Tässäpä jotain suosikkejani:
Aluslakka - olen huono aluslakan käyttäjä, mutta Orlyn Bonder toimii kyllä hyvin. Minulla meinasi ensiksi mennä tämän kanssa hermot - lakan pinta nimittäin jää vähän nahkean tuntuiseksi (kuvittelin, ettei se kuivu ollenkaan). Tällä saa sekä suojattua kynnen pintaa värjääviltä värilakoilta (minulla lähinnä kirkkaat, paljon keltaista sisältävät vihreät ja jotkut punaiset cremet) että sitoo lohkeilevia lakkoja paremmin kynnen pintaan. Käytän harvoin.
Päällyslakat - kaksi suosikkia: Mavalan Mavadry - löytyy kaupoista, kuivattaa hyvin ja pieni pullo on itse asiassa paksuuntuvalle päällyslakalle oivallinen ratkaisu. Minusta Mavadry on käyttöominaisuuksiltaan ihan Seche Viten luokkaa, nopea kuivattaja, joka jättää todella kiiltävän pinnan. Mavadrytä vaan menee vähemmän hukkaan. Toinen suosikki on Orlyn Sec'n Dry. Tämä on selvästi ohuempi lakka. Erittäin nopeasti kuivattava. Riittoisa, eikä tunnu paksuuntuvan. Miinuspuolena se, että tulee helpommin siveltimenjälkiä kuin Sechellä tai Mavadry:llä.
Värilakat - kiireiseen manikyyriin: mikä tahansa Man Glazen mattalakoista. Ihania, helposti levittyviä ja sairaan nopeasti kuivuvia mattalakkoja, joissa kuitenkin kimaltava viimeistely. Sivellinkin on hyvä eikä kiireessä tule sudittua sormille. Kaksi kerrosta riittää kaikilla väreillä ja nopean kuivumisen takia tuosta selviää hetkessä. Miinuksena lakkojen nopea kuluminen kärjissä - Orlyn Bonderilla saa kestoa parannettua huomattavasti, mutta sitten ei enää saakaan olla kiire...
budjettilakkailuun - Misa ja Color Club - mahtavia runsaspigmenttisiä lakkoja ja yleisesti ottaen tasainen laatu - toki esim. neonvärit voivat olla vähän hankalampia. Näiden merkkien valikoimista löytyy vaikka kuinka monta suosikkilakkaa.
parhaat glitterit - Opi

kallis suosikki - Rescue Beauty Lounge. Ihanan yksinkertainen ja silti ylellinen lakkapullo, jossa väri pääsee hyvin esille. Pullot ovat myös muotonsa takia kivoja säilyttää. Lakat laadukkaan ja tasalaatuisen oloisia; kiinnostava, joskaan ei kovin laaja värivalikoima. Mutta myös tekstuureja löytyy valikoimasta paljon erilaisia.
haluaisin kokeilla - Butter London ja sitten se yksi toinenkin brittimerkki, jota en nyt juuri muista.
Hoitotuotteet - Trindin kynsibalsami on hyvää tavaraa, jos kynnet alkavat lohkeilla.