Kirjoittaja Aihe: Kynsilakat ja kynsifriikkeily  (Luettu 282501 kertaa)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
Vs: Kynsilakat ja kynsifriikkeily
« Vastaus #675 : 17.12.13 - klo:21:10 »
Oon ostanut nyt parin viikon sisällä enemmän kynsilakkoja kuin laki sallii, enkä voi edes perustella ostoksiani muulla kuin sillä että nää on niin IHANIA! :D Mulle on tulossa pari Opia ja China Glazea, joululakkoja lähinnä ja viime viikolla tein tilauksen Edgy polishille, jossa oli joulukalenteritarjous Darling Diva-lakoista. Sieltä tilasin circle glittereitä, aivan järjettömän hienoja! Ja tänään tilasin Harlow&Co:lta KBShimmereitä Winter&Blogger-kokoelmista kun niistä tuli restock. Sain molemmat lumihiutaleglitterit ja pari circle glitteriä sieltäkin <3 Rakkautta, rakkautta.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #676 : 21.12.13 - klo:11:41 »
OH!! Üüüüüüber-pitkästä aikaa laitoin värillistä kynsilakkaa!! Oon buffaillut keskim. kerran kahdessa kuussa ja käytellyt Lumenen Natural Coden Sheer bebe'ä pitämään kynnet siisteinä, mutta nyt todella pitkästä aikaa värillistä lakkaa! Onneksi tullut lakkailtua säännöllisesti tuota Lumenea, niin pysynyt tallessa toi touch'i ;D

Tosiaan niin pitkä tauko ollut jälleen kerran, että oikein otti päähän, kun menin valitsemaan lakkaa, että mullahan olis siellä vaikka mitä herkullisia lakkoja! Näin käy, kun ei muista omistavansa sellaisia….

Leikkasin kynnet suht lyhyiksi ja vetäisin kaksi kerrosta Color Clubin After Hoursia - sen sentään muistin omistavani ja sitä lähdin hakemaankin. Ehdottomasti yksi lempparilakkojani! Tietysti nyt, kun ilman tarvetta puhtaasti huvikseni lakkasin, niin tuli ihan ihmeellisen helpolla todella siistit. Mutta kun eihän nää jouluun asti kestä ja sitten varmaan on hirveetä sotkua se laittaminen….no ehkä voi onnistua pelkkä pieni paikkailu, hope so!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #677 : 21.12.13 - klo:11:49 »
^Minullakin on tuo - on ehkä paras harmaa lakka ikinä!

Omissa kynsissä on nyt jämät Isa Doran mustasta Pixie Dustista ja saa vielä tapetoinnin ja maalauksen ajan ollakin. Sen jälkeen rapsuttelen pois ja tilalle jotain jouluista bling blingiä! Oletteko muuten tsekkailleet H&M:n kynsilakkavalikoimaa viime aikoina? Löysin sieltä useammankin tosi houkuttelevan glitterin ja peräti neljä tarttui mukaan.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #678 : 21.12.13 - klo:13:55 »
^^ Jooh mä todella ihmettelen miks oon joskus luopunu tuosta lakasta ;D Kun hopeat ja harmaat lemppareita. Noooh, onhan noita tummanharmaita mulla ja ehkä tuo joskus löytää mulle tiensä takaisin, kun muistaakseni oli hyvälaatuinenkin.

Lila, millasia glittersävyjä H&M:llä oli? Joulukynsiksi suunnittelin kimaltavaa punaista ja hopeaa hiekkalakkaa :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #679 : 21.12.13 - klo:15:52 »
En edes muista kaikkia... ...hiekkalakkoja ei kyllä tainnut olla. Mutta erilaisia glittereitä ja glitteripäällyslakkoja oli vaikka mitä, ostin itse opaalihiutalepäällyslakan, siinä on sellaiset siniseen ja vihreään taittavat hiutaleet. Päällyslakan, jossa on isompaa kultaista heksaa ja pikkuruista valkoista glitteriä (ihana!), merenneitosävyisen glitterin sinivihreää ja jonkun purppura-sinisekoituksen. Mutta olisi ollut kyllä värejä muitakin, punaistakin oli kyllä. Nettikaupassa ei ole läheskään kaikkia sävyjä. Siellä oli mm. sellaisia pikkupulloja, joissa on metallivaaleanpunainen pyöreä korkki, niitä ei ole ollenkaan nettikaupassa. Kannattaa käydä tsekkaamassa, yksikään lakka ei ollut yli kolmea euroa - ja alennukseenkin oli jo osa laitettu!

