:

Aluslakat
-merkki (miksi näin)
-toinen merkki (entäs tämä sitten)
-jne

Päällyslakat
-merkki (...)
-jne

Värilakat
-

jne

Ja luonnollisesti tarpeen mukaan muista vastaavista, joista en voi antaa esimerkkiä kun meikäläisellä ei ole niistä vielä hajuakaan... ::)

Lisää ajatuksia, kiitos!  :)

(Siistin tätä postaustani myöhemmin.)

EDIT. niin, vaikeus lienee siinä, että samaan aikaan saisi mahdollisimman paljon tietoa monelta kantilta, mutta listaukset pysyisivät about helposti luettavina. Periaatteessa olisi jopa loistojuttu jos sävyje ja lakkojen arvostelu olisi omassa ketjussaan (marketti) ja sitten tuollainen top/ei niinpop -luokittelu omassaan.
« Viimeksi muokattu: 21.04.09 - klo:12:58 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #3 : 20.08.11 - klo:21:30 »
Minulla olisi tätä aihetta sivuava kysymys. Olen aika tuore lakkaintoilija, ja minulle on vielä vähän epäselvää se, että jos käytössä on hyvä päällyslakka, onko ihmisten mielestä värilakan merkillä/laadulla väliä? Voiko joku värilakka olla niin susi, etei se pysy kolmea päivää hyvänkään kovettavan päällyslakan kanssa? Entä saattaako eri väri- ja päällyslakkojen keskinäinen yhteensopivuus vaihdella?

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 23.12.11 - klo:22:57 »
Minä ostin Filthy Gorgeous-magneettilakan. Maksoi melkein kaksikymppiä ja tuntuu, ettei se eroa mitenkään normaalista sinisestä kynsilakasta. Onko muilla kokemuksia?

No 7:n viiden minilakan pakettiin olen tyytyväinen.

Edit. Testasinpa tuota lakkaa vielä uudelleen ja kyllä se toimii, mutta ohjeen mukainen 5 sekunnin vaikutusaika on liian lyhyt. Näkyviä tuloksia tulee, kun pitää magneettia paikallaan 10 sekuntia ainakin. Tuo lakka kuivaa nopeasti.
« Viimeksi muokattu: 25.12.11 - klo:20:10 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #5 : 23.12.11 - klo:23:40 »
Vähän Kaarnen viestiä sivuten..

Hyvä päällyslakka kyllä antaa värilakan suhteen paljon anteeksi. Joissain kyllä tosiaan voi olla levittyvyys täysi susi, ei nyt kovin usein näitä näe. Mun mielestä pahin ongelma on kuivumattomat lakat! Arg.. Yleensä näissä "mukaparemmissa" merkeissä on tasaisempi laatu, halpalakoissa on loistavia, mutta paljon huonosti kuivumattomia.

Kyllähän se pikakuivattava tuollaisissa auttaa, mutta jos on parikin kerrosta ja se lakka siellä alla märkää, niin jäähän siihen jälkiä helpommin vaikka päällä on pikakuivattava. Iskuista jää lommot silti ja lakka voi mennä kurttuun.

Kestävyydestä en osaa sanoa, oman kokemuksen mukaan siihen vaikuttaa oman kynnen laatu, liuskottumat, värilakan laatu, aluslakka ja päällyslakka. Vähän semmonen mystinen juttu, joillakin jotkut lakat pysyy, mitkä toisilla irtoaa heti. :D Toki aina hyvä päällyslakka on enemmän hyvä juttu siinä, tuskin koskaan huono.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 24.12.11 - klo:10:33 »
Tässäpä jotain suosikkejani:

Aluslakka - olen huono aluslakan käyttäjä, mutta Orlyn Bonder toimii kyllä hyvin. Minulla meinasi ensiksi mennä tämän kanssa hermot - lakan pinta nimittäin jää vähän nahkean tuntuiseksi (kuvittelin, ettei se kuivu ollenkaan). Tällä saa sekä suojattua kynnen pintaa värjääviltä värilakoilta (minulla lähinnä kirkkaat, paljon keltaista sisältävät vihreät ja jotkut punaiset cremet) että sitoo lohkeilevia lakkoja paremmin kynnen pintaan. Käytän harvoin.

Päällyslakat - kaksi suosikkia: Mavalan Mavadry - löytyy kaupoista, kuivattaa hyvin ja pieni pullo on itse asiassa paksuuntuvalle päällyslakalle oivallinen ratkaisu. Minusta Mavadry on käyttöominaisuuksiltaan ihan Seche Viten luokkaa, nopea kuivattaja, joka jättää todella kiiltävän pinnan. Mavadrytä vaan menee vähemmän hukkaan. Toinen suosikki on Orlyn Sec'n Dry. Tämä on selvästi ohuempi lakka. Erittäin nopeasti kuivattava. Riittoisa, eikä tunnu paksuuntuvan. Miinuspuolena se, että tulee helpommin siveltimenjälkiä kuin Sechellä tai Mavadry:llä.

Värilakat - kiireiseen manikyyriin: mikä tahansa Man Glazen mattalakoista. Ihania, helposti levittyviä ja sairaan nopeasti kuivuvia mattalakkoja, joissa kuitenkin kimaltava viimeistely. Sivellinkin on hyvä eikä kiireessä tule sudittua sormille. Kaksi kerrosta riittää kaikilla väreillä ja nopean kuivumisen takia tuosta selviää hetkessä. Miinuksena lakkojen nopea kuluminen kärjissä - Orlyn Bonderilla saa kestoa parannettua huomattavasti, mutta sitten ei enää saakaan olla kiire...

budjettilakkailuun - Misa ja Color Club - mahtavia runsaspigmenttisiä lakkoja ja yleisesti ottaen tasainen laatu - toki esim. neonvärit voivat olla vähän hankalampia. Näiden merkkien valikoimista löytyy vaikka kuinka monta suosikkilakkaa.

parhaat glitterit - Opi  8)

kallis suosikki - Rescue Beauty Lounge. Ihanan yksinkertainen ja silti ylellinen lakkapullo, jossa väri pääsee hyvin esille. Pullot ovat myös muotonsa takia kivoja säilyttää. Lakat laadukkaan ja tasalaatuisen oloisia; kiinnostava, joskaan ei kovin laaja värivalikoima. Mutta myös tekstuureja löytyy valikoimasta paljon erilaisia.

haluaisin kokeilla - Butter London ja sitten se yksi toinenkin brittimerkki, jota en nyt juuri muista.

Hoitotuotteet - Trindin kynsibalsami on hyvää tavaraa, jos kynnet alkavat lohkeilla.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #7 : 10.03.12 - klo:19:24 »
Solar oil
Hyvä kynsiöljy, varsinkin näin talvella. Estää kynsiä kuivumasta ja liuskottumasta.
Ingredients: jojoba oil, vitamin E oil, rice bran oil and sweet almond oil.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 21.03.12 - klo:23:21 »
Kynsilakanpoistoaine on itselleni tuote sarjassa pihistä-niin-paljon-kuin-pystyt. Ostin hetki sitten Tarjoustalosta Sence-merkkistä asetonillista poistoainetta (250ml/2,50€) joka on oli kyllä niin surkeaa kun olla voi! Sai hinkata yhtä kynttä ties kuinka kauan. Nappasinkin Lidl reissulla Cien merkkisen asetonillisen postoaineen joka taisi maksaa alle 2€ ja vitsit soikoon se on loistavaa! Myös purkki on tosi kätevä pumpattava. Asetoniton versiokin on ok, mutta asetonillinen on parempaa. Suosittelen  :ts

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 22.03.12 - klo:14:00 »
^ Mä olin aiemmin samaa mieltä, ostin halvinta Miramea monta putelia. Sitten juureskehujen perusteella ostin Kicksistä Dependin vihreäpulloista kynsilakanpoistoainetta, ja paluuta huonoihin ei enää ole :D Lumenen Quick&Chic jonka ostin alelaarista on ihan kuraa, hampaat irvessä käyttelen sen loppuun jonka jälkeen palaan Dependin käyttäjäksi.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 22.03.12 - klo:14:47 »
Mä en uskonut että kynsilakanpoistoaineissa voi olla näin suuria eroja, olen käyttänyt kaikenlaisia markettimerkkejä vuosien varrella silloin harvoin kun kynsilakkaa olen käyttänyt, kunnes innostuin lakoista ja aloin käyttää niitä paljon enemmän kuin ennen. Suositusten perusteella ostin tuon Dependin vihreän pullon ja se on kyllä kehujensa arvoinen. Kynnet jäävät aivan erilaisen tuntuisiksi, eivät kuiviksi koppuroiksi. Eikä se edes haise niin pahalta. HG!
Raitoja käpälään!