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #680 : 21.12.13 - klo:19:31 »
^ 0_0 No nyt kyllä tosiaan pitää mennä tsekkailee joku päivä!

Mä tänään testailen muuten ekaa kertaa Peel-Off Base Coatia glitterin alla. Etude Housen. Ja Jordanalla on muuten aivan ihania glittereitä myynnissä! Myydään joko Cherry Culturessa tai eBayssa.

Edit. Mitäs kynsifriikit ajatteli laittaa siis joulukynsiin? Mä laitan nimettömiin ja keskisormiin OPI It's Frosty Outside ja muihin OPI Vodka & Caviar ja päälle China Glaze Love Marilyn.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #681 : 21.12.13 - klo:23:21 »
^Mulla on ollut tällä viikolla jo parit joulukynnet, ekat oli tummanvihreät cremet ja kynsien tyvessä töpöteltynä W7 Multi dazzlea, sitten oli vaaleanharmaat cremet jossa oli päällä Sally Hansenin Rosey Shooter. Seuraavana oli muissa kynsissä Golden Rose Holiday 56 eli kirkkaanpunainen tekstuuri ja kahdessa kynnessä Darling Divan Honey do :) Jouluaatoksi aion laittaa muihin kynsiin sellaisen CG Ruby pumpsin tyylisen glitterin ja pariin kynteen OPI My favorite ornament (ihana<3) ja ehkä vielä jotain muuta, pitää keksiä! Liikaa joulukynsi-ideoita, vielä vuoroaan odottaa China Glaze Holly-day ja Twinkle lights...

Mulla on jo uudeksivuodeksikin kynsilakka valmiina, Flormarin GL10 eli musta hologlitter! Senkin kaveriksi pitää keksiä jotain koristelua tai joku toinen lakka :) Ehkä OPI I Snow you love me...

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #682 : 22.12.13 - klo:09:47 »
No wow tuota Jordanan glitterivalikoimaa  :o. Ehkä pakko kopaista tuolta pari, vaikka ensi kuussa  ;D.

Mietin joulukynsiin joko vähän tylsää, mutta silti niiiiin ihastuttavaa Today Was a Fairytalea:

Tai sitten väsäilen tuota ihanaa uutta kulta-valkoglitteriä jonkun muun lakan päälle, mutta sitä pitää vähän vielä miettiä.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #683 : 22.12.13 - klo:16:07 »
Mitäs kynsifriikit ajatteli laittaa siis joulukynsiin? Mä laitan nimettömiin ja keskisormiin OPI It's Frosty Outside ja muihin OPI Vodka & Caviar ja päälle China Glaze Love Marilyn.

Mulla on nyt Essien Blanc ja päällä Lush Lacquerin vihreä/puna/valkoinen glitter Ho ho Holidays. Illalla lakkaan Essien Head Mistress punaisella ja valkoisia pilkkuja lumisateeksi =) . Sen jälkeen varmaan taas ihanaa hiekkaa Solitairea.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #684 : 22.12.13 - klo:19:00 »
Mä en edes tiedä mistä alkaisin Color Clubin After Hoursin hehkutuksen ;D Se on mulla ensimmäisiä lakkoja muutenkin, kun innostuin värilakoista vuosia sitten ja edelleen vielä täydessä vedossa! Sävy on ihan paras: todella syvä yön tumma harmaa, jossa tyylikäs hopeinen hohde (onkos tuo nyt shimmeriä nimeltään :-) ) ja levittyy kuin unelma, kuivuu hyvin ja pysyy hyvin.  :-*
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #685 : 03.01.14 - klo:11:29 »
Formaldehydin vaarallisuudesta selvää ottaessani jäin miettimään, että onko kukaan perehtynyt kynsilakkojen inceihin. Mitä kaikkia vaarallisia kemikaaleja nämä pullot sisältävätkään?
Pitäisikö lakoille olla oma inci-ketjunsa?

Ideas, anyone?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #686 : 03.01.14 - klo:12:21 »
Nuo 3-free -lakat ovat kaikki siis sellaisia, että valmistuksessa ei ole käytetty formaldehydiä, tolueenia, eikä dibutyyliftalaattia. Joissakin lakoissa myös "formaldehyde resin" on jätetty pois. Käsittääkseni EU:n alueella ei saa muuta myydäkään, kuin noita 3-free-lakkoja, Yhdysvalloissa ja monissa Aasian maissa ei tätä säännöstelyä ole, mutta toki niistäkin saa näitä 3-free -lakkoja.

Lakoissa on kuitenkin muitakin ftalaatteja (mahdollisia hormonihäiriköitä), liuotinaineita (lakkaushuoneen tuuletus!) ja erilaisia muovipolymeerejä (vaikutuksesta ihmiskehoon tiedetään vähän, käsittääkseni esim. teflonissa nämä samaiset muovipolymeerit ovat epäluulon kohteena). Eli mitään terveyttä edistävää ainetta lakka ei todellakaan ole :D. Toisaalta altistus on varsin pienelle ihoalueelle, jota sitäkin suojaa sarveiskerros.

Mutta kyse on tavallaan nykyisin oikeastaan aina kokonaisriskien hallinnasta kun puhutaan vierasaineiden vaikutuksesta. Jos altistuu kemiallisesti työssä, ei ole kiinnostunut ruoan laadun tarkkailusta, värjää hiuksiaan ja asuu kaupungissa vilkasliikenteisen väylän varrella, niin jättäisin kyllä kaiken muun turhan kemikaalikuormituksen pois niin paljon kuin mahdollista. Toisaalta, pakettia kannattaa aina miettiä monesta suunnasta - ja ainakin itse alkaisin purkamaan kuormaa ensisijaisesti ruoasta, juomasta, hengitysilmasta ja laajojen ihopintojen altistuksesta, jos suinkin mahdollista.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #687 : 03.01.14 - klo:18:30 »
Nuo 3-free -lakat ovat kaikki siis sellaisia, että valmistuksessa ei ole käytetty formaldehydiä, tolueenia, eikä dibutyyliftalaattia. Joissakin lakoissa myös "formaldehyde resin" on jätetty pois. Käsittääkseni EU:n alueella ei saa muuta myydäkään, kuin noita 3-free-lakkoja, Yhdysvalloissa ja monissa Aasian maissa ei tätä säännöstelyä ole, mutta toki niistäkin saa näitä 3-free -lakkoja.

Pitääköhän tuo lihavoimani kohta paikkansa? Ainakin Seche Vitessä, Seche Restoressa (ja ehkä muissakin Sechen tuotteissa, en ole tarkistanut) on tolueenia. Näitä kuitenkin myydään myös Kicksissä.

Muuten komppaan Lilan kirjoitusta täysin. Esim. sitä, että kokonaisriskinhallinnasta tässä on kyse. Uskon, että on hyvin haastavaa valmistaa käyttöominaisuuksiltaan hyvä lakka
- jossa ei ole haitallisia liuottimia, polymeereja tai muita potentiaalisesti haitallisia yhdisteitä
- joka kuivuu nopeasti
- joka on kestävä
- jota on helppo käyttää (levittyy hyvin)
- joka pysyy pullossa jokseenkin tasaisena (tässä on nykyisilläkin valmistusaineilla toisinaan haasteita)
- joka olisi kaiken muun hyvän lisäksi helppo poistaa ilman kuivattavia ja haitallisia liuottimia

« Viimeksi muokattu: 03.01.14 - klo:18:33 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #688 : 03.01.14 - klo:18:51 »
^ Juuri katoin myös Kicksissä jotain Trindin suojalakkaa, jossa luki, että sisältää formaldehydiä. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, että EU:ssa olisi noin tiukka lainsäädäntö.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #689 : 03.01.14 - klo:19:16 »
Enpä minäkään äkkiseltään löytänyt vahvistusta muulle, kuin että tuo DBF on kosmetiikassa kielletty, EU:ssa siis.

Mutta joo, miksipä ei täällä voisi olla kynsilakkojenkin INCI-listoille ketju? Näissä on kuitenkin aineita, joita joku voi haluta välttää.
« Viimeksi muokattu: 03.01.14 - klo:19:20 kirjoittanut Lila »