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #11 : 23.03.12 - klo:09:34 »
Värilakoissa en ole löytänyt all-time suosikkimerkkiä, ostan niitä, joilla on mielenkiintoisimmat värit :D Tällä hetkellä hyllyistä taitaa löytyä eniten China Glazea ja Seppälän halpismerkkiä Models Ownia. Molemmat taitavat olla juuri mielenkiintoisten väriensä vuoksi hyvin edustettuina. Muuten löytyy kyllä sitten kaikkea halpakauppojen Evelinestä Orlyyn.

Hoitolakoista suosin nykyään Trindiä. Pelkällä Nail Repairilla kynnet kasvavat vahvempina ja otettuani käyttöön Nail Balsamin, nää ei enää katkeile läheskään niin helposti kuin ennen. Oon laiska kynsiöljyjen käyttäjä, joten en osaa sanoa, olisko niillä saanut saman tuloksen. Nail Balsam on kuitenkin ollut toimiva lisä Nail Repairin kanssa.

Päällyslakan on pakko olla pikakuivattava, siitä en jousta. Mulla ei kai muita olekaan nyt. Suosikkia on tällä hetkellä Seche Viten pikakuivattaja. Mavadryta käytin pitkään, mutta sekään ei kuivata yhtä nopeasti kuin Seche Vite.

Parasta aluslakkaa etsin vielä. OPI:n Natural Nail on tällä hetkellä käytössä ja se tuntuu kellastuttavan mun kynsiä, samoin kuin Nail Envy teki joskus. Harmittaa, ois muuten ihan käyttökelpoisen oloinen ja eBaysta ostettuna siedettävä hinnaltaan.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 22.01.13 - klo:08:50 »
Olen käyttänyt jo pitemmän aikaa Maybelinen asetoonitonta (se vihreä puteli) kynsilakanpoistoainetta. Kynnet enää harvemmin liuskottuu, ei kuivata kynsiä eikä kynsinauhoja.

Kuukausi sitten menin ostamaan Lumenen asetoonitonta ainetta, koska Maybeline oli loppu kaupasta. Tämä tuhos mun kynnet täysin! Pari päivää sen jälkeen kun olin poistanut lakat, niin kaikki kynnet kirjaimellisesti lohkesi rikkipoikki. Ei siis edes liuskottunut, vaan jokaisesta kynnestä rapsahti iso pala pois, ilman että olisin edes kolauttanut kynsiä mihinkään. Eli kynnet meni ihan haperoksi :(

Heitin pois mokoman inhottavuuden ja nyt 2-3 viikon jälkeen kynnet ja kynsinauhat alkaa näyttämään inhimillisiltä. Kynsinauhatkin meni niin kovaksi ja rikki, että itkua piti vääntää kun sattu joka kerta kun laittoi hanskat käteen ja kynsinauhat tarttui kiinni ja repes vielä enemmän.  :#

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 22.01.13 - klo:09:19 »
Tuo Trindin Nail Balsam on siksikin muodostunut ihan must-tuotteeksi, että hoidon jälkeen voi suoraan edetä lakkaamiseen - toisin kuin kynsiöljyjen kanssa. Hyvää tavaraa kuiville talvikynsille!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #14 : 12.03.13 - klo:12:01 »
Mä oon yleensä käyttänyt Mavalan lakkoja, niissä on kivoja sävyjä :) Viimeaikoina se suti on alkanut kyllä vähän tökkiä, ei levity tasaisesti :o

Lisäksi mun kynnet on aina vaan keltaset päistä ja liskoittuu, vaikka käytän aluslakkaakin.. Onko noissa aluslakoissakin sitten eroja?  ???
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!